Šta je novo?

Metro

Дабоме, мислио сам на део коридора ка Топчидеру, који би код Хиподрома "отишао" испод Бановог Брда, како налаже географија, токови путника, финансијске могућности, и @vucko. :sesir:
 
Odakle nam putnici na Topčideru? Metro se gradi tamo gde ima putnika a to je pravac Sajam-BB-Vidikovac. Rakovica prosto nije atraktivna za metro.
Притом, ту је већ бг воз и трамвај. А не бих изоставио ни стотине милиона уложених у тамошње полу-слепе булеваре.
 
Притом, ту је већ бг воз и трамвај. А не бих изоставио ни стотине милиона уложених у тамошње полу-слепе булеваре.
I sve navedeno ide periferijom Rakovice gde jedva da ima ljudi dok sam centar, Kanarevo i Miljakovci nemaju ništa od toga
 
I sve navedeno ide periferijom Rakovice gde jedva da ima ljudi dok sam centar, Kanarevo i Miljakovci nemaju ništa od toga​
I to nije toliki problem, koliko činjenica da postoji mogućnost da se tramvaj / BG: voz povežu sa Kanarevim brdom i Miljakovcem preko autobuskih linija, a decenijama unazad se to ignoriše i unazađuje, tako da smo došli u situaciju da ne postoji ni jedna jedina linija gradskog prevoza koja povezuje pomenuta naselja sa ŽS Rakovicom. Veza sa tramvajima je na minimumu i uslovljena je jedino konfiguracijom ulica, pa tako sve linije koje idu Borskom moraju neminovno da se kod Opštine rakovica da se ukrštaju sa tramvajima.​
 
Ipak može Metro na stubovima...😏

Berlinski U-Bahn, autor potpisan:

IMG_20230111_133232.png
 
Чуј, "ипак". Па наравно да може, а примера за то има много, али наша естеткса танана душа не може да прихвати каву бруталност.

Узгред, пример берлинског метроа је по мени нешто на шта Београд треба да се угледа.
 
Ми још ЈЕДАН МЕТАР метро линије нисмо почели да правимо, већ треба РАНА помоћ?! Па јел они бре неког за****!!!

Ови фанцузи навалили на нас као смрт на бабу
 
Konačnooo, prvi UGOVOR o bilo čemu vezanom za metro, do sada su bili samo kojekakvi memorandumi o razumevanju, pisma o namerama i slična pravno neobavezujuća sr*nja.

Bilo bi lepo kada bi sada potpisali i ugovore o izgradnji depoa i prve linije, o kojima pričaju već godinu i po dana. Zadnji Vesarin termin za potpisivanje je mart 2023. ali mu baš nešto ne verujem, pošto ga je prvobitno obećavao još za decembar pretprošle godine. Ovaj ugovor sa Francuzima je najavljen za sutra, tako da ima šanse da bude stvarno i potpisan.
 
Poslednja izmena:
Mais oui, али су изгледа у међувремену преузели модел размишљања од својих београдских колега - биће боље после Нове године:

PROBLÈMES DANS LES TRANSPORTS: IDF MOBILITÉS NOTE "UN DÉBUT DE REDRESSEMENT" EN JANVIER

Стандарди квалитета опадају, али код нас ће бар моћи да се играју празњикавим полувозићима на играчки од полулиније :)
 
До тог момента, већина тих који сад раде ће бити у пензији или мртви. Као и ми уосталом - да се придружимо свим оним београђанима који са настрпљењем чекају метро па су отишли под земљу. (Душко Радовић мислим да је рекао)
 
Ма каква хијерархија транспорта?
Izvinjavam se na nejasnoj kratkoći u izražavanju:
Hijerarhija javnog gradskog transporta = mesto u transportnom sistemu određenog vida transporta vezano za distance koje se prelaze i za šta ga koristi preko 80% svih putnika:
- Tramvaj i gradski autobus: Manje od 20% putnika koji se voze na manje od 1km i više od 10km.
- Metro: manje od 20% putnika koji ga koriste za putovanja ispod 5km i više od 20km.
- Prigradska železnica: manje od 20% putnika koji ga koriste za rastojanja manja od 10km i veća od 50km.
Причамо о коридору где је укинута пруга и главна железничка станица због којих је 5-6 година раније спрцано 100 милки у друмску петљу да их премости. Да певамо ако не укину и трамвај, који је ту свакако де факто и укинут преко деценије. што парцијално, што у целости.

У условима овог суноврата јавног превоза свако дуплирање шинских система је апсолутно неоправдано.
Tramvaj i voz imaju toliko toga zajedničkog koliko i babe i žabe. Imaju šine, kreću se na struju... pa i baba i žaba imaju po dva oka, usta i jezik. Dobro da u prednaprednih oko 120 godina koegzistiranja i tramvaja i voza na pravcu centar Beograda-Topčider-Rakovica nisu dovodili u pitanje postojanje i jednog i drugog. Nepotrebnost većih ulaganja u najskuplje, a to je donji stroj, upravo i čini opravdanim ulaganje u vraćanje saobraćaja čak i pri osrednjem broju putnika. Nekada je u Rakovici bilo 30.000 radnih mesta u industriji (podatak treba proveriti), i tu je tramvaj pokrivao gradska, a voz prigradska kretanja + putnici na distancijama i po nekoliko stotina kilometara nisu preopterećivali gradski tramvaj. Tokom 2000-tih zona je umrtvljena, ali i tome uprkos su tuda išli u špicu puni tramvaji na svakih 8 minuta. Ako tu industrija nema perspektivu, postoji i grandmothers i frogs opsluženost javnim prevozom, da bi iole pismeni urbanisti već trebali predlagati za takvu zonu zone trgovine, turizma, ugostiteljstva, obrazovanja, poslovne zgrade ili neke druge sadržaje koji generišu veliku koncetraciju ljudi. Pogotovu što će tu uskoro biti i veza na obilaznicu. Za razliku od železnice, tramvaju je unutar same Rakovice lako dodati neko grananje sa kojim bi bolje pokrivao postojeća i buduća naselja, a ja sam do sada već sugerisao delimično korišćenje trase stare Miljakovačke pruge u tu svrhu, i usmeravanje produžetka tramvaja više ka Jajincima (Sunčev breg).

Na pruzi za Vrčin nemamo perspektivu visokofrekventne prigradske železnice sa dobrom pokrivenošću gradske zone, kao ni na pravcu Rakovica-Prokop-Novi Beograd. Glavni pravac kretanja putnika na toj pruzi je ka Vračarskom tunelu, gušili bi propusnu moć, za nepopunjene vozove na 15 minuta koji slabo pokrivaju gradsko-prigradsko područje. Sa druge strane, ne bi bio problem imati popunjene tramvaje Resnik/Jajinci zona - Opština Novi Beograd - Zemun centar na svakih 15 minuta i češće.

A čemu pruga Rakovica - centar Beograda? Jovinov regionalni metro. Dok je u ranim fazama hteo da tramvaj potpuno izbaci, kasnije je tvrdio "Govorili su nam da smo protiv tramvaja, a Beč i Minhen su ukidali tek po neki patrljak tramvaja. Mi smo hteli da ukinemo samo jedan kilometar tramvajske mreže nakon izgradnje metroa". Sam Jovin je bio jedan od najvećih protivnika ukidanja saobraćaja za lokaciju Železnička stanica Beograd, odnosno Savski trg.

Odakle nam putnici na Topčideru? Metro se gradi tamo gde ima putnika a to je pravac Sajam-BB-Vidikovac. Rakovica prosto nije atraktivna za metro.
Tranzitom, a gde su u slučaju nekih osnovnih standarda usluge imao i pune vozove i pune tramvaje za Rakovicu, i pune vozove za Bar, Jagodinu, Zaječar...
 
Dok filozofiramo o tome šta bi bilo kada bi bilo grad potpisuje za sat vremena ugovora sa RATP-om kao ranim operatorom metroa.
 
Vrh