Šta je novo?

Metro

Onaj ko živi na Banjici, prema tom planu mora prvo da čeka 41 da bi se dobacio do Banjice II, pa da onda preseda na metro, da bi došao do Trga republike, pošto ga 41 vodi do Dunavske ulice, preko Cvijićeve i Venizelosove, odakle bi morao pešaka ili da ponovo preseda da dođe do željene lokacije. Prosečan korisnik gradskog prevoza, ne računajući onoga koji i osada ne izbija iz kola, kada vidi koliko peripetija ima da bi se došlo do Trga, ako ima mogućnost za korišćenje kola, neće se dvoumiti uopšte da li da ih koristi ili ne, već će sesti u njih i otići do pomenutog mesta. Onaj koji i sada ne izbija iz kola, tek tada neće imati nikakvog razloga da menja svoje navike.​
Na Banjici će postojati stanica Bulevar JNA odmah pored današnje trolejbuske okretnice, sledeća stanica koja se zove Banjica će biti ispod tramvajske okretnice na uglu Baštovanske i Paunove. Stanica Trošarina takođe pripada tom naselju, i planirana je kod kružnog toka na uglu Baštovanske i Bulevara Oslobođenja. Gotovo cela Banjica blisko gravitira nekoj od ove 3 stanice, a pogotovo Pet Solitera i Paunov Breg, koji su njene najgušće naseljene zone. Ako se treća linija realizuje, njome će bez mrcvarenja u natrpanim sporim trolejbusima i automobilima stizati do Trga Republike, a i dalje do Novog Beograda i Bežanijske Kose.

Ako se M3 ikada izgradi, 41 i može biti preusmerena da okreće na Dunav Stanici umesto na Studentskom Trgu, opet će zadržati stajališta kod Londona i prekoputa Skupštine. Svako ko danas koristi tu liniju da bi došao do Trga Republike, moćiće komotno da pređe na metro i da počne da putuje na posao kao ljudsko biće, a ne kao marva ili džak krompira.
 
Poslednja izmena:
Kako metro pokriva stanovnike Banjice koji žive kod stare okretnice? Okolina Veljka Lukića Kurjaka i Crnotravske? Ja mislio da ti znaš delove grada, ali izgleda da ni to ne znaš dovoljno dobro, barem kada je Banjica u pitanju. To o čemu ti pričaš je Banjica II, a ja sam pričao o naselju Banjica I, koje je na granici sa Dedinjem i koje jednim delom i pripada Dedinju.​
 
Oko Stare Okretnice se nalaze uglavnom kasarne i pokoja rezidencija diplomata i imućnijih sugrađana, koji mahom zapošljavaju svoje vozače i koji ne bi koristili metro čak i da ga imaju ispred svoje kapije. Taj kraj je retko naseljen, i to većinom socijalnom kategorijom koja ne ulazi u javni prevoz. Veći broj putnika na Bulevaru Neznanog Junaka može generisati jedino Vojna Akademija i VMA, a za to je trolejbus dovoljan. A i stanice Trošarina i Banjica bi trebale biti na 10 minuta hoda od VMA.

Znam vrlo dobro šta je Banjica, ona počinje južno od VMA, severno od VMA se nalazi Dedinje. Baštovanska ulica deli Banjicu I od Banjice II, i oba naselja bi trebala biti dobro pokrivena metroom, osim ako se trasa u tom delu radikalno ne izmeni.
 
Prošetaj još jednom kroz taj kraj Banjice oko stare okretnice, jer je evidento da nisi primetio čitavo stambeno naselje koje je tu daleko pre nego što su nastale one kućice preko puta kasarne. A da znaš šta je Banjica, pa i ne znaš, vidi se iz posta, a ti ponavljaj koliko god hoćeš puta da znaš tačno njene granice.​
 
Šta bi bilo bolje rešenje, da trasa M3 prati Bulevar Neznanog Junaka do Prokopa ? Pa da bez metroa ostanu i novoizgrađeno naselje Stepa Stepanović i Dušanovac? Zar 30.000 stanovnika Braće Jerković trebaju da ostanu osuđeni na solo furgonbus 26 koji se jedva probija kroz voždovačko-vračarski lavirint? Zar ogromna gradska, prigradska i međumesna presedačka stanica kao što je Autokomanda treba i dalje da se gura u 17, 18, 31, 48 i 33 ?

Kada se jednom izgradi M3, biće manja gužva i na stajalištu ispod same petlje, pa će tu ponovo moći da staju putnički autobusi koji dolaze autoputem sa istoka i jugoistoka. Na tom mestu treba napraviti jedan od ulaznih portala za metro-stanicu Autokomanda.
 
Poslednja izmena:
Da 41 ne menja trasu, da M1 ide preko Prokopa i Kliničkog centra, a da M3 ide preko Braće Jerković na Vukov spomenik i u dalje ka centru i NBG.
 
Da 41 ne menja trasu, da M1 ide preko Prokopa i Kliničkog centra, a da M3 ide preko Braće Jerković na Vukov spomenik i u dalje ka centru i NBG.
Načelno se slažem da bi M3 preko Vukovog Spomenika bila bolje rešenje, takav je bio i Jovinov plan iz sedamdesetih. Međutim, takođe smatram da bi i od ovakvog metroa kakvog oni sada planiraju bio još gori scenario da još nekoliko decenija ne vidimo ni "M" od metroa, tojest da se nastavi sa uhodanom praksom cele druge polovine prošlog i prve četvrtine ovog veka; svi ga pred izbore obećavaju, a niko da ga jednom započne.
 
Još gori scenario od tog tvog je da dobijemo nefunkcionalni metro, odnosno da se isti započne, pa da se zbog loše finansijske situacije odustane, a da pritom dotad izgrađena trasa nije u funkciji građana, odnosno da olakšava građanima kretanje kroz grad postojeće parče, makar u određenom procentu. A aktuelni plan metroa ima sve predispozicije toga. Zbog svega navedenog nikako ne mogu da se složim sa tobom, jer započinjanje izgradnje lošeg metro sistema, teško da u bilo kom trenutku može da se ispravi i pretvori u nešto što će koristiti građanima. Bolje i nemati metro, nego imati loš u kombinaciji sa gradskim prevozom prilagođenim istim, gde bi totalni kolaps izazvali automobili, jer bi ljudi bili primorani da to koriste kako bi mogli da funkcionišu. Čak i ovakav gradski prevoz kakav danas imamo, stoput je bolje rešenje od lošeg metroa i gradskog prevoza prilagođenog istom.

P.S.
Takođe ne vidim svrhu imanja metroa kakav nam se predlaže, jer neki drugi gradovi slične veličine ili manji, imaju. A nije da nema primera da je izgrađen metro, koji se na kraju ispostavio kao totalni fijasko.​
 
Poslednja izmena:
@Delija
Neke tamo 2006 nisu bila problem ekološka udruženja, već kritična masa izletnika i rekreativaca na Adi Ciganliji, a verovali ili ne, 2000-2014 smo imali gradsku vlast koja se plašila naroda, i plašila da uradi nešto vrlo nepopularno. Sam pružno-putni pojas u dolini Topčiderke nije masovna izletnička lokacija da izazove veća negodovanja. U nedostaku minimalne bulevarske mreže na desnoj obali Save, potrebe za komplikovanim eksproprijacijama, nepostojanje objedinjene ekološko-izletničke zone u Topčiderskoj dolini i već prisustvo i drumske i železničke infrastrukture, bulevar Sajam-Rakovica je opravdan i logičan, i to paralelno sa prugom, ne na trasi pruge.

Za petlje sa obe strane su izabrana skupa i nedovoljno dobra rešenja. Kod Hipodroma raskrpetlja, koja će tek da se zakrči ako se napravi tunel Topčider-Autokomanda. Na konkursu je izgubila 30% jeftinija logičnija Petlja Radnička zbog betonskog lobija. Za tramvajsko-metro deo napravljene "Šarganske osmice". Nije iskorišćena šansa da se ublaži Senjačka krivina na pruzi sa 60km/h r=200m na 80km/h r=300m. Na levoj obali tramvaj umesto da usmere ili na Jurija Gagarina ili Milurina Milankovića, usmerili na nešto nejasno, što zahteva gomilu vožnji u skretanje (čitaj beskrajna čekanja na semaforima) po Novom Beogradu, a što je teško uklopiti i u metro. Za automobile ka desnoj obali normalan prilaz samo iz Jurija Gagarina za najveći deo Novog Beograda što stvara gužve u Jurija Gagarina. Diletantska diletacija za 40km/h tamo gde se čak i za tramvaj očekuju parametri za bar 70km/h. Izbor rešenja sa jednim pilonom umesto nekih povoljnijih rešenja. Mnogo toga planerski spornog osim... lokacije mosta, koja je najlogičnija.

Do tada nismo imali ove sektašena vlasti, koji su već ukinuli Železničku stanicu Beograd, maltene nisu ukinuli trolejbuse i oskrnavili Kalemegdan, nesposobni da upravljaju GSP, zatvaraju ulice za saobraćaj po dve godine... , a da pobede na izborima.
На крају, по страни урбанизам, само инжењерско решење изграђеног моста говори шта је целом пројекту била приоритетна намена. Ко то не капира, џаба диплома инжењера. Уосталом и каријере говоре доста о томе. А ко мисли да она радничка петља на било који начин растерећује Пожешку да се запита шта он то зна о саобраћају уопште? Исти ако не и бољи ефекат би имала проста денивелација некадашњег пружног прелаза код цареве ћуприје.
Požeška je za svakog razumnog planera glavna ulica za javni prevoz, a za automobile lokalna prilazna saobraćajnica. U metro planovima je niko nije uspeo obići, čak ni napredne štetočine. To je samo još jedna u nizu opravdanih primedbi na rešenje prilaznih puteva na desnoj obali. Logično bi bilo da je u tom slučaju veza sa Požeškom planirana tako da metro (na početku tramvaj) prolazi u pravac na Požešku sa što većim poluprečnikom krivine, u ovom slučaju da obiđe Hipodrom sa zapadne strane. Izgrađene su skupe estakade da bi se napravila raskrsnica. A nivo pruge je omogućavao da se bar pravci most-Požeška i most-Topčider naprave ispod te neke raskrsnice ili kružnog toka u stišnjenom prostoru za pravu petlju. Na kraju, nismo dobro rešili ni "regionalni metro", ni tramvaj/metro ni drum. A SNS nam nudi zabilaženje svega toga tako što kopamo 30 metara u dubuni tamo gde na površini još imamo prostor za rešenja.
И Карло, јел си ти возио тамо некада? Знаш ли ти које су тамо гужве свакодневно? И кад смо код тога, јел имаш ти уопште возачку? Да ово прича инжењер саобраћаја и још и возач ми је просто немогуће!
Kakve sad ovo veze ima? Vozačku imam. Planiranje drumskog saobraćaja se nisam bavio, ali ima neka opšta matematika planiranja sa kojom se kod novih i rekonstruisanih saobraćajnica greši debelo. Ja od marta 2017. uopšte ne živim u Srbiji. Ako NATO ne krene u rat protiv Belorusije, nemam razlog da ženu i decu preselim u Srbiju, a da pritom budem pošten prema njima. Ali to ne smeta da ne mogu da primetim neke veće promašaje samo na osnovu podataka sa interneta. A oni su preveliki da bi ih napravila bilo Belorusija, bilo Holandija, ili bilo koja zemlja na svetu koja brine o kvalitetu ljudskih resursa i sa planerskom kulturom i tradicijom.

Jedino što nije sporno sa mostom preko Save je što je na tom mestu, i što ima 2 koloseka i 3+3 drumske trake. Most preko prevlake na Adi je davno planiran na glavnom putu koji bi južno od Hipodroma izašao u Topčidersku dolinu. Već 1990-tih, ako ne i ranije je taj deo Banovog brda bio previše izgrađen da bi bila isplativa eksproprijacija, a sama Ada postala previše popularna.
И што је најтрагичније, цела та урбанистичко-инжењерска катастрофа је доживела свој крешендо укидањем старог чвора и главне железничке.
Ovo se slažem.
 
Мост преко Аде Циганлије је био проблем још тамо 1984. када су причали да ће да га граде - дигла се кука и мотика, Београдска хроника водила кампању против уништења Аде, новине објављивале фотомонтаже са огромном петљом... У то време су медији о таквим стварима поприлично слободно извештавали, готово као у демократији. Тако да ту не би био направљен никад - као што није направљен ни УМП деценијама планираном надземном трасом преко Топчидерске звезде, него су га пре 20 годила "сместили" у тунел (који је сад продужен на више од 3 км, па такође никад неће бити направљен). Двехиљадитих је онда понуђено компромисно решење - да се гради тунел испод Аде, на старој локацији, али да, тачно написа Карло, у профилу 2+2, плус трамвај. И то би било опако њесра. а не би ни било направљено, него бисмо се вртели у круг.

Затим је, коначно, у нашем виспреном и промућурном друштву и планерској заједници, после 80 година, на трагу инжењера из Кијева Георгија (Ђорђа) Коваљевског, неко схватио да, као што је повезана Мокролушка, треба пут са леве обале Саве продужити и кроз Топчидерску долину, јер је то, једноставно, природно, логично, и види се и из авиона да тако треба. Уз то постоје и све остале везе. И свака част томе ко је то урадио, захваљујући њему - групи стручњака из врха градског урбанизма и грађевине са почетка 21. века - добили смо мост који иначе не бисмо добили никад. И то је једино вредније што смо у Београду добили у новије време, да ваља. Камо среће да је било више проницљивости и смарт планирања и рачунице за метро, и то смо могли да имамо како-тако, па временом и још више, а овако се - вртимо у круг (овде иде ужичко коло: На-на-на-на-наа-наа-на-нааа...).
 
Buše na skretanju za Karaburmu, gde 16/23/25 skreću.
IMG_20221026_171511.jpg
IMG_20221026_171509.jpg
 
Затим је, коначно, у нашем виспреном и промућурном друштву и планерској заједници, после 80 година, на трагу инжењера из Кијева Георгија (Ђорђа) Коваљевског, неко схватио да, као што је повезана Мокролушка, треба пут са леве обале Саве продужити и кроз Топчидерску долину, јер је то, једноставно, природно, логично, и види се и из авиона да тако треба. Уз то постоје и све остале везе. И свака част томе ко је то урадио, захваљујући њему - групи стручњака из врха градског урбанизма и грађевине са почетка 21. века - добили смо мост који иначе не бисмо добили никад. И то је једино вредније што смо у Београду добили у новије време, да ваља. Камо среће да је било више проницљивости и смарт планирања и рачунице за метро, и то смо могли да имамо како-тако, па временом и још више, а овако се - вртимо у круг (овде иде ужичко коло: На-на-на-на-наа-наа-на-нааа...).

Most je preglomazan za to mesto.
Petlja i most su tako izabrani da sve bude sto skuplje da se ukrade sto vise.

Jedan opdvratan spomenik zutoj pljacki, etalon za sve buduce pljacke u reziji radikala.
 
Načelno se slažem da bi M3 preko Vukovog Spomenika bila bolje rešenje, takav je bio i Jovinov plan iz sedamdesetih. Međutim, takođe smatram da bi i od ovakvog metroa kakvog oni sada planiraju bio još gori scenario da još nekoliko decenija ne vidimo ni "M" od metroa, tojest da se nastavi sa uhodanom praksom cele druge polovine prošlog i prve četvrtine ovog veka; svi ga pred izbore obećavaju, a niko da ga jednom započne.
Necemo ni videti metro.
Krize ce sve da zaustavi.
Kamate lepo ratsu.
 
@MC_

Može kriza da zaustavi takav metro, al krštenu gradsku železnicu može samo grupa maloumnih političara. Da se nisu BG:Voz i tramvaj decenijama gurali pod tepih, sada se ne bi toliko trpali ko smeće (potpuno lišeni dostojanstva) po kineskim drndavim samohodnim kontejnerima.
 
Evo ovde ispod petlje prošao površinski jedan kolosek. Mogli su drugi kolosek da gurnu u uski sanduk između stubova koje su namerno načičkali sa manje prostora okolo onda kada su mislili da će nazovi metro ići na Novi Beograd prasećim rešićima. Što je najgore sad i kad je pruga oslobodila prostor duž V.Mišića neće levu traku pomeriti da bi centralnim rampama denivelisali deonicu od Ade do Mostara.
U medjuvremenu je taj kolosek ukinut - ali on je vodio samo ka onim rezervoarima nafte i do secerane (tojest do Dogme). Ali sve jedno, postoji tu jos dosta koloseka.

Ovo je deo postojeceg denivelisanog tramvajskog i zeleznickog koridora koji se prakticno za 0 evra moze prenameniti u Metro... Ali smo mi previse bogati da bismo to uradili:

1667381123814.png


I naravno da nema nista od ovog plana. Sa svakim mesecom projektovanja dodaju jos po milijardu evra na cenu radova jer ocigledno ne znaju sta rade ili se prave ludi.... Zavrsice kao i Jovinov - u arhivima prakticno neizvodljivih projekata...
 
Сва та пруга дуж Топчидерке до станице Топчидер је прошлост. Остао је само туцаника.
 
@markomarko

To me iskreno najviše i plaši, to preterivanje koje je danas manifestovano na drugačiji način. Sada su možda njive i bare (za koje nekada nije bilo toliko političke volje podstaknute investitorskim urbanizmom) "malo bliže metrou" od razvijenih naselja, međutim nesumnjivo se rasipa na konverziju delova postojećih koridora što se može vratiti kao bumerang. Dovoljno se toga u međuvremenu isprečilo (čitaj uglavilo) da se način gradnje više ni ne može promeniti (u slučaju Savske bi C&C zahtevao raskopavanje ulice). Ono što može to je trasa koja bi u drugoj varijanti (Prokop) uzevši u obzir povećane troškove gradnje i važne lokacije imalo više smisla. Kada govorimo o izvodljivosti ove prve faze varijanta Prokop ma koliko joj mana našli ima prednost u odnosu na Savsku. To je činjenica, niko ovde ne izmišlja toplu vodu. A BMV-ovci, pa i njima neko soli pamet ko ne bi trebalo toliko da se meša. Ako bi ih malo pustili na miru ljudi bi rešili problem. Sve to zvuči poznato. Kao da nismo imali uplitanje politike u drugoj polovini prošlog veka. Između ostalog, i to je nesumnjivo doprinelo razvoju sadašnje situacije.

Ja sam svojevremeno zagovarao varijantu Savska zbog cene, odnosno kraće trase koja bi primenom povoljnije metode gradnje svakako bila primetno niža, ali to opravdanje odavno nije relevantno. Za Šećeranu se znalo još u doba Đilasa u kom će smeru da ode. Mnogi su upozoravali na to. Trenutnu vlast ni ne zanima lomatanje kroz Đilasovu (betonsku) šumetinu, niti vijuganje po (tramvajskim) ringišpilima. Ne znam, možda to iako skuplje rešenje na kraju i bude prihvatljivo, ali Savska sigurno neće, osim u vidu neke četvrte linije ili naknadnog kraka, čemu se nikako ne protivim jer bi na taj način u nekom doglednom periodu bila postignuta veća pokrivenost šireg centra.
 
Oglašen je:

ЈАВНИ УВИД
У НАЦРТ ПЛАНА ГЕНЕРАЛНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ШИНСКИХ СИСТЕМА У БЕОГРАДУ СА ЕЛЕМЕНТИМА ДЕТАЉНЕ РАЗРАДЕ II ФАЗЕ ПРВЕ ЛИНИЈЕ МЕТРО СИСТЕМА, СА ИЗВЕШТАЈЕМ О СТРАТЕШКОЈ ПРОЦЕНИ УТИЦАЈА ПЛАНА НА ЖИВОТНУ СРЕДИНУ



Napomena: ukupna veličina priloženih dokumenata je oko 11gb u skladu sa cenom metroa.
 
Oglašen je:

ЈАВНИ УВИД
У НАЦРТ ПЛАНА ГЕНЕРАЛНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ШИНСКИХ СИСТЕМА У БЕОГРАДУ СА ЕЛЕМЕНТИМА ДЕТАЉНЕ РАЗРАДЕ II ФАЗЕ ПРВЕ ЛИНИЈЕ МЕТРО СИСТЕМА, СА ИЗВЕШТАЈЕМ О СТРАТЕШКОЈ ПРОЦЕНИ УТИЦАЈА ПЛАНА НА ЖИВОТНУ СРЕДИНУ



Napomena: ukupna veličina priloženih dokumenata je oko 11gb u skladu sa cenom metroa.
Ево шта нађох у овом цртежу:
1667769229631.png

1667769258362.png
 
Ово изгледа исто као и пре, а причало се да морају да померају.
 
Pa i pomera se. Ako si primetio, metro stanica je bliže Mostaru, a pre je bila bliže Dragana Mancea i Deligradskoj.
 
Ја сам очекивао измене прве линије искрено. У трећу немам ни мало наде.
 
Vrh