Šta je novo?

Metro

Изгледа да ће бити, пошто Мостар остаје где јесте.
 
Većina novih metro linija po Moskvi danas se grade u otvorenom plitkom iskopu, i to često duž širokih ulica i bulevara gde je relativno lako kopati bez nekog rušenja i komplikovanja. I to uspevaju da svake godine otvore poprilično duge linije.
 
Ne znam jesam li postavljao već slike, mislim da jesam ove prve tri. Ali evo i još relativno novih, mali "timeline" buduće U-Bahn stanice Matzleinsdorferplatz, produženje U2 u Beču

Prve tri slike su od pre dve godine, na placu, tu će biti glavna zgrada (da, zgrada) ulaza u stanicu. Nalazi se iza železničke stanice. Za sadržaj ne znam šta će biti, železnička stanica je renovirana od marta prošle godine do aprila ove godine, pri čemu je sporedni ulaz u stanicu ostavljen nedovršen, pretpostavljam da se čeka određena tačka izgradnje metro stanice pa da se to spoji.

Preostale slike su drugi ulazi u stanicu. Trenutno izlivaju ploče plafona ili šta god, i prave šahtove za lift (4. slika) - barem tako pretpostavljamo, na 3d mapi stanice (aplikacija U2xU5) bi na tom mestu trebalo biti lift. Desno od toga treba da budu stepenice, a na poslednjoj slici je sporedna ulica, gde će takođe biti još jedan ulaz. I sve to spajaju sa postojećim podzemnim ulazom, koji povezuje i tramvaj i bus, kao i sa železničkom stanicom. Pravi saobraćajni čvor. Par stotina mesto ispod se pravi i deo za promenu koloseka, kao i izlaz u slučaju evakuacije.

Plan završetka produžetka U2 je za 2028., ali do ove stanice, a konačan završetak sa još dve stanice dalje je par godina kasnije. 2024. bi trebalo da krene krtica da iskopava tunel. Ove godine su na toj glavnoj stanici (prve 3 slike) počeli i sa, sad kažem nestručno, "zamrzavanjem" dugačkim horizontalnim šipovima, da obezbede stabilnost zemljišta za krticu.

Na ovom sajtu ima relativno česte reportaže izgradnje svih stanica, pa čak i renoviranje železničke stanice.

IMG_20201102_152817.jpg
IMG_20201102_152814.jpg
IMG_20201102_152812.jpg
IMG-461631dd5328c0e891a68ccfb0dea96a-V.jpg
IMG-084bf5dfdcc9646c1b0dde0bb246383e-V.jpg
IMG-a3c5093dffeaa9236f0c775ffcce2c09-V.jpg
IMG-138696a5f07707657f822f0255687f47-V.jpg
 
Većina novih metro linija po Moskvi danas se grade u otvorenom plitkom iskopu, i to često duž širokih ulica i bulevara gde je relativno lako kopati bez nekog rušenja i komplikovanja. I to uspevaju da svake godine otvore poprilično duge linije.
Budale i sirotani! Nije to pravi metro!
 
@marrecar

Beč je tako malo po malo mnogo postigao u poslednjih pola veka, posle mukotrpne polemike hoće li ostati bez tramvaja (koji je tu i danas). Bojim se samo da u narednih 10 godina ne doživimo rijaliti ček reprizom 1985. i 2004. ako se ne varam, samo i bez pomena tramvaja (koji je praktično doveden na rub opstanka zajedno sa trolama).
 
Ne mogu da izmenim prethodnu poruku. Sad na hronici Mali iz Skupštine pomenuo zamenu Zarićevog mosta "koji je potreban za drugu liniju metroa", ali i vest od pre par dana da je rebalansom budžeta predviđeno 5 milijardi dinara za metro (42,61mil EUR).

Šta je više bre stim prelaskom Save, kao da prelaze Beringov moreuz. Tunel, most, tunel, most. Na javnom uvidu i dalje ucrtana poptrečna tunelska trasa. Ne bih isključio pomen metroa samo da bi ideja zamene mosta dobila simpatije, kao i da privoli javnost koja negoduje zbog visoke cene metroa (a koju most ne bi izvadio jer je predviđeno dubokoj na mnogo mesta, na nekim još dublje).
 
@marrecar

Beč je tako malo po malo mnogo postigao u poslednjih pola veka, posle mukotrpne polemike hoće li ostati bez tramvaja (koji je tu i danas). Bojim se samo da u narednih 10 godina ne doživimo rijaliti ček reprizom 1985. i 2004. ako se ne varam, samo i bez pomena tramvaja (koji je praktično doveden na rub opstanka zajedno sa trolama).
Nije 'malo po malo', nego 'mnogo po mnogo': pre aktuelne inflacije čulo se da je Beč, u aktuelnom novcu, prosečno ulagao 200 mil € godišnje u gradnju metroa, tokom gotovo 50 godina. Znači, jedno 300 miliona po sadašnjim cenama. To je upravo i razlog zašto mi nismo ništa uradili od te gluposti i magle zvane beogradski metro: pomislila lička noga da joj je stvarno cipela bečka, pa tako i crtala planove.
 
@Пантограф

Potrošiće sigurno poverenje (bar dela) birača. ;) Trebalo bi da razmisle o ravnomernom pokrivanju grada što manjom kilometražom i što povoljnijim metodama gradnje (Savska je propuštena šansa nažalost). Sa time će se suočiti kad tad.
 
@Пантограф

Potrošiće sigurno poverenje (bar dela) birača. ;) Trebalo bi da razmisle o ravnomernom pokrivanju grada što manjom kilometražom i što povoljnijim metodama gradnje (Savska je propuštena šansa nažalost). Sa time će se suočiti kad tad.
Sto ce potrositi? Pa lepo zapocinju metro pred svake izbor. Moze tako u nedogled! Sad su jos napravili i preduzece da uhlebe par desetina svojih pulena.

"Jer sreća je lepa samo dok se čeka, dok od sebe samo nagoveštaj da."​

 
Прошао је воз да би метро са једном линијом могао да реши и минорне саобраћајне проблеме Београда.

Треба градити брзо оно што може у великој мери помоћи открчењу чепова у шпицевима. Имаћемо следеће године (ваљда) готову обилазницу до Бубањ Потока и саобраћајницу Блокови - Милош Велики. Треба радити по хитном поступку Т6 и оно што је најважније СМТ од Моста на Ади до Шумица.

У метро треба улагати постепено и константно, као Беч, па кад буде, буде. И треба улагати симултано у прве две линије, како би се у првој фази отвориле централне деонице прве две линије, а онда се у следећој фази оне проширивале ка периферији, као у плану из 80-их, јер ће то имати директан импакт на побољшање саобраћајне ситуације. Никако градити линију по линију. Увести буквално закон, ма унети у устав ако треба, да се држава и град обавезују да сваке године уложе у метро минимално толико и толико, како се ова вековна агонија са вечитом причом и 0 улагања у метро не би наставила.

Такође, оно што би морало хитно бити (пре свега) је побољшање БГ воза као првенственог начина преласка реке. Увођење краћих линија, Земун - Раковица, Земун - Карабурма (изградити коначно тај патрљак до Карабурме у већ постојећем тунелу) за прелазак преко Саве уз бесплатно паркирање уз Бус плус, па чак и бесплатан превоз БГ возом уз бесплатну паркинг карту и нове паркинге поред станица. Интервал полазака на овој централној деоници БГ воза 15 минута у шпицу и 30 минута ван шпица.

Дакле, потребан је свеобухватан план свих вида транспорта који би заједно имали улогу у максималном смањивању саобраћајне агоније у Београду, а не посматрати сваки систем (метро, БГ воз, друмски саобраћај) засебно, без узимања у обзир тренутног нивоа развитка другог система.
 
Неполетићу, и непотребићу.

Иначе крај песме је исто поучан и применљив
 
I ovim ćemo se mi voziti do kraja 2028. godine ??!!! Joj, ja bih voleo, ali kako verovati nekome ko laže ne prvi, nego milioniti put ove nedelje? :unsure:
 
2022-11-09 18_16_46-Window.jpg


Meni se sve više ćini da oni kod prokopa ne misle provlačiti metro okomito ispod njega nego nakako pokraj. Ali da li je to uopće moguće i izvedivo.

Recimo ovako:

moguca trasa linije 3 kod prokopa.jpg
 
Tako mali goranče (ne vesić), kantarče i ostatak udruženja smart planera zamišljaju ukrštanje :metrof:
Predpostavljam da misliš na deo gde metro seče podzemnu trijanglu.
Kako će tu da sprovedu metro tunel.

To i mene buni jer tu već ima podzemni čvor na 3 nivoa.
- desni tunel stadion prolazi ispod levog i desnog tunela Dedinje.
Isti taj desni tunel stadion prolazi ispod tunela veznih pruga.
A leva cev tunela dedinje se spaja sa levom cevi tunela veznih pruga dok desna cev tunela dedinje preskače obe cevi tunela veznih pruga.
Leva cev tunela stadion ne preskače ništa i uliva se u levu cev tunela veznih pruga odnosno spaja se posle mostovske konstrukcije kod stanice Karadjordjev park

I sad tu treba ugurati još cev za metro.

Izvinte na izdašnom opisivanju nadam se da je situacija malo jasnija.
 
Poslednja izmena:
И они ладно неће искористити постојеће метро касете??

Мада, по мојим сазнањима метро неће скоро. Цела економска и геополитичка ситуација је закомпликовала ствари. Скоро су оборили један тендер за техничку контролу геотехничког елабората, што је вероватно изговор за одлагање целе приче. Судећи по овим сулудим црткањима на мапи града они целом пројекту уопште не приступају озбиљно, да је заправо главни циљ да то што више кошта, као и ономад у случају УМП-а.
 
Vrh