Šta je novo?

Metro

Ова са трамвајима са вретима на једну страну је старија линија. Друга има трамваје који имају врста са обе стране

Волгоград има само једну линију метротрама. И старији и новији трамваји иду њоме, те због старијих који имају врата и кабину само са једне стране се мора у тунел са леве стране.
 
У ствари су две линије а већином иду истом трасом. Прва, старија, са старим трамваима има окретнице као и код нас трамваји што се окрећу, Ова са новијим трамвјима има као и метро (некад Беовоз) кад мења смер. Ово остало си у праву.
 
Овај план из 2004. је био веома практичан, комбинација лаког метроа/ трам-воза и трамвајске мреже која је требало да функционише као једна целина. На независним трасама лаког метроа касније би могао да се надогради тешки метро и да се прошири мрежа у каснијим фазама.

Pogledajte prilog 146261

Зашто се тако олако одбацио овај план, није ми јасно, можда зато што никада није ни био озбиљно разматран. А било је савршених прилика да барем започну реализацију БЕЛАМ-а. Рецимо 2010. када су реконструисали БКА говорили су да је остављена могућност за инфраструктуру БЕЛАМ-а, што не знам колико је тачно. Зашто онда тада одмах није проширен колосек ако су реконструисали целу улицу и обећавали да ће туда да прође прва линија ? Зашто приликом изградње моста на Ади нису поставили широки колосек већ су оставили све голо и ту сада пролазе трамваји брзином 30-40 кмх.
Нико ништа није пипнуо већ пола века на увођењу брзих шинских система, лаж о београдском тешком метроу постала старија од свих нас заједно...
Delimično ukopana tramvajska linija Pravni fakultet-Hipodrom kao na ovoj mapi će biti nužnost da bi se makar delimično izvukao Prokop iz izolacije.
 
Делимично укопана у смислу да је тераса у неком полу-укопу на целој дужини или да је део у тунелима део надземно?
 
Mislim da bi kroz centar, KCS-Slavija-Pravni moralo da ide pod zemljom.
 
To su sve naša maštanja, tako da rasprava nema nikakvog smisla... Oni koji nisu slušali Saobraćajni fakultet, Građevinski fakultet, Arhitektonski fakultet... sigurno neće čitati ideje sa nekog foruma... Cela ideja metroa je dizanje cene kvadrata srpskim tajkunima, a sobraćajno rešenje nikoga ne interesuje.
 
- Veći broj autobusa ne znači da će prevoz biti bolji. Mi ćemo samo zakrčiti ulice autobusima, umesto privatnim automobilima. Beograd zahteva dodatni napor da se ceo saobraćajni sistem unapredi uvođenjem metro linije, naveo je profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić.


E neka si im rek'o! Šta će nam autobusi, imaćemo metro (al malo morgen), a do tad ćemo da se prevozimo teleportom...
 
Ovo je velika demagogija da autobusi zakrčuju saobraćaj kao i automobili.

es831zacvhe41.jpg
 
Niko ne razmislja o tome da je skoro da uopste nema mesta za recimo ulaske u hipoteticke tunele.
 
Sa jedne strane logično je da se u vreme ekonomske krize obustavljaju ovakvi projekti. A sa druge u vreme pritisaka EU na Srbiju, započinjanje ovakvog projekta je dobra prilika da neki francuski političari napune malo džepove, i olakšaju pritisak na Srbiju. Tako da nas možda skuplje košta da ne gradimo metro.
 
Spisak je sticajem okolnosti završio kod mene @Karlo del Ponte

Pogledajte prilog 146905
Moram vam skrenuti pažnju na to da ovde nemaju svi jednaku ulogu u planiranju ili koferenciji, šta god ovo bilo. Imamo 12 profesora iz Instituta Saobraćajnog fakulteta, od kojih su mnogi profesori vodnog saobraćaja, poštanskog saobraćaja ili logistike. Saobraćajni inženjeri direktori iz GSP takođe tu imaju usku specijalizaciju bavljenja nadzemnim saobraćajem, koji je tada funkcionisao mnogo bolje nego danas. Slično je i sa ŽTO Beograd, koji je kao takav postojao do 1991. Posle toga je sve centralizovano na "Jugoslovenske železnice". U svemu tome su glavnu reč imali ovi na vrhu spiska.

Da podsetimo, "Vukanovi svedoci" su tražili saradnju sa "Jovinovim svedocima" da se iskoristi postojeća projektna dokumentacija od Ekonomskog fakulteta do Tašmajdana za tramvajski tunel. "Jovinovi svedoci" su to odbili. Danas od metroa imamo samo loše iskorišćene nove delove Železničkog čvora Beograd, i od pre tri godine prepolovljene kapacitete istog.
 
О чему ти Карло побогу? Каква сарадња кад су декретом сахранили метро 81е? И отимање документације у циљу дефинитивног укидања могућности реализације метроа није покушај сарадње већ класично бестидно бахаћење типа: Е сад ћемо још вашим радом и трудом да запечатимо судбину вашег пројекта. Капирам да нису сви људи социјално интелигентни али Карло, ово је проста логика.
Колико ме нервирају овакве полуистине. Колико кошта метро због којег се укида кичма трамвајског система?

Сваки стручњак који проблематици метроа не приступа са минимумом објективности а чије полазиште мора бити да су оба плана лоша беспотребно трабуња около.
 
Ovo je velika demagogija da autobusi zakrčuju saobraćaj kao i automobili.

es831zacvhe41.jpg
Autobusi (ni)su problem u zavisnosti iz kog se ugla gleda. Evo ja mogu da tvrdim kako oni ne guše (neadekvatnu) infrastrukturu već ona njih. Ti sokaci nisu napravljeni ni za automobile ni za autobuse već za pešačko-zaprežni saobraćaj mesta veličine Pančeva (1900. imao 69000 stanovnika) pri čemu ne mislim samo na širinu već i na broj ukrštanja u nivou. Broj, frekvencija i gabarit svih vozila (ne samo autobusa i ne samo automobila, što ne isključuje ni dugačke tramvaje na kružnim tokovima zbog čega sada seku isti umesto da kruže) svakako doprinosi, ali ne treba izgubiti iz vida negativan uticaj fiks ideja u takvim uslovima poput neuvučenog stajališta dužine voza kod Sajma, neuvučenih stajališta na uključenjima (Autokomanda), dopuštanja Lasti da blokira saobraćaj radi izlaska većine putnika na jedna vrata i to na veoma prometnom stajalištu dužine dovoljne za par autobusa (o ne kažnjavanju privremenog parkiranja ne suvišno je govoriti). Plus ne vrše vremenski orijentisanu fragmentaciju koridora (špic linije paralelnim prohodnim ulicama gde ih ima) niti odgušuju neuvučena stajališta primenom ekspres režima kako bi poboljšali protok ulice i podigli srednju brzinu linija.

Pored toga tramvaj i železnica su tu eto samo da se nađu a metro osta samo želja koja izaziva burne reakcije svaki put kad neko pokuša da krene u realizaciju.


Antagonizam struke uticajem na stopiranje projekata nam je možda najviše i odmogao. Pazi 300mil za rasipničku rupu bez dna je malo, a 400mil za BMV je previše. Da mu tramvaj nije igračka, a autobus nužno zlo i tih 300mil bi mu bilo previše.
 
А, па нисам то испратио, а видим сад из Кантарионовог документа који је Гага поставио на теми о Блоку 32, да су они накнадно планирали да и по Новом Београду копају кртицом и испод зграда у блоку где је Нови Меркатор, уместо у плитком укопу.

Охо-хо! Одоше две линије на 10 милијарди :ROFLMAO: Сад ће то Андреја Младеновић и шУправа да обезбеде.

Како беше иду оне дечачке приче са Беобилда: "Ма какав вијадукт, само укопаш плитко метро и покријеш, једва да има разлике у цени..."
 
Da, ali plitko ukopaš, a ovi rešili da bude dublje no tunel železnice ispod Vidikovca, na šta su se zgrožavali isti ti ljudi pri pomenu pravljenja železničke stanice na pomenutoj trasi.​
 
Не можеш плитко да спроведеш "тешки метро" кроз Булевар Зорана Ђинђића, због ортогоналне мреже улица и зграда које их прате - премали је радијус кривине на раскрсницама. У давнашњем плану, то су решили копањем кртицом испод две основне школе у блоковима 1 и 2, и са станицом код Фонтане. Сад се хоће (исправно) станица код Општине - а за то би са плитким копањем морао да срушиш СИВ 2.

Кад овде то написах, искулираше ме ови што гледају у висине (или у случају метроа - у дубине), са визијом, и не би да се баве таквим ситницама. Они само знају да "неће лаки метро, јер је то трамвај". И добићемо, сви заједно, кинески аутобус са погоном на прдеж.
 
СИВ 2 (МУП) лепо преселити у планирани комплекс код ФДУ.
 
Vrh