@Delija
Neke tamo 2006 nisu bila problem ekološka udruženja, već kritična masa izletnika i rekreativaca na Adi Ciganliji, a verovali ili ne, 2000-2014 smo imali gradsku vlast koja se plašila naroda, i plašila da uradi nešto vrlo nepopularno. Sam pružno-putni pojas u dolini Topčiderke nije masovna izletnička lokacija da izazove veća negodovanja. U nedostaku minimalne bulevarske mreže na desnoj obali Save, potrebe za komplikovanim eksproprijacijama, nepostojanje objedinjene ekološko-izletničke zone u Topčiderskoj dolini i već prisustvo i drumske i železničke infrastrukture, bulevar Sajam-Rakovica je opravdan i logičan, i to paralelno sa prugom, ne na trasi pruge.
Za petlje sa obe strane su izabrana skupa i nedovoljno dobra rešenja. Kod Hipodroma raskrpetlja, koja će tek da se zakrči ako se napravi tunel Topčider-Autokomanda. Na konkursu je izgubila 30% jeftinija logičnija Petlja Radnička zbog betonskog lobija. Za tramvajsko-metro deo napravljene "Šarganske osmice". Nije iskorišćena šansa da se ublaži Senjačka krivina na pruzi sa 60km/h r=200m na 80km/h r=300m. Na levoj obali tramvaj umesto da usmere ili na Jurija Gagarina ili Milurina Milankovića, usmerili na nešto nejasno, što zahteva gomilu vožnji u skretanje (čitaj beskrajna čekanja na semaforima) po Novom Beogradu, a što je teško uklopiti i u metro. Za automobile ka desnoj obali normalan prilaz samo iz Jurija Gagarina za najveći deo Novog Beograda što stvara gužve u Jurija Gagarina. Diletantska diletacija za 40km/h tamo gde se čak i za tramvaj očekuju parametri za bar 70km/h. Izbor rešenja sa jednim pilonom umesto nekih povoljnijih rešenja. Mnogo toga planerski spornog osim... lokacije mosta, koja je najlogičnija.
Do tada nismo imali ove sektašena vlasti, koji su već ukinuli Železničku stanicu Beograd, maltene nisu ukinuli trolejbuse i oskrnavili Kalemegdan, nesposobni da upravljaju GSP, zatvaraju ulice za saobraćaj po dve godine... , a da pobede na izborima.
На крају, по страни урбанизам, само инжењерско решење изграђеног моста говори шта је целом пројекту била приоритетна намена. Ко то не капира, џаба диплома инжењера. Уосталом и каријере говоре доста о томе. А ко мисли да она радничка петља на било који начин растерећује Пожешку да се запита шта он то зна о саобраћају уопште? Исти ако не и бољи ефекат би имала проста денивелација некадашњег пружног прелаза код цареве ћуприје.
Požeška je za svakog razumnog planera glavna ulica za javni prevoz, a za automobile lokalna prilazna saobraćajnica. U metro planovima je niko nije uspeo obići, čak ni napredne štetočine. To je samo još jedna u nizu opravdanih primedbi na rešenje prilaznih puteva na desnoj obali. Logično bi bilo da je u tom slučaju veza sa Požeškom planirana tako da metro (na početku tramvaj) prolazi u pravac na Požešku sa što većim poluprečnikom krivine, u ovom slučaju da obiđe Hipodrom sa zapadne strane. Izgrađene su skupe estakade da bi se napravila raskrsnica. A nivo pruge je omogućavao da se bar pravci most-Požeška i most-Topčider naprave ispod te neke raskrsnice ili kružnog toka u stišnjenom prostoru za pravu petlju. Na kraju, nismo dobro rešili ni "regionalni metro", ni tramvaj/metro ni drum. A SNS nam nudi zabilaženje svega toga tako što kopamo 30 metara u dubuni tamo gde na površini još imamo prostor za rešenja.
И Карло, јел си ти возио тамо некада? Знаш ли ти које су тамо гужве свакодневно? И кад смо код тога, јел имаш ти уопште возачку? Да ово прича инжењер саобраћаја и још и возач ми је просто немогуће!
Kakve sad ovo veze ima? Vozačku imam. Planiranje drumskog saobraćaja se nisam bavio, ali ima neka opšta matematika planiranja sa kojom se kod novih i rekonstruisanih saobraćajnica greši debelo. Ja od marta 2017. uopšte ne živim u Srbiji. Ako NATO ne krene u rat protiv Belorusije, nemam razlog da ženu i decu preselim u Srbiju, a da pritom budem pošten prema njima. Ali to ne smeta da ne mogu da primetim neke veće promašaje samo na osnovu podataka sa interneta. A oni su preveliki da bi ih napravila bilo Belorusija, bilo Holandija, ili bilo koja zemlja na svetu koja brine o kvalitetu ljudskih resursa i sa planerskom kulturom i tradicijom.
Jedino što nije sporno sa mostom preko Save je što je na tom mestu, i što ima 2 koloseka i 3+3 drumske trake. Most preko prevlake na Adi je davno planiran na glavnom putu koji bi južno od Hipodroma izašao u Topčidersku dolinu. Već 1990-tih, ako ne i ranije je taj deo Banovog brda bio previše izgrađen da bi bila isplativa eksproprijacija, a sama Ada postala previše popularna.
И што је најтрагичније, цела та урбанистичко-инжењерска катастрофа је доживела свој крешендо укидањем старог чвора и главне железничке.
Ovo se slažem.