Šta je novo?

Metro

Не можеш плитко да спроведеш "тешки метро" кроз Булевар Зорана Ђинђића, због ортогоналне мреже улица и зграда које их прате - премали је радијус кривине на раскрсницама. У давнашњем плану, то су решили копањем кртицом испод две основне школе у блоковима 1 и 2, и са станицом код Фонтане. Сад се хоће (исправно) станица код Општине - а за то би са плитким копањем морао да срушиш СИВ 2.

Кад овде то написах, искулираше ме ови што гледају у висине (или у случају метроа - у дубине), са визијом, и не би да се баве таквим ситницама. Они само знају да "неће лаки метро, јер је то трамвај". И добићемо, сви заједно, кинески аутобус са погоном на прдеж.
Пантографе, 10 година причаш о СИВ-у 2 незнајући да је подзиђивање темеља технологија стара колико и темељи.

Сад ћеш рећи, овде су шипови, Да јесу, но и то се да решити у том неком коридору од око 10м ширине испод зграде.

Елем, Хвала Јовину на коридору у БЗЂ и радијусу у блоку 22. Приметити шта је све у наставку те рачве. Да је мост на Ади изграђен тамо где је био и планиран имали бисмо 3х јефтинији фртаљ умп-а и већ изграђену 1/5 метро линије која би опслуживала будућу бус станицу, арену, блок 26 и најпрометнију жс.
 
Vezano za poluprečnik krivine, za metro se obično umanjuju standardi klasične železnice i prave kompromisi kako bi se uklopilo u gradske potrebe, a ne bilo preskupo. Minimalni poluprečnici krivina kod metroa su najčešće 50-150 metara. Ali ipak se poluprečnici ispod 60 metara izbegavaju, zbog premale brzine, i komplikacija oko održavanja. Primer poluprečnika 50 vam je raskrsnica Nemanjina-Resavska, a kružni tok Autokomanda je 70.

Kod SIV, oštrija krivina bi bila u zoni ubrzanja/usporenja nedaleko od stanice. Ako bi bila manje oštra, bila bi ili iznad ili ispod onih stepenica i fontane ispred Hajata. Zgrade SIV nemaju ništa sa tim.
BrzinaPoluprečnikProdužetak vremena putovanja ako je oštra krivina u zoni ubrzanja ispred stanice metroa.
40km/h60m12 sekundi
50km/h95m10 sekundi
60km/h 140m9 sekundi
70km/h190m8 sekundi
80km/h250m6 sekundi
90km/h300m0 sekundi.

A poseban biser mi je ovo sa "Da je most bio na prevlaci Ade, gde je i trebalo da bude". Zamišljam Jovina i Deliju kao predstavnike gradske vlasti neke tamo 2009-te i kako im pod prozorom besna rulja hoće da ih rastrgne što narušavaju Adu Ciganliju. Tada oni donose odluku, "pravimo tunel umesto mosta, ali na tom mestu". I odosmo već na projekat koji košta milijardu. Čak i kada ne bi bilo otpora, most preko rukavca Ade na desnoj abali ne bi završio na postojećim longitudinalama ni tangencijalama (čitaj minimum 2+2 automobil i 1+1 javni prevoz), nego u Požeškoj, gde bi se pretvaranje u magistralu takođe završilo lokalnom pobunom. Pa sve da napravimo metro od Ade do Arene, za koji se ne isplati izlaziti iz autobusa u stilu 85 i 89, jer ništa ne štediš vreme, a gnjaviš se da presedaš.
 
Ево, решили смо сад то тако на траси метроа, у оквиру Кантаријаде: дубоки тунели кртицом на Новом Београду. Али ту је и дубоки тунел испод Саве и дубока станица испод Блока 18. Опа-бато! Има се, може се.

Честитам... то што пројекат неће бити реализован.
 
Poslednja izmena:
Niko ne kaže da ne može krtica na NBG. Može! Samo bi koštalo nenormalno i bilo ludački ! Samo što je reč racionalnost potiče od latinske reči "ratio" što znači razum, a mi razuma nemamo, tako da je sve logično.

Inače mogao bi plitki ukop krob blokove 1-2, ali sa radijusom krivine do max 120m. Stanica bi bila između Fonatane i Opštine.
 
Ех, да код аутоперионице у солитеру Ц-12, некадашњи билијар клуб... што би био проблем не због сулуде позиције, него зато што је то тик до улаза у стан Ђиласове мајке (Париске комуне 10), где је и поменути одрастао :)
 
vremena i okolnosti se menjaju kao i narativi u medijima, naučili smo da ništa nije nemoguće :D Elem, kad sam već spomenuo mogućnost, sa novim ministrom građevine, mislim da je i teoretski više nemoguće pokriti Prokop sa prvom linijom :/
 
Poslednja izmena:
Samo kratko pitanje - gde je bila ta druga predlozena lokacija za most preko Ade? Dr Ivana Ribara - Marsala Tolbuhina?
 
Stara urb plan, ali most je planiran na tom istom mestu i kasnije. Sva sreca nije tu realizovan
Blank-map-of-the-Regulation-Plan-of-the-Area-of-New-Belgrade-Municipality-1962-Source.ppm
 
Fala.

A ja svojevremeno na faksu videh i neki plan koji je podrazumevao nekakvo spajanje Marsala Tolbuhina i Bloka 45... ? 🤔
 
Novi ministar gradjevina nastavice da cini cuda.
 
Vezano za poluprečnik krivine, za metro se obično umanjuju standardi klasične železnice i prave kompromisi kako bi se uklopilo u gradske potrebe, a ne bilo preskupo. Minimalni poluprečnici krivina kod metroa su najčešće 50-150 metara. Ali ipak se poluprečnici ispod 60 metara izbegavaju, zbog premale brzine, i komplikacija oko održavanja. Primer poluprečnika 50 vam je raskrsnica Nemanjina-Resavska, a kružni tok Autokomanda je 70.

Kod SIV, oštrija krivina bi bila u zoni ubrzanja/usporenja nedaleko od stanice. Ako bi bila manje oštra, bila bi ili iznad ili ispod onih stepenica i fontane ispred Hajata. Zgrade SIV nemaju ništa sa tim.
BrzinaPoluprečnikProdužetak vremena putovanja ako je oštra krivina u zoni ubrzanja ispred stanice metroa.
40km/h60m12 sekundi
50km/h95m10 sekundi
60km/h140m9 sekundi
70km/h190m8 sekundi
80km/h250m6 sekundi
90km/h300m0 sekundi.

A poseban biser mi je ovo sa "Da je most bio na prevlaci Ade, gde je i trebalo da bude". Zamišljam Jovina i Deliju kao predstavnike gradske vlasti neke tamo 2009-te i kako im pod prozorom besna rulja hoće da ih rastrgne što narušavaju Adu Ciganliju. Tada oni donose odluku, "pravimo tunel umesto mosta, ali na tom mestu". I odosmo već na projekat koji košta milijardu. Čak i kada ne bi bilo otpora, most preko rukavca Ade na desnoj abali ne bi završio na postojećim longitudinalama ni tangencijalama (čitaj minimum 2+2 automobil i 1+1 javni prevoz), nego u Požeškoj, gde bi se pretvaranje u magistralu takođe završilo lokalnom pobunom. Pa sve da napravimo metro od Ade do Arene, za koji se ne isplati izlaziti iz autobusa u stilu 85 i 89, jer ništa ne štediš vreme, a gnjaviš se da presedaš.
Какав је ово начин дискусије?! Шта и кога ти замишљаш? Какве су ово глупости?!

Каква бесна руља еколога? Причамо о 2006/7/8-ој! Тад екологија није била никоме ни на памети осим што је дс-у 2008е послужила као изговор за нову локацију моста. Притом и ви срамотно спинујете 10 година! Од кад је она смрдљива баруштина са све дивљим насељем тик уз њу на малој ади еколошки битнија локација од сада аутомобилима розереног топчидерског парка? И какве бре магистрале по пожешкој?! Цела поента те локације је што би имали најнормалнији градски мост који би се просто надовезао да постојећу уличну мрежу и та инвестиција ни 100 милиона не би прешла уз рационалну конструкцију моста а конкретно на НБГ страни би биле далеко мање гужве у Јурија Гагарина и притисак би се коначно равномерније распоредио и на попречне булеваре. А са друге стране бисмо имали једно 200м нове трам мреже која би била далеко ефикаснија него што сада ради онај нови километарски денивелисани кластер-фак са малим радијусима.

На крају, по страни урбанизам, само инжењерско решење изграђеног моста говори шта је целом пројекту била приоритетна намена. Ко то не капира, џаба диплома инжењера. Уосталом и каријере говоре доста о томе. А ко мисли да она радничка петља на било који начин растерећује Пожешку да се запита шта он то зна о саобраћају уопште? Исти ако не и бољи ефекат би имала проста денивелација некадашњег пружног прелаза код цареве ћуприје.

И Карло, јел си ти возио тамо некада? Знаш ли ти које су тамо гужве свакодневно? И кад смо код тога, јел имаш ти уопште возачку? Да ово прича инжењер саобраћаја и још и возач ми је просто немогуће!

И што је најтрагичније, цела та урбанистичко-инжењерска катастрофа је доживела свој крешендо укидањем старог чвора и главне железничке.
 
Poslednja izmena:
Kakav dežavu :)

Ja se pre pitam jesi li ti skoro prošao mostom i dalje petljom Hipodrom. Uostalom promena trase uz Topčider je jedna retko dobra odluka kada su već odustali od železnice u SA.
 
Ja se pitam sta ce sad da se radi sa mostom i delom UMPa sa svim onim petljama kad tu vise ne prolazi zelenica.
trebalo je zelenicu ostaviti u nekom obliku jer ovako sve te petlje kod hipodroma koje su kostale stotine miliona nemaju nikakvog smisla.
 
Dve bušilice u Višnjičkoj na raskrsnici sa Vojvode Micka
Tačno na tom mestu je predviđena stanica linije 1 Karaburma. Ako sam ih dobro ispratio, prva faza prve linije bi trebala biti od Makiša do Karaburme, ostaje nejasno da li su do 2028. planirali da završe liniju 1 u celini(do Mirijeva), ili samo njenu prvu fazu? Ova prva mogućnost nije nimalo realna, ali druga bi mogla biti, ako bi najkasnije do kraja 2023. počeli sa bušenjem tunela.

Molimo boga da nisu potpuno odustali od metroa zbog pečenjarevog i Koridorkinog iživljavanja nad EPS-om 🙏🙏🙏
 
Poslednja izmena:
Ja se pitam sta ce sad da se radi sa mostom i delom UMPa sa svim onim petljama kad tu vise ne prolazi zelenica.
trebalo je zelenicu ostaviti u nekom obliku jer ovako sve te petlje kod hipodroma koje su kostale stotine miliona nemaju nikakvog smisla.
Pa nije se dovoljno para bacilo u bunar. Tuda metro mora duboko. :poop:

Evo ovde ispod petlje prošao površinski jedan kolosek. Mogli su drugi kolosek da gurnu u uski sanduk između stubova koje su namerno načičkali sa manje prostora okolo onda kada su mislili da će nazovi metro ići na Novi Beograd prasećim rešićima. Što je najgore sad i kad je pruga oslobodila prostor duž V.Mišića neće levu traku pomeriti da bi centralnim rampama denivelisali deonicu od Ade do Mostara.
 
Molimo boga da ne budemo zemlja i grad koji će imati metro metroa radi. ;)
S obzirom na (ne)kvalitet i (ne)funkcionalnost ostala 3 glavna vida javnog prevoza, reklo bi se da je Beograd grad koji ima autobuse autobusa radi, tramvaje tramvaja radi, trolejbuse trolejbusa radi, a u zadnje vreme bogami i BG Voz Bg Voza radi. Pa opet niko ne kaže da bi te podsisteme trebalo ukinuti, ili da ih nikada nije trebalo ni graditi.

Da me niko ne shvati pogrešno, ovako zamišljen metro je daleko od sjajnog, ali je ipak manje zlo od dvomilionskog grada bez metroa.
 
To što tebi izaziva orgazmišnost da se umesto Prokopa i Kliničkog centra linijom 1 poveže BNV, da se linijom 3 metroa Prokop i Klinički centar povežu proterivanjem kroz klizište i splet podzemnih voda, zbog kojih stanovnici u naselju u Ljutice Bogdana imaju konstantno poplavljene podrume, ili što bi po tom novom planu bila ukinuta linija 23, a 41 usklonjena iz centra (Makedonska - Trg republike - Studentski trg) i što bi se mnogim drugim drugim rešenjima pogoršao prevoz, izuzev povezivanja Banovog brda sa Trgom republike, ne znači da i drugi doživljavaju isto. Ovo ne znači da sam protiv metroa, kako neki to tumače, već protiv ovakvog kakav se predlaže, koji u 95% zaobilazi tokove putnika. To što se stanice nazivaju po naseljima sa kojima ili nemaju dodirnih tačaka, ili jedva da ih imaju, ne nznači da će stanovnicima tih naselja da bude super, bolje i lakše. Metro kakav želim, ne samo ja, nego i mnogi drugi, je onaj koji će da bude u službi građana, a ne investitora i "razvoja grada", već da povezuje tačke koje su na tokovima putnika danas, bilo da su one uslovljene gradskim prevozom, bilo kolima. Mogu ja koliko god je potrebno, da ponovim da nije problem u metrou kao takvom, nego u planu.​
 
ili što bi po tom novom planu bila ukinuta linija 23, a 41 usklonjena iz centra (Makedonska - Trg republike - Studentski trg)​
23-ka se sigurno neće ukinuti, možda će se polasci blago redukovati, a 41 nema gde da bude uklonjena iz centra.

Od današnje 23-ke i 41 nema puno vajde kada se njihova vremenska turaža ne poštuje čak ni u 5 ujutru i 11 uveče, ili usred bela dana dođu 2 ili 3 vozila u koloni, pa ih onda nema sledećih pola sata. Zašto se turaža ovih zavisnih podsistema ne poštuje, pa upravo zato što nisu nezavisni kao metro, nego dele saobraćajnice sa 800.000 automobila samo iz BG.

Kada se jednog dana makar i za 30 godina 60% putnika sa Karaburme/Banovog Brda i 90% putnika sa Banjice/Bežanije bude vozilo linijama M1 i M3 do centra, 41 i 23 neće ni morati da idu tako često, ali će se onda njihova zadata turaža poštovati u minut tačno, jer će sa uvođenjem metroa na ulicama biti daleko manje automobila kroz koje danas moraju da se provlače.
 
@Užice
Nisi ljudski ni pogledao plan metroa, gde je bilo definisano i šta će biti sa tramvajima i sa trolejbusima, dok je za autobuse bilo definisano da će se uskladiti sa trasama metroa. Takođe je tim planom predviđeno da neke autobuske linije budu pretvorene u trolejbuske i osakaćene, iako nemaju nikakvih dodirnih tačaka sa metroom, osim što fizički kače na jednom mestu isti.

Drugo, da metro prati tokove putnika, kao što već rekoh više puta ranije, a ne zamisli o razvoju grada i ko zna čime sve ne, e tada, i jedino tada će se smanjiti udeo vozila na ulicama. Onaj ko živi na Banjici, prema tom planu mora prvo da čeka 41 da bi se dobacio do Banjice II, pa da onda preseda na metro, da bi došao do Trga republike, pošto ga 41 vodi do Dunavske ulice, preko Cvijićeve i Venizelosove, odakle bi morao pešaka ili da ponovo preseda da dođe do željene lokacije. Prosečan korisnik gradskog prevoza, ne računajući onoga koji i osada ne izbija iz kola, kada vidi koliko peripetija ima da bi se došlo do Trga, ako ima mogućnost za korišćenje kola, neće se dvoumiti uopšte da li da ih koristi ili ne, već će sesti u njih i otići do pomenutog mesta. Onaj koji i sada ne izbija iz kola, tek tada neće imati nikakvog razloga da menja svoje navike.

Ja sam barem pogledao šta sve prati taj metro, uložio primedbe na isti i bio na javnoj raspravi, gde sam izneo svoje zamerke i predloge za poboljšanje. Ti bi mogao makar da se upoznaš sa pratećom dokumentacijom koja nije samo tri trase na mapi, jer pišeš napamet o stvarima u koje nisi adekvatno upućen. Pod adekvatno mislim u celosti.​
 
Vrh