Šta je novo?

Metro

Zanimljiv tekst iz drugačije perspektive gde je težište da Metro sistemi opterećuju budžet i smanjuju nadzemni prevoz.
Rekao bih da Evropa ulazi u vreme kada će se na Metro sistem gledati kao na porok, a zanimljivo Beograd bi mogao da bude predvodnik tog momentuma. (znam kome se ovo neće svideti. :) )


Preveo sam početak teksta, drugi deo ne pokriva toliko temu:

Људи у великим градовима масовно напуштају јавни превоз, види грађевински инжењер Волфганг Спиер на основу извештаја ЦБС-а, ЦРОВ-а и КиМ-а. И то због улагања у метро, који проређује мреже јавног превоза и промовише аутомобилски саобраћај. Он се залаже за другачију политику мобилности и изазива стручњаке за транспорт да оповргну његову визију.
Да би се довољно путника угурало у дужа возила метроа, укидају се бројне 'нормалне' трамвајске и аутобуске линије. Већина путника у јавном превозу тада мора да иде даље до мањег броја стајалишта, а аутобуси више не возе директно из села или предграђа до центра града, већ до станице метроа, где морају да преседају.
Будући да путници морају да се одјављују и пријављују по други пут, а број чекирања се рачуна, свака особа у трансферу се рачуна као два путника која се укрцавају . Ово резултира импресивним цифрама раста: више пређених километара јавног превоза, више путника и више прихода. У стварности, коришћење градског јавног превоза опада.

Већина људи сматра да је време путовања од куће до дестинације најважније при избору превозног средства, поред цене и удобности. Нико не сматра да је удобно да се пребаци и буде приморан да хода додатно (у свим временским условима). Поскупљују и карте за јавни превоз, јер је инфраструктура у Холандији скупа.

Са Хоексе Лијн и РандстадРаил, Ротердам и Хаг су претворили железничке линије у линије метроа, тако да се људи сада возе метроом уместо возовима до Зоетермеера или плаже . То је коштало милијарде, а није додата ниједна линија јавног превоза, напротив.
Са линијом север/југ, Амстердам је дом најскупље метро линије у Европи, која је скоро дупло скупља од друге линије: Гранд Парис Екпресс. Чак и за већину свих становника Амстердама, линија метроа узрокује дуже време путовања јавног превоза, израчунао је НРЦ 2018. Према истим новинама, Утрехт има најскупљу линију лаке железнице на свету, Уитхофлијн. Пре тога је нестало десет аутобуских линија Уитхофа.
Саобраћајне гужве након проширења аутопута заправо постају дуже, док прогнозе предвиђају краће гужве. Када аутомобили поново крену, путници у јавном превозу ће због краћег времена путовања прелазити на аутомобиле, све док поново не настану нове гужве. Саобраћајне гужве никада не постају краће, већ шире. Повезују се са путевима кроз стамбена насеља која се не шире. 
Извештаји садрже бројеве, али чак и тада морате обратити пажњу. До наглог смањења саобраћајних гужви дошло је у 2009. То је имало везе са банкарском кризом.
 
Prvi bih voleo da u gradu ove veličine postoji jeftiniji način da se suzbiju gužve i olakša kretanje sa jednog njegovog kraja na drugi, taj čarobni štapić nažalost ne postoji. Jedino da potpuno zabranimo upotrebu automobila i njihov ulazak na teritoriju Grada Beograda, ali tada tek ni u jedno vozilo GSP-a ne bi moglo da se uđe od 04:00 ujutru do 00:30 posle ponoći. A ni sada nismo daleko od toga. Ovde se spominju Roterdam i Hag, njima ni ne treba metro jer su malo veći od Novog Sada. Amsterdam kao najveći grad u Holandiji je duplo manji od Beograda.

Sutra je Beogradski Polumaraton, na desetine linija koje voze kroz širi centar će privremeno biti skraćene, ukinute i izmenjene na nekoliko sati. Da Beograd ima metro, možete li zamisliti kako bi na njegovo funkcionisanje uticalo to što je napolju maraton, protest ispred Skupštine, blokada Gazele, pljusak, mećava ili superćelijsko nevreme kakvih nas je ovog leta pogodilo nekoliko? "Uticalo" bi toliko da bi vozio sa istom minutažom i trasom kao svih ostalih 364 dana u godini. A oni koji ga čekaju u stanici ne bi ni kisnuli.
 
Poslednja izmena:
I čine Randstad od 8 miliona stanovnika.
Dotični uopšte ne razume koncepte administrativne granice, urbane sredine itd. Za tog je svaka metropola u Evropi tek malo veća od Novog Sada samo zato što broje isključivo stanovništvo u najdužim gradskim opštinama.

Kao neko ko je više puta bio u NL, i to baš u Roterdamu i u tom Randstadu, taj nivo urbanizacije i urbane zone u kontinuitetu u NL je neuporediv sa Beogradom.

I još jednom da se ponovimo, ovaj sadašnji planirani metro je kardinalna greška i mora da se spreči po svaku cenu.
 
I čine Randstad od 8 miliona stanovnika.
Ako sve gradove Randstada brojimo kao jednu veliku urbanu celinu od 8 miliona ljudi, tom logikom onda moramo isto brojati i sve što je u krugu oko Beograda koji čine Valjevo-Šabac-Šid-Bačka Palanka-Vrbas-Zrenjanin-Pančevo-Smederevo-Požarevac-Velika Plana-Aranđelovac, "Panonska Konurbacija" od 3,5 miliona ljudi. Samo što ne postoji jedinstveni "Randstatski Metro", nego svaki od ovih gradova ima svoj.
Dotični uopšte ne razume koncepte administrativne granice, urbane sredine itd. Za tog je svaka metropola u Evropi tek malo veća od Novog Sada samo zato što broje isključivo stanovništvo u najdužim gradskim opštinama.
Ne, nego neki ovde misle da Beograd i dalje ima par stotina hiljada stanovnika a ne par miliona, i smatraju da su za njega dovoljni tramvaj, autobus i BG Voz.
Novi Sad bi imao gradski prevoz bolji od tih gradova u Beneluksu kada bi primenio rešenja koja oni predlažu za Beograd.
 
Којих пар милиона има Београд?
Рачунајући све што административно припада Београду број је око 1.7 док унутар непрекинуте урбане целине живи око 1 милион.
Људи из "панонске конурбације" када долазе у БГ, просечно једном у шест месеци, свакако користе друге видове превоза и њима метро не игра апсолутно никакву улогу.
Па чак и када посматрамо све београдске општине, да ли баш сваки становник Младеновца или Лазаревца има потребу да свакодневно долази у неку од централних општина?
Или ако некога из, рецимо, Раковице или Вождовца "натераш" да преседа на метро, рецимо, скратиш му аутобуску линију да би користио метро чиниш му више штете него користи.
 

BEOGRAD DOBIJA METRO 2028. GODINE Vučić: Vidi se koliko Srbija napreduje link


Juce rekao nam nas predsednik da ce sve biti gotovo pre roka (misleci na makis). 🙂 Tako da ovu temu mozete da zatvorite ili da pricate kako ce biti najmodernjni i najlepsi
 

i

...prva linija metroa koja povezuje ljude, a ne livade", rekao je Obradović.
 
Подземне гараже и тунели...Заправо је исти приступ са козметичким, језичким разликама.

Притом, кад је снс узео власт у граду највише су причали баш о ширењу Бг воза и од тога једно велико ништа. Ови сад као не лажу?

За све осим улагања у друмску инфраструктуру, гараже и остале тековине аутомобилског урбанизма потребна су планерска и инжењерска знања која ми овде немамо и заправо их нисмо ни имали јер нам је врхунац планирања било Јовиново копирање метро и просторних планова Минхена.

Тако да, и ако не лаже у пракси радиће оно за шта им не треба системска и суштинска промена у свим планерским структурама. Дакле, обратиће се фосилима из урб завода и дирекције за саобраћај и добиће редом предлоге аутомобилске дистопије 50их година прошлог века.
 
Poslednja izmena:
Камо среће да је изграђено више гаража а улице очишћене од паркинга, одмах би саобраћај у центру продисао.
 
Како би то продисао саобраћај ако би подземним гаражама генерисао још већи саобраћај? Јел продисао НБГ градњом нових паркинг места у БЗЂ и којекуде? Десило се управо супротно и на крају добио си исти или чак и већи дефицит паркинг места али овог пута уз још веће гужве.

Да ли ти је познато да европске престонице последњих година укидају паркинг места у центру града и то у десетинама хиљада?
 
Poslednja izmena:
И онда наровно следи одговор - Имају бољи јавни превоз. Супер, ајмо ми онда да изгубимо још 50 година, да градимо гараже и тунеле, ширимо улице на уштрб свих а у корист аутомобила па да то све рушимо 2070е године и коначно развијамо јавни превоз који би заличио на нешто тамо негде, 2123е године.

То ви заправо предлажете.
 
Уклањањем постојећих паркинга. Нпр. направиш гаражу на Врачару, укинеш паркирање у оним сокацима и уведеш двосмеран саобраћај. Укинеш паркирање у Влајковићевој, Косовској, Палмотићевој, Мајке Јевросиме и Кондиној након изградње гараже поред скупштине и уведеш двосмеран саобрааћај.
 
Уклањањем постојећих паркинга. Нпр. направиш гаражу на Врачару, укинеш паркирање у оним сокацима и уведеш двосмеран саобраћај. Укинеш паркирање у Влајковићевој, Косовској, Палмотићевој, Мајке Јевросиме и Кондиној након изградње гараже поред скупштине и уведеш двосмеран саобрааћај.
Брате мили, па по екологију ваздушно и звучно загађење, станаре и пролазнике мања штета је од једносмерног саобраћаја+паркинг места у тим сокацима него двосмерни саобраћај, побогу! :grand:

"Сокаци" у центру града, између двосмерних прометнијих "булевара" су једино у центру Београда уз пешачку зону достојно живота, упркос преуским тротоарима.
 
Притом, једносмерни сокаци су једине улице којима бициклисти могу колико-толико безбедно да се крећу кроз центар града. Направи их да буду двосмерне - И то мало нас што се "инатимо" бициклом је протерано из града.
 
Ок, ако је двосмерни саобраћај проблем, онда нек се на рачун укинутих паркинг места прошире тротоари и направе двосмерне бициклистичке стазе (асиметрични саобраћај). Мени баш Врачарски сокаци са паркиранкм колима на пола преузаног тротоара и нису безбедни ни за пешачко ни за бицикчистичко кретање.
 
У ствари, кад се склоне паркинг места са улица могу да се направе бициклистичке стазе; двосмерне, наравно.
То би једино имало смисла. Али само под условом недовлачења ни једног јединог новог аутомобила у центар града!

Дакле, може подземна гаража али само за станаре и институције а и то да се финансира у пропорцији цена гараже : цена бици стазе=станари : сви остали грађани
 
Неће то ићи лако са нашим становништвом, да се помири да замени паркинг место на улици за 700 дин месечно, са местом у гаражи за 15.000. Али је то пут.
 
Tреба смањити цену месечне карте за јавне гараже.
 
Којих пар милиона има Београд?
Рачунајући све што административно припада Београду број је око 1.7 док унутар непрекинуте урбане целине живи око 1 милион.
Najuža moguća teritorija naselja Beograd ima 1,2 miliona po popisu, neprekinuta urbana celinija u koju ulaze i Borča, Ovča, Kaluđerica, Beli Potok, Rušanj, Sremčica, Surčin, Dobanovci je mnogo veća.
Људи из "панонске конурбације" када долазе у БГ, просечно једном у шест месеци, свакако користе друге видове превоза и њима метро не игра апсолутно никакву улогу.
Metro im ne igra ulogu, jer ne postoji. Danas svi putnici koriste vidove prevoza u kojima se voze kao sardine 10 kilometara na sat zato što nemaju izbora, a ne zato što im mnogo prija da vise na vratima.
Или ако некога из, рецимо, Раковице или Вождовца "натераш" да преседа на метро, рецимо, скратиш му аутобуску линију да би користио метро чиниш му више штете него користи.
Brže i konfornije će putovati čak i sa tim presedanjem nego bilo kojim prevozom koji koristi danas.
 
Vrh