Jelancha
Advanced
- Učlanjen(a)
- 15.11.2022.
- Poruke
- 4.359
- Pohvaljen
- 19.916
Zanimljiv tekst iz drugačije perspektive gde je težište da Metro sistemi opterećuju budžet i smanjuju nadzemni prevoz.
Rekao bih da Evropa ulazi u vreme kada će se na Metro sistem gledati kao na porok, a zanimljivo Beograd bi mogao da bude predvodnik tog momentuma. (znam kome se ovo neće svideti. )
Preveo sam početak teksta, drugi deo ne pokriva toliko temu:
Људи у великим градовима масовно напуштају јавни превоз, види грађевински инжењер Волфганг Спиер на основу извештаја ЦБС-а, ЦРОВ-а и КиМ-а. И то због улагања у метро, који проређује мреже јавног превоза и промовише аутомобилски саобраћај. Он се залаже за другачију политику мобилности и изазива стручњаке за транспорт да оповргну његову визију.
Да би се довољно путника угурало у дужа возила метроа, укидају се бројне 'нормалне' трамвајске и аутобуске линије. Већина путника у јавном превозу тада мора да иде даље до мањег броја стајалишта, а аутобуси више не возе директно из села или предграђа до центра града, већ до станице метроа, где морају да преседају.
Будући да путници морају да се одјављују и пријављују по други пут, а број чекирања се рачуна, свака особа у трансферу се рачуна као два путника која се укрцавају . Ово резултира импресивним цифрама раста: више пређених километара јавног превоза, више путника и више прихода. У стварности, коришћење градског јавног превоза опада.
Већина људи сматра да је време путовања од куће до дестинације најважније при избору превозног средства, поред цене и удобности. Нико не сматра да је удобно да се пребаци и буде приморан да хода додатно (у свим временским условима). Поскупљују и карте за јавни превоз, јер је инфраструктура у Холандији скупа.
Са Хоексе Лијн и РандстадРаил, Ротердам и Хаг су претворили железничке линије у линије метроа, тако да се људи сада возе метроом уместо возовима до Зоетермеера или плаже . То је коштало милијарде, а није додата ниједна линија јавног превоза, напротив.
Са линијом север/југ, Амстердам је дом најскупље метро линије у Европи, која је скоро дупло скупља од друге линије: Гранд Парис Екпресс. Чак и за већину свих становника Амстердама, линија метроа узрокује дуже време путовања јавног превоза, израчунао је НРЦ 2018. Према истим новинама, Утрехт има најскупљу линију лаке железнице на свету, Уитхофлијн. Пре тога је нестало десет аутобуских линија Уитхофа.
Саобраћајне гужве након проширења аутопута заправо постају дуже, док прогнозе предвиђају краће гужве. Када аутомобили поново крену, путници у јавном превозу ће због краћег времена путовања прелазити на аутомобиле, све док поново не настану нове гужве. Саобраћајне гужве никада не постају краће, већ шире. Повезују се са путевима кроз стамбена насеља која се не шире.
Извештаји садрже бројеве, али чак и тада морате обратити пажњу. До наглог смањења саобраћајних гужви дошло је у 2009. То је имало везе са банкарском кризом.
Rekao bih da Evropa ulazi u vreme kada će se na Metro sistem gledati kao na porok, a zanimljivo Beograd bi mogao da bude predvodnik tog momentuma. (znam kome se ovo neće svideti. )
De Nederlandse metromythe
Mensen in grote steden verlaten massaal het ov, ziet bouwkundig ingenieur Wolfgang Spier op basis van rapporten van het CBS, CROW en KiM. En dat komt door investeringen in metro, wat ov-netwerken uitdunt en autoverkeer promoot. Hij pleit voor een anders mobiliteitsbeleid en daagt vervoerkundigen...
www.ovmagazine.nl
Preveo sam početak teksta, drugi deo ne pokriva toliko temu:
Људи у великим градовима масовно напуштају јавни превоз, види грађевински инжењер Волфганг Спиер на основу извештаја ЦБС-а, ЦРОВ-а и КиМ-а. И то због улагања у метро, који проређује мреже јавног превоза и промовише аутомобилски саобраћај. Он се залаже за другачију политику мобилности и изазива стручњаке за транспорт да оповргну његову визију.
Да би се довољно путника угурало у дужа возила метроа, укидају се бројне 'нормалне' трамвајске и аутобуске линије. Већина путника у јавном превозу тада мора да иде даље до мањег броја стајалишта, а аутобуси више не возе директно из села или предграђа до центра града, већ до станице метроа, где морају да преседају.
Будући да путници морају да се одјављују и пријављују по други пут, а број чекирања се рачуна, свака особа у трансферу се рачуна као два путника која се укрцавају . Ово резултира импресивним цифрама раста: више пређених километара јавног превоза, више путника и више прихода. У стварности, коришћење градског јавног превоза опада.
Већина људи сматра да је време путовања од куће до дестинације најважније при избору превозног средства, поред цене и удобности. Нико не сматра да је удобно да се пребаци и буде приморан да хода додатно (у свим временским условима). Поскупљују и карте за јавни превоз, јер је инфраструктура у Холандији скупа.
Са Хоексе Лијн и РандстадРаил, Ротердам и Хаг су претворили железничке линије у линије метроа, тако да се људи сада возе метроом уместо возовима до Зоетермеера или плаже . То је коштало милијарде, а није додата ниједна линија јавног превоза, напротив.
Са линијом север/југ, Амстердам је дом најскупље метро линије у Европи, која је скоро дупло скупља од друге линије: Гранд Парис Екпресс. Чак и за већину свих становника Амстердама, линија метроа узрокује дуже време путовања јавног превоза, израчунао је НРЦ 2018. Према истим новинама, Утрехт има најскупљу линију лаке железнице на свету, Уитхофлијн. Пре тога је нестало десет аутобуских линија Уитхофа.
Саобраћајне гужве након проширења аутопута заправо постају дуже, док прогнозе предвиђају краће гужве. Када аутомобили поново крену, путници у јавном превозу ће због краћег времена путовања прелазити на аутомобиле, све док поново не настану нове гужве. Саобраћајне гужве никада не постају краће, већ шире. Повезују се са путевима кроз стамбена насеља која се не шире.
Извештаји садрже бројеве, али чак и тада морате обратити пажњу. До наглог смањења саобраћајних гужви дошло је у 2009. То је имало везе са банкарском кризом.