Šta je novo?

Metro

Pantograf priziva nesto poput šinobusa kao rešenje
sinobus.jpg
 
Само што је "наш" метро пројектован да има 3 вагона, са могућношћу продужетка на 4 вагона. Капацитет мало већег трамваја.
Koji tramvaj ima kapacitet od 850-1000 putnika? Da postoji, bio bi u Ginisovoj Knjizi Rekorda.
 
Koji tramvaj ima kapacitet od 850-1000 putnika? Da postoji, bio bi u Ginisovoj Knjizi Rekorda.
Nema ni jedan kao što nema ni "naš" metro. On ima oko 600 mesta, a dva spregnuta CAF-a bi imala 484 mesta. Prilično uporedivo. Mada i ne mora da ima više, bolje da idu češće.

Kao sto niko nije verovao da će Srbija imati brzu prugu u narednih 100 godina a sada smo na pragu da krenemo da gradimo drugu ka Nišu a pregovaraju za još 3 tako će u jednom trenutku da krene da grade metro u Beogradu pa i tramvaj u Novom Sadu i Nišu.

Nije novac problem broj 1 u Srbiji već politika tj ljudi.
Čitam ovaj tvoj post tri puta i ne mogu da verujem, jer znam da pišeš dobre postove ovde po forumu.

Da, ove 2023. imamo nepunih 50km brze pruge i još maksimalno 100km u dobrom stanju. Sve ostalo je loše ili u totalnom raspadu.
Drugo, obzirom na brzinu izvođenja projekata, Vučić da bude još 30 godina na vlasti ne može da izgradi sve što si nabrojao.

Moj stav je prost:
- Beogradu treba unapređen BGvoz (što ne košta mnogo i ne zahteva mnogo vremena), kao i metro, ali po nekom ozbiljnom projektu, a ne ovo što nude (svakako mnogo para i vremena)
- Novom Sadu treba tramvaj, koji bi možda mogao čak malo i ispod zemlje u centru, jer je tu ionako sad užasna gužva
- Kragujevcu i Subotici sigurno ne, čak kod KG ne vidim ni na kojoj liniji bi vozila trola
- Niš. nemam pojma. možda nešto na struju, ali ni tu nema pojedinačne linije koja ima kapacitet za tramvaj
 
Naš 'metro' je planiran sa upola manjim kapacitetom.
Ako je upola manji kapacitet, koji bi to onda model voza mogao biti? Jedino što mi pada na pamet je Alstom Metropolis C830, on ima 3 vagona po kompoziciji, ima mogućnost automatizovanog upravljanja, ukupno je dugačak 70,1 metara što odgovara planiranoj dužini perona, ali njegov maksimalni kapacitet je preko 900 stojećih i sedećih putnika.
 
@Pendolino,

Znas kako, moj post je stav koji se odnosi cisto sa finansijske tacke gledista ne ulazeci u koliko je kakav projekat dobar ili poguban.
Dakle ako se ima 2 milijarde za brzu prugu BG-SU, 2,7 milijarde za BG-Nis, 4.4 milijarde za Beogradski metro, 3.5 milijarde za BnV, 1 milijarda za EXPO 2027, 3 milijarde za Rafale itd itd... pa majku mu nacice se 500 miliona za Novosadski tramvaj i jos 500 miliona za Niski.
 
Ako je upola manji kapacitet, koji bi to onda model voza mogao biti? Jedino što mi pada na pamet je Alstom Metropolis C830, on ima 3 vagona po kompoziciji, ima mogućnost automatizovanog upravljanja, ukupno je dugačak 70,1 metara što odgovara planiranoj dužini perona, ali njegov maksimalni kapacitet je preko 900 stojećih i sedećih putnika.
Znamo svi da će biti Alstom Metropolis, a kapacitet zavisi od širine i dužine kompozicije - kao kod svakog šinskog vozila, pa i tramvaja...
 
Са финансијске тачке гледишта пруга од Суботице до Ниша је нешто што има неупоредиво шири и национални и међународни значај од метроа или трамваја у наведеним градовима и наравно да тако нешто има приоритет.
Друга ствар, да тај пројекат не гурају и не кредитирају и Кинези и ЕУ због својих интереса и да се у причу нису укључили Мађари опет из свог интереса да Будимпешта буде једно од најважнијих железничких чворишта ни данас не би било ништа од тих 70ак километара пруге и још би у Инђији Пустара чекали укрштај а од Новог Сада до Суботице би била једна дуга лагана вожња.
 
Taj Alstom sa 6 vagona što vozi u Sidneju ima kapacitet 1100 putnika, što znači da bi sa 4 vagona u Beogradu mogao primiti njih oko 732. Ne znam za dežurne busofile i tramofile, ali ja bih se beskrajno prijatnije osećao da svakodnevno putujem ovim "malo većim tramvajem", umesto 12-com, 23-kom, 37-com, 46-com, 52-kom, 53-kom, 56-com, 58-com, 77-com, 83-kom, EKO-2.....................
0402_Chatswood,_2019_(01).jpg
Sydney_Metro_Alstom_Metropolis_Interior_(2).jpg
 
Fino, ali njime će se voziti 3% putnika u javnom prevozu Beograda, za 6 milijardi €, a preostalih 97% ko i dosad.

Sad, ja to nazivam veleizdajom, a za druge ne znam.

Uzgred, mislim da je pisalo tamo da će naš u početku biti od 3 vagona, a da će peroni biti da mogu da prime kompoziciju sa 4, 'ako zatreba'. A neće zatrebati :)
 
Fino, ali njime će se voziti 3% putnika u javnom prevozu Beograda, za 6 milijardi €, a preostalih 97% ko i dosad.

Sad, ja to nazivam veleizdajom, a za druge ne znam.

Uzgred, mislim da je pisalo tamo da će naš u početku biti od 3 vagona, a da će peroni biti da mogu da prime kompoziciju sa 4, 'ako zatreba'. A neće zatrebati :)
Koliko % putnika u javnom prevozu Čikaga se vozi metroom (L-elevated-povišena železnica), koji ima 8 izuzetno dugih linija i drugi je najstariji metro na svetu koji postoji još od 1892. ? Jel neko od njihovih lokalnih, državnih ili federalnih vlasti odgovarao za veleizdaju da u gradu od 5 miliona stanovnika toliki ultraskupi sistem prevozi tanušnih 367.000 putnika dnevno? Ovdašnja veleizdaja je Briselski Sporazum, Vašingtonski Sporazum, Šolc Makronov Plan, a ne metro o kojem se, uzgred budi rečeno, još uvek samo priča pred svake izbore.
 
Poslednja izmena:
To moraš da vidiš tamo u Ilinoju, šta će sa svojim štetočinama. Mene se nešto ne dotiču. A isto važi i za Baltimor, Merilend. I u Jerevanu, Jermenija, postoji zanimljiv slučaj. I još ponegde. Mada, mora se priznati da je naprednjački ološ pripremio pljačku veka sa ovim projektom.

Naivni pričaju o visokoj politici, ovi drugi - o parama. Svi ti 'sporazumi' idu u paketu s ovim.
 
Koji tramvaj ima kapacitet od 850-1000 putnika? Da postoji, bio bi u Ginisovoj Knjizi Rekorda.

Најгрлатији си на овој теми, а ниси се информисао о основим параметрима композиција планираног београдског метроа. Ниједан трамвај нема капацитет од 850-1000 путника, нити ће београдски метро по садашњем плану имати композициje које могу примити 850-1000 путника. Далеко мање!
 
Најгрлатији си на овој теми, а ниси се информисао о основим параметрима композиција планираног београдског метроа. Ниједан трамвај нема капацитет од 850-1000 путника, нити ће београдски метро по садашњем плану имати композициje које могу примити 850-1000 путника. Далеко мање!
Dakle, primiće oko 730, ako to bude ovaj sidnejski Alstom sa 4 vagona. Evo, nek bude i sa 3, to je oko 550. Imamo li neki tramvaj koji mu može parirati? Samo po kapacitetu, pouzdanost reda vožnje, brzina i nezavisnost u odnosu na drumske gužve je posebna priča.
 
Nema bolji javni prevoz od metroa za srednje i vece distance. Tramvaj je ok za krace, autobusi i trole su katastrofa kad je krkljanac a i kad nije cekas ga 10-15 minuta pa dodje prepun. Divota. Ko ne priznaje ovo nije ni koristio metro u zivotu. Svakako ce izgradnja biti sve skuplja ako cekamo jos deceniju-dve a Beograd sve puniji i puniji sa jos vise automobila. Postaje neizdrzivo jer sve vise domacinstva ima po 2-3 automobila kao da zivimo u Teksasu gde svi imaju dvoriste da parkiraju svoje SUV-ove. E sad dal ovi stvarno planiraju da krenu u izgradnju sledece godine ja ne znam u van moje i vase kontrole je
 
Poslednja izmena:
E, pa, ne možeš imati sve najbolje, žao mi je.

Živiš u jednoj od najsiromašninih zemalja svog dela sveta.
 
Poslednja izmena:
Čak i da ostavimo po strani tragičnu činjenicu o nepostojanju metroa, i ostatak javnog prevoza u BG je ubedljivo najgori od svih gradova slične veličine u ovom delu sveta, pa čak i nekih mnogo manjih. Nego, jesmo li siromašnija zemlja od Mongolije?
 
Ne sećam se da se neko bunio kada je 600 miliona evra naših para bačeno na finansiranje ping pong rasprave između Telekoma i SBB-a, odnosno između Vučića i Đilasa/Šolaka/Petreusa, ali je strašno rasipništvo kada treba par milijardi potrošiti na izgradnju metroa od kojeg ćemo nešto i imati.
Da, bespotrebno bačene pare kao i za Premijer ligu. To što ti smatraš da će koristi imati stanovnici naselja koje stalno ponavljaš, ja smatram da neće, sa izuzetkom Banovog brda.
Najbolje da se svi sistemi javnog prevoza u BG ukinu, i da svi idemo pešice, kolima i biciklama. To najmanje košta, i ostaće nam dovoljno para da možemo pratiti direktne prenose svih utakmica na ovom svetu :):rolleyes:
To što ti poboljšanje gradskog prevoza vidiš jedino kroz izgradnju metroa, i to prve linije, kakva god da je i koliko god loša bila, ne znači da je to i tačno. Kao što ne znači ni da ne treba da se gradi metro, već da i te kako možemo da sa parama koje bi smo uložili u metro, dobili daleko bolji postojeći sistem. Šta recimo nekome u južnim delovima Grocke znači što će aktuelna linija 1 metroa da bude izgrađena, kada će oni i dalje morati istu količinu vremena da troše da bi došli do destinacija u gradu, koje su im cilj? Pritom, uz daleko manje uloženih novčanih sredstava u revitalizaciju postojeće pruge, izgradnju drugog koloseka gde nedostaje, kao i izgradnju nepostojećih stanica, te unapređenja postojećih, bukvalno bi im se životi preporodili. Ovo je samo jedan od primera.
Automobil ne pripada gradu.
:ROFLMAO:
 
Poslednja izmena:
Taj Alstom sa 6 vagona što vozi u Sidneju ima kapacitet 1100 putnika, što znači da bi sa 4 vagona u Beogradu mogao primiti njih oko 732. Ne znam za dežurne busofile i tramofile, ali ja bih se beskrajno prijatnije osećao da svakodnevno putujem ovim "malo većim tramvajem", umesto 12-com, 23-kom, 37-com, 46-com, 52-kom, 53-kom, 56-com, 58-com, 77-com, 83-kom, EKO-2.....................
Pogledajte prilog 181102Pogledajte prilog 181103
Ova vlast se bavi polovinom rešenjima, nemoj se čuditi kada budeš video kompoziciju od dva vagona dok čekaš metro u špicu.
 
Vrh