Šta je novo?

Metro

Какав трамвај у Суботици и Новом Саду. Оба града имала су трамваје па су их укинули пре више од пола века јер су аутобуси били и ефикаснији и практичнији и јефтинији.
За тај број становника и број путника аутобус је мера.
У Београду већ не може све да се покрије аутобусом, зато постоје и шински системи.
Трамвајски систем и БГ воз могу и свакако морају да се унапређују.
Метро неће решити проблем саобраћаја у граду, проблем саобраћаја може да реши само унапређење путне инфраструктуре.
Идеја да се неко може истерати из аутомобила је утопија, једино да се изгради 8 линија метроа а да број аутомобила порасте за још 100.000 па да људи сами одустану од аутомобила.
Не знам стварно како људи неким рестриктивним мерама планирају да дестимулишу коришћење аутомобила а да то не буде дискриминација београђана у односу на возаче у остатаку Србије или дискриминација свих возача генерално.
Високе акције на гориво су нешто што већ имамо а још веће акције су нешто што једноставно не може да прође јер ту трпе сви.
Опорезивање и таксе за аутомобиле регистроване у Београду?
Срећно са тим.
 
Какав трамвај у Суботици и Новом Саду. Оба града имала су трамваје па су их укинули пре више од пола века јер су аутобуси били и ефикаснији и практичнији и јефтинији.
За тај број становника и број путника аутобус је мера.
Koliko stanovnika imaju Osijek, Temišvar, Jaši, Sarajevo, Bratislava, Košice ? Kako za njih autobus nije mera? Najjeftiniji vid prevoza su pešačenje i omnibusi na konjski pogon od pre 200 godina, što se ne vratimo na to? Mora da se štedi na kvalitetu svakodnevnog života običnih ljudi, to je krilatica ove vlasti, a i prethodnih.
Метро неће решити проблем саобраћаја у граду, проблем саобраћаја може да реши само унапређење путне инфраструктуре.
Идеја да се неко може истерати из аутомобила је утопија, једино да се изгради 8 линија метроа а да број аутомобила порасте за још 100.000 па да људи сами одустану од аутомобила.
Problem saobraćaja se sigurno neće rešiti unapređenjem infrastrukture koja samo može povećati broj ljudi koji voze i stvaraju gužve. Sa druge strane, ja i još mnogi drugi nismo u finansijskoj mogućnosti da kupimo kola i plaćamo najskuplje gorivo u Evropi, a možda i ne želim da gubim živce na vožnju. Takođe ne želim da putujem stišnjen kao sardina u autobuskim furgonima 21. veka, i mislim da na to imam pravo koliko i građani Sofije, Bukurešta, Budimpešte, Atine, Praga...
Ti gradovi nemaju po 8 linija metroa, ali sa tih 3 do 4 koliko ih imaju su uspeli da smanje upotrebu automobila do podnošljive mere.
 
Koliko stanovnika imaju Osijek, Temišvar, Jaši, Sarajevo, Bratislava, Košice ? Kako za njih autobus nije mera?
Скоро сви од ових градова имају много више од Суботице а половина више од Новог Сада.
 
Скоро сви од ових градова имају много више од Суботице а половина више од Новог Сада.
Informiši se malo bolje: Osijek je manji od Subotice, Sarajevo, Temišvar, Jaši, Košice su manji od Novog Sada, a Bratislava je približno jednake veličine.
 
Informiši se malo bolje: Osijek je manji od Subotice, Sarajevo, Temišvar, Jaši, Košice su manji od Novog Sada, a Bratislava je približno jednake veličine.
Осијек је мањи од Суботице, Братислава има знатно више становника од Новог Сада и када се посматра и сам град и шире подручје.
Када се посматра сам Град Нови Сад има нешто више од Сарајева али ако се посматра шире подручје онда Сарајево има више.
Сам град Темишвар такође има више у односу на Нови Сад када се посматра само градско подручје.
 
'Hiljadu puta ponovljena laž postaje istina' jeste izreka koja se pripisuje Gebelsu - mada on to ipak nije baš tako rekao, ipak treba hiljadu puta demantovati: pojedine tramvajske linije u Budimpešti, Stambolu, Parizu... prevoze znatno više putnika nego većina metro linija. U Stambolu, čak 350.000 dnevno. To jednostavno znači upravo - da se bez metroa u Beogradu može. Trajno. Ali se to ne sviđa strancima.
Ne moze se. Ionako nece pitati ni tebe ni mene tako da whatever
 
Осијек је мањи од Суботице, Братислава има знатно више становника од Новог Сада и када се посматра и сам град и шире подручје.
Када се посматра сам Град Нови Сад има нешто више од Сарајева али ако се посматра шире подручје онда Сарајево има више.
Сам град Темишвар такође има више у односу на Нови Сад када се посматра само градско подручје.
Zavisi šta se posmatra kao šire područje Novog Sada: zajedno sa Beočinom, Kamenicom, Karlovcima, Petrovaradinom, Futogom, Veternikom, Rumenkom, Sirigom, Bačkim Jarkom, Temerinom, Kaćem, Novi Sad ima stanovnika koliko i šire područje Bratislave, a od Sarajeva, Temišvara, Košica je veći čak i ako se kod svakog grada računa to šire područje.

Ovde neki forumaši koji do besvesti guraju to "jeftinije" rešenje metodološki postavljaju stvari naopačke: ono što bi bilo idealno za Novi Sad, Niš, Suboticu, Kragujevac predlažu da se primeni u Beogradu, a protive se da Beograd dobije ono što već odavno imaju svi gradovi njegove veličine u našem okruženju i širom Evrope.
 
Zavisi šta se posmatra kao šire područje Novog Sada: zajedno sa Beočinom, Kamenicom, Karlovcima, Petrovaradinom, Futogom, Veternikom, Rumenkom, Sirigom, Bačkim Jarkom, Temerinom, Kaćem, Novi Sad ima stanovnika koliko i šire područje Bratislave, a od Sarajeva, Temišvara, Košica je veći čak i ako se kod svakog grada računa to šire područje.

Ovde neki forumaši koji do besvesti guraju to "jeftinije" rešenje metodološki postavljaju stvari naopačke: ono što bi bilo idealno za Novi Sad, Niš, Suboticu, Kragujevac predlažu da se primeni u Beogradu, a protive se da Beograd dobije ono što već odavno imaju svi gradovi njegove veličine u našem okruženju i širom Evrope.
Да, зависи шта се посматра.
Том логиком, пошто су Младеновац и Лазаревац део Београда онда можемо и читав јужнобачки округ да подведемо под Нови Сад па да дођемо и до преко пола милиона а са друге стране видиш да ЈГСП у Новом Саду функционише сасвим пристојно и да у њему има места за унапређење пре него што крене да се размишља о другим видовима јавног превоза.
Или пример Суботице где је постојао трамвај од центра до Палића, нешто што данас вози мидибус са тактом од 30 минута у коме бираш где ћеш да седнеш.
Држати трамвајску мрежу због 50-100 путника по сату само зато да би могло да се каже да Суботица има трамвај је све само не разумно.
Уосталом, и у СУ и у НС може врло јефтино да се организује градска железница, железнички коридори постоје па је то и даље на нивоу фикције јер једноставно за тако нечим још не постоји потреба.
Када је реч о Београду, да са неба падне неких 10 милијарди логично је да би се градио метро, пошто неће пасти велико је питање како и одакле и оно још важније, како ће такав систем да се одржава.
У условима у којима 50% људи не плаћа градски превоз и где Град пуца десетине милиона годишње да би какав-такав јавни превоз како-тако фунцкионисао у случају метроа би пуцао стотине милиона годишње.
 
Poslednja izmena:
Temišvar i Novi Sad imaju sličan broj stanovnika.
Potpuno su uporedivi po veličini.
 
Да, зависи шта се посматра.
Том логиком, пошто су Младеновац и Лазаревац део Београда онда можемо и читав јужнобачки округ да подведемо под Нови Сад па да дођемо и до преко пола милиона а са друге стране видиш да ЈГСП у Новом Саду функционише сасвим пристојно и да у њему има места за унапређење пре него што крене да се размишља о другим видовима јавног превоза.
Или пример Суботице где је постојао трамвај од центра до Палића, нешто што данас вози мидибус са тактом од 30 минута у коме бираш где ћеш да седнеш.
Држати трамвајску мрежу због 50-100 путника по сату само зато да би могло да се каже да Суботица има трамвај је све само не разумно.
Уосталом, и у СУ и у НС може врло јефтино да се организује градска железница, железнички коридори постоје па је то и даље на нивоу фикције јер једноставно за тако нечим још не постоји потреба.
Када је реч о Београду, да са неба падне неких 10 милијарди логично је да би се градио метро, пошто неће пасти велико је питање како и одакле и оно још важније, како ће такав систем да се одржава.
У условима у којима 50% људи не плаћа градски превоз и где Град пуца десетине милиона годишње да би какав-такав јавни превоз како-тако фунцкионисао у случају метроа би пуцао стотине милиона годишње.
Ne placa se izgradnja metroa (ili bilo cega) u kesu i to odmah. Nego kredit 10-20 godina pa ne ispadne strasno. Jes da ide kamata al ide i inflacija kroz godine
 
Да, зависи шта се посматра.
Том логиком, пошто су Младеновац и Лазаревац део Београда онда можемо и читав јужнобачки округ да подведемо под Нови Сад па да дођемо и до преко пола милиона а са друге стране видиш да ЈГСП у Новом Саду функционише сасвим пристојно и да у њему има места за унапређење пре него што крене да се размишља о другим видовима јавног превоза.
Mladenovac i Lazarevac jesu deo šire beogradske regije, ali nisu spojeni sa naseljenim mestom Beograd kao Surčin, Kaluđerica, Borča, pa i Pančevo koje u administrativnom smislu nije teritorija Grada Beograda. Petrovaradin, Futog, Sremska Kamenica, Veternik formalno nisu deo naseljenog mesta Novi Sad, ali su potpuno srasli sa njim.
Ni JGSP Novi Sad ne funkcioniše bajno, vozio sam se više puta njime i ne sećam se da sam ikada sedeo. Zglobni busevi postoje na retko kojoj liniji, mada gužve ipak još uvek nisu paklene kao u beogradskoj košnici. Ali gradovi te veličine imaju tramvaj u mnogim okolnim zemljama. U nekim bogatim zemljama, imaju čak i metro.
Или пример Суботице где је постојао трамвај од центра до Палића, нешто што данас вози мидибус са тактом од 30 минута у коме бираш где ћеш да седнеш.
Današnja Subotica je dosta veća od Subotice od pre jednog veka, ne mora tramvaj nužno ići istorijskom trasom do Palića, na jugu i zapadu grada imaš stambena naselja koja tada nisu ni postojala, ne bi bilo zgoreg da ponovo dobiju liniju ili dve. A o Nišu i pogotovo Novom Sadu da ne pričamo, titoistička boleština i zločin je što su tramvaj tamo uopšte ukidali.
Када је реч о Београду, да са неба падне неких 10 милијарди логично је да би се градио метро, пошто неће пасти велико је питање како и одакле и оно још важније, како ће такав систем да се одржава.
У условима у којима 50% људи не плаћа градски превоз и где Град пуца десетине милиона годишње да би какав-такав јавни превоз како-тако фунцкионисао у случају метроа би пуцао стотине милиона годишње.
Nijednom gradu koji je dobio metro nije 10 milijardi palo sa neba, pogotovo na Balkanu. Ako se izgradi, održavaće se isto onako kako se održava u Sofiji, Bukureštu, Istanbulu, Ankari. Nemoj mi samo reći da je kultura švercovanja u Bugarskoj i Turskoj manja nego u Srbiji, pogotovo pre 40 godina kada je metro u tim gradovima krenuo da se gradi.
 
Ne placa se izgradnja metroa (ili bilo cega) u kesu i to odmah. Nego kredit 10-20 godina pa ne ispadne strasno. Jes da ide kamata al ide i inflacija kroz godine
Ми свакако ништа озбиљније не плаћамо у кешу јер кеша нема, једва се покривамо и са овим што дође у буџет, наравно да мора кредит.
Питање је ко ће да плаћа рате кредита и одакле.
 
Ми свакако ништа озбиљније не плаћамо у кешу јер кеша нема, једва се покривамо и са овим што дође у буџет, наравно да мора кредит.
Питање је ко ће да плаћа рате кредита и одакле.
Budžet se troši na mnoge gluposti od kojih običan narod nema ništa, zato i moramo da uzimamo kredite.
Ne sećam se da se neko bunio kada je 600 miliona evra naših para bačeno na finansiranje ping pong rasprave između Telekoma i SBB-a, odnosno između Vučića i Đilasa/Šolaka/Petreusa, ali je strašno rasipništvo kada treba par milijardi potrošiti na izgradnju metroa od kojeg ćemo nešto i imati.
Najbolje da se svi sistemi javnog prevoza u BG ukinu, i da svi idemo pešice, kolima i biciklama. To najmanje košta, i ostaće nam dovoljno para da možemo pratiti direktne prenose svih utakmica na ovom svetu :):rolleyes:
 
Mladenovac i Lazarevac jesu deo šire beogradske regije, ali nisu spojeni sa naseljenim mestom Beograd kao Surčin, Kaluđerica, Borča, pa i Pančevo koje u administrativnom smislu nije teritorija Grada Beograda. Petrovaradin, Futog, Sremska Kamenica, Veternik formalno nisu deo naseljenog mesta Novi Sad, ali su potpuno srasli sa njim.
Ni JGSP Novi Sad ne funkcioniše bajno, vozio sam se više puta njime i ne sećam se da sam ikada sedeo. Zglobni busevi postoje na retko kojoj liniji, mada gužve ipak još uvek nisu paklene kao u beogradskoj košnici. Ali gradovi te veličine imaju tramvaj u mnogim okolnim zemljama. U nekim bogatim zemljama, imaju čak i metro.

Današnja Subotica je dosta veća od Subotice od pre jednog veka, ne mora tramvaj nužno ići istorijskom trasom do Palića, na jugu i zapadu grada imaš stambena naselja koja tada nisu ni postojala, ne bi bilo zgoreg da ponovo dobiju liniju ili dve. A o Nišu i pogotovo Novom Sadu da ne pričamo, titoistička boleština i zločin je što su tramvaj tamo uopšte ukidali.

Nijednom gradu koji je dobio metro nije 10 milijardi palo sa neba, pogotovo na Balkanu. Ako se izgradi, održavaće se isto onako kako se održava u Sofiji, Bukureštu, Istanbulu, Ankari. Nemoj mi samo reći da je kultura švercovanja u Bugarskoj i Turskoj manja nego u Srbiji, pogotovo pre 40 godina kada je metro u tim gradovima krenuo da se gradi.
Наравно да у НС има места за унапређење, зглобни аутобуси, укидање продаје карата код возача, жуте траке итд.
Што се Суботице тиче она доживљава депопулацију и има много веће проблеме од јавног превоза који у Суботици заиста пристојно функционише.
Нисмо богатија држава и то је, бојим се, и почетак и крај сваке приче и о новосадском, нишком и суботичком трамвају и о београдском метроу.
 
Нисмо богатија држава и то је, бојим се, и почетак и крај сваке приче и о новосадском, нишком и суботичком трамвају и о београдском метроу.
Ni Mongolija i Obala Slonovače nisu bogate države, pa ne misle da tramvaj može biti zamena za metro u višemilionskom glavnom gradu.
 
Kao sto niko nije verovao da će Srbija imati brzu prugu u narednih 100 godina a sada smo na pragu da krenemo da gradimo drugu ka Nišu a pregovaraju za još 3 tako će u jednom trenutku da krene da grade metro u Beogradu pa i tramvaj u Novom Sadu i Nišu.

Nije novac problem broj 1 u Srbiji već politika tj ljudi.
 
Волео бих да делим тај оптимизам али није баш упоредиво.
Пругама иде и терет који је у суштини и главни разлог зашто пруге постоје, путнички саобраћај од настанка железнице до данас постоји зато што може да постоји.
Други разлог је што су то магистрални правци и међународни коридори који су потребни и другима, не само нама.
Није нам ЕУ дала грант за Београд - Ниш зато што има вишак са којим не зна шта да ради и зато што нас воли.
Трећи што те пруге могу нешто и да зараде и делом директно врате уложено, што кроз теретни што делимично и кроз путнички саобраћај, индиректно доносе корист и становништву и привреди уз читав појас од Суботице до Ниша и спајају први, други, трећи и пети град по величини.
 
Poslednja izmena:
To nema veze. Običan voz. Mogli smo i mi da dobijemo takav metro za Zemun još pre 50 godina, jer smo imali prugu 'viška', al smo bili glupi ko ćuskije. Ko i sad.

Mi bismo tu prugu za Pirej, dakle, ukinuli, pa bismo planirali 'pravi metro' 500 metara paralelno.
 
Kako nema veze? Kraljevina Grčka krajem 19. veka je koliko tačno bila bogatija od Republike Srbije u trećoj deceniji 21. veka, pa da je mogla sebi priuštiti luksuz od metroa u gradiću od 100.000 stanovnika?
 
Nije to bio metro, nego običan voz, parnjača, po površini. I Srbija je imala vozove.

Ovde su Grci bili izuzetno pametni: nadograđivali što su imali, spojili dve prigradske pruge i dobili metro liniju, i to dugačku. Mi smo radili sve suprotno, jer smo piglu.
 
Poslednja izmena:
To nema veze. Običan voz. Mogli smo i mi da dobijemo takav metro za Zemun još pre 50 godina, jer smo imali prugu 'viška', al smo bili glupi ko ćuskije. Ko i sad.

Mi bismo tu prugu za Pirej, dakle, ukinuli, pa bismo planirali 'pravi metro' 500 metara paralelno.
Broz nije bio glup, već pokvaren, a neki od nas su bili glupi što su mu verovali da želi dobro ovom gradu i Srbiji generalno. Stara zemunska pruga je počupana umesto da bude pametnije iskorišćena, jer ćopavi nije želeo da mu vozovi prolaze na 50 metara od njegove betonske palate SIV dok u njoj prima delegacije iz sveta. Ali i da je ta pruga prepravljena u liniju metroa, npr. Zemun-Vukov Spomenik po površini i starim železničkim mostom, a nakon prelaska Save podzemno, ti bi i tada gunđao da je to rasipanje para i da je tramvaj jeftiniji.
Nije to bio metro, nego običan voz, parnjača, po površini. I Srbija je imala vozove.

Ovde su Grci bili izuzetno pametni: nadograđivali što su imali, spojili dve prigradske pruge i dobili metro liniju, i to dugačku. Mi smo radili sve suprotno, jer smo piglu.
To jeste bio metro najkasnije od 1904. godine, nebitno što tada još nije imao podzemne stanice. Obična pruga Atina-Pirej sa parnjačama je izgrađena još 1869. godine, ali je početkom 20. veka proširena sa 2 dodatna koloseka do stanice Tisio samo za unutargradska putovanja i urađena je elektrifikacija. Tridesetih godina je linija produžena i iskopana je prva podzemna deonica do Omonije. Šta je to, ako nije prvi metro na brdovitom Balkanu? Linija 1 vozi i danas, samo je produžena daleko na sever sve do Kifisije.
 

Prilozi

  • Public_transport_map_of_Athens.png
    Public_transport_map_of_Athens.png
    1,1 MB · Pregleda: 157
Poslednja izmena:
Odlično je kako su Grci to sve uradili, ali mi nažalost nismo. Mi smo poslednju prugu u centru grada ukinuli pre neku godinu. I šta bismo sad? Pa naravno: prugu do istog mesta, samo duboko u plavnom zemljištu. E, pa - neće ići. Tupani.

Broz nije ima nikakve veze sa gradskim saobraćajem u Beogradu, apsolutno se u takve stvari nije mešao, kao ni savezna vlast. Republička je jedina i mogla, ali ne bi imala razlog da sprečava Beograd da ima drukčije planove sa prugom.

Pglu smo i ograničeno društvo, to je jedina istina.
 
Vrh