Šta je novo?

Metro

Зашто је метро за Видиковац бесмислен, а метро за Рупчине и њиве по Макишу није?
Ni jedan ni drugi nisu besmisleni, ali jeste besmisleno ljudima koji nemaju adekvatan prevoz uvoditi krakove nepostojećih linija metroa koji se neće nikad izgraditi zarad dodatnih političkih poena, kad su mogli da dobiju dobar prevoz u međuvremenu.
 
За паре предвиђене за метро можемо да урадимо трамвај у Нишу, Новом Саду и Суботици, и да унапредимо и проширимо БГ трамвај.
 
Novi Sad, Niš i Subotica nemaju saobraćajne probleme uporedive sa beogradskim, ne gori im toliko pod nogama da bi zbog vraćanja tramvaja u te gradove Beograd trebalo ostaviti još 30 godina u ovakvom st(r)anju. Tramvaj u Beogradu bez metroa nikada neće biti dovoljan da iole smanji gužve i ubrza javni prevoz. Dokaz: tramvajski red vožnje koji ne znači ništa, niti će išta značiti čak i sa novijim vozilima i proširenom mrežom ako nema metroa da preuzme putnike iz buseva i automobila čija navala danas fizički onemogućava da se taj red vožnje poštuje, čak i van špica.
 
Poslednja izmena:
Beograd će umreti, ako u narednih 10 godina nešto od metroa ne dobije. Ne samo figurativno, već ćemo skoro svi zaraditi astmu i rak pluća od smoga, već sada smo zvanično najzagađeniji grad u Evropi, pre par meseci je neko objavio čak i u svetu.
 
Варка је да ће метро смањити загађење. Његово постојање неће бити оправдање за дестимулацију коришћења аутомобила.
Са друге стране, трамвајски коридори на свим магистралним правцима у граду могу технички дестимулисати употребу кола у широј популацији.
 
Nije mi jasno kako to tramvaj može destimulisati upotrebu automobila, kada je bez baštice sporiji od konjske zaprege,a službeni takt mu je svakako mrtvo slovo na papiru? Svaki metro na svetu je rekorder po tačnosti i brzini putovanja od stanice A do stanice B, on iz svog takta može ispasti jedino u slučaju neke ozbiljne vanredne situacije kakva se u proseku dešava jednom u 10-15 godina. A svaki beogradski tramvaj, trolejbus i autobus ispada svakog dana po dvocifreni broj puta.
 
Nije mi jasno kako to tramvaj može destimulisati upotrebu automobila, kada je bez baštice sporiji od konjske zaprege,a službeni takt mu je svakako mrtvo slovo na papiru? Svaki metro na svetu je rekorder po tačnosti i brzini putovanja od stanice A do stanice B, on iz svog takta može ispasti jedino u slučaju neke ozbiljne vanredne situacije kakva se u proseku dešava jednom u 10-15 godina. A svaki beogradski tramvaj, trolejbus i autobus ispada svakog dana po dvocifreni broj puta.
Па баш баштице би дестимулисале коришћење кола, забране левих скретања на мањим раскрсницама и сл.
Поузданост се обезбеђује даљинским руковођењем саобраћаја и прављењем композиција о чему је Карло више пута причао (нпр. 7 и 9 иду спарено од блока до Савског трга).
 
Ni jedan ni drugi nisu besmisleni, ali jeste besmisleno ljudima koji nemaju adekvatan prevoz uvoditi krakove nepostojećih linija metroa koji se neće nikad izgraditi zarad dodatnih političkih poena, kad su mogli da dobiju dobar prevoz u međuvremenu.
Pa ni ovi drugi ga neće dobiti (mislim na metro), tako da nema razloga za brigu.
 
Beograd će umreti, ako u narednih 10 godina nešto od metroa ne dobije. Ne samo figurativno, već ćemo skoro svi zaraditi astmu i rak pluća od smoga, već sada smo zvanično najzagađeniji grad u Evropi, pre par meseci je neko objavio čak i u svetu.
Misliš, pošto nam je zagađenje 90% od grejanja, da će metro i to da reši? Moguće. Čekamo.
 
Pozdrav svima!
Beogradu, pre metroa, treba mreža pruga ka okolnim gradovima (do 100km), gde bi polasci bili uključeni u sistem BGVoza.
Treba mu svakako i to, ali ne pre metroa. BG Voz je izuzetno koristan samo onim putnicima koji mu najbliže gravitiraju, a do centra se njime ni u kojoj varijanti ne može stići bez presedanja na bus ili tramvaj.
 
Трамвај је као створен за Београд. Само да се среде спорна скретања и да се врате два давно укинута природна правца право у центар.
 
Kad ne bi bili prepuni stalno.......car metroa je sto ide na svaka 3 minuta i ima 5-6 vagona pa biraj gde ima najmanje ljudi i predjes dobru kilometrazu za kratko vreme. Fazon od arene do trga stigao bi za nekih 7-8 minuta. Autobus da cekas dok stigne desetak pa se klackas 20-30 u spicu pa zazalis sto si izasao iz kuce uopste. In conclusion: beogradu je preko potreban metro samo ne znam dal smo mi sposobni da iznesemo to u pristojnom roku ma ko ga radio
 
Nažalost, čak ni tim metroom se ne može doći do SRC "25. maj" bez presedanja. ;)
Tramvajem i BG Vozom može još manje.
Трамвај је као створен за Београд. Само да се среде спорна скретања и да се врате два давно укинута природна правца право у центар.
Pa i nije baš. Velika većina saobraćajnica istočno od Save je tesna za tramvaj, teren je previše strm, za njega je idealan jedino Novi Beograd. U vreme kada je tramvaj vozio Terazijama, automobila tuda jedva da je bilo. I opet hiljadu puta rečeno, tramvaj nema dovoljan kapacitet da bi se u njemu izbegla sardinizacija u gradu ove veličine, nema dovoljnu samostalnost u odnosu na drumski saobraćaj da bi se red vožnje poštovao, njegova prosečna brzina nije dovoljna za svakodnevno putovanje na posao u špicu.
Dalji razvoj tramvaja u Beogradu ima potencijala jedino ako u budućnosti bude hranio stanice metroa i povezivao one pravce koji ne budu imali dobru pokrivenost metroom. Nikakvo izmišljanje tople vode, isti koncept koji se već odavno primenjuje u Sofiji, Bukureštu, Atini, Budimpešti, Beču, susednim metropolama slične veličine i gradske morfologije koji pak imaju zavidno bolje sisteme javnog prevoza.
 
Poslednja izmena:
I opet hiljadu puta rečeno, tramvaj nema dovoljan kapacitet da bi se u njemu izbegla sardinizacija u gradu ove veličine...
'Hiljadu puta ponovljena laž postaje istina' jeste izreka koja se pripisuje Gebelsu - mada on to ipak nije baš tako rekao, ipak treba hiljadu puta demantovati: pojedine tramvajske linije u Budimpešti, Stambolu, Parizu... prevoze znatno više putnika nego većina metro linija. U Stambolu, čak 350.000 dnevno. To jednostavno znači upravo - da se bez metroa u Beogradu može. Trajno. Ali se to ne sviđa strancima.
 
Када би било трамваја на свим правцима пружања града, не би било сумирајућег ефекта, типа преседање код Цетка са 46 на 7 што ствара гужву.
 
pojedine tramvajske linije u Budimpešti, Stambolu, Parizu... prevoze znatno više putnika nego većina metro linija. U Stambolu, čak 350.000 dnevno. To jednostavno znači upravo - da se bez metroa u Beogradu može. Trajno.
A Budimpešta, Stambol, Pariz su inače tim tramvajem ušli u 21. vek, nemaju metro i planiraju da bez metroa budu trajno, ne pada im na pamet da bacaju pare na njegovu izgradnju? Ja sve vreme govorim da ovaj nefunkcionalni tramvaj koji imamo može postati funkcionalan tek u sadejstvu sa metroom kojeg nemamo, a ti smatraš da nam ni ne treba. Tebi možda ne treba, pošto se retko kada u gradu voziš dalje od 500-1000 metara, a i to se voziš kolima. Nama milionima koji nemamo kola, a ne želimo ni da se vozimo u današnjem tramvaju 2 km na sat Resavskom kao džakovi krompira, treba metro.

Možda i beogradski tramvaj jednog lepog dana bude prevozio daleko veći broj putnika nego danas, kada se ne bude davio u zastojima i kada u minut tačno bude polazio sa terminusa. Ali tih zastoja koji remete red vožnje će uvek biti dokle god dobar deo vozača automobila ne pređe u metro, jedino prevozno sredstvo na svetu koje je 100% imuno na zastoje. Današnji sjajni beogradski tramvaj prevozi jedva 12% svih putnika u gradu, zapitaj se zašto je tako nepopularan?
 
Poslednja izmena:
Ni 2 ni 5 ne voze direktno do SRC 25. Maj.
Ali si na max 5 minuta peške, što je brzo i jednostavno za dolazak. Barem svakome ko nije razmažen pa mu je svako pešačenje nešto što ne dolazi u obzir kao opcija, ili onima koji imaju stvarno neki fizički problem. Ako se usput uhvati 24 ili 79 pa se na njih presedne, to mu dođe samo kao dodatni bonus.​
 
Vrh