METRO NA RASKRNICI
S. J. M, 13.12.2009 20:59:20 Ocena: -.-- (Glasova: 0) Komentara: 0
Ilustracija Toše Borkovića
VEČITI projekat države i grada Beograda - metro preti i da ostane samo ideja o kopanju podzemne železnice. Verovatno najskuplji infrastrukturni projekat, za kojeg mnogi tvrde da bi značajno ublažio gužve u prestoničkom saobraćaju, ne može da pomiri grad i republiku.
Ministarstvo infrastrukture pokušava da novac za njegovu izgradnju obezbedi u Rusiji. Republika se zalaže da se od tih para gradi metro, na osnovu projekta starog 30 godina, koji je projektovao Sektor za metro. Nedavno su nadležni u Vladi Srbije sa Rusima pregovarali da se za početak ovog posla dobije 30 miliona evra kredita. Deo ovog novca, kako nam je rekao arhitekta Branislav Jovin, jedan od projektanata iz nekadašnjeg Sektora za metro, iskoristio bi se i za prilagođavanje tog projekta sadašnjim uslovima na terenu i pravcima razvoja Beograda. Taj kabinetski rad trajao bi oko šest meseci, a gradnja metroa, prema njegovim rečima, počela bi izgradnjom metro- mosta na Savi, naspram Nemanjine ulice.
U Skupštini grada, ipak, su za varijantu da se projektuje novi metro sistem, koji bi bio kombinacija metroa i lakog šinskog sistema. To znači da bi bio nezavisan od drugog saobraćaja, ali bi se tuneli kopali na manjim dubinama, bili bi manjeg prečnika, jer je voz za laki šinski sistem manji. Na jednom delu svojih trasa išao bi i površinom.
Gradonačelnik Dragan Đilas ističe da neće dozvoliti da se započne gradnja metroa, a da se tačno ne zna kako će se koja faza finansirati ili bar prva linija u celini. Bez toga, iskustvo govori, lako se može desiti da ispod Beograda ostanu do pola iskopani tuneli, kojima vozovi decenijama neće proći.
BEČKI PRIMER
REPUBLIKA smatra da izgradnju metroa treba početi sa novcem koji država i grad imaju, a onda ga fazno obezbeđivati, kako se bude prelazilo sa etape na etapu. Arhitekta Jovin stalno ponavlja primer Beča, koji je svoj metro počeo da gradi 1967. godine sa 100 miliona dolara budžeta.
www:novosti on line