Šta je novo?

Metro

zhaba":2ra0t57r je napisao(la):
Uopste nije problem da metro ide povrsinom. Problem je da ide duz ulice bez denivelacije.
Знајући лобије, уопште ме не би чудило да ће тако и бити ако је надземни. Ако је подземни, онда ваљда неће сигурно бити никаквих укрштања у нивоу.
MareCar":2ra0t57r je napisao(la):
Evo stranica broj 100...ja sam za to da se tema zatvori dok se stvarno i ozbiljno ne pokrene nesta oko tog (nepostojeceg) "projekta".
Може комотно и да се архивира, обрише, закопа на дно океана...
 
Ehh...100 ta jubilarna stranica! Kažu nam da smo na" raskrsnici" znači vreme je da se donese odluka da ili ne za Metro,ja samo znam slušajući ljude oko sebe da ako se u Bg ne započne sa velikim projektima teško da će neko izaći da glasa,u vremenu zestoke krize ljudima treba ponuditi optimizam i velike projekte,ovi kao da ništa nisu naučili od predhodnog režima,jedan most neće ljudi podići u pravcu optimizma.izgradnja Metroa sa novim mostovima,obilaznicom bi Beograđanima zaista podigla moral :kafa:
 
Da li neko može da mi kaže, da li su potrebne bilo kakve intervencije na Savskom amfiteatru (u smislu uklanjanja postojeće železničke infrastrukture) da bi se izgradio metro most u produžetku Nemanjine?

Meni se sve čini da jesu potrebne, i da je u tom smislu završetak Prokopa preduslov za ostvarivanje te vizije metroa.
 
Па теоретски јесте, ако хоћеш да почнеш од тог моста. Ал' ја не видим што не би могло да се почне негде другде. Кад почнеш негде другде да копаш, ето разлога више да се пожури са Прокопом.

Ето и ја се уписах на јубиларну 100-ту :)
 
^ Pa više puta je rečeno, da bi u slučaju ostvarivanja tog plana prvi korak bio taj metro most, a i meni je to logično, jer metro pravimo pre svega da rasteretimo vezu Beograda sa NBG, za šta nam je potreban most,a ne treba zanemariti ni činjenicu da bi taj most odmah mogao da se koristi i kao automobilski...
 
Meni se nekako vise dopada ideja iskljucivo metro-mosta, koji bi bio zapravo neka tuba, tj. tunel iznad vode. Isto sam za to da ako metro ide nadzemno, ide kroz nekakav nadzemni "tunel" (kao slike metroa u Sofiji), jer se onda voz ne izlaze klimatskim uslovima, manje se aka jer na njega ne utice kisa, sneg, vlaga itd. pa je odrzavanje jeftinije i vozila vise traju. Takodje mogu se kupiti jeftinija vozila, koja nisu otporna na klimu, kao sto je uradio Montreal sa svojim 100% podzemnim sistemom.
 
Da Metro most je već projektovan do detalja a po narudžbi Spasoja Krunića koliko se sećam i Rusi su trebali da isporuče čelik ali negde je zapelo,zna se i cenaoko 40 mil.eur,i trebalo bi nositi i automobilski saobraćaj,e sad ispod mosta su predviđeni zatvoreni sanduci,tako da bi voz prolazio kroz čelične duple tunele,pokušaću da nađem presek negde sam ga ranije video! I moguće ga je završiti za godinu i po dana,znači ako bi se krenulo u novoj završili bi ga istovremeno kad i most preko Ade.
005-GP-04-MM-greda-PPresekuPOLJU.jpg

003-GP-02-MM-greda-IZGLED.jpg
 
Ha, znaci metro ide kroz konstrukciju mosta! A gore imamo most za drumski saobracaj. Fino resenje, svidja mi se skroz
 
Ovo je odlicno resenje. Nemam nikakvu zamerku. Zaista odlicno. Dve muve istim potezom. Jos mnogo jeftinije od simbola Beograda od 200m i ne resenim prilaznim putevima.

Volim ja ove grede. Ali simbol je simbol...
 
Meni uopšte nije jasno kako taj most može da košta samo 40 miliona. Ako savski mostovi stvarno koštaju toliko, kako to da nemamo već jedno 10 komada do sad?

Ukopani tunel na rečnom koritu mi ipak deluje kao hard SF za Srbiju, i finansijski, i tehnološki...
 
Ja bi voleo tunel ispod reke, cisto onako iz fazona :D ali ako moze ovako s "tunelom" kroz most i to je dobro.

Sto se mostova tice: onaj most preko Dunava (Zemun - Borca) treba da ispadne jeftinije od mosta preko Ade. Duzina im je valjda priblizna...a ovo bi bio jednostavan most preko Save na mestu gde je ta reka pa skoro najuza (mislim na njen tok kroz Beograd).

Btw zar za ovaj most nije predvidjeno rusenje starog savskog?
 
Ako bi srušili stari savski, kuda bi išli tramvaji? Mislim da ih ne bi trebalo ukidati, u Beču recimo lepo koegzistiraju sa metroom... a i u našem slučaju metro bi išao ka Zemunu, tramvaji ka savskim blokovima...

Ja bi pre sagradio još jedan most identičan starom savskom odmah pored, nego što bih rušio postojeći. :)
 
Kada projektovan taj most valjda tramvaju jos nisu isli savskim mostom, tj. nisu isli na NBG uopste?
 
Most je projektovan 1998,a idejno rešenje u sklopu projekta Metro Beograd 1982.
 
RUSI GRADE „TEŠKI” METRO U BEOGRADU.......( i da se posetimo šta je rečeno...)
rusi-grade-teski-metro-u-beogradu.jpg


24. 04. 2009.
Gradske vlasti su sve bliže odluci da se u Beogradu gradi klasični metro. U neformalnim razgovorima sa predstavnicima Grada, stručnjaci iz Minhena i Beča najavili su da će njihova preporuka biti upravo ovaj tip podzemne železnice, a to će zvanično i saopštiti najverovatnije do 1. maja. Čeka se još mišljenje eksperata iz Španije, koji su juče doputovali u Beograd.
Do leta bi gradske vlasti trebalo da donesu konačnu odluku da li će se u Beogradu graditi „laki” ili klasični metro. Ako je suditi po dosadašnjim nezvaničnim razgovorima stranih eksperata i gradskih funkcionera, izvesnija je ova druga opcija. To je za „Blic” potvrdio i Miroslav Čučković, član gradskog veća zadužen za privredu, koji je rekao da su stručnjaci iz Beča i Minhena za sada na stanovištu da je Beogradu ipak potreban klasični metro.
- Još nemamo konačnu preporuku stranih stručnjaka, ali su je kroz neformalne razgovore već nagovestili. Najverovatnije ćemo graditi „teški” metro, ali treba sačekati stav i eksperata iz Španije - kaže Čučković.

Da je Grad blizu odluci da gradi klasičnu podzemnu železnicu, svedoče već utvrđene procene o potrebnim novčanim sredstvima koja će biti uložena u realizaciju ovog projekta ali i intenzivni pregovori sa potencijalnim finansijerima.

Kako „Blic” saznaje, prva linija metroa trebalo bi da se gradi sedam godina i koštaće ukupno 872 miliona evra. U prvoj fazi biće uloženo 170 miliona, a u narednih šest po 117 miliona evra. Podzemna železnica biće građena po projektu Branislav Jovina, Mihaila Maletina, Jovana Katanića i Save Đakonovića, koji je urađen 1982. godine.

- Nećemo naručivati novi projekat, jer je zbog uštede vremena i novca praktičnije i racionalnije da iskoristimo stari. On će biti prilagođen promenama na terenu i Generalnom urbanističkom planu - dodaje Čučković.Sa ovim procenama državna delegacija naredne nedelje ide na razgovore u Rusiju, što je od početka godine druga poseta Moskvi. I to govori koliko su Rusi ozbiljni kandidati za finansijera prve linije metroa u Beogradu. Razgovori sa potencijalnim investitorima do sada su išli u tom pravcu da Rusija da veoma povoljan kredit Beogradu, a da zauzvrat kompanije iz te zemlje grade podzemnu železnicu. Šest meseci nakon potpisivanja ugovora sa budućim finansijerom mogli bi da počnu i prvi radovi na izgradnji trećeg po redu državnog projekta – beogradskog metroa.
- Aranžman sa Rusijom je jedna od mogućnosti da obezbedimo finansiranje za dobar deo prve linije metroa. Koristimo iskustva ljudi iz sveta koji nisu opterećeni političkim pričama i izbornim obećanjima. Odluka o metrou ne treba da bude tapija niti Sekretarijata za urbanizam, niti Grada. Važno je da donesemo rešenje koje će biti prihvatljivo za sve političke stranke, pa da sa priča koje traju nekoliko desetina godina pređemo na dela - kaže gradonačelnik Dragan Đilas.
Za kreditno investiranje u metro, osim Rusije, zainteresovani su i Kina i Japan. Čak su, kako je rekao potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić, vođeni ozbiljni razgovori na tu temu sa vicepremijerkom Kine.

- Ova zemlja ima 2.000 milijarde dolara deviznih rezervi i veliko iskustvo jer trenutno gradi 15 metro sistema širom Kine - rekao je Đelić.

Stigli i Španci

Preporuku o tome kakav metro graditi u Beogradu daće i ekipa eksperata iz Španije. Njihova delegacija je juče posetila Beograd. U radu skupa učestvovali Hoze Manuel Vazaljo, vanredni profesor katedre za saobraćaj građevinske škole u Madridu, Emilio Mirales Klaver, direktor prestoničkog i regionalnog železničkog plana Madrida 2008-2015 i autor Studije izvodljivosti lakog metroa u Valensiji. Svoje iskustvo preneo je i Karlos Kristobal, vodeći stručnjak za istraživanje i projektovanje Konzorcijuma regionalnog transporta Madrida.

Kinezi grade most Zemun - Borča

Kako je juče izjavio potpredsednik Vlade Božidar Đelić izvesna je izgradnja mosta između Borče i Zemuna. On kaže da je Kina potvrdila zainteresovanost za taj posao, i da će povoljni nekomercijalni krediti omogućiti da se most preko Dunava brzo izgradi. Kako je ranije najavljeno, gradnja bi trebalo da počne krajem sledeće godine,izvor:Blic rs.

Sukob Austrijanaca i Nemaca oko beogradskog metroa

Predstavnici Minhena i Beča ponudili različite vizije ovog sistema javnog prevoza. – Grad čeka mišljenje Španaca
Ni posle razgovora koje su gradski čelnici imali sa stručnjacima iz Beča i Minhena, ne može da se nasluti koji će tip metroa biti građen u Beogradu. Problem je u tome što niko od njih ne koristi termine laki i teški metro, na koje je navikla domaća javnost, niti iznosi konkretne predloge za rešenje problema saobraćajnog kolapsa u glavnom gradu.

Razlog je taj što su u prvoj turi razgovora inostrani eksperti samo saslušali predloge gradskih čelnika, a tek za dve nedelje, kada ponovo budu došli, ponudiće će svoju viziju razvoja beogradskog metroa. To bi prvo trebalo da urade Austrijanci, tačnije predstavnici grada Beča, koji će u Beograd stići najverovatnije 22 aprila. Oni su u Beogradu bili prošle nedelje, kada su, prema saznanjima „Politike”, rekli da „nije suština u nezavisnim šinskim sistemima”, za koji se gradske vlasti zalažu. Za razliku od njih, minhenski stručnjak Adolf Miler Helman, koji je juče otputovao iz našeg grada, rekao je da ne dolazi u obzir ugrožavanje pešačkih tokova i drumskog saobraćaja, do čega bi neminovno došlo ako bi bio primenjen model za koji se, navodno, zalažu Austrijanci.
Reč je o svojevrsnom lakom šinskom sistemu koji bi prolazio kako kroz periferiju, tako i kroz centar grada. To je, prema Helmanovom mišljenju, neprihvatljivo, jer bi tada ceo red vožnje voza pao u vodu i nastao bi kompletan haos.On je zato sugerisao da u centru bude sagrađen podzemni deo železnice, dok bi u predgrađima vozovi mogli da saobraćaju i površinski. Ono u čemu su on i Bečlije saglasni je da Beograd, ukoliko napravi podzemne stanice, mora da poštuje evropske standarde. A to znači da moraju da postoje posebni liftovi za invalide, kao i još čitav niz olakšica za ovu kategoriju sugrađana, što je izuzetno skupo.

Prema nekim procenama, za izgradnju nezavisnog šinskog sistema koji bi išao ispod zemlje, trebalo bi uložiti 1,1 milijardu evra, dok su strani stručnjaci izračunali da bi za jednu liniju lakog šinskog sistema (Ustanička – Tvornička) moralo da bude izdvojeno oko 400 miliona evra.

Gradske vlasti još vagaju i čekaju mišljenje drugih inostranih eksperata. Preciznije, Španaca, koji bi u Beograd trebalo da dođu 21. aprila.

N. M.
izvor:politika rs.



[objavljeno: 09/04/2009]
 
2012":2ijmsltb je napisao(la):
Da Metro most je već projektovan do detalja a po narudžbi Spasoja Krunića koliko se sećam i Rusi su trebali da isporuče čelik ali negde je zapelo,zna se i cenaoko 40 mil.eur,i trebalo bi nositi i automobilski saobraćaj,e sad ispod mosta su predviđeni zatvoreni sanduci,tako da bi voz prolazio kroz čelične duple tunele,pokušaću da nađem presek negde sam ga ranije video! I moguće ga je završiti za godinu i po dana,znači ako bi se krenulo u novoj završili bi ga istovremeno kad i most preko Ade.
http://www.balkanmagazin.net/images/2008/Tehnologija/decembar/005-GP-04-MM-greda-PPresekuPOLJU.jpg
http://www.balkanmagazin.net/images/2008/Tehnologija/decembar/003-GP-02-MM-greda-IZGLED.jpg
To nam treba!I cena nije prevelika sobzirom da je i za drumski saobracaj i za metro a i plus je zatvoren.Bilo bi savrseno da se napravi i beograd bi najzad poceo da dise.

Kao i svaki put kada pocne kisa ili kao danas susnezica nastao je opsti haos u saobracaju,a jedino 100% podzemni teski metro to moze izbeci!
 
JohnnyLee jos uvek se ne zna ali privremeno ce biti tramvaji...
 
zači ipak tramvaj. pretpostavljao sam da će stavtiti tramvaj, pošto je priča o BeLaM-u, najverovatnije, pala u vodu
 
Preko mosta takvog kalibra i nosivosti,može ići sve,i teški(Jovin potvrdio) i laki i tramvaj,to je dobra stvar ako bi napravili još novi Metro most kod Nemanjine ,onda bi ceo projekat Metroa teškog imao unapred rešen sistem Metro mostova i da ne zaboravimo Hajdinov ž.most koji je napravljen za regionalni Metro i intercity vozove eto ifrastrukture za nesmetani razvoj Metro sistema narednih 50g.e zato me čudi da novi Kineski most nema predviđen šinski saobraćaj,za budućnost bi to značilo mnogo,Beovoz bi samo u jednoj krivini skrenuo preko novog mosta u treći Beograd ili opet preko Beovoza bio povezan sa aerodromom,posle će kukati e... da smo ostavili mesta za šine...i još nešto nadajmo se da je ovo odugovlačenje sa u pregovorima oko Ruskog kredita za infrastrukturu stvar želje da se donese konačno odluka o izgradnji Metroa,pominjanje da će se odvojiti izvesna suma 30 mil.eur (to je usled ove krize izgleda dovoljno za izgradnju Metro mosta,koji bi označio početak izgradnje Metroa)u nedavnim razgovorima sa delegacijom iz Moskve daje tračak nade,a kažu da su pregori pri kraju...ako se ne ugovori onda od toga nema ništa....
 
JohnnyLee":1n13lbn4 je napisao(la):
zači ipak tramvaj. pretpostavljao sam da će stavtiti tramvaj, pošto je priča o BeLaM-u, najverovatnije, pala u vodu
Надајмо се да јесте. С друге стране, надајмо се и да ће трамвај преко моста бити још једино проширивање трамвајске мреже.
 
Pa valjda će do puštanja u rad mosta na Adi,do tada doneti odluku o izgradnji Metroa, a možda će se već graditi tako da neće razmišljati o tramvaju :rolleyes:
 
Vrh