Šta je novo?

Metro

Треба нам нови план који би покрио и нову БАС на НБГ, и Прокоп, и аеродром, и КЦС, и главна чворишта јавног превоза у ширем центру града - Славију, Вуков споменик, Панчевачки мост (да се ту пребаци и окретница са Омладинског), Трг републике и Зелени венац. Савски трг је мртав као чвориште, а неприродно чвориште испод Газеле пребацити на Прокоп. Шта више ја бих и проградске терминусе (Шумице, 400 линије што су окретале на Трошарини) пребацио на Прокоп, али под условом да исти има најмање једну метро линију.
 
Море људи, Трећи светски рат... заебите метро.

(А и иначе, једини нобеловац кога имате је сковао ону сјајну мисао: "Заразити народ чекањем..." А још се сањари о црним тунелима.)
 
Baš sam se potresao zbog ovoga. ;)
Јел ти губитак трамвајског система после 130 година довољан разлог да се потресеш?

У збиру са укидањем старог чвора то нас враћа у 19. век.
 
композиције и станице из СНС метроа, уз још пар ствари, и Ежисов план (уз одређене измене) и добићемо решење какво одговара Београду
 
Јел ти губитак трамвајског система после 130 година довољан разлог да се потресеш?
Ne bi se izgubio ceo sistem, i kakve veze on ima sa time što Metro plan iz 2012 ne pokriva skladišta koja će postati ili postaju stambeni blokovi gde stanove mogu da kupe jedino oni kojima isti nije potreban, jer ne izbijaju iz skupocenih kola?​
 
ДС "метро" иде по сва три кључна трамвајска коридора Ј. Гагарина, Пожешка и Булевар а иде и на будући четврти дуж Вишњичког Булевара. Дакле, или је у питању потпуно сулудо, ирационално расипништво дуплирања шинских система трмваја и јачег ЛРТ-а или је сулудо, ирационално расипништво укидања трамваја зарад лрт-а или метроа (заправо је небитно да ли је лрт или метро кад су две тако малоумне опције у питању).

На страну то, замислимо да се овде трамвај није развијао 130 година и да не постоји, те да су трасирали метро по тим најлогичнијим правцима, са изузетком прокоп-а и кц-а остаци траса линија су потпуно погрешни. У широком луку заобилази географски центар града и исто тако добар део старог центра града са, по мени, немогућом и беспотребном трасом прве линије испод К. Венца и првобитног Сингидунума.

Да закључим, мртва трка два шампиона безумља, дс ежиса и снс ежиса.
Таман су нам такве и опције на изборима.
 
Ali super - ako negde ne treba da ide metro 'jer već ide tramvaj', onda je tramvaj jednako dobar kao metro. U tom slučaju, svuda tramvaj, nigde metro. U potpunosti saglasan.
I ja sam saglasan, samo ako pričamo o Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu ili Subotici. Ideja da tramvaj može biti zamena za metro u dvomilionskom gradu sa milionskim brojem automobila na ulicama kojima taj tramvaj treba ići je suluda i retrogradna kao kada bi verovao da volovska zaprega može menjati traktor i kombajn u 21. veku.
 
Пази, ако метро опслужује 700.000 од тих два милиона, онда боље трамвај.
 
-Od 3,5 miliona stanovnika Rima, "samo" 800.000 dnevno koristi metro.
-Od 2,2 miliona stanovnika Bukurešta, "samo" 720.000 dnevno koristi metro.
-Od 1,3 miliona stanovnika Sofije, "samo" 350.000 dnevno koristi metro.
-Od 5,2 miliona stanovnika Ankare, "samo" 380.000 dnevno koristi metro.
-Od 1,9 miliona stanovnika Minska, "samo" 620.000 dnevno koristi metro.
-Od 2,1 miliona stanovnika Bakua, "samo" 630.000 dnevno koristi metro.
-Od 1,2 miliona stanovnika Tbilisija, "samo" 450.000 dnevno koristi metro.
-Od 2,5 miliona stanovnika Taškenta, "samo" 600.000 dnevno koristi metro.
-Od 1,4 miliona stanovnika Harkova, "samo" 300.000 dnevno koristi metro.

Svi ovi gradovi su se dakle žestoko za***ali što su gradili "podzemne bukagije", jedino smo saobraćajno procvetali mi koji smo tramvajem ušli u 21. vek, pa možemo i u 22-gi, kad je bal nek je maskenbal? :rolleyes:
 
Они сви су градили у нека економски повољнија времена.
За густину становања и њену разруђеност у Београду најбоље је унапредити максимално трамвај и железницу. Да се олакшају путовања постојећим путницима јавног превоза, пошто ће тешко бити преласка путника из приватних аутомобила у метро.
 
Većina ovih nabrojanih gradova imaju sličnu ili manju gustinu naseljenosti od Beograda, pa nisu smatrali da su tramvaj i prigradska železnica rešenje. Već 140 godina nisu ekonomski povoljna vremena za gradnju metroa u ovoj zemlji, hoće li ikada biti?

Apsolutno sam za to da se saobraćajne gužve u Novom Sadu i Nišu ublaže uvođenjem tramvajskog i prigradskog železničkog sistema. Ne mogu se "unaprediti" u ovim gradovima gde trenutno ni ne postoje, a potrebni su. Zašto putnici privatnih automobila ne bi masovno prelazili u metro? Gorivo je u Srbiji među najskupljima u Evropi, a metro je ionako brži od bilo kog drumskog prevoza.
 
Da bi metro odvukao jedanj broj ljudi od korišćenja kola za svaku sitnicu, ili smanjio njihovo korišćenje za odlazak na posao, potrebno je da pokriva naselja gde ljudi žive, a ne da ih zaobilazi.

Da BG: voz ovakav kakav je vrši posao u dobroj meri, vrši. Da može da se postojeća infrastruktura unapredi i tako poboljša i poveže veći deo grada, može, što se odnosi i na povezanost železničkih stanica i stajališta sa gradskim prevozom.

Da tramvaj treba da se širi, treba. Da može da bude bolji, može, pogotovu što imamo dosta trasa gde može da bude nezavistan.

Da treba da imamo metro koji bi se dopunjavao sa pomenutim, treba. Ali samo tako da se ne gleda svaki podsistem gradskog prevoza kao nezavisna individua koja nema uopšte dodirnih tačaka sa drugim vidovima prevoza.​
 
Da BG: voz ovakav kakav je vrši posao u dobroj meri, vrši. Da može da se postojeća infrastruktura unapredi i tako poboljša i poveže veći deo grada, može, što se odnosi i na povezanost železničkih stanica i stajališta sa gradskim prevozom.​
Ma vrši posao, ovakav kakav je, pogotovo. Garniture stare pola veka, razmak između vozova sat vremena, a i od tog jada i čemera svakodnevno se otkazuje po nekoliko polazaka. A i dok je išao na 15 minuta i u sekundu tačno, BG Voz nije pokrivao uži centar grada, što je njegov najveći nedostatak u odnosu na metro. Veći deo grada neće moći da poveže nikada, jer daleko najveći deo grada ne leži uz železnički čvor, niti mu blisko gravitira.
Da tramvaj treba da se širi, treba. Da može da bude bolji, može, pogotovu što imamo dosta trasa gde može da bude nezavistan.​
Treba da se širi, treba i da se modernizuje što pre, to nije sporno. Ali teza da i najbolji tramvaj u istoriji može imati učinak uporediv sa metroom je najblaže rečeno sumanuta. Takav primer ne postoji nigde u svetu.
 
BG: voz ne pokriva uži centar, već obod kruga dvojke. Linija 706 pokriva uži centar grada. Dakle, po stvari logike bi trebalo da BG: voz ide praznjikav iz Batajnice, a da se u 706 ne može ući. Pa ipak, i pored svega pomenutog, već u Batajnici se dobrano popuni BG: voz, a velika većina njegovih putnika iz Batajnice izlazi na Karađorđevom parku i Vukovom spomeniku.​
 
Ali teza da i najbolji tramvaj u istoriji može imati učinak uporediv sa metroom je najblaže rečeno sumanuta. Takav primer ne postoji nigde u svetu.
Пример постоји већ у најближем граду са метроом - у Пешти - чији трамвај бр. 4 на Великом булевару превози 220.000 путника дневно, а метро линија бр. 1 - 100.000.

Штавише, пошто је ових 220.000 превезено на укупно 8,5 км трасе, тај трамвај подноси веће оптерећење (превози више путника по километру) од велике већине метро линија у Европи.

Како ми нисмо најбогатији у Европи, него међу најсиромашнијима, нама треба управо то - да бисмо богатије стигли - да са мање уложеног постигнемо већи ефекат. То се, иначе, зове ефикасност. А никако - максимум трошкова, минимум ефеката: то води у даље заостајање. Овакви елементарни принципи (како свет функционише) требало би да се уче са разумевањем у оквиру школског система.
 
Poslednja izmena:
-Od 3,5 miliona stanovnika Rima, "samo" 800.000 dnevno koristi metro.
-Od 2,2 miliona stanovnika Bukurešta, "samo" 720.000 dnevno koristi metro.
-Od 1,3 miliona stanovnika Sofije, "samo" 350.000 dnevno koristi metro.
-Od 5,2 miliona stanovnika Ankare, "samo" 380.000 dnevno koristi metro.
-Od 1,9 miliona stanovnika Minska, "samo" 620.000 dnevno koristi metro.
-Od 2,1 miliona stanovnika Bakua, "samo" 630.000 dnevno koristi metro.
-Od 1,2 miliona stanovnika Tbilisija, "samo" 450.000 dnevno koristi metro.
-Od 2,5 miliona stanovnika Taškenta, "samo" 600.000 dnevno koristi metro.
-Od 1,4 miliona stanovnika Harkova, "samo" 300.000 dnevno koristi metro.

Svi ovi gradovi su se dakle žestoko za***ali što su gradili "podzemne bukagije", jedino smo saobraćajno procvetali mi koji smo tramvajem ušli u 21. vek, pa možemo i u 22-gi, kad je bal nek je maskenbal? :rolleyes:
Nasi stručnjaci,više od pola veka,nisu u stanju da tramvajima omoguće pravo prvenstva, kod semaforizovanih raskrsnica.
Tramvaj poslednji napušta raskrsnicu,nije ni čudo, što čitav život, čekamo na metro,pored takve struke.
 
Ежисов план има доста мана у погледу траса, али то се може донекле ублажити изменама плана, АЛИ, тај план има огромну предност над СНС планом, а то је тек једна тривијалност - наиме, остварив је! Ми, у наредних 10-15 година, можемо да издвојимо 3 или 4 милијарде евра, МОЖДА! За те паре, може да се одради 2 или 2,5 линије Ежиса, и да се после гледа шта и како даље, да се планира још нека линија...

За 3 или 4 милијарде евра, не може да се направи нити једна читава линија СНС плана, може једино да се отвори пола једне, и фртаљ друге линије, и да се потом закључи како није финансијски одрживо инвестирати даље.

Метро системи немају скоро никакав допринос јавном градском превозу, без најмање 3 функционалне линије.

Није више никаква тајна да СНС кошта државу око 30% од свих јавних пројеката, па се ту крију мотиви за што скупље пројекте, јер се тако лепо намире сви од Варда.... пардон: од Лоаре па до Јангцеа, од старог меркатора па до Ириса. А, да ли је пројекат остварив, функционалан, потребан, то су као што рекох - тек тривијалности.
 
Nasi stručnjaci,više od pola veka,nisu u stanju da tramvajima omoguće pravo prvenstva, kod semaforizovanih raskrsnica.
Tramvaj poslednji napušta raskrsnicu,nije ni čudo, što čitav život, čekamo na metro,pored takve struke.
Наши стручњаци су прво почупали трамвај са главних праваца и свели га на ниво левог сметала где увек скреће и пресеца друмске правце са првенством пролаза, осим на правцима (дуж БКА, ка Раковици, ка ББ, ка блоковима и ка Бањици).
Трамвају мало фали да буде најефикаснији вид превоза, и главни проблем је у самом кругу двојке.
 
I pre toga bezumlje plana iz 1976-82.
Ирелевантно, опозиција није извадила тај пројекат из нафталина већ ежис из 2011-12е.

Ali super - ako negde ne treba da ide metro 'jer već ide tramvaj', onda je tramvaj jednako dobar kao metro. U tom slučaju, svuda tramvaj, nigde metro. U potpunosti saglasan.
Како то мислиш ако? Јел треба да иде истом трасом? То је рационално решење?

Може да остане трамвај али не овакав, то мора да се доведе на ниво амстердамске линије 5 кроз Амстелвен
 
Poslednja izmena:
Ежисов план има доста мана у погледу траса, али то се може донекле ублажити изменама плана, АЛИ, тај план има огромну предност над СНС планом, а то је тек једна тривијалност - наиме, остварив је!
То је његова највећа мана обзиром да је план лош и коштаће нас пар милијарди и трамвајског система.
 
Koji god plan da se odabere,doživotni gubici biće finansirani iz gradske kase.
 
Слажем се с овим да је највећа мана Ежисовог плана из 2012. што је остварив. Бољи је неостварив, да се интереси сино-галских мародера преусмере на неку јефтинију пљачку од пројекта, или чак на нешто корисно, попут градске железнице и трамваја.
 
Poslednja izmena:
Vrh