Šta je novo?

Metro

Obećanje opozicije je da neće graditi metro po ovom planu već EGIS-ovom planu iz 2012 godine. Prva linija Zemun-Ustanička sa ukrštanjem 1 i 2 linije na trgu Republike. Metro pored Brankovog mosta kako bi povezao Hajat i Varoš Kapiju (Brankovu). Trasa duž Bulevara.

Druga linija sa Petlovog brda do Sajma pa do Prokopa-Klinički centar- Slavija-London-Trg Republike i posle duž bulevara Despota Stefana dalje. Takođe krak druge linije od opštine NBG preko ŽS NBG do Jurija Gagarina i bloka 45.

Jedina mana ovog plana je što metroom nije pokriven jugoistočni deo Beograda za koji mora da se predvidi linija 3 ili recimo krak linije 1 ili 2 koji bi recimo od Vuka ili Slavije pokrivao taj deo grada.

Nebo i zemlja u pogledu trase u odnosu na trenutni plan.


metromapabb.gif
Nemam ništa protiv da ako SNS izgubi vlast u BG nova vlast odbaci njihov plan metroa i vrati se na plan iz 2012. godine, iako je već sa mape ovo očigledno više LRT nego metro, stanice su gusto načičkane jedna do druge kao da su tramvajske. Ali i to bi bilo manje zlo od svega što imamo danas. Jedini uslov je da izgradnja ovog sistema startuje u roku od najviše godinu dana nakon konstituisanja nove odborničke većine u gradskoj skupštini.

Nemam još pola veka da mi prođu u autobuskoj sardinizaciji i trovanju smogom, a nemaju ni ostali sugrađani.
 
Gradska vlast donosi planove po kojima se gradi metro i bira njegovu trasu, finansira(zadužuje se) za deo izgradnje, ali ne može da finansira celu izgradnju metroa pa se tu pojavljuje i republika kao kofinansijer.
@Užice moguće je napraviti korekcije kako bi se povećala razdaljina stanica, pogotovu recimo na Bulevaru. Bitno je da je osnova metro plana iz 2012. godine po pravilima saobraćajne struke i javnog interesa, a ne investitora iz Beograda na vodi.
 
Ako naprdnjaci posle izbora zadrže republičku vlast, oni neće hteti da iz budžeta finansiraju ovako izmenjeni plan, opozicioni Grad Beograd sam neće imati dovoljno sredstava ni za prvu fazu ovoga, i ceo projekat će opet po ko zna koji put biti stavljen na višegodišnje čekanje, a javni prevoz će nastaviti da se progresivno urušava. Ako je to alternativa, onda bolje i da se zadrži trenutni plan, ali da konačno dočekamo realnu izgradnju.
 
Neću glasati za SNS na gradskim izborima, jer izgradnju metroa nisu započeli, a na republičkim izborima za taj veleizdajnički šljam ne bih mogao glasati ni da su izgradili svemirsku stanicu i svima nam podelili po milion evra pomoći. Razlozi su dobro poznati, i nisu deo ove teme.
 
Ako naprdnjaci posle izbora zadrže republičku vlast, oni neće hteti da iz budžeta finansiraju ovako izmenjeni plan, opozicioni Grad Beograd sam neće imati dovoljno sredstava ni za prvu fazu ovoga, i ceo projekat će opet po ko zna koji put biti stavljen na višegodišnje čekanje, a javni prevoz će nastaviti da se progresivno urušava. Ako je to alternativa, onda bolje i da se zadrži trenutni plan, ali da konačno dočekamo realnu izgradnju.
Bolje je ne graditi nikada metro, nego graditi po praznim makiškim njivama i sve linije usmeravati ka TC Galerija, izbegavajući najgušće naseljena naselja, glavnu železničku, glavnu autobusku, univerzitete i bolnice.
 
Bolje je ne graditi nikada metro, nego graditi po praznim makiškim njivama i sve linije usmeravati ka TC Galerija, izbegavajući najgušće naseljena naselja, glavnu železničku, glavnu autobusku, univerzitete i bolnice.
Samo depo će biti na makiškim njivama, ne može ni da bude u nekoj već urbanizovanoj zoni. Žarkovo, Banovo Brdo, Dorćol, Karaburma, Mirijevo su među najgušće naseljenim delovima grada. Nema razumnog opravdanja zašto se izbegava Prokop i Klinički Centar, ali još manje ima opravdanja da 2030-te dočekamo kao dvomilionska autobusko-automobilska favela i evropska urbanistička Gaza.
 
E, baš je najbolji deo sa smenom SNS-a sa vlasti u Beogradu što će viša vlast, ako ostane SNS-u, imati opravdanje pred strancima zašto ne gradi metro. 'Kriva neodgovorna lokalna vlast'. Jelisejska palata i Džongnanhaj nevera. I - nema metroa. Bogatija svaka kuća za po 10.000 €. Nekad i Srbe sreća da posluži!
 
Sve i da se izgradi ovaj aktuelni plan, čak i do 2030, opet bi smo bili automobilska favela, jer preduslov za smanjenje broja vozila na ulicama je da metro ide tamo gde žive obični ljudi, a ne tamo gde su njive, poljane i naselja gde se utrkuju ko će skuplje da plati stan.​
 
Samo depo će biti na makiškim njivama, ne može ni da bude u nekoj već urbanizovanoj zoni. Žarkovo, Banovo Brdo, Dorćol, Karaburma, Mirijevo su među najgušće naseljenim delovima grada. Nema razumnog opravdanja zašto se izbegava Prokop i Klinički Centar, ali još manje ima opravdanja da 2030-te dočekamo kao dvomilionska autobusko-automobilska favela i evropska urbanistička Gaza.
Zemljište za depo je Grad Beograd kupio još pre dvadesetak godina preko puta Orlovače. Svi znamo zašto su promenili plan.
 
Bogatija svaka kuća za po 10.000 €.
I svakom sugrađaninu život kraći za po stotinak minuta dnevno, koliko izgubi gnječeći se u pretrpanim furgonbusima ili za volanom probijajući se kroz saobraćajnu gungulu. Imam bolju ideju: što ne bismo lepo ukinuli i sav ovaj raspad od javnog prevoza koji trenutno imamo, svaka kuća će biti bogatija za po par hiljada evra godišnje koliko se najmanje troši za GSP i BG Voz, pa ćemo svi moći da kupimo kola i da se vozimo po sokačićima ovog milionskog grada kao Ameri po autoputevima Velike Ravnice? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Sve i da se izgradi ovaj aktuelni plan, čak i do 2030, opet bi smo bili automobilska favela, jer preduslov za smanjenje broja vozila na ulicama je da metro ide tamo gde žive obični ljudi, a ne tamo gde su njive, poljane i naselja gde se utrkuju ko će skuplje da plati stan.​
Na Belim Vodama, Žarkovu, Banovom Brdu, Dorćolu, Paliluli, Karaburmi žive uglavnom obični ljudi, ne može prva faza prve linije da pokrije svako stambeno naselje u gradu.
 
Obećanje opozicije je da neće graditi metro po ovom planu već EGIS-ovom planu iz 2012 godine. Prva linija Zemun-Ustanička sa ukrštanjem 1 i 2 linije na trgu Republike. Metro pored Brankovog mosta kako bi povezao Hajat i Varoš Kapiju (Brankovu). Trasa duž Bulevara.

Druga linija sa Petlovog brda do Sajma pa do Prokopa-Klinički centar- Slavija-London-Trg Republike i posle duž bulevara Despota Stefana dalje. Takođe krak druge linije od opštine NBG preko ŽS NBG do Jurija Gagarina i bloka 45.

Jedina mana ovog plana je što metroom nije pokriven jugoistočni deo Beograda za koji mora da se predvidi linija 3 ili recimo krak linije 1 ili 2 koji bi recimo od Vuka ili Slavije pokrivao taj deo grada.

Nebo i zemlja u pogledu trase u odnosu na trenutni plan.


metromapabb.gif

крак црвене линије од Средачке ка Јерковићу и Бањици. наранџаста уместо на Орловачу ка Раковици
 
Na Belim Vodama, Žarkovu, Banovom Brdu, Dorćolu, Paliluli, Karaburmi žive uglavnom obični ljudi, ne može prva faza prve linije da pokrije svako stambeno naselje u gradu.
Tačno, s tim što metro sa tim naseljima, izuzev Banovog brda, i donekle Dorćol, jedino zajedničko ima naziv stajališta.
 
Osim što Banjica, naselje Stepa Stepanović, Braće Jerković 1 i 2, Dušanovac, praktično ceo Zemun ostaju potpuno nepokriveni, i ovaj plan iz 2012. ima nekoliko krupnih nelogičnosti:

1) Crvena linija na deonicama Blok 45-Omladinskih Brigada i Glavna Pošta-Ustanička potpuno sledi trasu današnjeg tramvaja 7, čak se i stanice u većini slučajeva poklapaju. Ako bi ta LRT/metro linija na toj relaciji bila nadzemna, tj. na današnjoj tramvajskoj baštici, sedmica, četrnaestica, petica bi morale da se ukinu.

2) Terminalna stanica crvene linije je Ustanička, a zelene linije Mirijevski Venac, umesto da obe linije polaze iz Mirijeva, čime bi taj unutrašnji grad od 50.000 stanovnika dobio direktnu vezu sa Bulevarom Kralja Aleksandra i Vukovim Spomenikom, a da to nije zagušena i spora 27-ca.

3) Postoje i potpuno nezavisni modaliteti LRT-a, iako su u pravilu sporiji i manjeg kapaciteta od klasičnog "teškog" metroa. Ako crvena i narandžasta linija na Novom Beogradu budu potpuno nadzemne, a nemaju vijadukte ili barem nadvožnjake i podvožnjake na svakoj raskrnici, neće biti brže i pouzdanije od današnjih tramvaja 7, 9 i 13 na baštici u Jurija Gagarina.

4) Da li je zelena linija zamišljena da u celosti bude podzemna? U Mirijevskom Bulevaru, Despota Stefana i Kralja Milana nema prostora za denivelaciju u vidu tramvajske baštice, a vijadukti bi izgledali grozno, pogotovo u istorijskom jezgru grada.
 
има неколико ствари да се измени на овом Ежисовом плану, али је добра основа за прву фазу
 
Obećanje opozicije je da neće graditi metro po ovom planu već EGIS-ovom planu iz 2012 godine. Prva linija Zemun-Ustanička sa ukrštanjem 1 i 2 linije na trgu Republike. Metro pored Brankovog mosta kako bi povezao Hajat i Varoš Kapiju (Brankovu). Trasa duž Bulevara.

Druga linija sa Petlovog brda do Sajma pa do Prokopa-Klinički centar- Slavija-London-Trg Republike i posle duž bulevara Despota Stefana dalje. Takođe krak druge linije od opštine NBG preko ŽS NBG do Jurija Gagarina i bloka 45.

Jedina mana ovog plana je što metroom nije pokriven jugoistočni deo Beograda za koji mora da se predvidi linija 3 ili recimo krak linije 1 ili 2 koji bi recimo od Vuka ili Slavije pokrivao taj deo grada.

Nebo i zemlja u pogledu trase u odnosu na trenutni plan.


metromapabb.gif
Потпуна катастрофа од плана али на темељима суштинског укидања трамвајског система и његове замене појачаним ЛРТ-ом. Кумулативна финасијска, урбанистичка и саобраћајна штета можда и у равни са снс планом.

- Повезује шири центар, прокоп и клинички али игнорише милионе садашњих и будућих, сада и плански извесних квадрата на потезу дунавске обале и СА.
- Није мегаломански али нам укида/обесмишљава најфункционалније и најнезависније делове трамвајског система
 
Poslednja izmena:
Повезује шири центар, прокоп и клинички али игнорише милионе садашњих и будућих, сада и плански извесних квадрата на потезу дунавске обале и СА.
Baš sam se potresao zbog ovoga. ;)
 
Iskreno, mislim da je gore od SNS plana, jer je SNS plan bar interkompatibilan sa drugim podsistemima, a ovo je samo precrtana sedmica. Šta donosi bolje?
 
Ништа - осим што преузима све постојеће путнике из центра у савске, бежанијске и део централних новобеоградских блокова од јавног превоза (укључујући линију 95 која превози готово 100.000 људи дневно), део аутомобилских путника, а ствара и нову тражњу.

Ситница... Ми бисмо, може бити, нешто више?
 
Poslednja izmena:
Ништа - осим што преузима све постојеће путнике из центра у савске и бежанијске блокове од јавног превоза (укључујући линију 95 која превози готово 100.000 путника), део аутомобилских путника, а ствара и нове путнике.

Ситница...
Sitnica jeste, par stotina miliona i ukida tramvaj. Po meni je logicnije da ide kroz airportcity/nikole dobrovica pa kroz vojvodjansku. A da tramvaj ide kao i sada do Zelecnicke NBG te ljudi mogu u metro. Em si prosirio prevoz i kupis ljude iz bloka 65 gde radi vise hiljada ljudi, a tramvaj i dalje funkcionise.
 
Ма где је логичније - узми мапу и погледај која улица иде посред блокова. Одувек је метро био планиран кроз Јурија Гагарина, из тог, крајње једноставног разлога.
Трамвај се спроведе около, Миланковићевим булеваром и даље, све до Б. косе, да купи путнике.

Међутим, како ми нисмо у стању да то све направимо на разуман начин - без икаквих тунела на НБ и сл. - као неко ко је, стога, против метроа, изразито сам задовољан што га неће ни бити.

Кад већ "не треба трамвај да се мења метроом", онда ОК - ето вам трамваја.
 
Ма где је логичније - узми мапу и погледај која улица иде посред блокова. Одувек је метро био планиран кроз Јурија Гагарина, из тог, крајње једноставног разлога.
Трамвај се спроведе около, Миланковићевим булеваром и даље, све до Б. косе, да купи путнике.

Међутим, како ми нисмо у стању да то све направимо на разуман начин - без икаквих тунела на НБ и сл. - као неко ко је, стога, против метроа, изразито сам задовољан што га неће ни бити.

Кад већ "не треба трамвај да се мења метроом", онда ОК - ето вам трамваја.
Logicnije je jer ce se beograd siriti na tu stranu, i onda ces moci metro da pustis pravo na ledine gde i onako zivi veliki broj ljudi i dolazi redovno na posao.
Blokove ne verujem da ce iko rusiti niti da ce se vise siriti, pogotovo ne ovi uz obalu save. Ja gledam na ovo dugorocno.
 
Нема на коју страну да се Београд шири, а да метро буде доступан већем броју људи у блоковима на пешачкој удаљености него ако иде кроз Ј. Гагарина. Разлози су географско рељефне природе: река Сава и сурдук Бежанијске косе. Тај део града метро покрива, практично, у целости ако иде куда је одувек и требало. Ледине се лако могу повезати и преко Ј. Гагарина.
 
Vrh