Šta je novo?

Metro

Беше у СССР било неко правило дељења превоза, да мора стопер да се покупи ако има места у ауту?

У Народној Републици Пољској. Постојале су картице где су се стопери уписивали возачима и на основу тога су возачи добијали одређене бенефиције, попуст на гориво итд.
 
Kažu planeri ne treba metro do Vuka.
IMG_20231025_161415.jpg
 
Izgleda da su pomeranjem druge linije na Karađorđev park i za treću liniju ipak odabrali trasu preko Vuka i Bulevara a ne preko Prokopa. Gornji deo Bulevara bi trebalo da pokrije već druga linija. E sad, za metro su tražene kompozicije od tri vagona u početnoj fazi eksploatacije dok bi se u budućnosti prešlo na četiri. Imajući u vidu da će se recimo od okretnice na Ustaničkoj do Opštine Novi Beograd stizati za 25 minuta ili recimo do Trga uz sve kruženje preko Autokomande i Savskog trga za 16, koliko mu dajete da preraste tri vagona. Ja verujem ni pet godina 😁

Čitam u Pragu je prošle godine počela izgradnja četvrte, plave linije metroa. Trebalo bi da bude otvorena 2029. godine i biće potpuno automatska. Za 10,6 kilometara procenjeni troškovi gradnje su 4 milijarde evra.
 
Jednog dana će izaći pred javnost i uz određene planski smišljene izgovore reći kako na neodređeno pomeraju početak gradnje metroa jer prosto nije vreme (kao što nikad nije ni bilo za ovih 70 godina) ili da ne mogu da garantuju završetak i kako svi oni radovi u Makišu nisu bili uzalud, jer će iskoristiti zemljište da naprave stambeno-poslovni kompleks.

A naći će druge, dodatne načine, da pojasu Beograda na vodi podignu cene još više. Nije metro jedini podizač cena.
 
Izgleda da su pomeranjem druge linije na Karađorđev park i za treću liniju ipak odabrali trasu preko Vuka i Bulevara a ne preko Prokopa. Gornji deo Bulevara bi trebalo da pokrije već druga linija. E sad, za metro su tražene kompozicije od tri vagona u početnoj fazi eksploatacije dok bi se u budućnosti prešlo na četiri. Imajući u vidu da će se recimo od okretnice na Ustaničkoj do Opštine Novi Beograd stizati za 25 minuta ili recimo do Trga uz sve kruženje preko Autokomande i Savskog trga za 16, koliko mu dajete da preraste tri vagona. Ja verujem ni pet godina 😁

Čitam u Pragu je prošle godine počela izgradnja četvrte, plave linije metroa. Trebalo bi da bude otvorena 2029. godine i biće potpuno automatska. Za 10,6 kilometara procenjeni troškovi gradnje su 4 milijarde evra.
Brate minli, dužina perona projektovanog metroa 75 metara gde najviše mogu dva vagona. Kapacitet manji od tramvaja 7.
 
Poslednja izmena:
Čitam u Pragu je prošle godine počela izgradnja četvrte, plave linije metroa... Za 10,6 kilometara procenjeni troškovi gradnje su 4 milijarde evra.
E, to je to.

Šta nas čeka sa 2 linije od ukupno 40 km? 16 milijardi?

Pod hitno treba izaći iz tog korporativno-kolonijalnog megaludila i zakonom zabraniti gradnju metroa (ograničiti iznos investicije u pojedinačni objekat infrastrukture).

Metro je sredstvo porobljavanja; to se u kineskim gradovima ove veličine ne gradi, kao ni u američkim. Samo za boraniju. Morali bismo ponuditi gospodarima alternativne projekte, da ih zadovoljimo, a da nam ne skinu kožu kao indijancima.
 
Poslednja izmena:
Jednog dana će izaći pred javnost i uz određene planski smišljene izgovore reći kako na neodređeno pomeraju početak gradnje metroa jer prosto nije vreme (kao što nikad nije ni bilo za ovih 70 godina) ili da ne mogu da garantuju završetak i kako svi oni radovi u Makišu nisu bili uzalud, jer će iskoristiti zemljište da naprave stambeno-poslovni kompleks.

A naći će druge, dodatne načine, da pojasu Beograda na vodi podignu cene još više. Nije metro jedini podizač cena.
Ne daj bože, ali znajući sa kakvim nesposobnim štetočinama imamo posla, iznenadio bih se kao nikad u životu kada bi ispalo drugačije od ovog sumornog scenarija.
Brate minli, dužina perona projektovanog metroa 75 metara gde najviše mogu dva vagona. Kapacitet manji od tramvaja 7.
Kako manji od sedmice? Tramvaj najvećeg mogućeg kapaciteta koji trenutno saobraća na toj liniji je 2x KT4, u koji tako uparen može stati maks. 200-250 stojećih i sedećih putnika, i to da se nabiju toliko da im noge vise kroz prozor. Ne znamo još tačno koji model je izabran za metro, ako je posao zaključen sa Alstomom po svoj prilici će biti Alstom Metropolis C830, njegova kompozicija je dužine 70,1 metara i može primiti 930 stojećih i sedećih putnika. 4 i po puta više od najvećeg beogradskog tramvaja.
A čak i da ima kapacitet autobusa, biće superbrz, neće se gušiti u semaforima i poštovaće red vožnje, koji je za svaki danas postojeći vid prevoza u Beogradu mrtvo slovo na papiru. U odnosu na stanje kakvo imamo već decenijama, mašala ako išta od ovoga izgrade, ali ja i dalje žestoko sumnjam.

Kamo lepe sreće da raspala sedmica ima ovoliki kapacitet, ne mora veći.
Singapore_MRT_Circle_Line_Alstom_C830_interior_2022-06-04e.jpg
c830-int-green.jpg
c8301.png
 
Poslednja izmena:
Daće bog da ništa od toga ne izgrade, a ako izgrade, to je nacionalna izdaja i prelivanje enormnog društvenog bogatstva strancima. Za to treba na 40 godina robije.

Povoljnije je za nas da raselimo Beograd, nego da gradimo ove podzemne bukagije. Metro je trenutno najveće zlo.
 
Ne daj bože, ali znajući sa kakvim nesposobnim štetočinama imamo posla, iznenadio bih se kao nikad u životu kada bi ispalo drugačije od ovog sumornog scenarija.
Videćemo, mada kažem, iz godine u godinu ja sam sve veći skeptik.
Priča o Beogradskom metrou je bila nategnuta odiseja još pre svih ovih krizetina. A tek sada kada je ceo svet u k... a sa njim Srbija u još gorem, ne mogu da zamislim scenario u kome oni kreću sa tim poduhvatom.

Što je najgore od svega, mišljenja sam da su oni od starta imali u opticaju dva ishoda: 1) gradnju metroa 2) odustajanje od metroa i pretvaranje onog brisanog prostora u Makišu u stambeno-poslovnu megalomaniju. Ne treba zaboraviti da je SNS gamad još i ranije pikirala na Makiške ravnice. A znaju i oni sami da metro u Beogradu na vodi nema šta da traži, jer tamo retko ko bi i želeo njime da putuje.

U svakom slučaju, vreme će pokazati. Mada ja lično mislim da ako gradnja ne krene u narednih 3-4 godine, onda definitivno neće nikad.


Biće ovo jedan gadan grad za život. U stvari već i jeste gadan, samo što će biti još gori.
 
Daće bog da ništa od toga ne izgrade, a ako izgrade, to je nacionalna izdaja i prelivanje enormnog društvenog bogatstva strancima. Za to treba na 40 godina robije.

Povoljnije je za nas da raselimo Beograd, nego da gradimo ove podzemne bukagije. Metro je trenutno najveće zlo.
Dosad neviđenu nacionalnu izdaju i enormnu pljačku narodnog bogatstva vrše već 11 godina, i ako zbog nečega trebaju na robiju trebaju zbog toga, a šlag na tortu toj izdaji će biti ako ni ovo ne sagrade. Čak je i nemački okupator Beogradu ostavio Stari Savski Most.

Da si se pitao početkom 1890-tih, da li bi smatrao da je bolje da se Beograd raseli nego da gradi konjski i električni tramvaj? Uzmi u obzir da je tadašnji grad imao samo 60.000 stanovnika i nijedan automobil, a ne dva miliona stanovnika sa 900.000 automobila kao danas.
 
Ne bih, to je Beograd praktično besplatno dobio (kao i prugu za Niš, mada su radikali jeli g..., a vidim da i voljeni Miloš Ković jede isto to i piše da nam železnica nije bila potrebna), a za ovo će upumpavati teške milijarde u kineske i francuske guzice.

Metro = izdaja = 40 godina robije.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Па, да, урбанизам наше периферије је налик јапанском, па ће на крају неке овакве сподобе морати да се праве.

Jao мислим да сам чак и качио то негде али заправо та наша дивља насеља су раме уз раме са јапанским, чак и "елитним" јапанским насељима. Једино што су њихова уреднија и готово никад нема паркираних аутомобила на улицама

Жарково:



Minami Aoyama - елитни дистрикт у коме ваљда живи директор Ракутена


Не знам да ли ме то испуњава оптимизмом или депресијом
 
Боље да се осмисле планска насеља дуж брзе пруге између Београда и Новог Сада и дуж пруга за Панчево, Ваљево и Ниш, и да се стимулише расељаваље из нефункционалних делова града. Забранити трпање зграда по Дорћолу, Звездари, Вождовцу, Раковици и Чуакрици, а давати што је могуће повољније плацеве уз железничке станице. И комплетирати Нови Београд са измештањем јавних установа (влада, скупштина, министарства, разне управе, агенције, институти, архиве, судови, тужилаштва, управе јавних предузећа и сл.) у постојеће државне зграде (СИВ1, СИВ2, СИВ3, недовршена зграда ЕДБ и сл
) као и у простор у близини железничке станице Нови Београд и будуће нове БАС (блок 68 скроз до обале Саве, ћошкови блока 42 где су предвидели комерцијалне објекте нек буду солитери где је нпр. Макси у приземљу а нека управа на спратовима, блок 66 пошто се већ сели ГСП, блок 39, дуж булевара хероја са Кошара где год може да стане, на Старом сајмишту таман да буде лекс специјалис за изградњу нпр. нове скупштине на обали Саве, около новох палата за министарства и сл).
 
Ne bih, to je Beograd praktično besplatno dobio (kao i prugu za Niš, mada su radikali jeli g..., a vidim da i voljeni Miloš Ković jede isto to i piše da nam železnica nije bila potrebna), a za ovo će upumpavati teške milijarde u kineske i francuske guzice.

Metro = izdaja = 40 godina robije.
Jeste, Belgijsko Anonimno Društvo je Beogradu gradilo tramvaj i uvodilo električnu mrežu iz filantropskih pobuda. Kako da nije. Kada je to Ković rekao da nam železnica nije bila potrebna? Ovo prvi put od tebe čujem.
Metro je sredstvo porobljavanja; to se u kineskim gradovima ove veličine ne gradi, kao ni u američkim. Samo za boraniju. Morali bismo ponuditi gospodarima alternativne projekte, da ih zadovoljimo, a da nam ne skinu kožu kao indijancima.
Gradi se zato u evropskim, mi smo na tom kontinentu. Ima i u Kini gradova veličine BG sa metroom koliko hoćeš, Ćingdao, Nančang, Čangša, Urumči, i da ne nabrajam, lako je dostupno na Vikipediji. U Americi ima i manjih gradova od BG sa metroom , ima i nekih većih bez metroa, ali to su po pravilu ex pustinjsko-prerijske selendre koje su prerasle u gradove tek za vreme automobilizacije, i u startu su građeni za automobile, tipa San Antonio ili Hjuston. A čak i oni svi imaju nekakav LRT. Beograd sa ovom širinom saobraćajnica zaglavljenom u 19. veku nikada neće moći da bude funkcionalni automobilski grad, a to što je sada dominantno automobilsko-autobuski grad bez funkcionalnog javnog prevoza je iznuđena posledica katastrofalne kratkovidosti svih gradskih i državnih vlasti u zadnjih preko 100 godina.
 
Koja je to ironija da individue koje nisu videle nikakav problem u tome da se spuca 600 miliona narodnih evra na prenos fudbala i 300 miliona na naci stadion, sada odjednom ne mogu da se načude tome što bi za kilometre metroa moralo da se da i po nekoliko milijardi evra.

Maj gudnes grejšs...

Jedino što se svi slažemo da je postojeći SNS projekat metroa promašaj i debilizam. Ali to isčuđavanje što, zamisli čuda, metro ume puno da košta...
Pa da, puno košta. A još više košta kad se decenijama odlaže pa se posle nagomilaju problemi i troškovi.

Srećom po sve nas, Brlograd tih problema neće imati za koju godinu, pošto će biti jedan od retkih gradova sa 2 miliona ljudi (izuzimajući kenjaske košnice) koji neće imati metro.
 
Kada je to Ković rekao da nam železnica nije bila potrebna? Ovo prvi put od tebe čujem.
Imaš u knjizi M. Đorgovića 'Železnica ili opanak' citiran izvor, pa izvoli.

Ništa ti mene te komparativne analize ne zanimaju - 'ima metro', 'nema metro' - zabole me... m... Živim ja lepo i bez metroa. Ti, ako želiš da ti kineski komunisti i francuska plutokratija zavuku prste do pola novčanika, da bi mogao da gledaš mračne tunele iz vagona - jer, to je fenomenološki oblik vožnje metroom - ti slobodno, izvoli. Kakav je to glup fetiš, jbt, oni što se lože na ženske čarape su veće face 10 puta. Meni nek ostave pare: ionako mi naplaćuju porez na stan u kojem živim (što je bezobrazluk prvog reda), najskuplje gorivo u regionu, ja hoću da mi smanje zahvatanje, kao u Crnoj Gori npr. A vi, metrofili, aj', napravite za sebe, pa u zabavni park. Ne moram nikad da uđem u te katakombe. Meni moje pare, vama francuski vozić u kineskom tunelu; mora da ćete kroz njega negde da stignete.
 
Poslednja izmena:
Danas sam naučio nešto novo:

Metro = komunizam. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Meni nek ostave pare: ionako mi naplaćuju porez na prvi stan, najskuple gorivo u regionu, ja hoću da mi smanje zahvatanje, kao u Crnoj Gori npr
Pa neće da može, polako, tek će da ti zahvataju 🥳
yeah-bwoi-grin.gif


A ako ti se toliko sviđa ta Crna Gora, možda je vreme da se preseliš, odnosno vratiš tamo. Lakše tebi, lakše nama. 😌
 
Vidim zelene mi se slova - You are ignoring content by this member - znači Onaj piše nešto... e, mora da je nešto pametno... i taj mora da je za metro. Jer tako pametni ljudi, kao što je taj, od života hoće metro :)
 
Živim ja lepo i bez metroa.
Možda živiš lepo, ako ti je posao na 500 metara od kuće. Stotine hiljada građana ovog grada žive katastrofalno zato što metroa nemaju.
Ti, ako želiš da ti kineski komunisti i francuska plutokratija zavuku prste do pola novčanika, da bi mogao da gledaš mračne tunele iz vagona - jer, to je fenomenološki oblik vožnje metroom - ti slobodno, izvoli. Kakav je to glup fetiš, jbt, oni što se lože na ženske čarape su veće face 10 puta.
Mračne tunele iz vagona mogu gledati i danas vozeći se BG Vozom od Pančevca do Prokopa, samo što njime malo gde mogu stići, danas u stanicu BG Voza prosto ne mogu ući koliko-toliko siguran da voz neće zakasniti pola sata ili biti otkazan/skraćen na polovini trase, a i toliko je redak da je skoro pa beskoristan.
 
Vidim zelene mi se slova - You are ignoring content by this member - znači Onaj piše nešto... e, mora da je nešto pametno... i taj mora da je za metro. Jer tako pametni ljudi, kao što je taj, od života hoće metro :)
Ma možeš ti da ignorišeš do mile volje, ja ću da nastavim da te potapam kad god pričaš gluposti i pozivaš na dodatno srozavanje mog grada. A država će da nastavi da ti zahvata. 😌



P.S.
Vidim, baš ti uspešno ide to ignorisanje... 😄
 
Možda živiš lepo, ako ti je posao na 500 metara od kuće, Stotine hiljada građana ovog grada žive katastrofalno zato što metroa nemaju.
Lik je odsečen od realnosti, na forumu je pisao kako je prosečna plata u Beogradu 150.000 a BG vozom se voze sve sami biznismeni i viša klasa.

Njega boli uvo za metro zato što ima kola i svuda ide njima, a posao mu je blizu. Jedino što ga zanima od društvenih pitanja i problema jeste kako dovesti i odvesti navijače sa i od stadiona. Jer je njemu fudbal sve u životu, do te mere da podržava Vučićevo i SNSovo bacanje 600 miliona evra na to, dok se saobraćaj i prevoz u Beogradu raspadaju. Sve drugo iz sfere društva ga prosto ne zanima i smatra da su ljudi koji se bave takvim stvarima komunjare i diktatori koji ne daju njemu i ljudima sličnih ukusa da ''žive slobodno''.
 
Poslednja izmena:
@Užice
Kapacitet, deklarisani naravno, jedne Katice ti je 200 putnika, što ti prostom matematičkom računicom daje celih 400 kod multipliciranih. Jel ti se dva ne baš tako mala tramvaja, pa još upareni, ne čine malo prevelikim za 200 do 250 ljudi, a zglobni autobus predviđen za 160 putnika? I dalje sam pri stavu da ćeš sve umanjivati preko mere, ne bi li metro vinuo u nebesa po svim mogućim karakteristikama.
 
Vrh