Slika trenutnog plana Beogradskog metroa. Prva linija koja je obeležena crvenom bojom ne prolazi kroz novu glavnu železničku stanicu Prokop niti Klinički centar Srbije koji je najveća bolnica u Srbiji.
Natrpaće oni zgradurine i kvadrate do te stanice dok se ona izgradi. Ovo će im taman doći kao odličan povod i katalizator da i tamo počnu da seju kvadrate.Super mi je ovaj plan metroa sa stanicom Žarkovo na nekoj livadi koja nema veze sa Žarkovom, ali se zato stanica u centru Žarkova zove Ace Joksimovića. Ovako nešto samo napredni stručnjaci mogu da smisle.
S obzirom na našu tradicionalnu sporost u izvođenju velikih projekata, mislim da su ta trajanja realistična.Odakle je gantogram? Neki taskovi su nerealno i nepotrebo dugi. Evo nasipanje za depo... cela godina za aktivno nasipanje savršeno ravnog terena gde se nije gubilo vremena u imovinsko pravnim poslovima. Zašto? To su mnogo prostije stvari od nabavkei čekanja proizvodnje TBM.
Da se imalo pameti, Novi Sad i Niš bi dobili LRT i prigradsku železnicu, a Beograd bi dobio metro još pre nekoliko decenija. LRT/tramvaj i BG Voz mogu služiti kao dopuna metrou, nikako njegov supstitut. U svim evropskim prestonicama veličine Beograda je tako, a bogami i u nekim mnogo manjim.Kako vreme prolazi sve više mislim da smo pogrešili što nismo uveli LRT i paralelno proširili Beovoz na još par mesta...
Evo ukratko i za Izmir (grad od 2 ipo miliona stanovnika).
Nisam znao da su dobili metro čak pre Istanbula gde je prva linija otvorena nekih deset godina kasnije.
Mali kapacitet(oko 140-180 putnika po vozilu, jedva više od običnog tramvaja) i vrlo skromna brzina putovanja su glavni razlozi zašto LRT nije pravo rešenje za gradove slične Beogradu. LRT može biti zamena za metro jedino u izvorno automobilskim gradovima kakvih u Americi ima sijaset, ali u Evropi praktično ne postoje.За променљиву прошарану густину насељености и топографију терена Београда денивелисани ЛРТ са тунелима у ширем центру и кроз брда је најбоље решење.