Šta je novo?

Metro

Haha, kakav tim - saobracajni inzinjeri i jedan urbanista (?)

Za metro su minimum potrebni:
-saobracajni inzinjeri (da utvrde potrebne kapacitete i daju nekoliko predloga traasa, voznih sredstava, signalizacije itd)
-gradjevinski inzinjeri niskogradnje (za zeleznice i tunele)
-gradjevinski inzinjeri visokogradnje (za stanice - najskuplji deo izgradnje)
-geolozi
-geomenahicari
-inzinjeri sa iskustvom u izgradnji tunela (iz ociglednih razloga)-
-masinci i elektricari za zeleznicke sisteme
-arhitekte (za sve)
-urbanisti (takodje)
-ekonomisti (kako to platiti)


sigurno sam bar nekog jako bitnog izostavio i izvinjavam se, slobodno dopunite!

ovo je kao da skupis tim elektricara i jednog masinca da rade reviziju projekta pametne zgrade!
 
Хвала ти на твом коментару и разумем твоју бригу око губитка радних места услед аутоматизације. Aутоматизација сигурносног приступа у метро станицама може донети више предности него недостатака.

Класична прича менаџера који уваљује аутоматизацију. Осим у случајевима масовне производње где се улагање у атуоматизацију одбија огромним партијама и смањењем лошег квалитета, остало је само предимензионисано, скупо решење које служи искључиво да избије новац од наивних купаца који не знају где би потрошили паре како би се више дували у друштву.

Сигурност: Аутоматизовани сигурносни системи могу брзо и ефикасно детектовати потенцијалне опасности, као што су оружје, експлозиви или друге забрањене ставке. Овакви системи би могли повећати безбедност путника и запослених у метроу.
Оно што не видиш, то је рамија људи која мора да ради у позадини таквих система како би исит био оперативан. Тај када се мора платити, тај систем се мора одржавати, а тај новац ће платити крајњи путник или буџет.
Смањење људске грешке: Људи су подложни грешкама, посебно када раде под стресом или када су изложени монотоним пословима. Аутоматизација може смањити могућност грешке, чиме се побољшава ефикасност и безбедност система.
Уколико се креће у уштеду када се схвати колико систем кошта, онда имаш други проблем: систем је плаћен, не ради добро, а организован си да зависиш од њега, тако да се сигурност заправо смањује у доносу кад ниси ослоњен на савремена средства.
Трошковна ефикасност: Иако аутоматизовани системи захтевају почетна улагања, дугорочно могу смањити трошкове рада и одржавања, што може довести до смањења цена карата за путнике.
Неће, одржавање таквих система исто јако много кошта, тим пре ако технологију увозиш.
Радно оптерећење: Аутоматизација може омогућити преусмеравање људског ресурса на сложеније и безбедније послове, као што су одржавање инфраструктуре, управљање саобраћајем и пружање подршке путницима.
И ангажовање ресурса за самоодржавањем. Тако да ништа нисмо урадили.
Брзина и ефикасност: Аутоматизовани сигурносни системи могу брже и ефикасније обрадити велики број путника, смањујући гужве и чекања на станицама.
Можемо те запослене искористити да раде послове који су боље плаћени или да ураде преквалификацију. Битно да је да као држава будемо што ефикаснији.
То се никад неће десити.
Не брини отплатићу ја њихов део за њих. :)
Под условом да будеш жив и здрав. А то се у секунди мења. А ако се промени, онда ће твој део дуга да падне на све нас остале који смо против. Можда је боље да се рационално односимо ка средствима? И живимо и играмо у лиги за коју смо, а не изигравамо Бечеве, Лондоне и Паризе?
 
Ja podrzavam sadasnji plan mada bi voleo da se dese neke izmene
- Aerodrom
Da, aktuelni plan je upravo najgluplji po pitanju integracije Aerodroma u odnosu na sve dosadašnje planove. Na aerodromsku liniju kače Surčin i Obrenovac, pa se ta linija završava, tačnije zakucava na Železničkoj stanici Novi Beograd, gde je prvi put u istoriji planiranja metroa u Beogradu ukinut metro u prvim fazama gradnje već. Takođe prvi metro plan koji je ukinuo drugi železnički prelazak Save osim Novi Beograd - Prokop.
- Pomeriti liniju metroa da ima stanicu ili dve stanice na Adi (pravo da ide jer je leti tu pakao).
Ovde je opet mnogo smislenija nadzemna železnica za Obrenovac preko Makiša i Umke, sa podzemnim patrljkom tek kod same prevlake. Sa Ade bi imala samo sezonsku popunjenost, a iz Obrenovca i Zapadne Srbije preko cele godine. Ali za to je preduslov pruga pored Sajma ka centru Beograda.
- Sve tri stanice da se ukrstaju u BNV
- Pomeriti ukrstanje da bude ispod Galerije
Povezati BNV i Galeriju u sistem je mnogo brže, jeftinije, isplativije i korisnije železnicom (BG:VOZ), sa nazemnom prugom kod Sajma i podzemnom ka centru grada.
- Ukrstanje iz Mirijeva izmesti na Ustanicku
Najbolja svetska praksa je da se na periferiji metro sistem ukršta sa železnicom, tramvajima glavnim drumskim prilazima, a sama metro ukrštanja se obično prave u centru sa izbegavanjem koncentracije tih ukrštanja (makar trougao koji zahvata nekoliko važnih čvorišta).
- Da se uvede mogucnost pristupa stanici kroz automatizovani sigurnosni pristup bez zaposlenih
Pogotovu u srpskoj kulturi, odsustvo zaposlenih otvara put delikventima. Mogu da uporedim samo sa Holandijom i Belorusijom (zato što sam samo tamo dovoljno dugo živeo), u Srbiji je zbog nečega delikvencija jako izražena. To je vezano i za nepostojanje sekcija u školama, nepodržavanje ličnog talenta, preuveličavanje EX-YU "heroja" 90-tih, a koji su imali ograničen dostup vlasti samo 2000.-2012. Uz to, kako je tehnološki razvoj i kadrovi posebno u ovoj deceniji opadaju na nivo Podsaharske Afrike i Albanije, a od železničkih kadrova su obnavljani, i to u manjoj meri, tek tehničari (mašinovođe, otpravnici), osim finasijske opravdanosti, automatizacija kod nas gubi i tehničko-kadrovsku osnovu.
- Sve zakopati ispod zemlje i nikako da ne postoji da ide nadzemno.
Ovo je tek ludilo. Čak i Rusija, u kojoj su maksimalno forsirali podzemni metro pod teretom komunističko-postkomunističkih stereotipa, shvatila poslednjih nekoliko godina da mnogo toga za brz i masovan prevoz može uraditi i nadzemno. Tako su nastali M14 (kružna linija klasične železnice) i dijametri, sa širenjem dvokolosečnih na četvorokolosečne pruge.
 
Није Тиршова 2 на коридору.
Nažalost jeste i to tačno iznad stanice. Stanica bi prema slici bila u produžetku Dr. Koste Todorovića. Užas živi. BMV-ova prva varijanta treće preko Prokopa bi iz/bliže Gučevskoj izbijala na Deligradsku sa strane Dr. Subotića starijeg (pored Tiršove 2 desno), pa mi pade na pamet da M1 produži uz Prokop do Gučevske, pod uslovom da se izlazi produže i stajališta autobusa pomere iznad tunela u nivou sadašnje pasarele bliže Autokomandi.

Možda ne bi bilo loše postaviti stanicu ispod autoputa tako da maksimalno izbegne temelje, a samo duboko prođe kroz tu zonu. Pošto bi trasa bila baš duboka odmah bi od Pasterove počela postepeno da se penje radi smanjenja dubine Slavije i Taša. Starine Novaka bi bila plitka. I tu ima više varijanti, Kralja Milana, Takovska/Gundućićev i Starine Novaka, od kojih je poslednja najkraća pri čemu hvata presedače i iz 27. Marta i iiz Cvijićeve i Zdravka Čelara.
Ja podrzavam sadasnji plan mada bi voleo da se dese neke izmene
- Aerodrom
- Pomeriti liniju metroa da ima stanicu ili dve stanice na Adi (pravo da ide jer je leti tu pakao).
- Sve tri stanice da se ukrstaju u BNV
- Pomeriti ukrstanje da bude ispod Galerije
- Ukrstanje iz Mirijeva izmesti na Ustanicku
- Da se uvede mogucnost pristupa stanici kroz automatizovani sigurnosni pristup bez zaposlenih
- Sve zakopati ispod zemlje i nikako da ne postoji da ide nadzemno.
Ozbiljno il se zekiš?

1. Aerodrom ne bi bio big deal da je ostatak mreže racionalnije isplaniran (da troškovi gradnje nisu nepravdano naduvani), odnosno da nema jeftinije pruge u planu.

2. Može, pod uslovom da metro skrene ka Požeškoj posle mola, paralelno sa Kirovljevom, al kao što Karlo reče posao bi vršila i stanica gradsko-prigradske železnice.

3. Misliš linije? Može primenom distribucije tako da M3 koristi isti tunel od Šumatovačke ili Južnog bulevara do Arene, što bi inače značajno smanjilo troškove i ubrzalo gradnju,. ali osiromašilo pokrivenost šireg centra. I u tom slučaju bi bila dva tunela/stanična sanduka u sklopu staničnog kompleksa, ne tri.

4. I to može, ali bi onda bilo bolje da ne ide distributivno već da treća ide preko Terazija.

5. Nema potrebe, dovoljno da M2 ostane u Mirijevu a M1 završi kod garaže Karaburma (jeftiniji jednokolosečni vezni tunel između M1 i M2). Više puta sam pominjao malu tražnju duž Mirijevskog bulevara kao idealnog fider koridora. Još jedno bacanje para koje se moglo racionalnije utrošiti na neki krak ili pomoćnu četvrtu liniju malog kapaciteta (L11 u Barseloni s 2 vagona). Osim toga može se dosta uraditi s železnicom za istu sumu.

6. Ne znam dal je gore s zaposlenima ili bez, svaki režim ovde ima neke boljke (loše održavanje, neažurnost i loša koordinacija, loše radne navike, brljivost, lenjost i nezainteresovanost).

7. To bi bio san svakog arhitekte, al ja bi ipak konsultovao i ekonomiste.
Haha, kakav tim - saobracajni inzinjeri i jedan urbanista (?)

Za metro su minimum potrebni:
-saobracajni inzinjeri (da utvrde potrebne kapacitete i daju nekoliko predloga traasa, voznih sredstava, signalizacije itd)
-gradjevinski inzinjeri niskogradnje (za zeleznice i tunele)
-gradjevinski inzinjeri visokogradnje (za stanice - najskuplji deo izgradnje)
-geolozi
-geomenahicari
-inzinjeri sa iskustvom u izgradnji tunela (iz ociglednih razloga)-
-masinci i elektricari za zeleznicke sisteme
-arhitekte (za sve)
-urbanisti (takodje)
-ekonomisti (kako to platiti)


sigurno sam bar nekog jako bitnog izostavio i izvinjavam se, slobodno dopunite!

ovo je kao da skupis tim elektricara i jednog masinca da rade reviziju projekta pametne zgrade!
Sve na mestu osim arhitekata i arhitekata-urbanista. I jedni i drugi su umetnici (u svojim oblastima) koji bi za sve (u vezi metroa) morali da se konsultuju sa saobraćajnim inženjerima, a ne obrnuto jer saobraćajnici takoreći svima kao obrađivačima daju polazne osnove. Ako njih izostave džabe su krečili.

Tako građevinci grade da se ne sruši, arhitekti vajaju da to ne liči na Aušvic a urbanisti gledaju da ne za*eru u narednih par decenija na površini (tipa eto nećemo da zovemo saobraćajce jer ne treba nam metro, al zato ćemo da pola grada pretvorimo u pešačku, proširimo i suzimo ulice gde god ne treba, a fuj kakav autoput jer na njemu ne možemo da parkiramo P+7 kao u Kruševačkoj).
 
Bas sam juce prozborio sa Gradimirom Stefanovićem. Da smo započeli sistem kao Bugari 1970tih sa dve linije i 1 km tunela i batalili ne bi imali taj luksuz da sada diskutujemo gde prva linija treba da ide.

Mi uvek hocemo nesto megalomanski i onda nista ne uradimo. Sami smo krivi a ne svetska urota ljudi reptila koji igraju sa Sorošem i Rokfelerom Uno dok smisljaju kako da zaustave gradnju Beogradskog metroa.
 
Mogli smo mi koliko do 1975. da imamo dve linije, samo da smo bili malo više SMART, što hronično nismo. Trasom stare pruge do Zemuna, račvanje za bežanijske blokove (bio krak pruge za stari aerorom još pre rata), još novi most, vijadukt iznad Karađorđeve, 500 metara tunela do Terazija i - otvaraj. Posle produžavaj.

Ali ne, pravi plan kao da je tamo prazno polje, moraju ulice da se seku pod 90 stupnjeva i blokovi strogo pravougaonik i kvadrat, sruši prugu, pa ćeš da gradiš novu na istom prostoru, samo krticom...

Mogao i pokojni Bogdanović da počne patrljak do Terazija, sa vijaduktom kroz NB. I to bi bila jedna od najjeftinijih prvih faza na svetu. Posle buši ka Vuku, kad uzmogneš. Ali jok.

E, pa, ima da se ide gologuz. Neko to od gore vidi sve.
 
Da Tito nije raskrstio sa Staljinom,možda bi dobili metro već 50-ih,ili 60-ih...
Da se 1918. nismo odrekli svoje države u korist tuđe, možda bismo prvu liniju metroa sagradili do kraja 30-tih, bilo je planova za to još od vladavine kralja Milana. Beograd je tramvaj dobio među prvima u ovom delu Evrope, ali kao prestonica Srbije, a ne od stranaca nametnute J(Š)ugoslavije.
A možda i ne bismo, jer nisu ni Bugari, bogme ni Poljaci. Ne bismo mi bili na nivou Čehoslovačke.

Možda bismo bili na nivou Rumunije, Čaušesku je otvorio Bukureški Metro baš u vreme kada su ovde psihopate ukinule sve metro planove u korist "Tramvaja za 21. vek". Ti su prespavali dve trećine 20. i zadnju dekadu 19. veka koliko se Beograd pre njih vozio tim čudom neviđenim, iz udobnih partijskih automobila su se setili da izmišljaju toplu vodu 90 godina kasnije. To je kao kada bi neki nadrilekar u današnjoj eri moderne medicine tvrdio da je kancer bolje lečiti puštanjem krvi sa pijavicama umesto hemoterapijom, jer je taj starinski metod mnogo jeftiniji. Koliko pijavice "leče" rak, toliko i tramvaj može "izlečiti" gužve i smog u dvomilionskom prenaseljenom gradu.
 
Царе, док је тај влашки манијак копао метро и градио канал Дунав-Црно море (уз губитак неколико хиљада живота током градње), зими су у Букурешту станови грејани до 11 степени Целзијуса... То је највећи експеримент над неким европаким народом после Другог светског рата.
Какви год тутубани да су били овде, такве висине ипак нису досегли.
`ебо га метро, ко и ове сад, овај њихов бескорисни.

И мани се компарација, фали ти неколико стотина књига да прочиташ, како би умео то ефектно да користиш.
 
Danas su u Bukureštu svi stanovi fino zagrejani, a javni prevoz im je na nivou jedne solidno razvijene metropole, a ne gradića od 200.000 stanovnika kao ovde. Zato što smo se pre pola veka grejali u junu i zato što smo mislili da tramvaj može biti zamena za metro(i jedan i drugi ide po šinama, pa je to maltene isto, jel?), Beograd danas ima slovom NAJGORI javni prevoz u Evropi srazmerno veličini i broju stanovnika, to je nešto što i laik vidi golim okom ako samo jednom poseti taj grad. Čak i da zaboravimo da nema metro, BG Voz, autobusi, tramvaji i trolejbusi su u nikad gorem stanju.

Možda Tirana ima gori javni prevoz od BG, ali porediti stari milionski srednjoevropski grad sa 4-5 puta manjom orijentalnom kasabom je van pameti. Sofija je malo veća kasaba sa metroom veličine Rimskog Metroa, koji je inače počeo da se gradi pola veka ranije. U odnosu na svoju veličinu, Sarajevo, Podgorica, Ljubljana i Zagreb danas imaju bolje saobraćajne sisteme od Beograda. Tužno, ali istinito.
 
Poslednja izmena:
По саобраћајним гужвама, Букурешт је међу најгорим градовима света - убедљиво најмањи град који се котира при врху те листе. Са све пет линија метроа - имају потребу да енормно много возе. А то значи да све то не ваља.

Е, сад, стање је такво иако тај букурештански метро превезе 720.000 путника дневно. Кад ми направимо своје две линије са предвиђеном 71.000 путника (не фали нула!), какав ли ће то утицај имати на саобраћај у граду... Има да "рашчисти улице од гужве и смога", како написа.
 
Poslednja izmena:
По саобраћајним гужвама, Букурешт је међу најгорим градовима света - убедљиво најмањи град који се котира при врху те листе. Са све пет линија метроа - имају потребу да енормно много возе. А то значи да све то не ваља.
Zato će Beograd dočekati i 2030. godinu bez ijednog kilometra metroa, pa će ga blago nama stići i prestići na vrhu liste najmanjih gradova sa najvećom gužvom. A pritom ima nekih 300.000 stanovnika manje od Bukurešta.

Voleo bih da ne bude tako, ali sve mi se čini da će i ovaj BG metro ostati papirni. Nadao sam se da će makar zbog Beograda na Vodi, Karićevog Tesla Grada i Luke Beograd naprdnjaci imati motiva da ozbiljnije porade na njegovoj realizaciji, barem prve faze M1 koja bi enormno podigla cenu tom građevinskom zemljištu. Ali eto, izgleda da će biti po tvome; prođe nam i mart, od Vesićevih ugovora još uvek ni traga ni glasa. A obećava ih još od pretprošle jeseni, i 16 meseci se ne dešava ništa, pojeo vuk magarca po deseti put. Izgleda da njegove maratonske laži ne pamti niko osim mene.
 
Poslednja izmena:
prođe nam i mart, od Vesićevih ugovora još uvek ni traga ni glasa. A obećava ih još od pretprošle jeseni, i 16 meseci se ne dešava ništa, pojeo vuk magarca po deseti put. Izgleda da njegove maratonske laži ne pamti niko osim mene.
Potpisivanje ugovora mi je naveći pokazatelj da se ozbijno krenulo u realizaciju. Nekretninskom biznisu je dovoljno samo da se planira metro a ne da se izgradi.
 
* Koji su sledeći koraci kad je izgradnja metroa u pitanju ?

- Najvažnija stvar u toku ove godine biće potpisivanje ugovora za izgradnju depoa, odnosno garaže. To očekujemo u junu i tad gradnja može da počne. Takođe, ove godine očekujemo potpisivanje ugovora za nabavku "krtice", mašine koja će da buši trasu metroa. Nadzor nad gradilištem dobila je jedna nemačka kompanija. Ako sve bude išlo po planu, iskop bi mogao da počne krajem sledeće godine. Kupićemo tri, dve će ići iz pravca Pančevačkog mosta, jer imamo pravce od Sajma i od Mirijevskog bulevara. Treća će da ide iz Železnika i sve tri će da se sretnu i "izrone" kod Sajma. Tu će biti centralna stanica za prvu liniju. Okno metroa imaće prečnik od 9,5 metara i imaće dva koloseka. "Krtica" u najboljem slučaju ide od sedam do 12 metara dnevno, kada je čvrsta stena. Ako naiđe na glinu i zaglavi se tu, onda kopa tri metra dnevno. S obzirom na to da imamo 21 kilometar, ako radimo sedam metara dnevno, za to nam treba 3.000 dana. Ali, idemo sa dve strane i držaćemo se proseka da ćemo dnevno kopati između tri i 12 metara, u zavisnosti od terena, te verujemo da ćemo završiti kopanje za tri, četiri godine. Najvažnije je da svi imovinsko-pravni odnosi budu rešeni pre nego što "krtica" dođe. Onda nema stajanja.

* Koliko je objekata na trasi metroa koji moraju da budu uklonjeni ?

- Ranije je Zakon o eksproprijaciji propisivao da, ako je kuća na placu nelegalno sagrađena, onda država ne mora ništa da isplati, bez obzira što objekat postoji. To je promenjeno i isplaćujemo po tržišnoj vrednosti. Odmah ćemo isplaćivati ljude, naš cilj je da to što pre očistimo i da u ovako velikom projektu ne ostavimo ljude bez ičega. Na Trgu republike rušiće se "Staklenac", zatim imamo Bajlonijevu pijacu za šta se trenutno radi urbanistički projekat. Plan je da tu zajedno budu i stanica i pijaca, s tim što će na deo za metro da ode samo devet odsto od 90 ari placa koliko zauzima ova tržnica. Što se tiče poteza oko Pančevačkog mosta, Dunav stanice i Karaburme, tu ima oko 80 objekata, uglavnom su to neki stari industrijski kiosci, tri objekta železnice... Na Belim vodama u Žarkovu imamo 22 kuće, u Trgovačkoj tri, na Banovom brdu treba da se ukloni benzinska pumpa na uglu Požeške i Blagoja Parovića, kao i jedna kućica "Zelenila" i turističke organizacije u parku na Brdu. Sklonićemo i magacin "Dimitrija Tucovića" na Adi, ali će upravo ta stanica da podseća na magacin. Biće rustična, a moderna instalaciono i građevinski.

* Da li će tunel od Bulevara despota Stefana do Ekonomskog fakulteta imati dodira sa metroom ?

- Neće. Tunel će da bude na manjoj dubini nego metro. Trenutno se u Bulevaru despota Stefana postavlja kabal za napajanje koji će omogućiti da "krtica" ima dovoljno struje.

...

"ŠOU RUM"
NA SLAVIJI

GRADSKI menadžer otkriva da će na Slaviji, u prostoru od 600 kvadrata ispod platoa biti "šou rum", gde će sugrađani moći da vide "krticu" koja će da kopa metro, ali i budući izgled stanica.

- Društvo arhitekata Beograda napravilo je idejno rešenje za stanice i stvarno su prelepe, biće nam na ponos. Želimo da ljudi to vide, neposredno pre početka radova - kaže Čučković.
 
Evo snimka tribine. Moram da podelim moje oduševljenje Gradimirom Stefanovićem koji se bavi tramvajima, Prokopom i metroom u svom izlaganju.

Tek kad sam odgledao ovu tribinu shvatio sam u kojoj smo dubiozi i kakvi nam paceri i ponavljači danas određuju sudbinu. KATABAZA
Koliko pameti, truda, rada, volje, znanja, ekspertize.. je protraćeno uzalud, bačeno u vetar, koliko nas j***u u zdrav mozak, koliko vremena bespotrebno gubimo u javnom prevozu, koliko vremena gubimo u kolima šaltajući prva-stani-prva-stani.
Koliko je samo NAŠIH para potrošeno da bi se OLOŠ obogatio..
 
Najnoviji lažni rok za potpisivanje ugovora o depou: jun 2023. Svaka tri meseca, orgijanje nad našim umovima jovo-nanovo :rolleyes::mad:

Kuku i lele, iskop krajem sledeće godine? Koja je ovo godina, jel 2023. ? Da se Novosti nisu degenerisale u marku WC papira sličnu Dezinformeru, novinar bi pitao Čučka zašto je dr Mali lagao da bušenje tunela počinje u novembru 2023. godine, i zašto Vesara još od decembra 2021. na svakih par meseci lupeta rokove od kojih nikad ne bude ništa.
 
Poslednja izmena:
На крају кад се кртице заглаве у муљу Савског амфитеатра, Белих вода и Вилиних вода, остаће најскупљи депо, или што Чучко каже гаража, да буде гаража за аутобусе неког новог БГ транспорта по узору на Панчевачки Пантранспорт.
 
Полако, да прођу избори. Боље да ова екипа упрска посао па да неко ваљан одради како треба.
 
Па и деловало је латентно да од овог лудила неће бити ништа јер трасе које су предложене иду по рупама са станицама у истим и представљају најскупља могућа решења са најмањим учинком... Биће да је у питању задовољавање глади грађевинских инвеститора и као представљање да се нешто ради како би се купци осећали да ће од тога и нешто бити.
Што је у сваком случају добар знак да од овог плана неће бити ништа, даће Бог. А иначе ова дијаболичка власт је мастеризовала начин како да се представља да се нешто ради, да делује, јер није битно шта је битно је како изгледа. Наравно у питању су све објекти од јавног интереса. Оно где тога нема су пројекти од којих им иду паре у џеп. Грозно време живимо.
 
Ono kad se ponadaš da plagirani "doktor" i privatizacioni kriminalac od 32 stana u Bugarskoj nije istovremeno i patološka lažovčina. Ko laže, taj i krade. Samo ne razumem zašto opozicioni odbornici u gradskoj skupštini sada ne traže vanrednu sednicu o metrou, a onda pokažu ovu fotografiju i ne postave pitanje šta je sa rokovima sa nje i zašto još nijednog ugovora nema? Tu mogu da nametnu dnevni red, jer je odnos skoro pola-pola sa vlasti, u republičkoj skupštini je malo teže. Lepo piše:
UGOVOR O DEPOU-FEBRUAR 2022.
UGOVOR O IZGRADNJI PRVE LINIJE-JUL 2022.
POČETAK IZGRADNJE DEPOA-NOVEMBAR 2022.
POČETAK IZGRADNJE STANICA-SEPTEMBAR 2023.

Koji je danas mesec i godina, i da li je ispunjeno išta od ovoga?
1305432560618302bf688f6099490594_640.jpg
 
Па зато што се тиме не баве, и не виде политичке поене. Треба неко за рукав, са документима и да се прође по њима, па ако опозиција у томе види материјал да власти трља нос, онда да...
 
Vrh