Није Тиршова 2 на коридору.
Nažalost jeste i to
tačno iznad stanice. Stanica bi prema slici bila u produžetku Dr. Koste Todorovića. Užas živi. BMV-ova prva varijanta treće preko Prokopa bi iz/bliže Gučevskoj izbijala na Deligradsku sa strane Dr. Subotića starijeg (pored Tiršove 2 desno), pa mi pade na pamet da M1 produži uz Prokop do Gučevske, pod uslovom da se izlazi produže i stajališta autobusa pomere iznad tunela u nivou
sadašnje pasarele bliže Autokomandi.
Možda ne bi bilo loše postaviti stanicu ispod autoputa tako da maksimalno izbegne temelje, a samo duboko prođe kroz tu zonu. Pošto bi trasa bila baš duboka odmah bi od Pasterove počela postepeno da se penje radi smanjenja dubine Slavije i Taša. Starine Novaka bi bila plitka. I tu ima više varijanti, Kralja Milana, Takovska/Gundućićev i Starine Novaka, od kojih je poslednja najkraća pri čemu hvata presedače i iz 27. Marta i iiz Cvijićeve i Zdravka Čelara.
Ja podrzavam sadasnji plan mada bi voleo da se dese neke izmene
- Aerodrom
- Pomeriti liniju metroa da ima stanicu ili dve stanice na Adi (pravo da ide jer je leti tu pakao).
- Sve tri stanice da se ukrstaju u BNV
- Pomeriti ukrstanje da bude ispod Galerije
- Ukrstanje iz Mirijeva izmesti na Ustanicku
- Da se uvede mogucnost pristupa stanici kroz automatizovani sigurnosni pristup bez zaposlenih
- Sve zakopati ispod zemlje i nikako da ne postoji da ide nadzemno.
Ozbiljno il se zekiš?
1. Aerodrom ne bi bio big deal da je ostatak mreže racionalnije isplaniran (da troškovi gradnje nisu nepravdano naduvani), odnosno da nema jeftinije pruge u planu.
2. Može, pod uslovom da metro skrene ka Požeškoj posle mola, paralelno sa Kirovljevom, al kao što Karlo reče posao bi vršila i stanica gradsko-prigradske železnice.
3. Misliš linije? Može primenom distribucije tako da M3 koristi isti tunel od Šumatovačke ili Južnog bulevara do Arene, što bi inače značajno smanjilo troškove i ubrzalo gradnju,. ali osiromašilo pokrivenost šireg centra. I u tom slučaju bi bila dva tunela/stanična sanduka u sklopu staničnog kompleksa, ne tri.
4. I to može, ali bi onda bilo bolje da ne ide distributivno već da treća ide preko Terazija.
5. Nema potrebe, dovoljno da M2 ostane u Mirijevu a M1 završi kod garaže Karaburma (jeftiniji jednokolosečni vezni tunel između M1 i M2). Više puta sam pominjao malu tražnju duž Mirijevskog bulevara kao idealnog fider koridora. Još jedno bacanje para koje se moglo racionalnije utrošiti na neki krak ili pomoćnu četvrtu liniju malog kapaciteta (L11 u Barseloni s 2 vagona). Osim toga može se dosta uraditi s železnicom za istu sumu.
6. Ne znam dal je gore s zaposlenima ili bez, svaki režim ovde ima neke boljke (loše održavanje, neažurnost i loša koordinacija, loše radne navike, brljivost, lenjost i nezainteresovanost).
7. To bi bio san svakog arhitekte, al ja bi ipak konsultovao i ekonomiste.
Haha, kakav tim - saobracajni inzinjeri i jedan urbanista (?)
Za metro su minimum potrebni:
-saobracajni inzinjeri (da utvrde potrebne kapacitete i daju nekoliko predloga traasa, voznih sredstava, signalizacije itd)
-gradjevinski inzinjeri niskogradnje (za zeleznice i tunele)
-gradjevinski inzinjeri visokogradnje (za stanice - najskuplji deo izgradnje)
-geolozi
-geomenahicari
-inzinjeri sa iskustvom u izgradnji tunela (iz ociglednih razloga)-
-masinci i elektricari za zeleznicke sisteme
-arhitekte (za sve)
-urbanisti (takodje)
-ekonomisti (kako to platiti)
sigurno sam bar nekog jako bitnog izostavio i izvinjavam se, slobodno dopunite!
ovo je kao da skupis tim elektricara i jednog masinca da rade reviziju projekta pametne zgrade!
Sve na mestu osim arhitekata i arhitekata-urbanista. I jedni i drugi su umetnici (u svojim oblastima) koji bi za sve (u vezi metroa) morali da se konsultuju sa saobraćajnim inženjerima, a ne obrnuto jer saobraćajnici takoreći svima kao obrađivačima daju polazne osnove. Ako njih izostave džabe su krečili.
Tako građevinci grade da se ne sruši, arhitekti vajaju da to ne liči na Aušvic a urbanisti gledaju da ne za*eru u narednih par decenija na površini (tipa eto nećemo da zovemo saobraćajce jer ne treba nam metro, al zato ćemo da pola grada pretvorimo u pešačku, proširimo i suzimo ulice gde god ne treba, a fuj kakav autoput jer na njemu ne možemo da parkiramo P+7 kao u Kruševačkoj).