Šta je novo?

Metro

Tražio sam neku dokumentaciju u vezi Metroa i naletim na ovaj članak iz 2013.

Zahuktava se metro! Izrada projekata počinje na jesen

28.06.2013.
https://www.gradnja.rs/zahuktava-se-metro-izrada-projekata-pocinje-na-jesen/

Gradonačelnik Dragan Đilas sa saradnicima održao je u Lilu sastanak sa francuskim kompanijama koje učestvuju u izradi projekta Beogradskog metroa.
Na sastanku su precizirani dalji koraci na realizaciji druge faze donacije Republike Francuske – izradi idejnog projekta prve linije Beogradskog metroa.
Razgovaralo se o tehničkim detaljima neophodnim za izradu idejnog projekta prve linije, osobinama voznih garnitura, mogućim fazama izgradnje i finansiranja pojedinih faza.

dogovoreno je da francuske kompanije „Ežis“ i „Alstom“ obave neophodne pripreme kako bi sve bilo spremno da u septembru započnu sa izradom idejnog projekta prve linije Beogradskog metroa. Idejni projekt treba da bude završen za 11 meseci

Tek 2020. počećemo da vraćamo prve rate – rekao je Đilas, naglasivši da je projektom predviđeno da metro bude završen za četiri godine,


Godine prolaze, obećanja se ponavljaju, a ni metar metroa nije napravljen.
Interesantno da su i u to vreme prvo birali vozne garniture i pregovarali sa Francuzima.
Idejni projekat završen za 11 meseci, a metro za 4 godine. Da nije malo pre optimistično.
 
Možda je u pravu Srđan Nogo sa njegovom idejom da treba uvesti krivično delo obmanjivanje građana: Mali, Vesić i Mladenović potpišu svoju izjavu da će prva linija metroa biti završena 2028. godine. Ne bude je, blanko gube sve funkcije i idu u zatvor. Isto bi trebalo da važi i za ove rokove vezane za izgradnju, sa kojima lažu kao nenormalni. Danas je proleće 2023. nema još ni ugovora o depou(februar 2022.) - na robiju. Takav zakon bi bio možda jedini način da se spreči laganje naroda od strane političara.

Istina je da su sve vlasti u zadnjih najmanje pola veka lažno obećavale metro, ali ova KK(kleptokratsko-kretenokratska) oligarhija od 2012. laže bukvalno sve što izgovori. Gde SNS prođe tu trava ne raste, od najkrupnije nacionalne do najsitnije komunalne politike.
 
Treba valjda da budes srecan sto ova ekipa nije sposobna da gradi metro a ne tuzan zbog toga. Oni se takmice medjusobno ko ce vise da laze, zasto uopste uzimas te pomenute rokove za ozbiljno?
 
Ного је у праву јер зашто би одговорност била персонална за директоре јавних предузећа а политичари немају никакав минус за јавну обману.
Они захваљујући тим обећањима добијају изборе, па логично је да буду и казне за неиспуњено. Јасна подела ко за шта одговара чини људе да буду опрезнији у изјавама и да се више труде да преузму обавезе.

Е онда није проблем да буду и велике плате, јер то је комепнзација за срчане болести које ћеш добити у току мандата.
 
Treba valjda da budes srecan sto ova ekipa nije sposobna da gradi metro a ne tuzan zbog toga. Oni se takmice medjusobno ko ce vise da laze, zasto uopste uzimas te pomenute rokove za ozbiljno?
Ništa što oni izgovore ne uzimam za ozbiljno, ali sam se nadao da će bar od ove prve linije nešto biti, jer njihov kriminalni kartel ima lični interes da se prva faza M1 Karaburma-Makiš izgradi, jer bi time cene zemljišta na Makiškom Polju, Savskom Amfiteatru i Vilinim Vodama skočile u nebo.
 
Onima koji se danas voze 37-om, 23-om, 52-om, 56-om, 58-om, 44-om, delimično 16-om i 95-om će služiti. Ta linija je samo za nijansu iznad prelazne ocene, ali grad bez ijednog kilometra metroa 2030-tih će biti prenatrpani postapokaliptični geto u zemlji četvrtog sveta, pošto i mnoge zemlje trećeg sveta metro već sada imaju, ili ga grade.

Nažalost, po svemu sudeći će tako i biti.
 
Onima koji se danas voze 37-om, 23-om, 52-om, 56-om, 58-om, 44-om, delimično 16-om i 95-om će služiti. Ta linija je samo za nijansu iznad prelazne ocene, ali grad bez ijednog kilometra metroa 2030-tih će biti prenatrpani postapokaliptični geto u zemlji četvrtog sveta, pošto i mnoge zemlje trećeg sveta metro već sada imaju, ili ga grade.

Nažalost, po svemu sudeći će tako i biti.

Ne treba da imas tako iskljuciv odnos. Ako nema metroa postacemo geto. Mi izgleda volimo da idemo na sve ili nista i kao i uvek dobijemo jedno veliko nista. Nista ih ne sprecava da poboljsaju postojeci sistem javnog prevoza, tramvajski i trolejbuski podsistem su u apsolutnom raspadu. Mazohizam je da se ceka metro kao sveti spasilac a da se postojeci sistem ne odrzava i da se ljudi prevoze u kantama. Sa ovima iz grada jednostavno nema govora o takvim stvarima, zato su potrebni izbori nadam se vec za godinu dana.
 
Onima koji se danas voze 37-om, 23-om, 52-om, 56-om, 58-om, 44-om, delimično 16-om i 95-om će služiti. Ta linija je samo za nijansu iznad prelazne ocene, ali grad bez ijednog kilometra metroa 2030-tih će biti prenatrpani postapokaliptični geto u zemlji četvrtog sveta, pošto i mnoge zemlje trećeg sveta metro već sada imaju, ili ga grade.

Nažalost, po svemu sudeći će tako i biti.
Sve i da se izgradi ta prva linija na koju dobijaš "orgazmičke ispade", korisnici pomenutih linija će i dalje koristiti iste, osim ukoliko im neko ko odlučuje o linijama, skrati linije na metro.
 
Ne treba da imas tako iskljuciv odnos. Ako nema metroa postacemo geto. Mi izgleda volimo da idemo na sve ili nista i kao i uvek dobijemo jedno veliko nista. Nista ih ne sprecava da poboljsaju postojeci sistem javnog prevoza, tramvajski i trolejbuski podsistem su u apsolutnom raspadu. Mazohizam je da se ceka metro kao sveti spasilac a da se postojeci sistem ne odrzava i da se ljudi prevoze u kantama.
Jel sam ja negde napisao da ne treba razvijati i poboljšavati 3 postojeća podsistema GSP? Samo tvrdim da oni nisu dovoljni da bi grad veličine Beograda normalno funkcionisao.

Sa druge strane, ne postoji grad u svetu koji od javnog prevoza ima samo metro, i osim metroa ništa. Čak i u Londonu koji ima najveći i najstariji metro na svetu oko 60% putnika prevezu autobusi, a 40% svi šinski sistemi (metro, DLR i minorni tramvaj). Ne mora svih 2 miliona beograđana da koristi metro 365 dana u godini, ali je sa funkcionalnog, ekološkog, bezbednosnog, svakog mogućeg stanovišta neprihvatljivo da ga leta gospodnjeg 2023. i dalje nema(niti ga gradi, uprkos medijskom spinovanju), a da postojeći šinski sistemi tramvaj i BG Voz zajedno ne prevoze jadnih 15% svih putnika u gradskom prevozu.
 
Ного је у праву јер зашто би одговорност била персонална за директоре јавних предузећа а политичари немају никакав минус за јавну обману.
Они захваљујући тим обећањима добијају изборе, па логично је да буду и казне за неиспуњено. Јасна подела ко за шта одговара чини људе да буду опрезнији у изјавама и да се више труде да преузму обавезе.

Е онда није проблем да буду и велике плате, јер то је комепнзација за срчане болести које ћеш добити у току мандата.
Pade mi na pamet zakon o debarmentu. Ako buduće aktivnosti preduzeća mogu biti sankcionisane na osnovu lošeg iskustva, zašto mandatori (rukovodioci poput političara i direktora) bar ne budu preventivno isključeni sa budućih funkcija (političar se ne može kandidovati, a direktor ne može više na vodećem mestu biti X godina) kako bi se sprečilo ponavljanje istih grešaka?
 
Sve i da se izgradi ta prva linija na koju dobijaš "orgazmičke ispade", korisnici pomenutih linija će i dalje koristiti iste, osim ukoliko im neko ko odlučuje o linijama, skrati linije na metro.
Neko ko od Pančevačkog Mosta želi da stigne do Žarkova, a ima na raspolaganju liniju M1 sa stanicama koje su planirane, zašto bi umesto nje izabrao spori solo bus 37? Nema 90 dinara za metro kartu pa mora da se švercuje u busu, ili više voli 45 minuta gužvanja u autobuskom kršu od 15 minuta udobne sedeće vožnje u prostranom vozu koji je potpuno nezavisan od semafora i gužvi?
 
@Užice погледај добро мапу коју је Вучко окачио, па ми реци колико ти одговарају локације станица Жарково и Беле воде.
 
Друже, имаш БГ воз од Панчевца до Раковице, и ту можеш на 37 или 50 до Жаркова.
BG Voz na pola sata, koji se češće otkazuje nego što ide, a ostatak polazaka hronično kasni. A ni 37-ca nije naročito pouzdana što se tiče reda vožnje.
@Užice погледај добро мапу коју је Вучко окачио, па ми реци колико ти одговарају локације станица Жарково и Беле воде.
U samom naselju Žarkovo se nalazi stanica Trgovačka, koliko vidim ona bi trebala biti baš kod raskrsnice gde sada staju Gaga Turs, Janjušević i drugi međumesni autobusi u pravcu jugozapada, a stanica koja se zove "Žarkovo" zapravo pripada naselju Rupčine. Stanica Bele Vode se nalazi negde u Vodovodskoj Ulici, bilo bi dobro kada bi ulazni portal stavili blizu stajališta Bele Vode da bi imala vezu sa 88-om. Samo što će tu očigledno morati da bude mnogo rušenja i eksproprijacije, jer su i trotoar i saobraćajnica jako uzani.

Ja sada ispadam đavolji advokat ovog projekta, a svi ovde znaju šta mislim o SNS-u, i da nemam ni najmanji razlog da ih u bilo čemu branim. Samo smatram da je i ovakav metro manje loše rešenje od 155-og odustajanja i novog crtanja linija narednih 20 godina.
 
Neko ko od Pančevačkog Mosta želi da stigne do Žarkova, a ima na raspolaganju liniju M1 sa stanicama koje su planirane, zašto bi umesto nje izabrao spori solo bus 37? Nema 90 dinara za metro kartu pa mora da se švercuje u busu, ili više voli 45 minuta gužvanja u autobuskom kršu od 15 minuta udobne sedeće vožnje u prostranom vozu koji je potpuno nezavisan od semafora i gužvi?
1. To što se slučajno poklapa sa tebi ne znači da je taj neki prvi metro pogodio glavne pravce.
2. Ako si bio 01.04.2023. na tribini, imao si dostup konkretnim podacima po kojim je već sada 28% svih kretanja u Beogradu preko Save, sa težnjom rasta tog procenta.
3. Duboki metro ekonomski normalni grade samo tamo gde geografija i urbano nasleđe diktiraju, a što je čak i u Beogradu izuzetak. Osim skupih stanica, razlog je i vreme prilaza +/-3 minuta, odnosno na 18 minuta u vozu dodati 6 minuta za prilaze, i bar još 5 minuta za pešačenje, jer će imati proređene stanice u odnosu na autobus 29 minuta.
4. Tek ako budeš sedeo u metrou, to bi značilo da je promašaj veka! Čak i u najbogatijim zemljama planira se da bar pola putnika stoji, ali zato kratko i bez autobuskih cimanja. Jedino sa velikom koncetracijom putnika se može nekako otplatiti ogromna investicija.
5. Brankov most i Vojvode Mišića kod Sajma su dva snopa tokova sa najvećom koncetracijom putnika u Srbiji. Ovaj drugi ima železničku prugu, tramvajsku prugu i žutu traku, a Brankov samo žutu traku, i to nepotpunu. Kadrovsko-institucianalno rekonstruisan tramvaj bi od Banovog brda do Žarkova stizao za 35 minuta u najgorem špicu. Ne tako loše u odnosu na napredni 29 minuta metro. Naravno, sa nenaprednom smanjenom razlikom nivoa perona i ulice i ta razlika se povećava.
Друже, имаш БГ воз од Панчевца до Раковице, и ту можеш на 37 или 50 до Жаркова.
Ako bi od Rakovice do Žarkova bio BRT, a 37 i 50 bili ispred same Železničke stanice Rakovica možda bi nešto i značilo. Ovako, sumnjam u bilo kakvu uštedu uz mnogo maltretiranja.

BG Voz na pola sata, koji se češće otkazuje nego što ide, a ostatak polazaka hronično kasni.
Da li zaista veruješ u bajku da bi u rukama onih kojima se BG:VOZ raspada da bi metro bio bolji od toga?
 
Poslednja izmena:
3. Duboki metro ekonomski normalni grade samo tamo gde geografija i urbano nasleđe diktiraju, a što je čak i u Beogradu izuzetak. Osim skupih stanica, razlog je i vreme prilaza +/-3 minuta, odnosno na 18 minuta u vozu dodati 6 minuta za prilaze, i bar još 5 minuta za pešačenje, jer će imati proređene stanice u odnosu na autobus 29 minuta.
Slažem se da bi cela linija M2 trebala biti nadzemna na potezu kroz Novi Beograd. Trasa M1 međutim nema prostora za vijadukte, prve 2 stanice Železnik i Makiš valjda treba da budu površinske, na tlu.
4. Tek ako budeš sedeo u metrou, to bi značilo da je promašaj veka! Čak i u najbogatijim zemljama planira se da bar pola putnika stoji, ali zato kratko i bez autobuskih cimanja. Jedino sa velikom koncetracijom putnika se može nekako otplatiti ogromna investicija.
U Sofiji sam se 5-6 vožnji vozio linijama 2 i 4, i uvek sam imao mesta da sednem, doduše nije bilo vreme špica. Zato u BG ne možeš sesti u busu ni u 23 uveče, pa čak ni normalno stajati.
5. Brankov most i Vojvode Mišića kod Sajma su dva snopa tokova sa najvećom koncetracijom putnika u Srbiji. Ovaj drugi ima železničku prugu, tramvajsku prugu i žutu traku, a Brankov samo žutu traku, i to nepotpunu.
Ako bi od Rakovice do Žarkova bio BRT, a 37 i 50 bili ispred same Železničke stanice Rakovica možda bi nešto i značilo. Ovako, sumnjam u bilo kakvu uštedu uz mnogo maltretiranja.
Da li zaista veruješ u bajku da bi u rukama onih kojima se BG:VOZ raspada da bi metro bio bolji od toga?
Nažalost, železnička pruga duž Sajma više ne postoji, a tramvajska pruga nije nezavisna, osim van raskrsnica.
Gde ćeš uglaviti BRT od Rakovice do Žarkova? Može jedino da bude u tunelu. Ulice koje se penju na čukarički greben su toliko uzane i strme, da tu jedva prolaze i obični autobusi.
Ako bi se ovaj plan realizovao, dobili bismo metro i nekoliko desetina novih garnitura od Alstoma. Za BG Voz nikada nije kupljeno ništa novo, na njemu i dalje saobraćaju samo RVR-ovi stari 40 godina. Kolike god štetočine bile, naprdnjaci ne bi uspeli da tom brzinom upropaste sistem koji je potpuno nov, kao što su upropastili BG Voz.
 
Evo nam prve faze metroa, ništa od Prokopa i KCS-a, a ni račvanja u Trgovačkoj za južni krak.
prva  faza metroa.jpg
 
Ljudi, treba oko Prokopa dići galamu kao oko jednokratne karte za 50 RSD.
Mislim, da ispravljamo krive Drine očito ne možemo, ova linija je 90% zacrtana. Ali, mislim da još ima prostora da se izgura Prokop.
U tom smislu, hajde da se lepo dogovorimo sa @vucko, čovek se cima, pokupimo još ljudi po mrežama i sa pravim kontaktima i da napravimo neki protest, nešto.
 
Poslednja izmena:
Vrh