Šta je novo?

Metro

Ako iko drugi on je prvi morao da se suprotstavi ukidanjima jer ovako trasiran metro nije zamena niti za jovinov metro niti za RM, niti je realizovan čvor zamena za sva tri.
Za razliku od običnog "gradskog" metroa, RM je skoro isključivo privilegija megalopolisa i većih metropola od 5+ miliona ljudi, tipa London, Istanbul, Teheran, Madrid, Moskva, Šangaj, Seul, Tokio. Jovinov plan regionalnog metroa za BG je teško bio realan da se izgradi, čak i u SFRJ, čak i da je ta država počivala na zdravijim temeljima.

Regionalni metro Beogradu ne bi bio ni najmanje potreban kada bi BG Voz imao liniju Pančevo Vojlovica-Batajnica u taktu od 30/15 minuta u špicu, kada bi imao linije Resnik-Pančevo Vojlovica i Resnik-Batajnica na 30 minuta tokom celog dana, i kada bi regio vozovi iz pravca Niša, Valjeva i Šida vozili na svakih sat, sat i po. Čak i to je sa današnjim stanjem železničke infrastrukture i voznih sredstava naučna fantastika.
 
Za razliku od običnog "gradskog" metroa, RM je skoro isključivo privilegija megalopolisa i većih metropola od 5+ miliona ljudi, tipa London, Istanbul, Teheran, Madrid, Moskva, Šangaj, Seul, Tokio.
Aj-aj-aaaj!

A KOPENHAGEN... Beč, Minhen, Frankfurt... svaki nemački grad (S-bahn)... svaki španski grad (Cercanias)... Brisel (kao u Parizu, RER)... Cirih (sa pola miliona putnika dnevno)... u narednom periodu Budimpešta (to im je glavni projekat u državi), itd?

Je li, što ti tako napamet pišeš? Proveri prvo, to bar danas nije teško, bemmušišamiša.
 
Ovo upravo i jeste definicija regio voza.
Regionalni metroi su u svetu mahom nadzemni, ali moraju imati najmanje 2 odvojena koloseka koji se ne ukrštaju sa ostatkom putničkog i teretnog saobraćaja. Jovinov RM je predviđao linije Zrenjanin-Obrenovac, Ruma-Požarevac, Novi Sad-Smederevo i Pančevo-Mladenovac. Da su realizovane, te linije ne bi imale ultravisoku frekvenciju od 4-8 minuta kao regularni gradski metro, možda bi vozovi išli na 15-20 minuta, ne češće.

Regio voz je nešto sasvim drugo, on potpuno deli infrastrukturu sa ostatkom železničkog saobraćaja, naravno da bi po definiciji morao ići mnogo češće nego što ide kod nas, ne računajući novosadsku liniju.
 
Brisel (kao u Parizu, RER)... Cirih (sa pola miliona putnika dnevno)
RER je u suštini isto što i BG Voz, samo sa mnogo većim taktom i neuporedivo modernijim vozovima i infrastrukturom. Prigradska železnica. Regionalni metro nije sinonim za prigradsku železnicu, objasnio sam razliku u prethodnom postu.

Cirih nema metro, ali ima prigradsku železnicu. Zato što mi nismo Švajcarska, podjednako veliki Novi Sad nema ni metro, ni prigradsku železnicu, ni tramvaj.
 
RER je upravo to: Regionalni metro. Na francuskom RER - Regionalna ekspresna mreža (Réseau express régional).

Nije ti nužno da meni objašnjavaš šta je, jer sam se prvi put vozio njime 1985.
Na Vikipediji piše da je RER commuter rail, odnosno prigradska železnica. Linije Pariskog Metroa se označavaju brojevima, a linije RER-a slovima. Na prvoj slici je voz Pariskog Metroa, a na drugoj voz RER-a, razlika je više nego očigledna:
141012_Paris_Stalingrad_IMG_5848.jpg
Z_20900_du_RER_C_-_Transilien_SNCF.jpg
 
Objasni Pantografu molim te. Stajao bi u stavu mirno kada bi znao ko je on i kakve zasluge ima čovek za šinske sisteme u Beogradu i ovoj našoj nesrećnoj zemlji na brdovitom Balkanu.
 
Šalu na stranu, pre dobrih dvadesetak godina sam iz hobija sakupljao planove gradova, i sećam se da sam posedovao mapu Beograda na kojoj je svaka stanica tadašnjeg Beovoza od Ovče do Batajnice i Resnika i Belog Potoka bila označena narandžastim slovom na žutoj pozadini "M", što je u legendi mape bilo objašnjeno kao "metro-stanica". Sad, da li je to bila puka štamparsko-terminološka greška, ili su stvarno Beovoz tretirali kao regionalni metro, ne znam.
 
@Užice

Правиш баука око терминологије. Сваки град, као и сваки саобраћајни, шински систем неког града који га поседује је посебан или јединствен. Да ли ћемо неки подсистем називати метро, регионални метро, градска железница, приградска железница, мање је важно. Важно је коју сврху сваки од тих подсистема има.
 
Logički gledano, mislim da se gradska železnica ne može nazvati metroom ako njeni vozovi dele iste šine sa međumesnim i teretnim saobraćajem, kao što je to slučaj sa BG Vozom. Metro mora biti NEZAVISAN. Ako se dobro sećam, BG Voz je na svom početku 2010. saobraćao samo od Batajnice do Pančevca, tada su ga čak i neki mediji nazivali "metroom" iako je već od Novog Železničkog Mosta delio kompletnu infrastrukturu sa međunarodnim i regio vozovima.
 
@Užice

Настављаш да непотребно правиш баука око терминологије. У Немачкој Интерсити Експрес возови који иду на одређеним деоницама и 300 км/ч у околини Карлсруеа, веровао или не деле исту трасу са трамвајем. Као што рекох, сваки систем је јединствен и подсистеми треба да служе сврси. Што се мене тиче, метро можемо звати Мића, а приградску железницу Пеца, небитно је. Битно је да све буде добро пројектовано, испланирано и реализовано, у складу са потребама, што на жалост у Београду није.
 
БГ воз није градска већ је приградска железница.
 
Logički gledano, mislim da se gradska železnica ne može nazvati metroom ako njeni vozovi dele iste šine sa međumesnim i teretnim saobraćajem, kao što je to slučaj sa BG Vozom. Metro mora biti NEZAVISAN.
Па и тај Регионални метро из старих планова би "делио шине са међумесним и теретним саобраћајем". Не би за Нови Сад и Младеновац правили метро тунеле...
 
Трамвозом не трамвајем.

Опет терминолошко мудровање.

БГ воз није градска већ је приградска железница.

На почетку је био искључиво градска, с обзиром да је саобраћао Нови Београд - Панчевачки мост. А сад се може тумачити и да је градска и да је приградска, с обзиром да га путници користе и за унутарградска кретања и за приградска кретања. У Русији би се БГ воз називао градска железница без икаквог двоумљења. Код њих би рецимо воз Београд - Шид или Београд - Вршац био приградска железница.

Шта хоћу рећи - све је то релативно како се зове, битно је чему служи. Расправа о терминологији насе неће нигде довести.
 
Па и тај Регионални метро из старих планова би "делио шине са међумесним и теретним саобраћајем". Не би за Нови Сад и Младеновац правили метро тунеле...
Ne tunele, ali dva nova koloseka samo za RM duž već postojeće pruge. To postoji u Atini na liniji 3 Dimotiko Teatro-Aerodrom Elefterios Venizelos.
 
@Užice
Битно је да све буде добро пројектовано, испланирано и реализовано, у складу са потребама, што на жалост у Београду није.
Apsolutno, ali u BG se dosta svodi na šminku, metro "mora" da bude "težak i pod zemljom duboko" kao "svuda u svetu" a da li će da bude koristan građanima je druga priča. Ista i priča o želji za "kulama" pošto smo "Njujork Balkana" pa smo dobili onaj blud u vidu BNV itd.
 
У суштини су и трамвај прво звали варошка железница тако да је терминологија променљива ствар, име је мање битно, функционалност је најбитнија.
 
Опет терминолошко мудровање.
Обичан трамвај не може да користи железничку инфраструктуру у том смислу и систем напајања. Висина и конструкција пантографа, птретварачког дела, колица која могу и по железничким шинама и по градским. Карлсруе је први који је увео такав специфични трамвај и назвао га трамвоз. Даље, човек који урпавља срестом мора да буде двојно образован и као машиниста и као возач трамваја. Превише је резличитноси да би се само терминологија разликовала.

 
@Прле

Дакле, jeсте трамвај, само унапређен, па су га назвали трамвај-воз. Ево, ја ћу га назвати Ђура.
 
Рејл-џет не зовеш Србија Воз иако је унапређена верзија...
 
Vrh