Šta je novo?

Metro

Valjda mi koji živimo na tom potezu znamo šta nam vise odgovara. Ti se bori za svoj prevoz, mi ćemo za svoj. Kako tebe tačno ugrozava kolaps na Studentskom trgu, i kako su trole mogle godinama tu da se okreću, sad ne? Bolje da stoje nasred Slavije i da ljudi pretrcavaju pešački gde prolaze i tramvaji i gde svašta može da se desi?
Tad je skoro uvek kasnio 31 zbog 500 troli koje su blokirale izlaz iz okretnice.
 
A da sve vas koji žele da vrate 19, 21 i 22 na Studentski pitam nešto, gde mislite da ih smestite, a pogotovo 19 koji ne znam ni zašto postoji kad je cela trasa pokrivena sa 31? Takođe pravi razlog zašto su 19, 21 i 22 skraćene do Slavije je jer kocke na Trgu ne mogu da izdrže teret 19, 21 i 22 zajedno sa ostalim linijama.
Pazi, imao si do pre par godina jedan ekstrem na Studentskom trgu u vidu okretnice prepunjene i zakrčene vozilima. Sada, sa kasapljenjem i ukidanjem nekih linija, imaš drugi ekstrem - da već uveče radnim danom zna da bude pusto i da se čeka abnormalno dugo (pogotovu 29), jer su proredili i osakatili sve što su mogli.

Zdrava priča je, kao i u svemu u životu, negde između ta dva ekstrema. Ima ta okretnica i taj prostor mesta za sve što želi na Studentski trg (JGP, taksi, turisti, komunalne službe, dostava...). Samo treba valjano da se (re)organizuje. Sad, ja se npr slažem s tobom da bi vraćanje svih linija tamo bilo previše, pa sam zato za onaj Došljakov predlog da 19 saobraća od Konjarnika, preko Slavije, pa do Prokopa. A ok mi je i onaj predlog, isto sa teme Trolejbusi, da se jedna linija trolejbusa spusti dole do SC 25. maj. Na taj način, ne bi više bilo imbecilnog i nezgodnog presedanja sa 21 i 22 na 31 kod Slavije. Bilo bi presedanja samo za one koji uđu u 19. Ali onda ne bi ni ulazili toliko kada bi znali da će koji minut posle 19ice naići 21 ili 22 koji će ih odvesti do Studentskog trga, pa i dalje (do 25. maja). Ima Studentski trg sasvim dovoljno mesta, ako ne baš za sve stare linije, onda za većinu. Da jedna ostane do Slavije odnosno da tamo skreće ka Prokopu, a jedna (21 ili 22) da prolazi pored njega ka 25. maju, dok druga (21 ili 22) okreće ponovo tu. Sve se to da srediti i reorganizovati.

A i stoji ovo što kaže Zvezdarac, bolje i pun Studentski trg koji je pritom zona zabrane za privatni saobraćaj, nego da se vozila gomilaju i guraju tamo na Slaviji, na nepostojećoj okretnici, sa nepostojećim mestima i odmaralištima za vozače, bez mogućnosti za otpravnika a često i bez mogućnosti da stanu i sklone se negde a da nikome ne smetaju.

U suštini, nije trebalo ništa da petljaju i menjaju od stare trolejbuske mreže koju su nasledili s početka veka, osim dakle možda da 19ici nađu novu rutu i da eventualno neku liniju produže do 25. maja. Ali to je to. Nije trebalo ništa da petljaju i ne bi bilo svih ovih problema. Ali onda ne bi bilo ni političkih i katedraških napredovanja i titula...
 
Poslednja izmena:
Inače, što se tiče njihovog podmuklog seljoberskog plana da ukinu trolejbuse i najverovatnije ih zamene elektroautobusima - ne bih bio protiv toga da znam da oni (GSP, DJP, Grad) to mogu da urade valjano i propisno, i da to posle bude efikasno i isplativo. U redu je, smenjuju se tehnologije, nema tu ništa loše. Problem je samo što znam o kakvim se grupama radi, i znam koliko nisu spremni ni sposobni da održavaju svilene elektroautobuse iz Kine kad ne umeju da održavaju ni klasične trolejbuse iz Belorusije. Što rekoh ranije na drugoj temi, GSP i generalno JGP u Beogradu je trenutno u fazi buđenja iz kome, a već bi da ide da trči maraton. Mislim se tebra, dok se ne konsolidujete, dok se ne nabavi još vozila, još vozača, još delova, još infrasturkture... ili se držite onoga na šta ste navikli sve ove decenije, ili se ozbiljno posvetite velikom koraku napred i onda uzmite kvalitetne stvari i odradite sve na propisan način. A oni neće to, oni bi najradije da rasture trolejbuski podsistem a onda da ga zamene kineskim krševima koje diluje i zastupa rođačko-partijska paravan-firma iz stare trošne kuće podno Prokopa. I opet će posle i njih pokušati da održavaju čekićem i ekserom, ili će ih držati van saobraćaja, kao što već drže postojeće, dok ih ovlašćeni servis ne popravi. Dakle, ne bih imao ništa protiv da žele propisno da zamene jednu tehnologiju drugom, i jednu eru drugom, novom erom. Ali znam ih, oni umeju samo da uništavaju, smandrljavaju i kradu. I da lažu kao psi, naravno.
 
Evo usvojene faze 2 plana generalne regulacije šinskih sistema kao i tekstualnog dela koji je objavljen u službenom glasniku grada Beograda.


plan generalne regulacije sinskih sistema faza 2.jpg
 
Који промашај што нису планирали трамвај дуж Дунавске од базена скроз до аутобуске окретнице испод Панчеваца.
 
Ja se slažem sa ovim predlozima da se neke trole produže do 25. maja, da se 19 preusmeri ka Prokopu itd, i treba sprovesti to. Samo znamo koliko kod nas to ide sve kilavo i da kad bi se uopšte doneo takav predlog, to bi se ostvarilo ko zna kad. Tako da dok se tako nešto ne ostvari, treba odmah vratiti 19, 21 i 22 na Studentski. Šteta sto nema tolikog angažovanja kao oko vracanja 28-ice
 
Па кога би возио тај?
Од БГ воза у центар, затим становнике Доњег Дорћола и будуће становнике свих насеља у изградњи и која су планирана у бившој индустријској зони око луке.
 
Ja se slažem sa ovim predlozima da se neke trole produže do 25. maja, da se 19 preusmeri ka Prokopu itd, i treba sprovesti to. Samo znamo koliko kod nas to ide sve kilavo i da kad bi se uopšte doneo takav predlog, to bi se ostvarilo ko zna kad. Tako da dok se tako nešto ne ostvari, treba odmah vratiti 19, 21 i 22 na Studentski. Šteta sto nema tolikog angažovanja kao oko vracanja 28-ice
Obzirom da je 21 autobuska linija, ona može odmah da se produži Uzun Mirkovom i Tadeuša Košćuška do "25. maja".
 
Nije planiran metro za stanovnike K distrikta i svih onih čuda od "25. maja" do Novog Doćola gde bi se uglavili stanogradnja i linijski park.
 
@Дошљак
А, па за та будућа насеља (Будући Београд) се планира метро.
Није на одмет да ту имамо и трамвај, пре свега због Доњег Дорћола, таман да буде и локални фидер трамвају. Мислим штета је да се има у плану нови булевар са више трака а да изостане трамвај дуж њега. Таман да покрије и погубни К дистрик, СРЦ Гале Мушкатировић, блокове на Дунаву, будући Теслин музеј и будућу окретницу преко пута тролејбуског депоа, али и железничку станицу Панчевачки мост са аутобуском окретницом. Таман и алтернатива за кретања Панчевац-НБГ трамвајем кроз Вилине воде, Дорћол и Савамалу.
 
Evo usvojene faze 2 plana generalne regulacije šinskih sistema kao i tekstualnog dela koji je objavljen u službenom glasniku grada Beograda.


Pogledajte prilog 156152
Kako mi bode oči izostanak poprečne veze Vitanovačka (Vojvode Stepe) - Vukov spomenik koja bi sekla sve fider radijale (29, 30, 31). Prema Jovinovom rešenju ništa nije moralo da se lomata preko one dve lakat krivine jer se sa 30 (koja inače ide na potpuno drugu stranu ka Dušanovcu kao mestu ukrštanja M2 i M3) moglo presesti još na prvoj raskrsnici sa Medakovićevom. 31 im ide paralelno. Ipak je Jovinov plan imao neke bitne prednosti u odnosu na ovaj pogotovo po pitanju treće linije (za čiju korekciju hvala bogu ima još vremena na pretek) oko Dušanovca poznatog po zakržljaloj drumskoj saobraćajnoj infrastrukturi, što se inače može upotrebiti kao kontraargument tvrdnje da Vuk nije bogzna kakvo čvorište.

Fun fact:

Prvo sam se protivio Prokopu zbog cene pa promenio mišljenje kad su odredili da ide podzemno Savskom, ali sad moram priznati da polako ali sigurno popuštam i po pitanju distributivnog koncepta koji garantuje minimalnu građevinsku dužinu sistema i bolje poprečne veze. Imajući u vidu saobraćajnu i ekonomsku situaciju bio bih arogantan ako ne bi prihvatio i skromniju verziju takve mreže, naravno pod uslovom da se koriste drugačiji, praktičniji, nešto manji savremeni vagoni poput ovih najnovijih u Barseloni, inače Alstomovi.

Eto ukoliko se nešto dogodi u međuvremenu, da se zna u kom smeru bi izmene mogle da idu.
Obzirom da je 21 autobuska linija, ona može odmah da se produži Uzun Mirkovom i Tadeuša Košćuška do "25. maja".
Samo da što više zagadi, Kad su već ukinuli trolu nek uvedu elektrobus da ne mlati praznu slamu po ringišpilu Eko1, odnosno da ne guši trasu normalne linije do blokova solo vozilima, i to sa nedovoljnim brojem vrata.
Није на одмет да ту имамо и трамвај, пре свега због Доњег Дорћола, таман да буде и локални фидер трамвају. Мислим штета је да се има у плану нови булевар са више трака а да изостане трамвај дуж њега. Таман да покрије и погубни К дистрик, СРЦ Гале Мушкатировић, блокове на Дунаву, будући Теслин музеј и будућу окретницу преко пута тролејбуског депоа, али и железничку станицу Панчевачки мост са аутобуском окретницом. Таман и алтернатива за кретања Панчевац-НБГ трамвајем кроз Вилине воде, Дорћол и Савамалу.
Čim sam video Vilsonov bez tramvaja sve mi je bilo jasno. Ostrvo je preusko za tramvaj jer im je bilo mrsko da pomere isti iz Savske, inače prenatrpane autobusima. Umesto da je tramvaj preuzeo glavnu površinsku ulogu novog dela grada, on je ostao u senci autobusa na primarnom koridoru, za koje inače ni nema mesta zajedno sa bašticama.

Nova odluka o ukidanju ostrva na svim važnim pravcima potvrđuje namere. Ništa od PGRŠS u onakvom obliku, samim tim i od uskokolosečnog tramvaja. Bojim se da je tramvaj na još klimavijim nogama od trole imajući u vidu kako ogromne troškove, lošije stanje voznog parka, tako i nemarno rekonstruisane trase bez perspektive viđene kao prilika za muljačinu. To je izgleda javna tajna. Niko od nadležnih tramvaj već decenijama ne vidi ozbiljno. U suprotnom ne bi viđali "rekonstrukcije" iz interesa.
 
@solecar
Znam, samo kažem da ništa pametno nisu u stanju da isplaniraju već godinama. Da su uzeli baterijske i da ih nema toliko mogli bi zajedno s dizelima i bez punjača na trasi da ublaže lokalno zagađenje nastalo izostankom trola.

Kad bi narod protestovao znaš kako bi se našlo nešto koliko-toliko električno za tu liniju po kratkom postupku. Baš sve mora sada kada BEV gore po čitavom svetu kao Samsung telefoni. Francuska, Rusija, SAD, Kina, Indija. Baš umesto njega mora kineska "trola bez trole", a ne neki hibrid sa kondenzatorima umesto baterija poput ovog M.A.N-ovog (da opoziciji zagolicam maštu, čisto nek znaju da jeste jedan izgoreo u Parizu al ne zbog litijumske baterije koju ni nema). Etanol dobro zvuči ali nije za naše (ne)održavanje, niti vodonik za koji još ni pumpe nemamo. Gasa su se setili u 5 do 12, koji inače glupavi političari ni ne vide kao uslovno ekološki jer eto samo nije na struju. Uz to nemaju pojma koliko manje zagade biogoriva, a koliko su jeftinija od svih tih "eksperimenata na točkovima". Neverovatno u kolikoj je meri poslednjih decenija čak i javni prevoz sveden na pomodarstvo na štetu praktičnosti.
 
Писао браћи помериметроистима ал могу и овде:

Французи/ежис: Овај, молим вас, размотрите трасу кроз Прокоп и КЦ

-Режимски полтрон по избору на то ће: Али Београд на води!

Французи/ежис: Мсје, Ако вам изградимо такву прву линију она неће имати довољно путника и онда смо џабе потписивали уговор (на мала врата концесију, кхм) о управљању метроом и онда нећемо моћи да деремо ваш народ ценом карте

- Чучковић: Холд мај бир.;) Ништа што сакаћење постојећих линија јавног превоза а посебно оног најодрживијег у виду трамваја и тролејбуса, не може решити.

Дакле, постаћемо по ко зна који пут светски планерски преседан. Бићемо први град на свету који ће након градње метроа имати још гори и сакатији јавни превоз који ће нас као такав, натерати да се потрпамо у ове погрешне линије метроа. А на крају ће режим још и поентирати: Ево, марва се набила у метро а говорила је да су линије лоше.
 
Vrh