Šta je novo?

Metro

Kod današnjih šinskih sistema postoji dosta tehnologija u vidu smanjenja buke ili vibacija...
Ne poznajem tačno metodologije kod Metro-a, ali na primer u klasičnoj železnici postoje nova postolja sa odredjenim stepenom smanjenjem buke, zvučne barijere, uopšteno šinska vozila sama ispuštaju manje buke nego u prošlosti...
Kao osoba koja praktično živi pored pruge, odnosno blizu nje, mogu reći da mi najviše smetaju zvuk dizel motora kod lokomotiva (iako obožavam zvuk 661) kao i zvukovi sirene tkzv signalni zvuk "PAZI"...
Dosta igra ulogu i kakvu stolariju i izolaciju imate, ugradnjom PVC stolarije železnička buka nam se svela na minimum, medjutim drumska buka je i dalje prisutna, takodje dosta mi smeta i tržni centar i njihov parking, pogotovo leti kada sve ugreje i krene da prži beton, no to je druga tema...

Mislim da je ovo možda i najkreativniji način "ulepšavanja" buke lokomotiva, naravno radi se o lokomotivi "Taurus" (1116) koju je proizveo Siemens:
 
Поред буке постоје и вибрације. Не знам да ли сте некада били у стану у центру Београда који се тресе када прође трамвај. Истина да су савремени системи тиши и пријатнији, али свако возило ствара буку и вибрације.

Али нема везе...
Sva sreća pa kola ne stvaraju buku i vibracije.
 
Sva sreća pa smo mi, mačići mali, osetljiviji na buku i na ostala zagađenja životne sredine od stanovnika Kopenhagena:

img-Copenhagen-2.jpg
 
Sva sreća pa smo mi, mačići mali, osetljiviji na buku i na ostala zagađenja životne sredine od stanovnika Kopenhagena:

Pogledajte prilog 151748
Pa ovo je takav urbicid da je to strašno.
Zamisli da ti ovako svako malo nešto prođe pored prozora ili terase. Samo pod zemlju i u nivou. Ništa na stubove molim vas. Pogledaj most preko sajma i okolne zgrade. Zlo.
 
Ma strašno. Inače je taj grad lider u savremenom urbanizmu - svetski - pa da im mi objasnimo da nemaju pojma.

A ometanje slobodnog pogleda iz Bloka 29 na Blok 30 - mega zločin. Hiperurbicid.

Eto, Dancima, sirotinji, znači da uštede milijardu evra, nama ne znači i to bi bilo to.
 
Ma strašno. Inače je taj grad lider u savremenom urbanizmu - svetski - pa da im mi objasnimo da nemaju pojma.

A ometanje slobodnog pogleda iz Bloka 29 na Blok 30 - mega zločin. Hiperurbicid.

Eto, Dancima, sirotinji, znači da uštede milijardu evra, nama ne znači i to bi bilo to.
Ja sam izneo svoje mišljenje i nije u redu da se podsmevaš njemu. Ali nema veze, to je tvoj odnos prema sagovorniku. I to ću tako prihvatiti.
 
Pa da ti kažem, to je mentalitet zbog kojeg smo mi sirotinja. Pola grada nema kanalizaciju, al metro mora sav pod zemlju. Voz mora 200 na sat, jer će Dubai - Abu Dabi biti 200 na sat, emiraćanski standard a ostale pruge... DR Kongo.

Bože sačuvaj. Nije realno koliko smo mi iracionalni, mora da postoji neki dublji uzrok tome.

Sad, zbog svega toga i ja živim u lošijoj zemlji nego što bi mogla biti, pa ću još kako na to da reagujem.
 
Bugari i podzemno napraviše najjeftinije na svetu, a mi ćemo zato najskuplje na svetu, da se zna ko je gazda na Balkanu.
Više je do topografije nego do nekog nadmetanja ko je gazda na Balkanu.
U Sofiji teče potok kroz grad dok Beograd ima 2 široke reke.
I Bukurešt kao grad iz okruženja uporediv sa Beogradom i Sofijom je gradio ispod zemlje.
 
На стубовима граде када је земљиште лоше због хидрологије, у том смислу НБг би био одличан за стубове. Осим тога, стубове би смо били у стању и сами да направимо, то није већ нека технологија. Дакле, смањило би буџет осетно. Али би нарушило танана осећања природних естета. Ја бих, међутим, био спреман за такво насиље.
 
На стубовима граде када је земљиште лоше због хидрологије, у том смислу НБг би био одличан за стубове. Осим тога, стубове би смо били у стању и сами да направимо, то није већ нека технологија. Дакле, смањило би буџет осетно. Али би нарушило танана осећања природних естета. Ја бих, међутим, био спреман за такво насиље.
Na prostranim parcelama gde nema stambenih objekata u neposrednoj blizini ovo je itekako racionalno i priželjkivano ali gurati stubove u uske ulice između zgrada je katastrofa.
 
На стубовима треба да иде дуж булевара где су остала широка разделна острва (Зорана Ђинђића, Милутина Миланковића, Вишњичка). Било би пожељно и дуж Јурија Гагарина да иде на стубовима изнад трамвајске пруге за директни фидер. У брдским деловима града где су уске улице (центар, Врачар, Звездара, Вождовац) мора у тунел.
 
Ali u sredini novobeogradskih bulevara, po kojima ide drumski saobraćaj, koliko će šinsko vozilo da utiče na buku? Čuje li neko tramvaj u Jurija Gagarina?

Sve te šinofobije su u praksi pale u vodu: čitav red najskupljeg poslovnog prostora na NB je nikao odmah do pružnog pojasa u Milankovićevom bulevaru. Sad će, čak, gazda Gruja da zida i stanove.
Није то шинофобија већ стварна потреба. Направи метро испод земље да му ништа не смета и да му ништа не прилази како би могао неометано да се креће.
 
Problematične su i raskrsnice za metro na stubovima jer je nedovoljan radijus skretanja pa bi pruga ulazila u gabarite susednih parcela.
 
Што се стубова тиче, могли би онда да поруше неколико зграда у центру Земуна како би туда прошао метро надземно. Главна пошта и све у том низу би реално могли да оду...
 
Ziveo sam pored pruge na nasipu i mostom pored moje zgrade, bucno je zaista.
Nije isto voz i metro. Pri tom, pog gradnje trase na stubovima kod metro sistema, sine se postavljaju na specijalnu gumenu podlogu, tako da nema buke. Bio sam u jednom stanu u becu koji gleda bas na metro trasu na stubovima - nista se ne cuje.

Ova zgrada kod stanice Hardeggasse - U2
1672681465441.png



deo trase U1 je isto na stubovima

1672681648325.png


Kao arhitekta razumem da neko kaze, necu da u centralnoj zoni Nbg, da ide metro trasa na stobovima, to je ok da bude u Jurija Gagarina ili sirokom ostrvu u blokovima 61-63. Ali kao inzenjer ne razumem ideju da se na nbg kopa krticom, tj sve osim plitkog iskopa bi bilo idiotizmu. Sa druge strane, potpuno je ok i nadzemna trasa u Visnjickoj ili od Zarkova ka Orlovaci.
 
Poslednja izmena:
Pa ovo je takav urbicid da je to strašno.
Zamisli da ti ovako svako malo nešto prođe pored prozora ili terase. Samo pod zemlju i u nivou. Ništa na stubove molim vas. Pogledaj most preko sajma i okolne zgrade. Zlo.
Cela evropa ima gradsku zeleznicu, pa niko ne kuka o urbicidu!

Da li je na stubovima ili po zemlji je mala razlika...

I jedno i drugo je 10x jeftinije od podzemnog (u dubokom tunelu).
 
Vrh