Šta je novo?

Metro

Na dva načina: po površini ili na stubovima. Ako negde u Evropi može, tu može. Preko Save mostom.
ЛРТ, трамвај или прави метро?
Podzemni metro za Zemun su ludačka posla. To je sirotinja koja ima jednu ćerku i gradi kuću na četiri sprata.
Добро. Мој утисак је да је у старом Земуну понестало простора за метро који би ишао надземно....

Знаш шта су још лудачка посла? Када ти се смањује број грађана, а ти зидаш солитере.
 
И Београд губи људе... Само ничу зграде и солитери. Нестаје простор, нестаје паркинг, нестају зелене површине. Све се сабија.
 
Дошли смо до закључка да метро није потребан Београду већ да треба претворити трамвај у тзв. ЛРТ јер наводно метро не растерећује град. Као што сам већ рекао, све док постоје оваква размишљања, држава може да избегава да гради метро. Људи ће се задовољити денивелисаним трамвајем који ће неко представити као лаки шински систем или ко зна како већ.
Dokle god postoje ljudi koji veruju da su time što su kupili kola rešili sve probleme u životu, država može da izbegava da gradi metro.
 
Beograd (još) ne gubi ljude. A dobija stanove, što je i realno, jer pre 20 god. prosečna 4-člana porodica živela u bednih 55 kvadrata.
 
Dokle god postoje ljudi koji veruju da su time što su kupili kola rešili sve probleme u životu, država može da izbegava da gradi metro.
Ауто је свакако боље решење од ЛРТ-а. Барем није лаж и подвала, а мање кошта.
 
Bolji je kad ideš za Niš, ali ako ćeš od Bloka 30 ovih dana na Terazije...

Čemu ovi dijalozi iz domena Captain Obvious-a?
 
@overdrive
Nije laž, ali jeste podvala. Podvala da se kupovinom kola može u svakom trenutku brže i komotnije stići nego li gradskim prevozom. Zato kola ljudi koriste za svaku sitnicu, u svako doba dana i na svakoj destinaciji, a milion puta se pokazalo da se kolima ne stiže brže nego li gradskim prevozom. Negde stigneš brže kolima, negde ne. Za određene situacije je potpuno opravdano koristiti kola, za neke je potpuno besmisleno. I na sve to još se gomila ljudi nervira, te krenu da trube, ne bi li se tako ubrzao saobraćaj, a on kurva, pa neće da se ubrza.​
 
Лепо је што се поредимо са државама као што су Шведска, Норвешка итд, али ми не спадамо у ту лигу, нажалост. Они су тај новац имали и могли су да га троше на шта желе
Slažem se da nismo u istoj ligi sa Švedskom i Norveškom, ali da li smo u istoj ligi sa Bugarskom, Mongolijom, Nigerijom, Bangladešom? Ili bar ligu ispod njihove, pošto Sofija ima već 4 linije metroa koje stalno dograđuje i širi, Abudža je prvu liniju otvorila 2018. godine, Ulan Bator prvu liniju samo što nije završio, a Daka je prvu liniju pustila u saobraćaj baš juče.
 
Beogradu kao hleba treba nezavistan sinski sistem sa trasama koje odgovaraju potrebama građana. Kakva će vozila da budu, dal će imati trežu šinu ili pantograf, koje boje i sl su stvarno kompleksašta pitanja.

Moram da dam par zapažanja tokom ovih godina na BB:
- primedba na dosadašnje planove kako nisu "razvojni" već "sanacioni" od dobrog dela forumaša. Imali smo čak i predlog od jednog istaknutog člana da metro treba graditi po livadama jer će "prodajom zemljišta se metro otplatiti" (razume se, metro će biti pun, isplativ, sve livade će se prodati i izgraditi za 2-3 godine, jel te)- dobismo baš to ✅

- primedba čak i u zvaničnom tekstu BB da je mana prošlog metro sistema izostanak Savskog amfiteatra - dobismo baš to ✅

- "Beogradu treba pravi teški metro, da lepo ide duboko pod zemljom, nikakve bre tamo palanačke nadzemne deonice" - dobismo baš to ✅

- Ne vezano za metro, ali jeste vezano za BB. "Ua Žaklina, kakva bre studija visokih objekata, nije Beograd palanka, pogledaj, bre, Varšavu, kule, luuudilo " (jer kule su inače merilo prosperiteta, priznao sam MMF) - dobismo baš to ✅ (na temi SA nije pitanje što su tu kule gde im mesto nije, već što nisu dovoljno fency i cool)

Rezultat. Nije do vlasti, nije do stučnjaka, oni se ne pitaju. Do nas je. Ovo smo mi. Vlast, to smo mi u ogledalu.
 
Živa istina. I uloga foruma Beobild u stradanju Beograda je, realno, mračna.

A metro u Daki treba da se zove 'David Pajić'.
 
@overdrive
Nije laž, ali jeste podvala. Podvala da se kupovinom kola može u svakom trenutku brže i komotnije stići nego li gradskim prevozom. Zato kola ljudi koriste za svaku sitnicu, u svako doba dana i na svakoj destinaciji, a milion puta se pokazalo da se kolima ne stiže brže nego li gradskim prevozom. Negde stigneš brže kolima, negde ne. Za određene situacije je potpuno opravdano koristiti kola, za neke je potpuno besmisleno. I na sve to još se gomila ljudi nervira, te krenu da trube, ne bi li se tako ubrzao saobraćaj, a on kurva, pa neće da se ubrza.​
Стани на станицу где би требало да прође замишљени ЛРТ и чекај. Мери време колико ће му требати да се појави и да те одвезе до жељене локације. Упореди то са колима па ми јави.
 
Bolji je kad ideš za Niš, ali ako ćeš od Bloka 30 ovih dana na Terazije...

Čemu ovi dijalozi iz domena Captain Obvious-a?
Људи... Ја вама говорим да док ви чекате Метроа, да време иде и да се не враћа. Држава лаже већ 100 година да ће направити метро, онда прича о ЛРТ-у, о неким проширењима трамваја итд. Никада да направи оно што треба Београду и на начин који би решио проблем. Зар је могуће да смо дошли до тога Земуну не треба метро? Ја не подржавам замисао да се прави линија из нигде у ништа, већ да се Земун повеже са Коњарником, а ви кажете "не, немамо паре за то".

Није више ни битно на крају...
 
@overdrive
Mogu odmah da ti kažem, nema razlike. Ovo što se tiče metroa i LRT - a.

Vreme ide i ne vraća se, a neki i dalje veruju u vraćanje u vreme kada je GŽS bila na Savskom trgu, a kroz Savamalu išao voz i postojale šine nadzemno.
 
Mogu odmah da ti kažem, nema razlike. Ovo što se tiče metroa i LRT - a.
Опет не схваташ. Ја ти пишем да се не надаш ЛРТ-у и метроу, јер су се други надали 100 година и нису дочекали. Да ли сам сада јаснији?
Vreme ide i ne vraća se, a neki i dalje veruju u vraćanje u vreme kada je GŽS bila na Savskom trgu, a kroz Savamalu išao voz i postojale šine nadzemno.
Може бити, мада и не мора. Историја казује да су многи порушени објекти наново враћени.
 
Људи... Ја вама говорим да док ви чекате Метроа, да време иде и да се не враћа. Држава лаже већ 100 година да ће направити метро, онда прича о ЛРТ-у, о неким проширењима трамваја итд. Никада да направи оно што треба Београду и на начин који би решио проблем. Зар је могуће да смо дошли до тога Земуну не треба метро? Ја не подржавам замисао да се прави линија из нигде у ништа, већ да се Земун повеже са Коњарником, а ви кажете "не, немамо паре за то".
Imam ja kola, vozim od 1996. Samo ne bih ovih dana u 4 popodne krenuo kolima u grad.

A što se tiče te tragedije što Zemun neće imati metro... pa, znaš kako, ni Zemun ni Srbija uskoro neće imati pedijatre u primarnoj zdravstvenoj zaštiti, nego će 'porodični lekar' (opśte prakse) da pregleda i stare i mlade i da gleda da što manje pošalje specijalisti da bi mu ostalo više para - najavljeno od nadležne - a to zato što država nije imala para da finansira specijalizacije... To je malo veći problem od faking metroa, pa, što se mene tiče, pomenutome može slobodno da se održi opelo.
 
@overdrive
Jasan si od samog početka, jer sve vreme pričaš stvari koje nemaju veze sa vezom. Meni i drugima govoriš kako ne treba ništa da očekujemo, kako se sve u životu rešava kupovinom kola, i sl. , a kada isto to neko kaže tebi, ti daš odgovor u stilu kako grešimo i kako će da se ruši BNV i kako će ponovo da se razvlače šine tamo, parafrazirano.​
 
Расправа се своди, не на питање да ли треба да се унапреди превоз у Београду, већ на то на који начин би требало исти да се унапреди.
На једној страни се полази од тога да нам је потребан најсложенији и најпрестижнији систем, не узимајући у обзир цену, време изградње и побољшање квалитета превоза сразмерно уложеној цени и времену изградње.

На другој страни тврдимо да нисмо богата земља која може да се зеза са оваквим пројектима и да треба да пођемо од тога колико новца можемо да одвојимо за унапређење превоза и да у складу са тим бирамо најоптималније решење, односно оно које ће за најмање време донети највеће унапређење. А да ли је тај систем тешки или лаки метро или трамвај на стероидима или шта год, кога брига ако нам је донео највеће побољшање превоза за лову коју смо били у стању да уложимо?

Наравно, није нам само новац проблем, ови што руководе градом годинама мрцваре са много мање захтевним пројектима. Ево ту пред носом је свакоме од нас гомила пројеката које ови нису у стању да заврше у планираном року.
 
Podvlačim da mi nećemo raditi ništa na projektu već kinezi i francuzi. Mi samo plaćamo i potpisujemo. Kao što su napravili mostove tako će i metro.
 
U ovom projektu im čak i potpisivanje ide jako teško: Vesić i Mali na svaka 3 meseca iznova i iznova najavljuju ugovore o izgradnji depoa i prve linije, tako već 14-15 meseci, a od ugovora ništa. Jedino ako su nešto potpisali mimo javnosti, ali zar bi oni propustili slikanje za medije i specijalne emisije o zlatnom dobu Beograda i cele Srbije?
 
Metro zavisi od psihologije koliko i od finansija. Mi jesmo siromasni, u proseku imamo dovoljno tek za hranu i racune, sto znaci da ne mozemo ziveti “kao na Zapadu”, tj objektivno nemamo novca za najnoviji mobilni, letovanje u Grckoj, i Novu godinu na Zlatiboru. Pa smo dosli na genijalnu ideju: kupicemo najnoviji mobilni tako sto prosto necemo placati racune. Ne placamo kartu u gradskom prevozu, ne placamo odrzavanje fasada, ne placamo da gradimo kanalizaciju, ne placamo ni izgradnju metroa. I eto, ostaje nam nesto para, pitamo se kako se i drugi narodi toga nisu setili? Naravno, posle izvesnog vremena saobracajne guzve u Beogradu se povecavaju, fasade propadaju, pola grada nema kanalizaciju, vazduh se ne moze disati. Odemo u druge zemlje i divimo se kako je kod njih sve sredjeno i kako “postoji sistem”: oni placaju prvo racune, a za mobilni i letovanje koliko im ostane. Mozemo li drugacije? Naravno, ali Nova godina na Zlatiboru je ipak vaznija.
 
Vrh