Šta je novo?

Metro

Pa samim tim, priča ''ne trebe metro ispod Zemuna jer biće bulevar'' pada u vodu.

Kao što meni ljudi sa foruma sproadično govore kako ne treba nam to i to jer biće UMP. A taj UMP nikako da dođe.
 
A, kokoška-jaje, OK.

Uzgred, mislim da ne može ni da se napravi metro bez rekonstrukcije iznad, treba makar prostor za stanice, zatim da se izmešta infrastruktura itd.
 
Znači ne može da se pravi metro ispod Zemuna bez raskopavanja i čišćenja svega iznad, a može da se pravi isti takav metro ispod Kliničkog, Gazele, Vukovog spomenika...

Mislim tako ispada.
Metro u Zemunu - uh ne brate, pa kako, pa zašto, pa nema potrebe, biće novi bulevar...
Metro ispod bilo kog dela desne obale Save, metro ispod same zgrade Kliničkog - good to go, samo krenimo i cepajmo...

Ne razumem baš.
 
Pa moraš da imaš prostor za stanicu, onda, na tom prostoru moraš da izmestiš magistralnu i ostalu infrastrukturu - kanalizacija, vodovod - a ne verujem da u Ugrinovačkoj ima mesta za to, moraće neka kuća da odleti sigurno. Kod kliničkog treba da ima mesta, jer je u startu i planiran metro tu.

Recimo, u starom planu je bilo predviđeno kao jedan od većih poslova izmeštanje kolektora kod Fontane, ali to tamo može, jer ima prostora. Gore u Zemunu, ne znam. Već se i radi na promeni dela trase linije 1 na Paliluli, jer je došao čovek iz 'Jaroslava Crnog' i pokazao im da će da zakače Interceptor.
 
Metro zavisi od psihologije koliko i od finansija. Mi jesmo siromasni, u proseku imamo dovoljno tek za hranu i racune, sto znaci da ne mozemo ziveti “kao na Zapadu”, tj objektivno nemamo novca za najnoviji mobilni, letovanje u Grckoj, i Novu godinu na Zlatiboru. Pa smo dosli na genijalnu ideju: kupicemo najnoviji mobilni tako sto prosto necemo placati racune. Ne placamo kartu u gradskom prevozu, ne placamo odrzavanje fasada, ne placamo da gradimo kanalizaciju, ne placamo ni izgradnju metroa. I eto, ostaje nam nesto para, pitamo se kako se i drugi narodi toga nisu setili? Naravno, posle izvesnog vremena saobracajne guzve u Beogradu se povecavaju, fasade propadaju, pola grada nema kanalizaciju, vazduh se ne moze disati. Odemo u druge zemlje i divimo se kako je kod njih sve sredjeno i kako “postoji sistem”: oni placaju prvo racune, a za mobilni i letovanje koliko im ostane. Mozemo li drugacije? Naravno, ali Nova godina na Zlatiboru je ipak vaznija.
Је л има неки фонд у који се уплаћује за метро? Је л долази признаница на кућну адресу сваком ко живи у Београду? Људи плаћају порез, таксе, акцизе и друге намете, а онда неко тврди да су Београђани бахати јер иду на море. Што то не реше од пара које редовно узимају од народа? 100 година причају како ће да направе метро и ништа урадили нису, а паре су узимали сваки пут.

Плаћају људи и овде рачуне и то доста дуго. Ти мислиш да ми немамо метро јер неко није платио струју или инфостан? За 100 година би послали човека на Марс од пара које су скупили.
 
Kod kliničkog treba da ima mesta, jer je u startu i planiran metro tu.
Gde ga tačno ima? Pitam vezano i za površinu i za podzemlje. Stalno slušam kako je ispod Kliničkog sve spremno za prolazak krtice, pa tunela pa voza. A niko nikad nije priložio nikakav nacrt, fotografiju, pa čak ni pisani izveštaj o tome šta je zapravo ispod te zgrade. Verujem da većina forumaša čak nikad nije ni sišla na nivo -2 (odnosno onaj koji je u podrumu).

Što se ostalog tiče, pa ne znam šta je nejasno - svaka gradnja velikog projekta iziskuje neke troškove, radove, premeštanja i reorganizaciju. Imajući sve to u vidu, zašto je gradnja metroa u Zemunu drugačija i delikatnija priča od gradnje metroa na desnoj obali Save?


Ovo je forum na kome je dogma i nebuloza predlagati širenje tramvaja na ravnicama i prostranstvima Novog Beograda, a širenje ( da ne kažem šiljenje) šina po brdima i gudurama desne obale Save je skroz na mestu i poželjno. Forum na kome je nezamislivo da se ispod ravnog Zemuna (još uvek) relativno niske gustine naseljenosti provuče metro, a provlačenje tunela tik ispod stubova KCS, ispod Vukovog spomenika, ispod Slavije... to je sve normalno i očekivano.

Kao što je za neke bilo nezamislivo da se šire postojeće ulice na Vračaru rušenjem 20ak udžerica i starudija, i da se provuče trolejbuska mreža od Žičke kroz Grčića Milenka, preko JB pa sve do Kruševačke. To im je nezamislivo. A gradnja UMPa koja još nije počela, a trajaće 20 godina, i zahtevaće rušenje 120 kuća i koječega,to je sasvim ok.

Bš mi sve, ili tu nešto nema logike ili sam možda ja prosto prs'o.
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Sve si to iskonstruisao, niti ima takvih dogmi, niti ičeg sličnog.

Ne znam za KCS, ali pošto je građen kada je rađen prilično detaljan plan za metro, verujem da su o tome mislili. Još je i Hotel Hajat 1989. građen with respect to the planned M1 line.
 
Dakle, potvrđujete da pojma blagog nemate šta je ispod KCS, niti kako bi se sproveo metro ispod njega i ostalih problematičnih delova desne obale Save. Ali zato znate unapred da metro ispod Zemuna ne sme da se provuče.

Ok.

Da dodam još jednu stavku u arhivu bisera sa foruma. Stavljam je odmah iza foldera ''Zašto tramvaj nije za Novi Beograd a jeste za Petlovo brdo i Kumodraž'' i ''zašto je bolje čekati UMP 50 godina umesto proširiti 5 ulica''.
 
Је л има неки фонд у који се уплаћује за метро? Је л долази признаница на кућну адресу сваком ко живи у Београду? Људи плаћају порез, таксе, акцизе и друге намете, а онда неко тврди да су Београђани бахати јер иду на море. Што то не реше од пара које редовно узимају од народа? 100 година причају како ће да направе метро и ништа урадили нису, а паре су узимали сваки пут.

Плаћају људи и овде рачуне и то доста дуго. Ти мислиш да ми немамо метро јер неко није платио струју или инфостан? За 100 година би послали човека на Марс од пара које су скупили.
Nismo se razumeli, mozda.

Pod neplacanjem racuna ne podrazumevam samo bukvalno izbegavanje placanja onoga sto se duguje, kao izbegavanje placanja karte u gradskom prevozu. Mislim i na nerealno niske racune koji nam stizu, koji su daleko od toga da pokrivaju realne troskove. Npr odrzavanje fasada, kao i gradnja metroa, zahtevali bi znacajno veca izdvajanja iz nasih licnih budzeta nego sto je sada slucaj. Drzava nam umanjuje racune da bi nam ostalo vise novca za potrosnju.

Jos u Titovo vreme, nasi ljudi su se izrugivali Rusima zbog niskog zivotnog standarda. Rusi su se odricali licne potrosnje da bi npr gradili metro. Danas Moskva ima razvijenu metro mrezu, a Beograd nema ni jednu jedinu liniju metroa. Za razliku od Rusa, mozemo se medjutim pohvaliti da smo isli u Trst da kupimo farmerke. Na ovom primeru se vidi da dilema nije vezana samo za ovu vlast. Nama je u mentalitetu i psihologiji da prednost dajemo licnoj potrosnji.
 
Mislim i na nerealno niske racune koji nam stizu, koji su daleko od toga da pokrivaju realne troskove.
Ниски су у односу на Европу, али нису ниски у односу на зараде које остварујемо овде. Друго, држава треба да се потруди да смањи своје расходе и расходе привредних друштава у својем власништву. Онда ће имати више новца. Држава то не ради, већ све пребацује на народ.
Npr odrzavanje fasada, kao i gradnja metroa, zahtevali bi znacajno veca izdvajanja iz nasih licnih budzeta nego sto je sada slucaj.
Мислим да из буџета поштеног света и радног народа нема више шта да се узме. Држава би морала да почне да опорезује оне који порез не плаћају, а зарађују велике своте новца, као и да смањи своје расходе, Већ сам причао да је Србија једна од ретких земаља где људи плаћају порез на непокретност у којој живе. То је већ озбиљно лицемерје државе и системски проблем, јер ако не могу ништа да ураде од тог новца који су узели од народа, онда не треба да постоји држава као таква. Обични људи уплаћују доста током свог живота и не живе луксузно. Власт би морала да види да узме од странаца и домаћих тајкуна, а не да повећава цену струје у недоглед.

Могли би да укину субвенције страним фирмама, као и да престану да им опраштају дугове за ПИО и др. намете. То све ми покривамо из својих средстава.
Drzava nam umanjuje racune da bi nam ostalo vise novca za potrosnju.
Држава увећава рачуне путем лажних намета, као што је ТВ претплата, нека такса или накнада за одводњавање и др. ставке у рачунима. До скоро није постојала "ангажована енергија", а онда се неко сетио и да то измисли и да наплати. Услуга иста или гора, а цена виша.
Jos u Titovo vreme, nasi ljudi su se izrugivali Rusima zbog niskog zivotnog standarda. Rusi su se odricali licne potrosnje da bi npr gradili metro. Danas Moskva ima razvijenu metro mrezu, a Beograd nema ni jednu jedinu liniju metroa. Za razliku od Rusa, mozemo se medjutim pohvaliti da smo isli u Trst da kupimo farmerke. Na ovom primeru se vidi da dilema nije vezana samo za ovu vlast. Nama je u mentalitetu i psihologiji da prednost dajemo licnoj potrosnji.
Јесте, али нису обични људи одлучивали о томе нити су обични људи одвајали од својих уста и плаћали у фонд за метро, већ је то радила држава. И Југославија је могла да га направи, али је имала преча посла. Овде се слажем са тобом делимично.
 
Лепо је што се поредимо са државама као што су Шведска, Норвешка итд, али ми не спадамо у ту лигу, нажалост. Они су тај новац имали и могли су да га троше на шта желе - да ли им је метро помогао и колико, не знам (надам се да јесте). Но, ми тај новац немамо, односно имамо ако се одрекнемо гомиле других ствари, те зато кажем да ћемо у том случају бити слепци који су спичкали сав новац на метро.
Не кажем да је метро глупост, само да је прескуп за нас и да треба да нађемо најоптималније решење које се уклапа у неки одржив буџет, а не да се трипујемо да смо богати као Швеђани.
pazi, ako imamo za moravski koridor/autoput, ili za autoput ka cg, onda po toj istoj cost-benefit formuli imamo bar za 6 linija metroa u bgd...
 
U svakoj zemlji izgradnja metroa je politick aodluka, zbog svoje skupoce. A onda se mafija trudi da se prikaci i ugradi.
Kod nas Mafija gradi metro, a gradjani pokusavaju raznim inicijativama za izmenu linija da ostvare svoje interese.
 
Nismo se razumeli, mozda.

Pod neplacanjem racuna ne podrazumevam samo bukvalno izbegavanje placanja onoga sto se duguje, kao izbegavanje placanja karte u gradskom prevozu. Mislim i na nerealno niske racune koji nam stizu, koji su daleko od toga da pokrivaju realne troskove. Npr odrzavanje fasada, kao i gradnja metroa, zahtevali bi znacajno veca izdvajanja iz nasih licnih budzeta nego sto je sada slucaj. Drzava nam umanjuje racune da bi nam ostalo vise novca za potrosnju.

Jos u Titovo vreme, nasi ljudi su se izrugivali Rusima zbog niskog zivotnog standarda. Rusi su se odricali licne potrosnje da bi npr gradili metro. Danas Moskva ima razvijenu metro mrezu, a Beograd nema ni jednu jedinu liniju metroa. Za razliku od Rusa, mozemo se medjutim pohvaliti da smo isli u Trst da kupimo farmerke. Na ovom primeru se vidi da dilema nije vezana samo za ovu vlast. Nama je u mentalitetu i psihologiji da prednost dajemo licnoj potrosnji.
Bravo!

Narodu je projekat Nacionalnog stadiona zato toliko vazan.
Sjaj, glamur. Farmerke iz Trsta.
Ljudi po selima koji voze bele mercedese kroz blato.

Vlast je obicno onakva kakav je mentalitet naroda. U Srbiji vlast apsolutno odgovara mentalitetu, inteligenciji i kulturi vecine gradjana.
 
Gde ga tačno ima? Pitam vezano i za površinu i za podzemlje. Stalno slušam kako je ispod Kliničkog sve spremno za prolazak krtice, pa tunela pa voza. A niko nikad nije priložio nikakav nacrt, fotografiju, pa čak ni pisani izveštaj o tome šta je zapravo ispod te zgrade. Verujem da većina forumaša čak nikad nije ni sišla na nivo -2 (odnosno onaj koji je u podrumu).

Što se ostalog tiče, pa ne znam šta je nejasno - svaka gradnja velikog projekta iziskuje neke troškove, radove, premeštanja i reorganizaciju. Imajući sve to u vidu, zašto je gradnja metroa u Zemunu drugačija i delikatnija priča od gradnje metroa na desnoj obali Save?


Ovo je forum na kome je dogma i nebuloza predlagati širenje tramvaja na ravnicama i prostranstvima Novog Beograda, a širenje ( da ne kažem šiljenje) šina po brdima i gudurama desne obale Save je skroz na mestu i poželjno. Forum na kome je nezamislivo da se ispod ravnog Zemuna (još uvek) relativno niske gustine naseljenosti provuče metro, a provlačenje tunela tik ispod stubova KCS, ispod Vukovog spomenika, ispod Slavije... to je sve normalno i očekivano.

Kao što je za neke bilo nezamislivo da se šire postojeće ulice na Vračaru rušenjem 20ak udžerica i starudija, i da se provuče trolejbuska mreža od Žičke kroz Grčića Milenka, preko JB pa sve do Kruševačke. To im je nezamislivo. A gradnja UMPa koja još nije počela, a trajaće 20 godina, i zahtevaće rušenje 120 kuća i koječega,to je sasvim ok.

Bš mi sve, ili tu nešto nema logike ili sam možda ja prosto prs'o.
Ti si u pravu. Ali mentalitet vecine, kako u stvarnosti, tako i na forumu je takav.
Sto nebuloznija, spektakularhnija ideja, to vise pristalica.
Samo nek nema analize, plana, itd.
To narod voli.
Tome se divi.

Jasno je da je sirenje tramvaja i sinskih sistema daleko lakse na NBGd-u, ali narod voli da se ulizuje vlasti. Cak i kada nema direktne koristi. Cak i kad mastaju, oni mastaju onako kako misle da zeli Vodja/Hulja. I to je jace od njih, jace od razuma. Tolika ih strast drma.

Sirenje tramvaja na desnoj obali spektakularno kosta, ali nas ne zanima nista.
 
Ljudi po selima koji voze bele mercedese kroz blato.
Какве везе ово има са изградњом метроа? Је л треба да прода 200D и да уплати у фонд за метро?
Sto nebuloznija, spektakularhnija ideja, to vise pristalica.
Зашто је небулозно да метро иде кроз Земун под земљом?
 
Какве везе ово има са изградњом метроа? Је л треба да прода 200D и да уплати у фонд за метро?

Зашто је небулозно да метро иде кроз Земун под земљом?

1. Je vezano za prico o tome kako na snarod radije daje na trenutnu potrosnju nego na kapitalne ivesticije.
2. Mozda je tako za Zemun, ali lakse je nadzemno provuci prugu kroz NBGD nego kroz stari deo Beograda.
 
1. Je vezano za prico o tome kako na snarod radije daje na trenutnu potrosnju nego na kapitalne ivesticije.
Ајмо опет:

Да ли ти добијаш рачун за метро на кућу? Је л ти доставља држава сваког месеца колико треба да платиш за изградњу ауто-пута? Не. То се гради из пара које људи уплате преко пореза, такси и акциза. Држава узима паре од народа преко намета и те паре распоређује како жели. Поред тога узима кредите, које враћа преко пореза који опет узме од нас.

Ти плаћаш Инфостан, струју, воду, телефон. Плаћаш редовно одржавање зграде. Ако не платиш неки од тих рачуна, држава ти узме принудно паре.

Кад свако буде почео да добија рачун на кућу да плати изградњу метроа, онда ћемо да причамо о томе да ли људи радо или нерадо дају паре за тако нешто. До тада, људи присилно дају паре за све.
2. Mozda je tako za Zemun, ali lakse je nadzemno provuci prugu kroz NBGD nego kroz stari deo Beograda.
Е видиш, то није тачно. Може пруга да иде надземно свуда, али је питање коме то треба и колико буке производи. Замисли да ти то пролази близу стана или куће. Неко живи у тесном Земуну и онда још добије воз који ће да му иде у висини прозора.
 
Може пруга да иде надземно свуда, али је питање коме то треба и колико буке производи. Замисли да ти то пролази близу стана или куће. Неко живи у тесном Земуну и онда још добије воз који ће да му иде у висини прозора.
Nadzemne linije metroa su danas obično prekrivene zvučnom izolacijom, izuzetak su stariji delovi metroa u Čikagu i Njujorku od pre 100+ godina. Mislim da bi bilo jeftinije kada bi linija 2 bila nadzemna od prelaska Save do međuopštinske granice NBG i Zemuna. Visoki i debeli stubovi sa železničkim vijaduktima bi se u novobeogradski beton još nekako uklopili, ali bi usred zemunskog ambijenta izgledali jezivo.
 
Поред буке постоје и вибрације. Не знам да ли сте некада били у стану у центру Београда који се тресе када прође трамвај. Истина да су савремени системи тиши и пријатнији, али свако возило ствара буку и вибрације.

Али нема везе...
 
Ali u sredini novobeogradskih bulevara, po kojima ide drumski saobraćaj, koliko će šinsko vozilo da utiče na buku? Čuje li neko tramvaj u Jurija Gagarina?

Sve te šinofobije su u praksi pale u vodu: čitav red najskupljeg poslovnog prostora na NB je nikao odmah do pružnog pojasa u Milankovićevom bulevaru. Sad će, čak, gazda Gruja da zida i stanove.
 
Vrh