Pa kad možemo da govorimo da smo kupovinom ličnih kola rešili sve probleme u životu..., država i sistem mogu da odlažu izgradnju metroa u nedogled.Слажем се. Не треба нам оваква прва линија.
То опет не значи да треба да говоримо како је трамвај довољан или да мора да се уведе више аутобуса.
Пре бих рекао да је то због ових који мисле да је Беовоз исто што и метро.Pa kad možemo da govorimo da smo kupovinom ličnih kola rešili sve probleme u životu..., država i sistem mogu da odlažu izgradnju metroa u nedogled.
Ако би становници Београда дозволили себи да им неко подвали метролике трамвајске деонице у центру, мислим да би свака власт славила, јер би тако "решила" проблем метроа за вијек вијекова. 2012. су покушали да прогурају тако нешто, када су трамвај називали метроом и о томе су снимали емисије и хвалили се на Студију Б. На сву срећу, тај план није прошао.@Дошљак
A možemo li to?
Politički korektan odgovor na ovu temu glasi: 'Treba metro, ali ne ovakav'. Realističan odgovor glasi: 'Ne treba metro' i posledica je analize šta će da se desi uđemo li u ekstremno skup posao u ovom trenutku i sa ovakvim stanjem ukupne infrastrukture.
Pravi put je poći od odgovora na pitanje: 'Koliko para možemo da izdvojimo za javni prevoz u Beogradu u sagledivom roku?' I na osnovu toga videti u šta najviše ima smisla uložiti. I ja sam siguran da su to tramvaj - uključuje i kratke metrolike deonice u centru - i gradska železnica, a da grinfild metro to nipošto nije.
Треба унапредити постојеће системе паралелно са изградњом метроа.
To je kao onaj vic sa dva Bosanca koja grade tunel...počnu sa dve različite strane..ne nađu se na sredini pa na kraju naprave dva tunela..SNS +1. A šta ako počnu, a nikad ne završe?
P.S. sad mi padne na pamet - šta ako jedni krenu da rade depo, pa se promeni vlast, a drugi krenu da kopaju tunel?
Bio pre inflacije. Sad niko ni ne zna koliko je (postavićemo standard).3 linije metroa od 20km svaka bi trebale da koštaju 6-7 milijardi jer je kilometar tunelske deonice 100-120 miliona evra.
Pravi put je poći od odgovora na pitanje: 'Koliko para možemo da izdvojimo za javni prevoz u Beogradu u sagledivom roku?' I na osnovu toga videti u šta najviše ima smisla uložiti. I ja sam siguran da su to tramvaj - uključuje i kratke metrolike deonice u centru - i gradska železnica, a da grinfild metro to nipošto nije.
Da krenemo da resavamo problem saobracaja koji gusi Bgd a time i ekonomiju Srbije? Ostalo si na zalost sve u pravu, ali tu smo gde smo...Који ће нам такав метро?
А само бих напоменуо - направимо ли Нови савски мост са онаквим прилазима и Базисни тунел (у то друго не верујем) и подземну гаражу код обелиска пред Бранковим мостом, никаква разумна изградња метроа, ЛРТ-а, преметроа на оси исток-запад више неће бити могућа.
U glavnom metro ne resava probleme saobracaja, sto ljudi koji gravitiraju metro mrezom vec zive u gradu. Drumski saobracaj resava tramvaj sto zauzme mesto cestnom saobracaju i prigradska zeleznica koja prikljucuje dnevne radne migrante u prigradu. Nije mi poznato sto bi metro nesto znacilo da se smanje guzve na Gazeli. Primer Minhen sa svojih 6 linija Metro i 100 metro stanica koji je vec 1980ih doziveo saobracajni kolaps (najoptereceniji grad nemacke cestnom saobracajom). Najveca stetu su pravili kada su gradili metro, prosirili drumske ceste sa kojih su skljanali tramvajske sine, nekad uske ceste postadose prosirene autostrade i eto tromb i kolaps centra. U Minhenu je osetno S-Bahn smanio cestni promet isto ga dnevno koriste 840.000. Ne treba verovati Vesicu i drugima koji misle da ce metro nesto resiti u saobracaju, nece. Vise ce resiti prosirenje tramvaja i Bg:voz. Ovo je samo marketingsi projekt da bi Beograd imao metro. Kasno je sto je grad vec izgraden za cestni promet, treba tu slusati americke strucnjake. Rapid tranzit je trebalo poceti 1970ih kad se dogodio uspon auomobilizma u Jugoslaviji.Da krenemo da resavamo problem saobracaja koji gusi Bgd a time i ekonomiju Srbije? Ostalo si na zalost sve u pravu, ali tu smo gde smo...
Zašto bi neko gradio metro kada ima sasvim dovoljan broj ljudi koji plaćaju akcize na gorivo, kupuju benzin, svakodnevno koriste kola, plaćaju osiguranja, idu na godišnje preglede, plaćaju registracije vozila, plaćaju mesečni, dnevni i na sat zakup parking mesta...Пре бих рекао да је то због ових који мисле да је Беовоз исто што и метро.
Сад је 10 милијарди... Кад је било милијарду тад су говорили "уфффф, за те паре можемо да направимо још 100 км траНваја и да купимо 1000 аутобуса" или још боље "а што нам не повећају пеМзије"?Znam, to je dominantna škola mišljenja. Ali racionalna argumentacija ne stoji iza nje, jer to što navodiš je reda veličine 10 milijardi evra. Smešno je o tome i razmišljati.
U svakom slučaju, dozvolio bih da, ko hoće, to gradi, ali bez mojih 20.000 evra. Da mi država ostavi to, a kad se izgradi, da ja plaćam ekonomsku cenu karte ako hoću da se vozim. 12€, 18$ po vožnji, koliko god treba. A vi što hoćete to, nek vam bude 89 dinara, al prvo da vam se uzme kroz porez koliko treba. To bi bilo fer.
"svaka dramatična promena trase neke linije metroa, kao što je slučaj sa pomenutom izmenom trase linije 2, neminovno utiče na promene drugih linija, zahtevamo od nadležnih da obaveste javnost o efektu ove izmene na druge linije metroa"Udruženje građana "Po meri metro": Nadležni da obaveste javnost o efektu izmena druge linije metroa
Udruženje građana "Po meri metro": Nadležni da obaveste javnost o efektu izmena druge linije metroawww.ekapija.com