Šta je novo?

Metro

Слажем се. Не треба нам оваква прва линија.

То опет не значи да треба да говоримо како је трамвај довољан или да мора да се уведе више аутобуса.
Pa kad možemo da govorimo da smo kupovinom ličnih kola rešili sve probleme u životu..., država i sistem mogu da odlažu izgradnju metroa u nedogled.
 
@Дошљак
A možemo li to?

Politički korektan odgovor na ovu temu glasi: 'Treba metro, ali ne ovakav'. Realističan odgovor glasi: 'Ne treba metro' i posledica je analize šta će da se desi uđemo li u ekstremno skup posao u ovom trenutku i sa ovakvim stanjem ukupne infrastrukture.

Pravi put je poći od odgovora na pitanje: 'Koliko para možemo da izdvojimo za javni prevoz u Beogradu u sagledivom roku?' I na osnovu toga videti u šta najviše ima smisla uložiti. I ja sam siguran da su to tramvaj - uključuje i kratke metrolike deonice u centru - i gradska železnica, a da grinfild metro to nipošto nije.
 
Pa kad možemo da govorimo da smo kupovinom ličnih kola rešili sve probleme u životu..., država i sistem mogu da odlažu izgradnju metroa u nedogled.
Пре бих рекао да је то због ових који мисле да је Беовоз исто што и метро.
 
@Дошљак
A možemo li to?

Politički korektan odgovor na ovu temu glasi: 'Treba metro, ali ne ovakav'. Realističan odgovor glasi: 'Ne treba metro' i posledica je analize šta će da se desi uđemo li u ekstremno skup posao u ovom trenutku i sa ovakvim stanjem ukupne infrastrukture.

Pravi put je poći od odgovora na pitanje: 'Koliko para možemo da izdvojimo za javni prevoz u Beogradu u sagledivom roku?' I na osnovu toga videti u šta najviše ima smisla uložiti. I ja sam siguran da su to tramvaj - uključuje i kratke metrolike deonice u centru - i gradska železnica, a da grinfild metro to nipošto nije.
Ако би становници Београда дозволили себи да им неко подвали метролике трамвајске деонице у центру, мислим да би свака власт славила, јер би тако "решила" проблем метроа за вијек вијекова. 2012. су покушали да прогурају тако нешто, када су трамвај називали метроом и о томе су снимали емисије и хвалили се на Студију Б. На сву срећу, тај план није прошао.

Београд мора да добије прави метро, који ће повезивати центар Земуна, Нови Београд, центар града и Коњарник (прва линија), као и Миријево, Трг републике, Баново брдо, Церак, Петлово брдо и Орловачу (друга линија). Трећа би могла да иде од Бањице или Миљаковца па опет преко Саве или у Борчу.

Само прави метро, никаква јефтина решења.
 
Znam, to je dominantna škola mišljenja. Ali racionalna argumentacija ne stoji iza nje, jer to što navodiš je reda veličine 10 milijardi evra. Smešno je o tome i razmišljati.

U svakom slučaju, dozvolio bih da, ko hoće, to gradi, ali bez mojih 20.000 evra. Da mi država ostavi to, a kad se izgradi, da ja plaćam ekonomsku cenu karte ako hoću da se vozim. 12€, 18$ po vožnji, koliko god treba. A vi što hoćete to, nek vam bude 89 dinara, al prvo da vam se uzme kroz porez koliko treba. To bi bilo fer.
 
Poslednja izmena:
3 linije metroa od 20km svaka bi trebale da koštaju 6-7 milijardi jer je kilometar tunelske deonice 100-120 miliona evra.
 
SNS +1. A šta ako počnu, a nikad ne završe? :ROFLMAO:

P.S. sad mi padne na pamet - šta ako jedni krenu da rade depo, pa se promeni vlast, a drugi krenu da kopaju tunel?

giphy.gif
To je kao onaj vic sa dva Bosanca koja grade tunel...počnu sa dve različite strane..ne nađu se na sredini pa na kraju naprave dva tunela..:)
 
3 linije metroa od 20km svaka bi trebale da koštaju 6-7 milijardi jer je kilometar tunelske deonice 100-120 miliona evra.
Bio pre inflacije. Sad niko ni ne zna koliko je (postavićemo standard).

A u Pešti i dobrano pre inflacije bio 200 mil EUR (7,5 km - 1,5 mlrd).

Inače, 6-7 milijardi - sitnica.
 
Pravi put je poći od odgovora na pitanje: 'Koliko para možemo da izdvojimo za javni prevoz u Beogradu u sagledivom roku?' I na osnovu toga videti u šta najviše ima smisla uložiti. I ja sam siguran da su to tramvaj - uključuje i kratke metrolike deonice u centru - i gradska železnica, a da grinfild metro to nipošto nije.
1672303537207.png
 
Pozitivni pomaci u 2022 za celu pricu metroa su definitivno to sto su:

-Usvojeni detaljni urbanisticki planovi za neke od trasa metroa
-Krenulo se u izradu projekata za neke delove trase. Definisane su trase i vertikalni profili. Jos jednom smo utvrdili da nije rodio taj koji ce smisliti projekat metroa kojim ce svi biti zadovoljni.
-Uradjene su detaljni geodetski snimci trasa i nesto geomehanike (bas bas nedovoljno, treba napomenuti)
-Odvojena su znacajna sredstva u budzetu za narednu godinu
-Zapoceti su nekakvi radovi (makar i simbolicno)
-Osnovano je javno preduzece koje ce se baviti metrom

Na zalost, to je sve jos uvek u okviru onoga sto je bilo uradjeno i ranih 80ih u vreme Jovina. Deo sredstava je bio obezbedjen iz samodoprinosa 1982, i glavni projekti stanica i tunela su bili zavrseni.

Medjutim onda su bili uradjeni i detaljni predmeri za ceo projekat i shvatilo se da je to sve finansijski neizvodivo. Deo krivice pada na politicare koji pare nisu uspeli da obezvede, a deo pripada i tadasnjim projektantima koji su bili preambiciozni u svojim planovima. Naravno, i vremena su se promenila i Jugoslavija vise nije bila ono sto je bila deceniju ranije, a verovatno i jedni i drugi to tada nisu mogli da sasvim sagledaju.

Sada smo u slicnoj situaciji. Jedna od bojazni je da ce se krenuti grlom u jagode, potpisati prvi ugovori bez detaljne analize isplativosti samo da bi se sa projektom zapocelo. To nas, zaista, moze dovesti u beskonacni finansijski ponor sipanja milijardi dolara samo da se prva linija nekako zavrsi. To bi bio slican scenario liniji 4 u Budimpesti, i posle tog gorkog iskustva verovatnoca daljeg sirenja mreze bi bila mala. Doduse, to sve i jeste u duhu naseg naroda koji kupi plac i onda krene da pravi kucu od 500m2 na njemu - pa je onda zida do kraja zivota i ostavi sinovima da zavrse fasadu i enterijer.

Ukoliko pre pocetka radova i bude uradjena neka detaljna analiza troskova (a i benefita), onda ostaje bojazan da ce se osamdesete ponoviti. To je verovatno i najgori scenario jer onda ja za zivota necu videti metro u Beogradu - kao sto nisu ni moji roditelji koji su taj samodoprinos 1982 placali.

Ostaje na kraju nada da ce, kada nas zadesi realnost predracuna radova, uraditi jedan dobar Value Engineering celog projekta, apetiti malo zauzdati i projekat uvesti u izvodive okvire. Na zalost, to ce znaciti dodatno izgubljeno vreme i trosak preprojektovanja, ali i to je mnogo manje zlo od druga dva scenarija.

Udavih ovih dana sa pisanjem ovde i za to se izvinjavam - srecni praznici svima i uzdravlje!
 
Poslednja izmena:
Да, то су два могућа сценарија, с тим што мислим да је сад вероватније него 1982. да као мамлази кренемо у градњу 5 км за милијарду и по - из једноставног разлога, јер нас сад у односу на то време ипак воде веће будале, које су способне да плаћају милијарде евра за једну кратку пругу за 200 км/х, док им по осталим пругама искачу цистерне са отровом и убијају људе.

А само бих напоменуо - направимо ли Нови савски мост са онаквим прилазима и Базисни тунел (у то друго не верујем) и подземну гаражу код обелиска пред Бранковим мостом, никаква разумна изградња метроа, ЛРТ-а, преметроа на оси исток-запад више неће бити могућа.
 
Пошто су власти од свргавања Милошевића успешно све рсзбуцале будзашто, једино што можемо да купимо ниже тржишне цене то је шљунак. Све остало од странаца по тржишним ценама иако се исти дотирају из буџета или кроз разне повластице. Пошто смо разбуцали и банке, ми више и немамо сопствених средстава за изградњу било чега. Челик - кинезима, цемент Швајцарци. Машине, за копање, Кинези, остала сигнална техника Французи. Каблове можда можемо да испоручимо, али су и те фабрике приватизоване, а и бакар је кинески.

Грађевинска оператива биће страна, а ми ћемо да будемо само са инжењерима за контролисање прописа. Радиће увозни радници из Кине, Пакистана или којекуде сабрани.

1. Имамо "развојни" метро који не решава саобраћајне проблеме и скраћује време путовања, већ иде по пустарама и то по геолошки најзахтевнијем и најнепредвидивим тереном.
2. Кредит гарантује република дакле буџет се оптерећује ставком изградње ове прескупе играчке
3. Наша држава, народ не добиајју од овог колача ништа или готово ништа, никакве компетенције, референце, знања или макар рециклажу новца кроз извођење. (осим батица-фирме, што јесте регистровано (можда) у Србији али са општим нема ништа.
4. Французи који су добили концесију за аеродром и који сада као вампир не силазе са метроа већ деценимаја, политички нам ничиом не помажу. Космет неће "отпризнати", наоружање наме не продају као ни лиценце за то, наша роба нема тамо прођу.

Који ће нам такав метро?
 
А само бих напоменуо - направимо ли Нови савски мост са онаквим прилазима и Базисни тунел (у то друго не верујем) и подземну гаражу код обелиска пред Бранковим мостом, никаква разумна изградња метроа, ЛРТ-а, преметроа на оси исток-запад више неће бити могућа.

Ih ne moze - samo zakopas jos dublje... Sta je to ikakav problem? Papir trpi sve! Dokazalose i pokazalo do sada u projektovanju ovih linija.

Salu na stranu, mogao bi mostom preko Save pa iznad novog ulicnog tunela, ali nisi daleko od istine!
 
Da krenemo da resavamo problem saobracaja koji gusi Bgd a time i ekonomiju Srbije? Ostalo si na zalost sve u pravu, ali tu smo gde smo...
U glavnom metro ne resava probleme saobracaja, sto ljudi koji gravitiraju metro mrezom vec zive u gradu. Drumski saobracaj resava tramvaj sto zauzme mesto cestnom saobracaju i prigradska zeleznica koja prikljucuje dnevne radne migrante u prigradu. Nije mi poznato sto bi metro nesto znacilo da se smanje guzve na Gazeli. Primer Minhen sa svojih 6 linija Metro i 100 metro stanica koji je vec 1980ih doziveo saobracajni kolaps (najoptereceniji grad nemacke cestnom saobracajom). Najveca stetu su pravili kada su gradili metro, prosirili drumske ceste sa kojih su skljanali tramvajske sine, nekad uske ceste postadose prosirene autostrade i eto tromb i kolaps centra. U Minhenu je osetno S-Bahn smanio cestni promet isto ga dnevno koriste 840.000. Ne treba verovati Vesicu i drugima koji misle da ce metro nesto resiti u saobracaju, nece. Vise ce resiti prosirenje tramvaja i Bg:voz. Ovo je samo marketingsi projekt da bi Beograd imao metro. Kasno je sto je grad vec izgraden za cestni promet, treba tu slusati americke strucnjake. Rapid tranzit je trebalo poceti 1970ih kad se dogodio uspon auomobilizma u Jugoslaviji.
 
Poslednja izmena:
Пре бих рекао да је то због ових који мисле да је Беовоз исто што и метро.
Zašto bi neko gradio metro kada ima sasvim dovoljan broj ljudi koji plaćaju akcize na gorivo, kupuju benzin, svakodnevno koriste kola, plaćaju osiguranja, idu na godišnje preglede, plaćaju registracije vozila, plaćaju mesečni, dnevni i na sat zakup parking mesta...
 
Ја управо о томе говорим! А сваки јавни превоз управо 8брнуто. Осим што кошта, мора и да се дотира
 
Znam, to je dominantna škola mišljenja. Ali racionalna argumentacija ne stoji iza nje, jer to što navodiš je reda veličine 10 milijardi evra. Smešno je o tome i razmišljati.

U svakom slučaju, dozvolio bih da, ko hoće, to gradi, ali bez mojih 20.000 evra. Da mi država ostavi to, a kad se izgradi, da ja plaćam ekonomsku cenu karte ako hoću da se vozim. 12€, 18$ po vožnji, koliko god treba. A vi što hoćete to, nek vam bude 89 dinara, al prvo da vam se uzme kroz porez koliko treba. To bi bilo fer.
Сад је 10 милијарди... Кад је било милијарду тад су говорили "уфффф, за те паре можемо да направимо још 100 км траНваја и да купимо 1000 аутобуса" или још боље "а што нам не повећају пеМзије"?

MC_ је рекао све. Људи ово желе.
 
"svaka dramatična promena trase neke linije metroa, kao što je slučaj sa pomenutom izmenom trase linije 2, neminovno utiče na promene drugih linija, zahtevamo od nadležnih da obaveste javnost o efektu ove izmene na druge linije metroa"
- Bila je upravo ona osoba, bivsi gradonacalnik i veliki knjizenvik, na nesretnom servisu srbije i istakao da je prva faza gotova i da se nece menjati, a da je druga faza i dalje u projektovanju tako da se sve odvija po planu i po predvidjenim rokovima...

"Ipak, iz ugla UG "Po meri metro", odlaganje početka izgradnje daje mogućnost da se prva linija Beogradskog metroa izmeni na osnovu datog alternativnog predloga trase prve linije metroa od strane stručnjaka iz Ežisa i Urbanističkog zavoda, a kojom je predviđena mogućnost da Prokop i Klinički centra Srbije budu povezani već prvom linijom Beogradskog metroa."
- ako ikad bude trebalo da se izadje na ulicu za ovo tu sam
 
Vrh