Šta je novo?

Metro

Imam utisak da ste svoje stavove o predlogu metro linija izgradili na temelju čisto emotivne reakcije - jer vam predložena trasa prve linije ne staje ispred kuće, ili jer ne volite režim; sve je to legitimno ali je malo zatrovalo diskusiju ovde
 
Nema ovo veze sa time da li mi staje ili ne metro ispred kuće. Ja lično smatram da metro treba da pokriva naselja koja su izgrađena, a ne da ih zaobilazi, i da pokriva delove grada koje su gradski oci zamislili da treba u budućnosti da se izgrade. Takođe, predviđeno je da kod mene prolazi treća linija, što smatram lošom stvari, zato što se tako izopštava Istočni Beograd, i to samo zato što je neko rekao da ne sme da se izgradi i krak prve linije preko Prokopa, pored trase koja ide i pored Galerije. Kada bi se taj krak izgradio, onda bi treća linija pokrivala Istočni Beograd, Bulevar kralja Aleksandra i Vukov spomenik. Takođe prioritet treba da bude i krak ka Ceraku, Vidikovcu, Labudovom brdu, Petlovim brdu i Orlovači, da onoliku Karaburmu ne zaobilazi k'o kiša oko Kragujevca, nego da ide sredinom naselja, čime se pokrivaju i Ćalije. Ovako je ljudima brže da sa 27, 27E, 16 i 23 stignu do centra, nego da idu ka periferiji da uhvate metro ka centru. Isto važi i za stanovnike Dedinja. A verovatno i nešto slično za stanovnike Železnika koji su dalje od ranžirne stanice.
 
Imam utisak da ste svoje stavove o predlogu metro linija izgradili na temelju čisto emotivne reakcije - jer vam predložena trasa prve linije ne staje ispred kuće, ili jer ne volite režim; sve je to legitimno ali je malo zatrovalo diskusiju ovde
Ево када су неки претходни планови предлагали метро осом М.Пупина-Бранков мост-Бранкова, дуж које сам живео, био сам против тог плана.
Моја критика је чисто објективна - метро је трасиран зоне мање густине насељености у приобаљу уместо кроз брда, скупље кроз мочварно земљиште, и заобилази битне објекте - здравствене центре, железничке станице, нову БАС на НБГ, аеродром, административне објекте, универзитетске центре.
Елаборат грађевинског факултета је то детаљно лепо описао, прочитајте то.
 
Na karti grada se lepo vidi sta je kicma Beograda.Gazela.Osa severozaoad-istok,jugoistok.Za pocetak.Pa se na to racvaju potezi ka cukarici,savskim blokovima itd.Na levoj strani nadzemno i most,u starom delu tunel,ukrstanje sa bg vozom kod vuka(neko je skoro napisao da vuk nije predvidjen za metro stanicu,izgleda da je mlad,pa se ne seca da je prvi nivo ispod ulice predvidjen za vestibil),dalje ispod bulevara.
 
Тако је. И не само испред наше куће, него ни испред кућа 98% потенцијалних корисника који су живи и радно поспобни и већ живе на локацијама и муче се генрацијама да дођу брзо до одређених места у престоници.
Не волимо режим, али то није прерогатива актуелног, нисмо волели ни претхонде. Народ је права опозиција било ком владајућем режиму. Јер нам се интереси, нажалост разликују и тако бар 100 година.
 
Imam utisak da ste svoje stavove o predlogu metro linija izgradili na temelju čisto emotivne reakcije - jer vam predložena trasa prve linije ne staje ispred kuće, ili jer ne volite režim; sve je to legitimno ali je malo zatrovalo diskusiju ovde
Људи су изградили своје ставове на основу тога што су деценијама плаћали порез и на крају је неко рекао да ће да гради тзв. развојни метро, који треба да повеже новоизграђене стамбене блокове, односно насеља. То је једна ствар. Друга ствар је у томе што већина људи која живи у тим већ изграђеним насељима (Бањица, Коњарник, Звездара, Баново брдо, Церак, Видиковац, Земун, Нови Београд итд.) користи јавни превоз за долазак на и одлазак са посла, а не приватан аутомобил, за разлику од будућих станара неизграђених насеља, који су у таквом материјалном положају да иду колима, таксијем или неким другим видом јавног превоза.

Што се тиче друге линије метроа, она је добра. Можда постоји нека мања замерка, али је у начелу добра пошто спаја најудаљеније тачке града са центром Београда, а између осталог се налази на оси највећег протока људи или једноставно - прелази преко Саве. Свако ко је барем једном дошао у Београд, схватио је да су највећа закрчења на мостовима у току дана и да највећи проблем, поред паркинга, представља прелаз преко неког од мостова у Београду.
 
Метро како је планиран неће ни ич помоћи Карабурми пошто иде по њеном ободу. Што се тиче Миријева покрива се део који ипак има Миријевски булевар као једину нормалну саобраћајницу која га повезује са центром, а изостављен је део који се ослања на преузане Мите Ружића и Драгослава Срејовића.
Бежанија је један од погоднијих делова града и за трамвај и за тролејбус, али нико неће да се бахће са тим системима више од најосновнијег одржавања исправних кочница, врата и сигнализације на возилима.
Ni meni nije jasno zašto M1 ne ide sredinom Karaburme, nego njenim obodom. Verovatno je to zbog nekih planiranih tajkunskih naselja na Adi Huji, međutim i sa takvom trasom će dobar deo Karaburme blisko gravitirati metrou, delovi tog naselja severno od Patrisa Lumumbe i istočno od Stevana Dukića sigurno hoće.

Deo Mirijeva gde je predviđena metro-stanica je najnaseljeniji, tu su gusto načičkane stambene zgrade sagrađene u vreme SFRJ, to je novourbanizovano naselje slično Braće Jerković ili Medakoviću. Ruralniji stari delovi Mirijeva bi imali mnogo manje putnika, jer je gustina naseljenosti relativno niska.

Ravničarski deo Bežanije sa blokovima jeste izuzetno pogodan za tramvaj, ali Stara Bežanija i brežuljak na kojem se nalazi Bežanijska Kosa nisu nimalo, jer su tu uže i mnogo strmije ulice. Jedino je Vojvođanska dovoljno prostrana za tramvajsku bašticu, a sokaci iznad nje više liče na Vračar nego na Novi Beograd. M3 bi trebala imati stanicu Bežanija u Vespučijevoj ulici blizu Novog Bežanijskog Groblja, taj kraj se jako teško može povezati tramvajem. Mada bi 75-cu možda trebalo pretvoriti u trolu, jednog dana kada se vozni park ozbiljno sredi i modernizuje.
 
Za Karaburmu nije samo problem što obilazi već imate i problem veoma nepovoljnog terena između stanica i samog naselja, ajde ujutru kad se ide na posao ide nizbrdo ka stanici, pritom i u tom scenariju što bi uopšte pešačio 400 m dole umesto da uđeš u daleko pristupačniji bus i pređeš npr. na metro kod Pančevca, ali tu opet imaš taj problem lošeg trasiranja koje prisiljava ljude na nepotrebna presedanja jer metro ne ide gde treba da ide. Isto tako mogu da zamislim da bi se i u povratku velika većina opredelila za bus koji će ih dovesti bliže mestu gde žive jer je uspon od Višnjičke popriličan i ja lično ni u ludilu se ne bih svaki dan pentrao od te imaginarne metro stanice ka naselju. I to je samo delić nebuloznih rešenja ovog metroa.

Po planu meni je najbliža ona stanica dole na kraju Cvijićeve, lokacija je bukvalno u pm, raskrsnica Despota Stefana-Cvijićeva je tu glavno čvorište prevoza i kretanja, gusto naseljen deo grada, a i sa metro stanicom tu bi olakšao i dalja presedanja na druge vidove prevoza.
 
I tako, ako ideš sa Karaburme do blokova, prvo ćeš busom do metroa br. 1, pa ćeš da presedaš ispod Trga na metro br. 2, pa kod Sava centra na tramvaj.

Menjaš 4 prevoza, posle uloženih 7 milijardi evra u javni prevoz. Dobar plan...

Zapravo, svako ko može ići će kolima. A i buniće se ljudi, pa će ostati 16-ca i 95-ca ko i danas.
 
Po planu meni je najbliža ona stanica dole na kraju Cvijićeve, lokacija je bukvalno u pm, raskrsnica Despota Stefana-Cvijićeva je tu glavno čvorište prevoza i kretanja, gusto naseljen deo grada, a i sa metro stanicom tu bi olakšao i dalja presedanja na druge vidove prevoza.
Stanica M1 Cvijićeva na uglu sa Poenkareovom je 270 metara od okretnice Dunav Stanica, odakle polaze mnogi međumesni autobusi i kombiji za Pančevo i Kovačicu. Tu postoji jak presedački potencijal za dnevne migracije u Beograd, možda bi i bolja lokacija bila da se metro nalazi kod same Dunav Stanice.

I sa ovakvim rešenjem, ne vidim zašto bi putniku bio veći problem da prepešači tih ravnih 200 metara od Despota Stefana do metroa od toga da ispred svoje zgrade čeka spori autobuski krš u koji ne može da se uđe.
 
Zbog geografije. Zbog čega bih morao da prolazim oko 30 metara iz rupe do površine, a da onda opet idem 10-15 metara uzbrdo, ako mogu da ne izgubim tih 10 minuta i samo uđem u autobus.

Kad god pričam sa nekim, uvek je: dobro, ali biće metro, tu neće biti gužve u saobraćaju i brže će se stizati (30 minuta tipa). Ali ljudi ne računaju da vreme putovanja nije samo ono što se vozimo u samom vozilu, već i koliko mi treba da dođem do mesta gde živim (vrata stana) i odredišta (učionica u školi/faksu, kancelarija...).
 
Ali ljudi ne računaju da vreme putovanja nije samo ono što se vozimo u samom vozilu, već i koliko mi treba da dođem do mesta gde živim (vrata stana) i odredišta (učionica u školi/faksu, kancelarija...).
Браво. Колико му треба од улазни врата свог стана до улазних врата канцеларије, ресторана, предузећа, ординације... То је суштина. О томе нико не прича, него говоре како нпр. аутобус са БАС-а стиже за два сата до неког места, а нико се не пита колико му треба од стана до БАС-а и онда колико од станице у месту доласка до коначног одредишта.
 
Stanica M1 Cvijićeva na uglu sa Poenkareovom je 270 metara od okretnice Dunav Stanica, odakle polaze mnogi međumesni autobusi i kombiji za Pančevo i Kovačicu. Tu postoji jak presedački potencijal za dnevne migracije u Beograd, možda bi i bolja lokacija bila da se metro nalazi kod same Dunav Stanice.

I sa ovakvim rešenjem, ne vidim zašto bi putniku bio veći problem da prepešači tih ravnih 200 metara od Despota Stefana do metroa od toga da ispred svoje zgrade čeka spori autobuski krš u koji ne može da se uđe.

A zašto bi 90% putnika koji će koristiti tu stanicu pešačilo nepotrebno 200 m ako nema potrebe za tim, ako će 90% putnika koji će je koristiti da krene u pravcu Despota Stefana kad izađe zašto se lepo stanica ne stavi gde treba, logika za lokaciju te stanice (kao i na većem delu trase) je isključivo zbog nekih privatnih interesa.
 
^^^"Vodoizvorište" verovatno. Šalim se. Veći je kompleks dva depoa (za metro i BG:Voz) nego što se misli. Pogledaj planove.
 
Zemljani radovi su započeti. Zapravo nasipanje.

Mislim da je neko okačio projekat metalne konstrukcije koju su francuzi radili za zgradu depoa.
 
Jbt u kakav se debakl ovo pretvorilo. Imamo pola miliona manje, Čukarica u padu kao posledica promene prioriteta, a metro i železnica predviđeni zajedno u Makišu i pored mesta na pretek za depoe u Kijevu i Vrbinom potoku.

Zvezdara, Palilula, Voždovac i Zemun se izgradili, a Čukarica eto nije zbog toga što su Vinogradi za 80k ignorisani usled pomeranja depoa s Vrbinog potoka u Makiš (naselje) koji imajući u vidu politički orkestriranu dinamiku radova inače i nije mogao biti izgrađen pre metroa (i usput podići populaciju, za razliku od BnV koji služi u investicione svrhe poput izdavanja, preprodaje po višoj ceni ili zadržavanja kapitala u slučaju propasti banaka).

Popis ih pretekao, samim tim i otkrio posledice vođenja takve politike. Sve ubrzano gubi smisao. Primećujem da ovde na brdu ima sve više nove buržoazije (poput notara koji uzimaju polovine dvojnih kuća P=300+m2, voze po nekoliko skupih džipova što je bilo rezervisano samo za Košutnjak), dok je veliki broj ljudi primoran na selidbu u jeftinije delove grada, upravo one koji su i dostigli ili pretekli Čukaricu. Jednostavno ljudi nemaju gde da se presele unutar opštine jer je gradnja u Mihajlovcu (između Zrmanjske i Paštrovićeve) preskupa i neadekvatna (lišena prostora kao na Vračaru), a sve iza brda predaleko od grada i sabstandardno (Rupčine, Železnik gore od Mirijeva, Altine ili Krnjače).

Ko god dođe na vlast trebalo bi da prioritizira popunjavanje rupe između Makiša i Vidikovca uz izgradju glavne trase istočno od Makiša, kao i da već planiran BG:Voz u Makišu produži ka Ostružnici i Aerodromu.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
 
Jbt u kakav se debakl ovo pretvorilo. Imamo pola miliona manje, Čukarica u padu kao posledica promene prioriteta, a metro i železnica predviđeni zajedno u Makišu i pored mesta na pretek za depoe u Kijevu i Vrbinom potoku.

Zvezdara, Palilula, Voždovac i Zemun se izgradili, a Čukarica eto nije zbog toga što su Vinogradi za 80k ignorisani usled pomeranja depoa s Vrbinog potoka u Makiš (naselje) koji imajući u vidu politički orkestriranu dinamiku radova inače i nije mogao biti izgrađen pre metroa (i usput podići populaciju, za razliku od BnV koji služi u investicione svrhe poput izdavanja, preprodaje po višoj ceni ili zadržavanja kapitala u slučaju propasti banaka).

Popis ih pretekao, samim tim i otkrio posledice vođenja takve politike. Sve ubrzano gubi smisao. Primećujem da ovde na brdu ima sve više nove buržoazije (poput notara koji uzimaju polovine dvojnih kuća P=300+m2, voze po nekoliko skupih džipova što je bilo rezervisano samo za Košutnjak), dok je veliki broj ljudi primoran na selidbu u jeftinije delove grada, upravo one koji su i dostigli ili pretekli Čukaricu. Jednostavno ljudi nemaju gde da se presele unutar opštine jer je gradnja u Mihajlovcu (između Zrmanjske i Paštrovićeve) preskupa i neadekvatna (lišena prostora kao na Vračaru), a sve iza brda predaleko od grada i sabstandardno (Rupčine, Železnik gore od Mirijeva, Altine ili Krnjače).

Ko god dođe na vlast trebalo bi da prioritizira popunjavanje rupe između Makiša i Vidikovca uz izgradju glavne trase istočno od Makiša, kao i da već planiran BG:Voz u Makišu produži ka Ostružnici i Aerodromu.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
Beograd ima pola miliona manje?
 
Vrh