Za oni koji ne znaju, Karađorđev park je "privremeno" stajalište. Možda se primetili da su skretnice na kraju stajališta K. Park malog radijusa. Peroni na stajalištu su kratki i sužavaju se u smeru ka Vukovom spomeniku, jer su ustvari projektom BGČ bile planirane skretnice mnogo većeg radijusa, koje bi omogućavale veću brzinu u skretanje, te bi na mestu sadašnjeg perona ustvari po projektu trebale biti skretnice. Pošto je izgrađeno privremeno neplanirano stajalište na mestu projektovanih skretnica velikog radijusa, morale su se skretnice malog radijusa zbudžiti na kraju samog stajališta. Projektom je bilo planirano "trajno" stajalište negde ispod Hrama otprilike, koje nikad nije izgrađeno, što znači da je tehnički moguće uraditi ga, te se ukrštanje sa metroom moglo uraditi tu. Ovako prave ukrštanje sa stajalištem gradske železnice koja je privremeno rešenje.
Više nije ni bitno da li je u pitanju kompromis, kakve ima tehničke karakteristike (veći radijus skretnica, i uopšte skretnice nisu prioritet na sporednom stajalištu u blizini glavne stanice, a na krajevima suženi peroni su normalna pojava pri naknadnim produženjima) imajući u vidu da je ključno gradsko čvorište pogodno za multimodalna presedanja odavno pokriveno železnicom. Planirana stanica kod Hrama bi opet bila blizu važnijeg Vuka, pri čemu ne bi ni opravdala ukidanje kompromisno, jeftinije, a svrsishodno stajalište na Automandi. Mislim da je to svršen čin. Teoretski je moguće umetanje Makenzijeve kao sporednog lokalnog stajališta i ništa više, međutim možda su usled nailaženja na tehničke prepreke i ponudili novo rešenje preko Autokomande.
Uz to sama Autokomanda ima potencijal generisanja više presedača i od Prokopa i od Vuka, trako da mislim da nije promašaj što je stanica tu, kao ni da je metro pokrije, međutim protivim se usiljenoj devijaciji pogrešne linije. To je stajalište na logičnoj/prirodnoj trasi treće (ili koje god, četvrte) linije.
Мислим да су ова кривудања због рељефа.
Што се тиче станице код Храма где би се укрштали БГ воз и метро, она најбоље да буде испод Булевара ослобођења. Аутокоманду као преседачко чвориште треба растурити пошто је нехумано.
Baš, baš krivuda. Odokativno ceo kilometar više. Ma što dublje, što duže, što veća kriza sve smo bogatiji, nema šta. Od tog ukrštanja nema ništa bez novog tunela poželjno s trećim krakom.
A mnogo je lakše "humanizovati" neadekvatan raspored autobuskih stajališta i unaprediti pešačke veze. Pomeranje usiljenih stajališta na uključenjima za 150, odnosno 300m ka Deligradskoj bi odmah dalo rezultate. Trebalo bi dodati novo zasebno stajalište 30 i 31 gore kod ulaza u stanicu K. Park. Takođe izgradio bi pothodnik ispred stajališta Franša D'Eperea u smeru ka Slaviji zbog toga što je postojeći u nastavku Bokeljske, a ne Rudničke kako bi se izbeglo nepotrebno kruženje izazvano davanjem akcenta na centralnom delu raskrpetlje, odlukom koja nam je i zagorčala život poslednjih decenija.
Ove dve fiks ideje zajedno s trećom lastinom nebulozom treba da se
sklone kod pruge. A
četvrta fiks ideja naravno da se
makne iza isključenja kao uvučeno stajalište.