Železničar
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 23.11.2008.
- Poruke
- 617
- Pohvaljen
- 923
Можда ће за те паре да купе Кртицу.
Najveći promašaj i prevara u istoriji grada će biti ako posle tolikih silnih obećanja i najava ne počne da se kopa čak ni to.Muka me 'vata kad se setim sta će da se kopa... Biće to najveći promašaj u istoriji i budućnosti grada.
Ja pričam o tome da je ova trasa metroa prilično loša, ali da će bez njega saobraćajna situacija u Beogradu biti još mnogo gora nego sa njim, i da je manje zlo da Beograd 2030-tih ima jednu ili dve ovakve linije, nego da 2040-tu dočeka bez ijedne linije, što je zagarantovan scenario ako se sada od metroa odustane ili ako se po pedeseti put sve vrati na projektovanje od nule.Ja pričam o trenutnoj trasi metroa, da je ona loša, a ti o tome kako treba imati metro radi metroa (indirektno).
Prag je manji od Beograda, a Beč je približno iste veličine, metro imaju odavno. Tramvajska mreža je trebala biti širena pre stotinak godina, ne kažem da je ne treba širiti i danas, ali ideja da i najbolji tramvaj može biti supstitut za najgori metro je lečenje tumora flasterom.Pa da je mreža širena na više koridora, sa što je moguće većim odvajanjem od ostatka saobraćaja, javni prevoz u Beogradu bi danas bio kud i kamo bliži sistemima gradova poput Praga, Beča itd, čak i bez metroa.
Gužve u celom gradu će se radikalno smanjiti tek kada se izgradi treća linija, sa prve dve linije će olakšanje osetiti Zemun, Novi Beograd, Karaburma, Mirijevo, severna Čukarica, a i ceo širi centar grada zajedno sa Bulevarom Despota Stefana i Kneza Miloša.Ok, i da dobijemo te dve linije, šta je sa ostala tri podsistema? Njih da ostavimo kakvi jesu?
Neće biti bolja situacija sa ovim planom metroa, već sam objašnjavao zašto, i zašto će isti povećati broj korisnika kola u saobraćaju. Bolje je nemati metro sa loše isprojektovanim trasama, pa kakav god da nam je gradski preoz, a teško da bi bio gori, nego imati loš metro sa linijama gradskog prevoza koje su istome prilagođene.Ja pričam o tome da je ova trasa metroa prilično loša, ali da će bez njega saobraćajna situacija u Beogradu biti još mnogo gora nego sa njim, i da je manje zlo da Beograd 2030-tih ima jednu ili dve ovakve linije, nego da 2040-tu dočeka bez ijedne linije, što je zagarantovan scenario ako se sada od metroa odustane ili ako se po pedeseti put sve vrati na projektovanje od nule.
Opet ti na indirektni način sa pričom kako treba da imamo metro motroa radi. Sve i da Vatikan ima 20 linija metroa, to ne znači da mora i Beograd da ga ima. A izopštavanjem dobrog dela Istočnog Beograda, neće ni ta treća linija ništa promeniti, zato što se planira da se sa trećom krpe nedostaci prve dve linije, umesto da treća bude prirodan nastavak razvoja metroa.Prag je manji od Beograda, a Beč je približno iste veličine, metro imaju odavno. Tramvajska mreža je trebala biti širena pre stotinak godina, ne kažem da je ne treba širiti i danas, ali ideja da i najbolji tramvaj može biti supstitut za najgori metro je lečenje tumora flasterom.
Gužve u celom gradu će se radikalno smanjiti tek kada se izgradi treća linija, sa prve dve linije će olakšanje osetiti Zemun, Novi Beograd, Karaburma, Mirijevo, severna Čukarica, a i ceo širi centar grada zajedno sa Bulevarom Despota Stefana i Kneza Miloša.
Trenutno postojeći podsistemi GSP se raspadaju, i naravno da in ne treba ostaviti u takvom stanju sve i kada bi dogodine dobili metro. Pod hitno moraju da se nabave novi zglobni trolejbusi, a i tramvaji koji su sada u proseku stari preko 35 godina. Malo veća balkanska kasaba Sofija u kojoj sam skoro bio ima i dobre tramvaje, i dobre trolejbuse, i sjajan metro, a srednjoevropska i svetska metropola Beograd od bruke i sramote ima kolekciju trolejbuskih i tramvajskih krševa, dok metro već 140 godina ima samo na crtežima
Slažem se, bez obzira što Lozana sa svojih 131.364 stanovnika ima dve linije metroa, ne znači da i 3x veći Novi Sad mora da ih ima, a ni duplo veći Kragujevac i Niš. Ali dve do tri linije tramvaja bi bar mogli da imaju, a 15x veći Beograd bi "već" metro makar mogao da započne. Srbija nije Švajcarska, ali ne mora baš da bude ni Uganda.Opet ti na indirektni način sa pričom kako treba da imamo metro motroa radi. Sve i da Vatikan ima 20 linija metroa, to ne znači da mora i Beograd da ga ima.
Slažem se, bez obzira što Lozana sa svojih 131.364 stanovnika ima dve linije metroa, ne znači da i 3x veći Novi Sad mora da ih ima, a ni duplo veći Kragujevac i Niš. Ali dve do tri linije tramvaja bi bar mogli da imaju, a 15x veći Beograd bi "već" metro makar mogao da započne. Srbija nije Švajcarska, ali ne mora baš da bude ni Uganda.
Bez imalo preterivanja se može reći da Beograd danas ima tramvaj tramvaja radi, linije 10, 11, 14 faktički skoro da ne postoje na ulicama, trojka zvanično ne saobraća pola decenije i neće ići još ko zna koliko dugo, čak ni sedmica i devetka nisu preterano redovne, garniture se kvare svaki dan, vozači izlaze napolje da ručno pomeraju skretnice, od ukupno 204 tramvaja u beogradskom voznom parku samo 58 komada čine nešto noviji i prostraniji CAF-ovi i Divazi, a ni oni nisu svi u voznom stanju. Pa zašto smo uopšte trošili milione i milijarde na gradnju i širenje sistema koji danas praktično ne služi ničemu?
Metro koji koristi samo 1% ljudi u tom gradu još nije sagrađen nigde u svetu, pa ne bi ni u Beogradu. Najgori primer je možda metro u Dnjepropetrovsku, njega koristi oko 20.000 ljudi dnevno što je 3% stanovnika tog grada, ali to je samo jedna linija od ukupno 6 stanica.Bolje biti i Uganda nego države koje imaju metro koji koristi 1% ljudi koji žive u tim gradovima.
Нек крену да граде метро, ал нек праве само ову другу линију, не прву.Metro koji koristi samo 1% ljudi u tom gradu još nije sagrađen nigde u svetu, pa ne bi ni u Beogradu. Najgori primer je možda metro u Dnjepropetrovsku, njega koristi oko 20.000 ljudi dnevno što je 3% stanovnika tog grada, ali to je samo jedna linija od ukupno 6 stanica.
Ako Sofijski Metro sa 4 dosta dugačke linije dnevno koristi oko 350.000 ljudi (cca. 25% stanovništva Sofije), onda će dve pune linije M1 i M2 Mirijevo-Železnik i Mirijevo-Železnička stanica Zemun po odokativnoj proceni imati dnevni promet od nekih 180.000 putnika, ili 10% stanovnika BG, što je u poređenju sa današnjim stanjem med i mleko. A ako se sagradi i treća linija od Železničke stanice Zemun do Banjice, broj putnika će se sigurno popeti na 300.000 dnevno.
37-ca je dosta neredovna i puca po šavovima sa onim malecnim solo-busićima, iz iskustva znam koliko je potreban metro da je rastereti. A ni 23-ka i 56-ca ni izbliza nemaju kapacitet da zadovolje potrebe ogromnog broja putnika na svojoj trasi.Нек крену да граде метро, ал нек праве само ову другу линију, не прву.
Teško da će tramvaj ikada moći da se provuče kroz Dragoslava Srejovića ili Karaburmu do Mirijeva, ili kroz vračarske i voždovačke sokačiće do naselja Braće Jerković i Stepa Stepanović. Banjica već ima trolejbus i tramvaj, ali daleko od toga da su joj dovoljni. A ni čukarička brda, plato Bežanijske Kose i veći deo Zemuna između Novosadskog Puta i Donjeg Grada nisu baš najpogodniji za širenje tramvajske mreže.A ironično je da tamo gde gražani traže tramvaj, kažu ne može, dobićete metro, a tamo gde se traži metro, kažu ne može, dobićete tramvaj. I na sve to mi prosipaju priče o nekim uslovima koji su nemogući za prvu liniju metroa, a mogući za treću liniju, na identičnoj trasi. I o svemu ovome nam govore ljudi koji gradski prevoz koriste prilikom svečanog puštanja u rad nove linije, koje mahom voze šoferi po gradu, koji se hrane po restoranima, sve četri dignu u vis vikendom (izuzev jednog čoveka koji vikendom vredno radi na TV - u)...