Šta je novo?

Metro

Grad neće bolje funkcionisati s ovim metroom.
Говорим о метроу уопште, не само о тренутном пројекту. Подземна железница мора да се гради, јер Београд више нема шта да чека. Наравно, план треба изменити тако да саобраћај буде што ефикаснији и свеобухватнији.
 
@Užice
Nije, nije banatski deo gusto naseljen, dakle Borča nema putnika za jednu metro stanicu? I ne naseljava se? Mašala. Dok bi se ove dve linije napravile - a neće - preko Dunava bi živelo 150.000 ljudi. I pravac - 95-ca.

Zato je bar Makiš naseljen.

@overdrive
Ne 'podzemna železnica', nego 'gradska železnica' mora da se gradi. Jerbo ako bismo hteli da sva bude podzemno, onda je nećemo napraviti u razumnom roku da bi išta značila. Tako će, nažalost, i biti.
 
Ne 'podzemna železnica', nego 'gradska železnica' mora da se gradi. Jerbo ako bismo hteli da sva bude podzemno, onda je nećemo napraviti u razumnom roku da bi išta značila. Tako će, nažalost, i biti.
Добро, мора и то да се гради, али мора да се направи и подземна железница (метро) јер је време за то дошло пре 40+ година. Тачно је то да ће бити брже и лакше проширити мрежу градске железнице, али метро мора да се гради, јер један систем не искључује други.
 
95-ca je barem koliko-toliko redovna i svi busevi su joj zglobni, za razliku od 37-ce, 33-ke, 48-ce, 26-ce i drugih poluraspalih linija sa kojima se decenijama muče Čukarica i Voždovac. Svako bi voleo da ima metro ispred svoje zgrade, ali nemaju sva naselja u Beogradu jednaku potrebu za brzim i masovnim prevozom.

Sva naselja duž Zrenjaninskog Puta imaju visokofrekventne i zglobne buseve 95 i 101, i jedini šinski sistem koji se isplati da vozi do tamo je tramvaj. Dosta lošija situacija je duž Pančevačkog Puta, tu postoji samo antibiotik-linija 108 na 20 minuta, možda ne bi bila loša izgradnja nadzemnog tramvaja na estakadi koji bi prelazio planirani most preko Ade Huje, jedna linija prema Velikom Zbegu, a druga prema Revi. Nešto kao Doklandska Laka Železnica u Londonu:
 

Prilozi

  • docklands-light-railway.jpg
    docklands-light-railway.jpg
    209,7 KB · Pregleda: 125
Pratim ovu temu da bi se informisao pre svega. Iskreno, sve više sam stava da je metro za nas preveliki zalogaj sa, plašim se, premalo pozitivnog efekta, a za jedno petnaest godina kad bude, ako bude, izgrađena jedna ili dve linije. Nemam ništa protiv metroa, al sam vrlo skeptičan kad pomislim šta će na njega otići, sa vrlo velikim šansama da se sa postojećim sistemima za sve te godine uradi, pa skoro ništa. Prosto, priča se o jednom tako monumentalnom projektu, a za trideset godina se izgradi 2 kilometra tramvajskih šina, jedan tramvajski koridor se obnavlja barem pet godina, trole nestaju pred naletom naprednih dizel autobusa, primena vozila alternativnih pogona čudo neviđeno itd. Nismo u stanju da skrpimo bar jednu trolejbusku liniju, gde nije potrebno razvući mrežu celom trasom, pa nam autobusi pokrivaju samouvereno linije, čiji reljef je takav da se dobrano muče uz poveliko trošenja goriva i raznih maziva. Zglobna vozila ustupaju mesto solaćima, i pored toga što putnika ima i više nego dovoljno, a tek pričati o tome koliki prioritet imaju vozila javnog prevoza u odnosu na ostali saobraćaj🙄 Metar tunela nije iskopan, a imalo se čitati šta bi se sve moglo osakatiti na površini, gde bi uz par presedanja trebalo valjda da putujemo brže🙄 Naselja koja trenutno nemaju ni jednu zgradu imaju prioritet u odnosu na naselja formirana pre 40 godina. Ne znam, trudim se da nađem bar nekoliko razloga da se poradujem tom našem budućem metrou, al mi ne uspeva. Ne smatram da spadam u red pesimističnih osoba, mada ko zna.
 
Ma nije moguće da se samo u Beogradu ljudi švercuju po busevima, a u Bukureštu, Sofiji, Atini i Istanbulu toga nema, niti je ikada bilo??!

Za ostale gradove ne znam, ali Sofija ima i buseve, elektrobuseve, trole i tramvaje, i to sa većim brojem linija i neuporedivo modernijim voznim parkom u poređenju sa Beogradom. Ali ti vidovi prevoza tamo ne idu preterano često, nema ni potrebe jer 4 linije metroa pokrivaju više od 2/3 užeg gradskog područja, uključujući i aerodrom. Tamo u bus/trolejbus ili tramvaj ulazi samo onaj ko baš mora.

Moguce da se svercuje odredjen jednocifren procenat populacije, u Beogradu je to 85%. Rado bih pogledao njihovu statistiku - procenat naplate ukoliku istu mozes da pronadjes.

Mozda bi i mi imali nesto od nabrojanog da grad ne izdvaja za subvencionisanje gradskog prevoza 250 miliona evra godisnje. Znam, placali bi ovih 85%, ali ____ dopisati izgovor po zelji.
Slicno je bilo i sa frilenserima koji su uvedeni u tor samo zbog mogucnosti pracenja online transkacije, inace bi i sad bili primorani slusati svakave b. i izgovore.

Dovoljno sam i mator da dobro znam mentalitet vecine, a to je da su sanse nepostojece da neko izdvoji za uslugu 500-800 evra godisnje koliko iznosi cena kostanje prevoza jedne porodice, ako istu moze ostvariti besplatno.
Mozda je nesto i do nas...
 
Grad neće bolje funkcionisati s ovim metroom.
Znači, bolje će funkcionisati bez ovog metroa, a sa postojećim GSP-om u fazi raspada, koji posle Vesićevog osmogodišnjeg javašluka ne može ponovo stati na zdrave noge za svo vreme koliko je potrebno da se kompletan metro sagradi? Katicom u 22. vek? Blago nama i našim unucima.
Ne, ne znači da Beograd bolje funkcioniše bez metroa, već da ne bi bolje funkcionisao sa aktuelnim planom metroa. To što bi se olakšalo Banovom brdu povezivanje sa centrom, i jednom manjem delu Mirijeva, nije vredno ulaganja milijardi €, koje su iz dana u dan sve veće i veće.​
 
Grad neće bolje funkcionisati s ovim metroom.

@Dosljak
Ja ne bih, nego bih im doveo tramvaj u centar, novim mostom.

Da, zanimljivo je da banatski deo ostaje crna rupa u svim metro planovima. Kako se to pravda? Postojanjem građana prvog i drugog reda? A ti ljudi tamo se najviše pate sa prevozom.

Dakle, jednostavno je: gledajte da uvek imate kola uz sebe, trebaće vam sve više.
Апсолутно, то би било најбоље решење.
Banatski deo grada nije dovoljno gusto naseljen da bi njegovo povezivanje metroom imalo ekonomsku opravdanost. Čak ni Jovinov plan iz 1976. nije predviđao klasičnu liniju gradskog metroa do Krnjače i Ovče, tu su bile predviđene da budu samo usputne stanice na liniji regionalnog metroa Obrenovac-Zrenjanin.
Није планиран да буде густ пре 50 година, али је поприлично насељен, што плански што неплански.
Потез Крњача-Котеж-Борча је гушће насељен од потеза Ада Циганлија-Сајам-Мостар.
 
Да ли евентуалном изградњом метроа Београд може да добије и овај проблем:



"Procenjuje se da oko dva miliona pacova živi na ulicama grada i u tunelima podzemne železnice, ili otprilike jedan na svaka četiri Njujorčana.

Prema poslednjim istraživanjima, Njujork je na trećem mesto po broju pacova u velikim američkim područjima gde postoje metroi.

Ispred Njujorka su Boston i Filadelfija.

Dovoljno je da se provozate metroom i da slušate priče ljudi o njujorškim pacovima.

„Svuda ih ima", kaže jedan putnik.

„Videćete njih šest kako stoje na stanici i čekaju voz", kaže drugi.

Njujork je decenijama bio zloglasan zbog pacova, a mnogi kažu se stvari pogoršavaju.

„Apsolutno su van kontrole", kaže Skot Stringer, predsednik opštine Menhetn"
 
I Zemunu, Novom Beogradu, Bežaniji, Belim Vodama, Žarkovu, Banjici, Braće Jerković, Dušanovcu, Karaburmi.
I Lazarevcu, i Mladenovcu, i Obrenovcu, i Surčinu, i Grockoj, i III Beogradu i istočnom delu Beograda, i Brajevu, i Sopotu, i Rakovici, i Čukarici, i Velikom Selu, i Višnjici, i Lešću...
Ako sam izostavio neki deo grada, slobodno ga dopisati.​
 
То би било довољно за плате 26.000 запослених.

Ја се, међутим, бојим да отприлике то не буде цена по 1 км овог метроа.
 
Додуше Макиш још нису насули, можда ће неки бетонску коцку да излију.

Пут у Кину сликање у фабрици кртица и слично расходи. Развуче се 260 милиона
 
Celokupni metro-budžet za iduću godinu 260 miliona evra. Čitaj, nema ništa od kopanja ni u septembru 2023. :mad::violina:

Bitno je da stranački paraziti zaposleni u preduzeću koje upravlja nepostojećim metroom primaju veće plate od ministarskih.
 
260 милиона евра = годишња рата 20-годишњег кредита од 5 милијарди евра.

Таман за прву линију.
 
То је то. Ето, видиш како је њима једноставно да владају.
A ti veruješ da ima jedan promil šanse da će iduće godine u ovo vreme radovi na stanicama i tunelima teći punom parom? Pa još ni ugovor o tom nesrećnom depou nisu potpisali, a ugovor o izgradnji prve linije nije ni na vidiku. A i kada se taj ugovor potpiše, treba minimum 13 meseci za sastavljanje i dopremanje krtice koja će probijati tunele.

Jedino ako pre samih tunela počnu da kopaju stanice metodom cut and cower, ali ni to ne može da otpočne pre zaključenja ugovora, i to može samo sa plitkim stanicama. Ili da počnu da grade one 2 površinske stanice Železnik i Makiš. A u praksi ni to ne može početi najmanje nekoliko meseci nakon potpisa.
 
Logika izgradnje metroa je jako prosta bar kad je TBM u pitanju:

Iskopa se velika rupa za svaku stanicu i pusti se krtica da redom spoji svaku tu rupu sa sledećom.

Kad to shvatiš onda možes imati predstavu koja bi bila dinamika radova.
 
Vrh