Šta je novo?

Metro

Ma gde odustaju u bg h2o im je metro glavni selling point, vec poceli da pricaju o sajmu, biznis delu i o tome kako ce metro biti 2027. Skontali su da im je waterfront bas dugorocan projekat i kasica prasica zajedno sa metroom.
 
Једва чекам да потпишу уговор за градњу прве фазе, да видимо колико ће нула бити.
 
Svaka cast na zivcima da se bavite necim sto nece biti gotovo za nekoliko decenija
 
Kao gradjanin "Provincije" koji želi da se novac ulaže racionalnije i ravnomernije, predlažem Beogradu da se posveti širenju Bg Voza/Beovoza..
Ovo je doslovno najgori momenat za gradnju metro-a, dešavanja u svetu su i više nego nestabilna.
Gde su bili svo ovo vreme pre 2020. godine, vozikali se autobusom praveći se da je to metro?:violina:
Prosto se vidi prema sadašnjem planu da tu nema iskrenih želja da se ovim sistemom nešto olakša, da li će se Beograd osloboditi saobraćaja, da li će nestati čepovi na Gazeli ili na Slaviji nakon izgradnje? Neće, naravno.
Većina gradova koja su gradili metro sistem su imala uvek prekoračene troškove i kašnjenja, šta li će tek biti kod nas?!
Plašim se da se sve ovo gradi radi nekog luksuza i isfrustriranosti, jer tobože eto svi imaju Metro (što nije istina), a jedan Beograd nema... Ti ljudi očigledno nikad nisu bili u Cirih ili već u neki drugi veći grad..
Beograd ako stvarno želi da se otarasi saobraćaja, mora da krene da destimulaciju individualnog saobraćaja, poboljšanju javnog prevoza (kupovina Turskih šporeta definitivno nije poboljšanje), i izradi/pravljenju bilo kakve normalne biciklističke infrastrukture, ova sadašnja je presmešna..
Kao glavna karika razvoja bi trebao da bude šinski saobraćaj, pre svega na akcentu BG voza & Beovoz-a, imamo neiskorišćeni krak ka Karaburmi koji se može čak produžiti i valjano iskoristiti, ako imamo 15minutni takt izmedju Batajnice-Pančevca-Resnika će svakako navući dosta ljudi, oko tih stanica bi smo centralizovali prevoz odakle bi ljudi istim mogli da stignu gde hoće i solidnom brzinom..
Naravno, pod hitno organizovati vraćanje Beovoz-a, time bi smo u šinski prevoz uključili veći radijus ljudi iz šire okoline, sa povezivanjem unutrašnjosti IC linijama, kao sada Novi Sad na primer..
Nije ovo nikakvo izmišljanje tople vode, ovo je prepisano samo iz nekih većih gradova koji su uvideli da im se metro projekat ne isplati...:grand:
Tražimo neka luksuzna rešenja, poput otvaranja Beograda na reke, gde smo uradili potpuno suprotno zagradivši grad od reke izgradnjom zida šifonjera, tako će i ovde biti, a košta će nas boga oca....
 
Ovo je doslovno najgori momenat za gradnju metro-a, dešavanja u svetu su i više nego nestabilna.
140 Godina se u Beogradu planira izgradnja metroa, pa još nijedan ašov nije zakopan. Da je svaka vlast od prvog pominjanja takvog projekta 1880-tih do danas kopala tunele kafenom kašičicom, sada bismo sigurno imali par kilometara završenih. Planovi za BG metro su postojali i pre Balkanskih Ratova, i pre Prvog Svetskog Rata, i pre Drugog Svetskog Rata, i pre ratova devedesetih, kada će doći taj idealni momenat da konačno počnemo da ga gradimo, a ne samo da ga crtamo? Srbija je kuća na drumu, na Balkanu nikada neće biti potpuno stabilna geopolitička situacija čak i da je ceo ostatak sveta miran.
Gde su bili svo ovo vreme pre 2020. godine, vozikali se autobusom praveći se da je to metro?:violina:
Po svom preuzimanju gradske vlasti 2014. godine, Vesić i Mladenović su lagali kao psine da će prva linija metroa biti završena 2021. godine. Nijedna vlast koju ja pamtim nije toliko lagala narod koliko ova naprdnjačka i po svim drugim pitanjima, ali metro su lažno obećavali i Đilas, Bogdanović, Čović, Pešić, svi gradonačelnici Beograda od kraja 19. veka do danas.
Plašim se da se sve ovo gradi radi nekog luksuza i isfrustriranosti, jer tobože eto svi imaju Metro (što nije istina), a jedan Beograd nema... Ti ljudi očigledno nikad nisu bili u Cirih ili već u neki drugi veći grad..
Koji "veći grad" ? Cirih je razvijeno selo u poređenju sa Beogradom, sa svojih 365.000 stanovnika je na nivou Novog Sada. Ne postoji nijedna milionska prestonica u Evropi koja nema metro osim Beograda, a ni u Aziji ih nema mnogo. Rijad, Kabul, Bagdad, Damask, Bejrut, Ašhabad, Jangun, Ulan Bator su jedini veliki glavni gradovi azijskih država bez metroa, pri čemu ga Rijad i Ulan Bator trenutno grade i skoro su ga završili. Sa afričkim gradovima baš i ne moramo da se poredimo.

Mene boli duša kada vidim kakav velelepni metro ima jedna Sofija, koja niti je veća od Beograda, niti je ikada bila razvijenija od njega, a ni danas spolja gledano nije nešto uređeniji grad od Beograda, iako je njen saobraćajni sistem svemirska tehnologija u poređenju sa beogradskim. Kada sam se vozio Sofijskim Metroom i pomislio kada će Beograd dobiti bilo šta slično i da li će uopšte ikada dobiti, došlo mi je da se bacim pod voz od muke.
Kao glavna karika razvoja bi trebao da bude šinski saobraćaj, pre svega na akcentu BG voza & Beovoz-a, imamo neiskorišćeni krak ka Karaburmi koji se može čak produžiti i valjano iskoristiti, ako imamo 15minutni takt izmedju Batajnice-Pančevca-Resnika će svakako navući dosta ljudi, oko tih stanica bi smo centralizovali prevoz odakle bi ljudi istim mogli da stignu gde hoće i solidnom brzinom..
Građani koji sa Mirijeva, Bežanije, Čukarice ili Banjice žele da brzo stignu do centra grada, nemaju ama baš nikakve koristi od BG Voza, sve i kada bi on išao na 15 minuta, sve i kada se ne bi svakog dana kvario i otkazivao kao danas. Njima je neophodan metro, i to nije nikakvo izmišljanje tople vode. Da jeste, nijedan evropski velegrad ne bi potrošio milijarde na izgradnju potpuno nezavisnog šinskog sistema kao što je metro, nego bi samo postojeću železničku infrastrukturu iskoristio za prigradski voz koji nije nezavisan od ostalog putničkog i teretnog saobraćaja. Samo kada bi to moglo biti i izbliza dovoljno za bilo koji grad veći od milion stanovnika.
 
Poslednja izmena:
Moram da te ispravim za Cirih, on ima ukupno stanovništvo, odnosno kantonalno oko 1,5 miliona stanovnika, S bahn pokriva većinu stanovništva, što ga na ukupnom nivou sistema čini dakako čini većim od Novog Sada i stavlja ga na nivou Beograda, jer logično svi hoće u centar grada...
U teoriji se slažem sa tobom, ali da li bi stanovnici Mirijeva i ostalih nabrojenih naselja mogli da dobiju bolji javni prevoz do centra, odnosno većih železničkih stanica?
Nekako mi se čini da je to racionalnije, lepo izdvojena tramvajska ili autobuska trasa (BRT/LRT) u odnosu na ostali saobraćaj bi dalo rezultata sigurno...
Nisam u osnovi protiv metro-a, ali sam protiv ovog sadašnjeg plana, i smatram da je od sadašnjeg plana bolje uložiti u neke druge vidove prevoza...
Okej, Beograd ne poznajem izuzetno dobro, te sebi dajem minus zbog ishitrenosti moje poruke, ali u sadašnjem planu metro-a mi nešto prosto ne štima..
Beograd je dodatno preopterećen u saobraćajnom smislu od automobila sa strane ili okolnih mesta, zato je i moja skocentracija bila u sistemu BG voza/Beovoza kao i bolje železnice u unutrašnjosti...
 
U teoriji se slažem sa tobom, ali da li bi stanovnici Mirijeva i ostalih nabrojenih naselja mogli da dobiju bolji javni prevoz do centra, odnosno većih železničkih stanica?
Stanovnici Mirijeva već decenijama imaju autobuske linije 27 i 27E, pa se u njima voze gore nego da su logoraši. Dragoslava Srejovića je toliko zakržljala da jedva ima trotoarčić sa jedne strane, a bilo kakav BRT ili LRT na toj trasi je teška naučna fantastika. Kada je ta ulica građena, niko nije mogao pretpostaviti da će na njenom kraju niknuti ogromno stambeno naselje od 50.000 ljudi. BRT u Beogradu teoretski može biti izgrađen jedino uz autoput, eventualno možda još ponegde na NBG. To svakako nije pravo rešenje.

Ja sam rođen u provinciji, ali jako dugo živim u Beogradu. U sadašnjem planu metroa najviše ne štima to što predložene linije forsiraju stambeni razvoj Beograda na Vodi i Tesla Sitija, čiji stanovnici sigurno neće koristiti bilo kakav kolektivni javni prevoz. Što opet ne znači da prenaseljeni delovi grada kao što su Karaburma, Mirijevo, Banovo Brdo, Žarkovo, stari deo Zemuna, Banjica, bežanijski blokovi ne trebaju biti povezani metroom sa Krugom Dvojke. Između dva ne-tako-dobra rešenja, mislim da je daleko gore ono da se i od ovakvog plana sada odustane, i da opet do sredine 21. veka od bilo kakvog metroa ne bude ništa.

Kada bi stanovnike ovih naselja pitali da li bi više voleli da na posao i sa posla putuju kao na prvoj slici(što je i trenutno stanje već decenijama), ili kao na drugoj slici, mislim da bi odgovor 99% ispitanika bio očigledan:
IMG_20201214_175712a-725x408.jpg
TASS_53159982.jpg
 
Poslednja izmena:
Sve dok se ne placa za vecinu je ovo prihvatljiviji izbor cak i da je metro funkcionalan. Slicno opservaciju izneo je i onaj ino konsultant sa Redita kacen u temi cene nekretnina.
 
Sve dok se ne placa za vecinu je ovo prihvatljiviji izbor cak i da je metro funkcionalan.
Ljudi ne bi žalili 90 dinara kada bi se za te pare vozili u ljudskim uslovima, a ne životinjskim.

Metro znači zatvoreni sistem naplate u kojem šverc nije moguć, ali ni mrcvarenje tela i duha u usporenoj šklopociji koja prelazi 10 kilometara za sat vremena. Kako u Sofiji i Bukureštu većina putnika koji žive u blizini metroa umesto njega ne bira sardinizaciju u busevima, tramvajima i trolama? Uopšte ne moramo da se poredimo sa Njujorkom, Londonom, Parizom, Berlinom, Moskvom, ali sa svojim balkanskim komšijama valjda možemo.
 
Poslednja izmena:
Kako u Sofiji i Bukureštu većina putnika koji žive u blizini metroa umesto njega ne bira sardinizaciju u busevima, tramvajima i trolama?

1. zato sto su uvek placali koriscenje prevoza - nemaju problem i bezbroj izgovora za placanje istog
2. zato sto nemaju trenutnu besplatnu alternativu
3. zato sto su im plate 50% vece

Godisnji trosak prevoza jedne prodice iznosi 500-800€...
 
Kao gradjanin "Provincije" koji želi da se novac ulaže racionalnije i ravnomernije, predlažem Beogradu da se posveti širenju Bg Voza/Beovoza..
Ovo je doslovno najgori momenat za gradnju metro-a, dešavanja u svetu su i više nego nestabilna.
То су говорили и раније па смо дошли у овај положај у ком смо сада. Неко је исто тако рекао да је боље да се сачека и да се направи трамвај уместо метроа и доживели смо шта смо доживели. Што се равномернијег улагања тиче, у потпуности подржавам то.
Gde su bili svo ovo vreme pre 2020. godine, vozikali se autobusom praveći se da je to metro?:violina:
Не, Правили су се да је Беовоз метро. Људи често причају како Београд има већ метро и да је то на Вуковом споменику. Мисле да је то већ направљено и да сада можда треба само да се прошири, не знајући да Беовоз нема везе са метроом.
Prosto se vidi prema sadašnjem planu da tu nema iskrenih želja da se ovim sistemom nešto olakša, da li će se Beograd osloboditi saobraćaja, da li će nestati čepovi na Gazeli ili na Slaviji nakon izgradnje? Neće, naravno.
Нестаће, а метро је један од корака који морају да се начине, додуше, не овакав метро и не овакви планови.
Većina gradova koja su gradili metro sistem su imala uvek prekoračene troškove i kašnjenja, šta li će tek biti kod nas?!
То опет није разлог да се одустане од метроа.
Plašim se da se sve ovo gradi radi nekog luksuza i isfrustriranosti, jer tobože eto svi imaju Metro (što nije istina), a jedan Beograd nema... Ti ljudi očigledno nikad nisu bili u Cirih ili već u neki drugi veći grad..
Не гради се због луксуза и инфериорности. Да је због тога, одавно би био направљен. Што се тиче овог последњег, ни ја нисам био у Цирих, али знам да је по величи ближи Новом Саду или Нишу, него Београду, као и да је боље повезан, као и да му је распоред далеко повољнији.
Beograd ako stvarno želi da se otarasi saobraćaja, mora da krene da destimulaciju individualnog saobraćaja, poboljšanju javnog prevoza (kupovina Turskih šporeta definitivno nije poboljšanje), i izradi/pravljenju bilo kakve normalne biciklističke infrastrukture, ova sadašnja je presmešna..
Ако жели да се отараси саобраћаја, мораће да уклони генераторе истог. Тзв. дестимулација је загорчавање живота људима, којима је живот већ одавно довољно загорчан. Немамо метро, немамо добар трамвај, аутобуси препуни и онда се на крају неко појави и каже "не можете да имате кола". Чиме људи да се крећу? Бициклом на -10 или на +45? Тротинетом, котураљкама? Изволите, дајте људима могућност да се возе нормално и биће мање кола.
Kao glavna karika razvoja bi trebao da bude šinski saobraćaj, pre svega na akcentu BG voza & Beovoz-a, imamo neiskorišćeni krak ka Karaburmi koji se može čak produžiti i valjano iskoristiti, ako imamo 15minutni takt izmedju Batajnice-Pančevca-Resnika će svakako navući dosta ljudi, oko tih stanica bi smo centralizovali prevoz odakle bi ljudi istim mogli da stignu gde hoće i solidnom brzinom..
Naravno, pod hitno organizovati vraćanje Beovoz-a, time bi smo u šinski prevoz uključili veći radijus ljudi iz šire okoline, sa povezivanjem unutrašnjosti IC linijama, kao sada Novi Sad na primer..
Као што је Užice већ рекао, то може да помогне донекле, али све и има своје границе, па и ово. Како ће неко из Вишњице, Сремчице или Сурчина да дође Беовозом до центра града, када то тамо не саобраћа?
 
Dobri argumenti, sad da odbranim moju tezu..;)
Pre svega, moram da naglasim da se i pre teoretski moglo od Železnika do Savskog trga, odnosno da je postojala železnička veza koja je čak i više pokrivala nego današnji plan metro-a, no istina je da bi metro bio brži nego železnica, ne mogu da poreknem to (e sad da li se isplati više metro ili rekonstrukcija pruge zaključite sami)..
Što se tiče ovoga da bi neko ostao uskraćen, realno ne možemo da pokrijemo svako naselje, ni metro sistemom niti Beovozom/Bg vozom, zato sam se zalagao da se javni prevoz ka ostalim naseljima zavrti oko železničkih stanica uz dodatak Park & Ride sistema kod rubnih stanica.
Stanovnici Višnjice bi čak takodje teoretski mogli da dobiju jedan BG VOZ, jer postoji nedovršeni tunel ka Karaburmi koji bi se eventualno mogao produžiti do njih, a posle bi se nadzemna pruga nastavila do obilaznice ka Pančevu ili terminirala u Vinči (opet jedno jeftinije rešenje, a čak potencijalno dobijamo i Pančevo tu).
Još jednom ponavljam za Cirih jezgro ima 400 hiljada, ali realno to je kao da uzimamo tek deo Beograda isto, sama aglomeracija mnogo više, a svi hoće u centar...
Što se tiče gužvi u autobusu, ja bih tu pre okrivio loš javni prevoz koji ima oskudicu u zglobnim autobusima, neredovnim polascima i koji nema prvenstvo prolaza niti razvijene žute trake...
Ja i dalje ponavljam čepovi u gradu neće nestati izgradnjom ovakvog metro-a, imamo veliki priliv u gradu automobila koji uopšte ni ne dolaze iz delova gde će metro raditi.
Preseljenjem BAS-a i Prokopom prve dve linije će biti previše udaljene, ima tu još važnih institucija koje projekat zaobilazi, ali ja sam izdvojio ova dva saobraćajna čvorišta..
Zahvljujući toj situaciji neko iz Mirijeva će na kraju sesti u svoj automobil i još napraviti veći karambol u saobraćaju iznad zemlje, jer mu se ne isplati da toiko preseda i samim tim neće koristiti održivu mobilnost, a to nam je valjda i cilj?!
Znam, destimulacija saobraćaja je jedan strašno bolan proces, ali mora da se krene sa tim, slažem se da destimulaciju mora da prati bolji javni prevoz to je norma naravno, ali može grad da pokuša da jednu traku zameni za biciklističku stazu, što da ne u okviru pilot projekta, ako radi radi, ako ne ništa, ali vredi pokušati..
 
Метро и градска железница нису исто. То је овде већ неко покушавао да објасни, а ја нећу даље губити време на то. Друго, метро је ту да олакша чепове, а њихов нестанак ће доћи када буду престали да граде све и свашта и када буду уредили градски саобраћај и када буду направили још који мост.

А до тада, ко зна колико још година...
 
Крак железнице ка Карабурми стоји започет и никад завршен од краја 70их. Никоме није пало на памет да уместо метроа до Миријева провуче железницу.
 
Крак железнице ка Карабурми стоји започет и никад завршен од краја 70их. Никоме није пало на памет да уместо метроа до Миријева провуче железницу.
Upravo se za to zalažem, taj tunel je izuzetno ključan za mnoge potencijalne planove..

Inače na sajtu Beogradčvor-a se nalazi dobar pdf fajl (http://www.beogradcvor.rs/files/almanah_objekata_bzc-a.pdf) koji nam daje uvid u novi čvor..
Po meni, nismo trebali nikako da se odričemo svih delova starog čvora, da smo sačuvali deo njega sa plus novim čvorom mogli bi smo da imamo raznorazne linije, koje je mogao da pokriva i neki teški LRT, ovako smo prilično skučeni sa idejama...
Trebalo je misliti na vreme, a ne juriti nedostižne/loše rešene snove...
Otišli smo malo na off topic, jer je ova tema o metro-u, ali treba pokrenuti razmišljanja i o drugačijim rešenjima..
 
Требали смо ићи на ширење трамвајске и железничке мреже и са што више њихових преклапања. Ја бих за Банатски Бг нпр. развио трамвајску мрежу до стајалишта Бг воза.
 
1. zato sto su uvek placali koriscenje prevoza - nemaju problem i bezbroj izgovora za placanje istog
2. zato sto nemaju trenutnu besplatnu alternativu
3. zato sto su im plate 50% vece

Godisnji trosak prevoza jedne prodice iznosi 500-800€...
Ma nije moguće da se samo u Beogradu ljudi švercuju po busevima, a u Bukureštu, Sofiji, Atini i Istanbulu toga nema, niti je ikada bilo??!

Za ostale gradove ne znam, ali Sofija ima i buseve, elektrobuseve, trole i tramvaje, i to sa većim brojem linija i neuporedivo modernijim voznim parkom u poređenju sa Beogradom. Ali ti vidovi prevoza tamo ne idu preterano često, nema ni potrebe jer 4 linije metroa pokrivaju više od 2/3 užeg gradskog područja, uključujući i aerodrom. Tamo u bus/trolejbus ili tramvaj ulazi samo onaj ko baš mora.
 
Никада ми неће бити јасно како неко може да оправдава одустајање од метроа. Сви градови преко милион житеља имају систем подземне железнице, не зато што је то луксуз, доказивање или комплекс, већ зато што је то неопходно да би један град те величине нормално функционисао.
 
Grad neće bolje funkcionisati s ovim metroom.

@Dosljak
Ja ne bih, nego bih im doveo tramvaj u centar, novim mostom.

Da, zanimljivo je da banatski deo ostaje crna rupa u svim metro planovima. Kako se to pravda? Postojanjem građana prvog i drugog reda? A ti ljudi tamo se najviše pate sa prevozom.

Dakle, jednostavno je: gledajte da uvek imate kola uz sebe, trebaće vam sve više.
 
Grad neće bolje funkcionisati s ovim metroom.
Znači, bolje će funkcionisati bez ovog metroa, a sa postojećim GSP-om u fazi raspada, koji posle Vesićevog osmogodišnjeg javašluka ne može ponovo stati na zdrave noge za svo vreme koliko je potrebno da se kompletan metro sagradi? Katicom u 22. vek? Blago nama i našim unucima.
Da, zanimljivo je da banatski deo ostaje crna rupa u svim metro planovima. Kako se to pravda? Postojanjem građana prvog i drugog reda? A ti ljudi tamo se najviše pate sa prevozom.
Banatski deo grada nije dovoljno gusto naseljen da bi njegovo povezivanje metroom imalo ekonomsku opravdanost. Čak ni Jovinov plan iz 1976. nije predviđao klasičnu liniju gradskog metroa do Krnjače i Ovče, tu su bile predviđene da budu samo usputne stanice na liniji regionalnog metroa Obrenovac-Zrenjanin.
 
Poslednja izmena:
Vrh