Ma gde odustaju u bg h2o im je metro glavni selling point, vec poceli da pricaju o sajmu, biznis delu i o tome kako ce metro biti 2027. Skontali su da im je waterfront bas dugorocan projekat i kasica prasica zajedno sa metroom.
Svaka cast na zivcima da se bavite necim sto nece biti gotovo za nekoliko decenija
140 Godina se u Beogradu planira izgradnja metroa, pa još nijedan ašov nije zakopan. Da je svaka vlast od prvog pominjanja takvog projekta 1880-tih do danas kopala tunele kafenom kašičicom, sada bismo sigurno imali par kilometara završenih. Planovi za BG metro su postojali i pre Balkanskih Ratova, i pre Prvog Svetskog Rata, i pre Drugog Svetskog Rata, i pre ratova devedesetih, kada će doći taj idealni momenat da konačno počnemo da ga gradimo, a ne samo da ga crtamo? Srbija je kuća na drumu, na Balkanu nikada neće biti potpuno stabilna geopolitička situacija čak i da je ceo ostatak sveta miran.Ovo je doslovno najgori momenat za gradnju metro-a, dešavanja u svetu su i više nego nestabilna.
Po svom preuzimanju gradske vlasti 2014. godine, Vesić i Mladenović su lagali kao psine da će prva linija metroa biti završena 2021. godine. Nijedna vlast koju ja pamtim nije toliko lagala narod koliko ova naprdnjačka i po svim drugim pitanjima, ali metro su lažno obećavali i Đilas, Bogdanović, Čović, Pešić, svi gradonačelnici Beograda od kraja 19. veka do danas.Gde su bili svo ovo vreme pre 2020. godine, vozikali se autobusom praveći se da je to metro?
Koji "veći grad" ? Cirih je razvijeno selo u poređenju sa Beogradom, sa svojih 365.000 stanovnika je na nivou Novog Sada. Ne postoji nijedna milionska prestonica u Evropi koja nema metro osim Beograda, a ni u Aziji ih nema mnogo. Rijad, Kabul, Bagdad, Damask, Bejrut, Ašhabad, Jangun, Ulan Bator su jedini veliki glavni gradovi azijskih država bez metroa, pri čemu ga Rijad i Ulan Bator trenutno grade i skoro su ga završili. Sa afričkim gradovima baš i ne moramo da se poredimo.Plašim se da se sve ovo gradi radi nekog luksuza i isfrustriranosti, jer tobože eto svi imaju Metro (što nije istina), a jedan Beograd nema... Ti ljudi očigledno nikad nisu bili u Cirih ili već u neki drugi veći grad..
Građani koji sa Mirijeva, Bežanije, Čukarice ili Banjice žele da brzo stignu do centra grada, nemaju ama baš nikakve koristi od BG Voza, sve i kada bi on išao na 15 minuta, sve i kada se ne bi svakog dana kvario i otkazivao kao danas. Njima je neophodan metro, i to nije nikakvo izmišljanje tople vode. Da jeste, nijedan evropski velegrad ne bi potrošio milijarde na izgradnju potpuno nezavisnog šinskog sistema kao što je metro, nego bi samo postojeću železničku infrastrukturu iskoristio za prigradski voz koji nije nezavisan od ostalog putničkog i teretnog saobraćaja. Samo kada bi to moglo biti i izbliza dovoljno za bilo koji grad veći od milion stanovnika.Kao glavna karika razvoja bi trebao da bude šinski saobraćaj, pre svega na akcentu BG voza & Beovoz-a, imamo neiskorišćeni krak ka Karaburmi koji se može čak produžiti i valjano iskoristiti, ako imamo 15minutni takt izmedju Batajnice-Pančevca-Resnika će svakako navući dosta ljudi, oko tih stanica bi smo centralizovali prevoz odakle bi ljudi istim mogli da stignu gde hoće i solidnom brzinom..
Stanovnici Mirijeva već decenijama imaju autobuske linije 27 i 27E, pa se u njima voze gore nego da su logoraši. Dragoslava Srejovića je toliko zakržljala da jedva ima trotoarčić sa jedne strane, a bilo kakav BRT ili LRT na toj trasi je teška naučna fantastika. Kada je ta ulica građena, niko nije mogao pretpostaviti da će na njenom kraju niknuti ogromno stambeno naselje od 50.000 ljudi. BRT u Beogradu teoretski može biti izgrađen jedino uz autoput, eventualno možda još ponegde na NBG. To svakako nije pravo rešenje.U teoriji se slažem sa tobom, ali da li bi stanovnici Mirijeva i ostalih nabrojenih naselja mogli da dobiju bolji javni prevoz do centra, odnosno većih železničkih stanica?
Ljudi ne bi žalili 90 dinara kada bi se za te pare vozili u ljudskim uslovima, a ne životinjskim.Sve dok se ne placa za vecinu je ovo prihvatljiviji izbor cak i da je metro funkcionalan.
Kako u Sofiji i Bukureštu većina putnika koji žive u blizini metroa umesto njega ne bira sardinizaciju u busevima, tramvajima i trolama?
То су говорили и раније па смо дошли у овај положај у ком смо сада. Неко је исто тако рекао да је боље да се сачека и да се направи трамвај уместо метроа и доживели смо шта смо доживели. Што се равномернијег улагања тиче, у потпуности подржавам то.Kao gradjanin "Provincije" koji želi da se novac ulaže racionalnije i ravnomernije, predlažem Beogradu da se posveti širenju Bg Voza/Beovoza..
Ovo je doslovno najgori momenat za gradnju metro-a, dešavanja u svetu su i više nego nestabilna.
Не, Правили су се да је Беовоз метро. Људи често причају како Београд има већ метро и да је то на Вуковом споменику. Мисле да је то већ направљено и да сада можда треба само да се прошири, не знајући да Беовоз нема везе са метроом.Gde su bili svo ovo vreme pre 2020. godine, vozikali se autobusom praveći se da je to metro?
Нестаће, а метро је један од корака који морају да се начине, додуше, не овакав метро и не овакви планови.Prosto se vidi prema sadašnjem planu da tu nema iskrenih želja da se ovim sistemom nešto olakša, da li će se Beograd osloboditi saobraćaja, da li će nestati čepovi na Gazeli ili na Slaviji nakon izgradnje? Neće, naravno.
То опет није разлог да се одустане од метроа.Većina gradova koja su gradili metro sistem su imala uvek prekoračene troškove i kašnjenja, šta li će tek biti kod nas?!
Не гради се због луксуза и инфериорности. Да је због тога, одавно би био направљен. Што се тиче овог последњег, ни ја нисам био у Цирих, али знам да је по величи ближи Новом Саду или Нишу, него Београду, као и да је боље повезан, као и да му је распоред далеко повољнији.Plašim se da se sve ovo gradi radi nekog luksuza i isfrustriranosti, jer tobože eto svi imaju Metro (što nije istina), a jedan Beograd nema... Ti ljudi očigledno nikad nisu bili u Cirih ili već u neki drugi veći grad..
Ако жели да се отараси саобраћаја, мораће да уклони генераторе истог. Тзв. дестимулација је загорчавање живота људима, којима је живот већ одавно довољно загорчан. Немамо метро, немамо добар трамвај, аутобуси препуни и онда се на крају неко појави и каже "не можете да имате кола". Чиме људи да се крећу? Бициклом на -10 или на +45? Тротинетом, котураљкама? Изволите, дајте људима могућност да се возе нормално и биће мање кола.Beograd ako stvarno želi da se otarasi saobraćaja, mora da krene da destimulaciju individualnog saobraćaja, poboljšanju javnog prevoza (kupovina Turskih šporeta definitivno nije poboljšanje), i izradi/pravljenju bilo kakve normalne biciklističke infrastrukture, ova sadašnja je presmešna..
Као што је Užice већ рекао, то може да помогне донекле, али све и има своје границе, па и ово. Како ће неко из Вишњице, Сремчице или Сурчина да дође Беовозом до центра града, када то тамо не саобраћа?Kao glavna karika razvoja bi trebao da bude šinski saobraćaj, pre svega na akcentu BG voza & Beovoz-a, imamo neiskorišćeni krak ka Karaburmi koji se može čak produžiti i valjano iskoristiti, ako imamo 15minutni takt izmedju Batajnice-Pančevca-Resnika će svakako navući dosta ljudi, oko tih stanica bi smo centralizovali prevoz odakle bi ljudi istim mogli da stignu gde hoće i solidnom brzinom..
Naravno, pod hitno organizovati vraćanje Beovoz-a, time bi smo u šinski prevoz uključili veći radijus ljudi iz šire okoline, sa povezivanjem unutrašnjosti IC linijama, kao sada Novi Sad na primer..
Upravo se za to zalažem, taj tunel je izuzetno ključan za mnoge potencijalne planove..Крак железнице ка Карабурми стоји започет и никад завршен од краја 70их. Никоме није пало на памет да уместо метроа до Миријева провуче железницу.
Ma nije moguće da se samo u Beogradu ljudi švercuju po busevima, a u Bukureštu, Sofiji, Atini i Istanbulu toga nema, niti je ikada bilo??!1. zato sto su uvek placali koriscenje prevoza - nemaju problem i bezbroj izgovora za placanje istog
2. zato sto nemaju trenutnu besplatnu alternativu
3. zato sto su im plate 50% vece
Godisnji trosak prevoza jedne prodice iznosi 500-800€...
Znači, bolje će funkcionisati bez ovog metroa, a sa postojećim GSP-om u fazi raspada, koji posle Vesićevog osmogodišnjeg javašluka ne može ponovo stati na zdrave noge za svo vreme koliko je potrebno da se kompletan metro sagradi? Katicom u 22. vek? Blago nama i našim unucima.Grad neće bolje funkcionisati s ovim metroom.
Banatski deo grada nije dovoljno gusto naseljen da bi njegovo povezivanje metroom imalo ekonomsku opravdanost. Čak ni Jovinov plan iz 1976. nije predviđao klasičnu liniju gradskog metroa do Krnjače i Ovče, tu su bile predviđene da budu samo usputne stanice na liniji regionalnog metroa Obrenovac-Zrenjanin.Da, zanimljivo je da banatski deo ostaje crna rupa u svim metro planovima. Kako se to pravda? Postojanjem građana prvog i drugog reda? A ti ljudi tamo se najviše pate sa prevozom.