Šta je novo?

Metro

samo jedna linija neće rešiti problem gužvi
Због оваквих изјава је требало задржати смртну казну! По тој логици испада да ни Софија није требало да уводи метро, пошто, ето, сад има само једну линију после 10 година. Кад за 10 година заврше мрежу, они ће, као град за трећину мањи од Београда, имати сређен превоз, а ми ћемо имати закрчене улице аутомобилима и гомилу распаднутих трамваја. :rolleyes:
 
JohnnyLee":13vbxn47 je napisao(la):
vozio sam se metroom u Londonu, Barsi, Beču, Pragu, Parizu, Amsterdamu, Milanu i Atini. po mom ličnom mišljenju London je najbolji pa posle njega idu Pariz i Barsa. najgori su Milan i Amsterdam
Што Милано? Мени су његове три линије и довољно дугачке и добро позициониране. Додуше, мој фаворит од градова сличних Београду је Праг који има исто три, али одлично провучене линије. Апсурдно је правити поређења са Лондоном, Паризом, Москвом... то су драстично већи градови од Београда.
 
Wile E. Coyote":1m5iu9ta je napisao(la):
samo jedna linija neće rešiti problem gužvi
Због оваквих изјава је требало задржати смртну казну! По тој логици испада да ни Софија није требало да уводи метро, пошто, ето, сад има само једну линију после 10 година. Кад за 10 година заврше мрежу, они ће, као град за трећину мањи од Београда, имати сређен превоз, а ми ћемо имати закрчене улице аутомобилима и гомилу распаднутих трамваја. :rolleyes:
Njile, smiri se i pročitaj taj deo teksta i onda ćeš razumeti poruku.

"Jedna linija neće rešiti problem gužvi" = "Građani, samo da znate da i kad izgradimo prvu liniju, gužva će i dalje biti dok se sistem ne raširi"
 
Ако је тако, то је друга прича. Прилично сам шизнуо кад сам прочитао да је Ђилас (који је, руку на срце, ипак повукао доста паметних потеза) изјавио тако нешто. Ипак си у праву.
 
sizif":3v8obj09 je napisao(la):
JohnnyLee":3v8obj09 je napisao(la):
vozio sam se metroom u Londonu, Barsi, Beču, Pragu, Parizu, Amsterdamu, Milanu i Atini. po mom ličnom mišljenju London je najbolji pa posle njega idu Pariz i Barsa. najgori su Milan i Amsterdam
Што Милано? Мени су његове три линије и довољно дугачке и добро позициониране. Додуше, мој фаворит од градова сличних Београду је Праг који има исто три, али одлично провучене линије. Апсурдно је правити поређења са Лондоном, Паризом, Москвом... то су драстично већи градови од Београда.
nismo se razumeli. metro u Milanu jeste dobar, i dobro organozovan i sve to, ali se meni nije svideo. pogotovo njihovi vozovi. fuj.
praški metro je odličan, i najviše liči na to kako bi trebalo da izgleda BG metro
 
Ja sam predlozio da Beograd ima dve zasebne mreze metroa. Osnovnu (tesku i to tube jer je jeftinije izgraditi a isti se efekat postize) i pomocnu odnosno zamenu za tramvaje po brdovitom delu grada.

Kao sto rekoh osnovna mreza bi bila izgradjena u kombinaciji tube tunela i nadzemnih trasa koriscenjem useka, zaseka, nadvoznjaka, podvoznjaka i nasipa (ni jedni ne bi preterano zauzeli vecu duzinu trase). Naravno jedino vozilo u koje moze stati 1500 ljudi a da moze uci u to tonelce to je tube voz. Dakle cim vidis tube voz odma znas da je osnovni metro i to je njegov identitet.

Druga varijanta odnosno tram replacement bi bila varijanta pariskih uskoprofilnih vozova sa dodacima od pune sirove gume ali drugacije od pariskih (te dodatne felne nakacene na spoljnom delu produzene osovine osnovnog metalnog tocka bi imale tanji sloj sirove gume koja posto je sirova trajala bi kolko i ceo voz za razliku od Pariskih koje se menjaju i debele su nepotrebno sve do osovine odnosno felnica je jako mala).

Isli bi u centru uskoprofilnim cut&cover tunelcicima pa bi se tako tokom kratke gradnje zatvarala samo po jedna strana ulice a saobracaj bi u suprotnom smeru bio preusmeren u paralelnu neiskoriscenu ulicu tokom izvodjenja radova koji ne bi smeli da traju duze od 3 meseca. Ako probiju rok placaju svakim danom sve paprenije penale :cool:
Izvan centra bi isli nadzemno ali to ne bi bilo ruzno vec naprotiv bilo bi lepo osvetljeno sa zelenilom, dole kaficima pa i parkinzima. Sve vaznije stanice bi imale info pultove na raznim jezicima i blagajne za kupovinu karata i markica (ne mora u Skenderbegovu). Tako se otvara nova mogucnost pristupacnosti korisnicima.
 
Pa eto ,svakome ko je bio u Pragu i vozio se Metroom je jasno zašto bi najbolje za BG bilo da ga Rusi prave a ne Austrijanci,ipak sada Prag planira liniju D kao laki Metro,ali može im se jer imaju tri duboke...a ova je i periferna..a i ovo što je @ Think predložio nije dobro za BG jer mi već imamo paralelnu mrežu prigradskog Metroa a dupla mreža bi koštal i skuplje jer već smo uložili više od 120 mil.eur u rekonstrukciju tramvajskih pruga,ali one nikada neće biti light reil,pa pogledajte samo u Požeškoj na koliko semafora staju tramvaji , kako god novi bili lepi i udobni brzina im je ista kao i pre rekonstrukcije.A i protiv sam Londonskog tube(pacovski tuneli) u odnosu na šta već imamo komforne tunele za Beovoz,jer bi se recimo u budućnosti Metro (pod uslovom da je teški)sistem dopunjavao sa sistemom Gradske železnice ,pa su moguće i nove linije između dva sistema,a ako bi i hteli uže tunele onda bar neka bude linearni Metro pa da ga dignu i spuste prema konfiguraciji grada kako požele.
 
Evo sad cu ja da protumacim kao i Njile (Wille) i reci da meni Djilasova izjava zvuci kao razlog za odugovlacenje projekta.
Naravno da jedna linija nece resiti problem, ali hajde bar nju da zapocnemo!
Koji to grad gradi tri linije istovremeno??????????
Potpuno su bizarne sve te price o izgradnji metroa. Svi bi oni da izgrade ceo metro u svom mandatu da bi, gle slucajnosti, zasluga bila samo njihova.
Nema sta on da vodi politicare u Bec a i cijim parama? Neka gradi nezavisni Laki metro ili sta god ali neka ga stvarno gradi!
 
slažem se sa 2012 u pogledu tunela. nema potrebe da pravimo tube ili nešto slično, kada su postojeći železnički tuneli kroz grad sasvim pristojni
 
izvinjavam se ako je ovo već bilo postavljeno ovde sa sajta direkcije za građevinsko zemljište (convertovao sam pdf u jpg), trasa Ustanička-Tvornička za Laki metro

 
Ta nadogradnja brankovog bi bila tako klos fazon da nemam reci :laugh:

Zna li neko od kada je plan
 
Ne znam, piše ovo:

Planira se izrada idejnih projekta mosta, tunela, stanica, površinskih delova pruge, depoa itd; izrada studije opravdanosti I faze izgradnje UMP-a; procena uticaja na životnu sredinu; izrada strategije ugovaranja; izrada urbanističke dokumentacije; dopunska geološka istraživanja; početak rešavanja imovinskih pitanja.


Osnovno o trasi:
Dužina trase: 12,5 km
Most dužine 750 m
Tunel: oko 4,6 km (37% trase)
Stanice: 20 duž trase
Depo: na Novom Beogradu

Koristi za Beograd:
brze i efikasne usluge, 14.000 mesta/sat u vršnim periodima
smanjenje autobuskog saobraćaja i preraspodela sa automobila na javni prevoz
podstiče izgradnju u koridoru, zakupi i cene nekretnina višestruko rastu
doprinosi ukupnoj slici grada dajući mu izgled evropske metropole
angažovanje domaće građevinske operative
 
Ja0,pa to je Belam(da se pomerim s mesta) ,ali na osnovu zadnje izjave Đilasa kako reče Ineco radi novu studiju,sa celom nezavisnom trasom,mada se vidi da i dalje traje natezanje laki/teški a vidi se i po tome što poslanici pakuju kofere za Beč(počelo lobiranje),ako se usvoji Ineco koncept onda će Metro most biti do Brankovog,a ako teški prevagne onda stari projekat Metro -drumski most,kako je ranije rečeno tunel nije opcija zbog visinske razlike Starog grada i Nbg ....
 
Тунел никад није ни био у игри, више бих волео опцију метро моста у продужетку Немањине...
 
Na samoj mapi se vidi kako bi legao jedan most tacno na nastavku nemanjine kada jednog lepog dana sklone glavnu zeleznicku.Naravno da most bude i za metro i za drumski saobracaj.Onda bi imali 2 metro mosta i mogli bi lepo da pravimo te 3 linije kojima nas farba djilas
 
vucko":1fj5umqc je napisao(la):
Na samoj mapi se vidi kako bi legao jedan most tacno na nastavku nemanjine kada jednog lepog dana sklone glavnu zeleznicku.Naravno da most bude i za metro i za drumski saobracaj.
Samo da preciziramo nije u planu uklanjanje zgrade železničke stanice, već bi saobraćaj išao oko same zgrade, a autobuske stanice tj, BAS nebi bilo jer bi ona trebalo da se porebaci ispod stanice žel. stanice Novi Beograd.
 
Razumem,sad me kopka da li bi uglavili ulicu izmedju poste i zgrade Zeleznice ili ce prema savskom mostu da prave krivinu oko zgrade
 
Vrh