Šta je novo?

Metro

Najmladji sam ovde,pa mi je to u bliskom secanju;)
U svakom slucaju jedva cekam da neko bekne realnu vest oko metroa...
 
Ko sto pomenusmo na skyscrapercity-u,ima metro na kraju da pravi ACME,coyot zna dobro tu firmu jer je redovna musterija :laugh:
 
Nama ona kvocka na faxu stalno tipuje "laki sinski sistem ili metro"? Dobijem nervni slom svaki put kad to kaze! Otkad je laki sinski sistem metro kad u lako sinsko vozilo spada tramvaj a nikako voz. Da, obican tramvaj a nikako voz. Dakle lako sinsko vozilo je strucni naziv i za tramvaj KT4 i ostale. A ta vozila su toliko laka da su tezine jednog vagona ali dovoljno da na mesecnom nivou ruse asfalt jer su toliko laka da mogu cak i po ulici da idu. Retardi...
 
Grad ostaje u trci za zgradu Ineksa
Autor: Lana Gedošević | Foto:Ž. Šafar | 09.11.2009. - 09:25

Grad Beograd i JKP „Gradska čistoća“ zajedničkim sredstvima planiraju da kupe zgradu „Ineks Intereksporta“ u Ulici kraljice Marije 1. U nju bi bile smeštene sve gradske službe koje se danas nalaze na pet lokacija, uštedeo bi se veliki novac, a Beograđani bi, što je najvažnije, sve svoje poslove obavljali na samo jednom mestu, kaže za „Blic“ gradonačelnik Dragan Đilas.

Na koji način će biti obezbeđen novac za njenu kupovinu?
- Prvobitna ideja je bila da iskoristimo sredstva nekoliko gradskih preduzeća, koja posluju profitabilno. Međutim, pošto nismo uspeli da završimo rebalans budžeta, odlučio sam da primenimo drugačiji model tako da će Grad i JKP „Gradska čistoća“ zajedno podneti ponudu za kupovinu zgrade, ne opterećujući dodatno gradski budžet.

Koje bi službe mogle da budu premeštene u Ineks?
- Sekretarijati i sve ostale službe koje se nalaze u zgradama u Makenzijevoj, Tiršovoj, Golsvordijevoj i Palati „Beograd”. Gradu bi ostao Stari dvor i zgrada u Ulici 27.marta, koja se nalazi preko puta Ineksove zgrade, tako da bi one činile jednu celinu. Mislim da nam neće biti neophodna ni zgrada na Trgu Nikole Pašića, osim dela potrebnog za gradski parlament. Ideja je da se svi prostori koji će se osloboditi u budućnosti izdaju ili prodaju, na čemu bi Grad mogao jako dobro da zaradi.

Da li to znači da su prevaziđene nesuglasice sa LDP koja se protivila kupovini?
- LDP ima svoj stav po tom pitanju i ja ga razumem kao želju da se ne ugroze ostali investicioni projekti u gradu.To se naravno neće desiti i Beograd će i dalje biti najveće gradilište u ovom delu Balkana. Siguran sam da ovo nije stvar koja bi trebalo da ugrozi funkcionisanje gradske vlasti.

Kakva je situacija u Gradu kad je u pitanju najavljeno smanjenje broja zaposlenih?
- Ukupno za gradsku i opštinske administracije, kao i za ustanove čiji je osnivač Grad smanjenje iznosi samo četiri odsto, odnosno oko 300 zaposlenih. Racionalizaciju broja zaposlenih započeo je još Nenad Bogdanović, a mi je samo nastavljamo. Za preduzeća čiji je osnivač Grad, naručili smo studiju od Fakulteta organizacionih nauka i ubrzo ćemo i za njih znati realan broj zaposlenih. Lično sam pre za to da tamo gde ima viškova smanjimo plate, nego da se ljudi ostavljaju bez posla u vreme ovakve krize. Gde će oni danas da nađu posao?

Kako ste sarađivali sa bivšom sekretarkom za zdravstvo dr Draganom Jovanović?
- Imali smo dobru saradnju. Ona je pokrenula ozbiljna pitanja nedomaćinskog trošenja para, u čemu sam je potpuno podržao. Te ljude smo smenili pre skoro godinu dana, ne ulazeći u to da li ima krivičnog dela ili ne, već zato što su trošene pare na način koji nije bio primeren. To smo postavili kao princip i za sve ostale koji rade u gradskoj upravi i preduzećima.

Zašto niste podržali njenu inicijativu da se promeni zakon i da Grad dobije veće ingerencije u oblasti zdravstva?
- Grad postavlja direktore u tim ustanovama, i oni odgovaraju za rad u njima. Moj predlog je da radimo na promeni Zakona o glavnom gradu, jer postoji puno dnevnih problema sa kojima se susrećemo, a za koje nam treba ili asistencija ili dobra volja nekog republičkog organa. Logično je da u Beogradu možemo da organizujemo funkcionisanje svakodnevnog života. I to o čemu je dr Jovanović govorila je jedna od stvari koje će biti tema. Nismo imali puno vremena da pričamo o tome jer je ona, brzo posle te ideje, podnela ostavku.

O metrou se sve manje govori, kredita od Rusije za te namene nema, a spekuliše se i da nemamo projekat. Šta se dešava?
- Metro je vrlo kompleksna stvar, a stručnjaci kažu da košta po kilometru više od 100 miliona evra. Postoji projekat urađen pre nekoliko desetina godina i studija na kojoj radi španski „Ineco”. Moramo realno da procenimo kakav nam je kapacitet potreban i koja vrsta metroa. Kada bi sam donosio odluku, mislim da bi trebalo da bude potpuno nezavisan šinski sistem, najpribližniji liniji lakog metroa koji ima Beč. Vozovi imaju po četiri vagona, maksimalna brzina je 80 kilometara na sat, deo je ispod, a deo iznad zemlje. Tu varijantu su uglavnom predložili i svi strani eksperti koji su bili u Beogradu. Predložiću da predstavnici stranaka koji imaju odbornike u Skupštini grada odu u Beč, da sa nama krenu i novinari, i da svi zajedno pogledamo kako izgleda laki, a kako teški metro, da čujemo ljude koji već 50 godina razvijaju metro u svom gradu, i da onda zajednički donesemo odluku, jer ovde nema mesta politici. Finansijski, to je ogromna obaveza, a samo jedna linija neće rešiti problem gužvi. Što se novca tiče, treba napraviti međudržavni ugovor sa nekom zemljom, slično onom sa Kinom za most Borča-Zemun.


Na koju ste oblast u Gradu u ovom trenutku najviše fokusirani?
- Osim socijalnih pitanja, na saobraćaj, sa mostovima i merama koje smo napravili sa GSP „Beograd“. Kupili smo tramvaje, zamenićemo stare trolejbuse. Sledeće godine krećemo i sa gradskom železnicom jer je to jedini način da se saobraćaj brže rastereti. Završavamo obdaništa, a intenziviraćemo i legalizaciju kako bismo jednom zauvek završili tu priču. Ponosan sam što će Beograd u sledećoj godini finansirati drugi pokušaj vantelesne oplodnje.



I Čikago ima svojih dobrih i loših strana
Kakva ste iskustva doneli iz Čikaga i ima li nečega primenjivog i u Beogradu?
- Gužve u saobraćaju su nenormalne. Čikago ima manje autobusa nego Beograd, ali i neuporedivo veći broj automobila po glavi stanovnika. Gradska policija je pod gradonačelnikom, koji je izabran direktno. Godišnje imaju 900 zahteva investitora za promenu urbanističkih planova i od toga prihvate čak 98 odsto. Kad bi ovde bio takav sistem, izgubili bismo i ovo malo kontrole što imamo. Centralna gradska ulica ima ogromne rupe, ali su svi potpuno mirni oko toga. Kažu, popraviće kad prođe zima. Imaju sjajan, čist grad. Svaka prodavnica ima deo ispred koji sama održava, sadi cveće, pravi aranžmane... Svi stanovi su uknjiženi. Kod nas bi sve to moglo da se primeni, ali korak po korak.

Od čega se u najvećoj meri puni gradski budžet?
- Od poreza na imovinu. Ko ga ne plati, ili ne plati račun za komunalne usluge, gradske vlasti angažuju privatne firme koje uteruju dugove. Inače, sva komunalna preduzeća su privatna, osim vodovoda. Međutim, za samo jedan vikend u Čikagu je bilo čak 19 pucanja mlađih od 18 godina, uz svu postojeću policiju i kamere. Zaista ima stvari za koje bih voleo da dođu sutra, ali i onih koje ne bih želeo nikad.


http://www.blic.rs/beograd.php?id=119754

Jel on citav???Bejah letos u Becu,imaju u-bahn i s-bahn i tramvaje koji idu delom pod zemljom( u rangu su katica).Na sta on misli tacno?

I kao jedna linija nece resiti guzve,nece ali ce biti pocetak zaboga.

I uporedjuje BG i chicago koji ima skoro 10 miliona ljudi,koji demagog covece...
 
Istina je da metro u Beču ide delom nad a delom ispod zemlje, ali ne znam gde je on video laki metro tamo. Doduše, nisam se ni ja vozio baš svakom linijom.
 
Mozda sada klasifikuju on i ekipa teski metro da je onaj koji je non stop pod zemljom dok laki ponekad izvirse na povrsinu???
 
Mislim da je na ovo Đilas mislio. Ovo je U4 u Beču

800px-Vienna_Hütteldorf_U-Bahn_Crossing.jpg
 
Ma dajte ljudi covek misli na prokletu kvazimetroliniju U6!!!! Da onu braon, najduzu Siebenhirten-Floridsdorf via West Bahnhof i to je najgora linija nikad ne moze u spicu da se udje. O kakva 4 vagona on prica? Ta linija koristi tramvaje i to trodelne pa po 3 tramvaja uparena. Umesto toga mogu da kupe prave tube vozove koji svakako mogu da se uglave u te tunelcice. Samo njih i mogu umesto tramvaja zbog superniskog klirensa od 610mm. Doduse Bec ima iste tramvaje na WLB linijama i od njih mi se povraca.

Evo nekoliko linkova, U6:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Wien_Underground_U6.jpg

Wiener Lokal Bahnen (WLB):
http://bahnbilder.warumdenn.net/pics/Aktuelles/WLB406_24_6_08_b.jpg

Mozete misliti na sta bi licilo kad bi se zakacio nov tramvaj i Duwag... Slika govori i vise od 1000 reci.

Na U6 su isli i matori ovi:
http://bahnbilder.warumdenn.net/pics/strassenbahn/Stadtbahn_2.jpg

Jeste tramvaj je, ali jeste i LRT je jer je malo siri ali i dvosmerni.

I tube voz ima spustenu platformu u odnosu na visinu tocka tako da bi bio savrsena zamena za tramvajolike skalamerije!
 
Haha!Ja sam se vozio tim cudom a nisam ni znao da je metro :notok:
 
Neće ova garnitura nikad izgraditi metro :notok: , čim su počeli da se kriju iza stručnjaka, predlažu da svi odu u Beč i "naprave konsenzus", a onda će neki politički igrači da se promene pa će trebati nov konsenzus, i tako ad infimum... umesto da skupe m*da i naprave političku odluku.
 
Svi ste pozvani u moju grupu na Facebooku "BEOGRADJANI ZELE METRO!" (ne derem se da se neki slucajno ne uplase nego stvarno sam tako tamo napisao da vidi i ko ima slabiji vid :D ) hehe

Treba nam jos admina pa ko hoce slobodno neka navali.

Ima 1 covek koji je programer pa bi mogao da sredi sajt, predlozio mi je da se uradi sajt i da se sto vise nas ukljuci u to. To bi uradili zajedno sa Jovanovm-om sa onom idejom "metro projekat" Ne bi to bio sajt samo za metro nego ceo sistem javnog prevoza posto mora da radi u celini inace dolazi do poremecaja u radu.

Ja cu videti da pozovem jos ljudi sa saobracajnog...
Ovde ima ljudi sa gradjevinskog pa su i oni dobrodosli. Potrebni su i dizajneri za stanice itd. Ja sam vozila vec crtao... ustvari samo je potrebno restilizovati a projekti alstoma i bombardiera vec stoje tako da bi brzo bili isporuceni. Bar oko vozova nema nikakvih natezanja ;)

Sto nas je vise to smo jaci ;) Ima i stranaca, Francuza, Arapa koji zive, studiraju i rade u Beogradu. Grupa je otvorena svim Beogradjanima koji misle na sebe i druge svoje sugradjane ;)
 
Pa ja sam kreator, naravno da sam i admin.
Ko hoce jos da bude slobodno nek mi kaze da ga addujem ;) ...posto necu moci stalno da visim na netu zbog faxa.
 
@ThinkAgain
Ustvari, već godinama postoji grupa Metro za Beograd! na Facebooku. Sajt za Metro projekat je takođe gotov, i biće postavljen na hosting preko praznika (američkih), kada će ljudi koji su zainteresovani moći da počnu da edituju sadržaj... Nažalost, ne mogu da stignem pre toga išta da uradim...

Toliko o projektu...
 
aha ima grupica bolje receno 3 grupice u kojima se nista ne desava... video sam imaju po 100-300 clanova :p

ja sam na moju totalno zaboravio i kad sam video da ima najvise clanova nisam mogao da je zapustim ;)
 
Elem,vezano za intrevju Gradonačelnika,zar jedino u Evropi postoji Metro u Beču još da čujemo samo njihovo mišljenje kako oni 50 g.razvijaju Metro(a projektovali ga zajedno sa nama 76) a kada se zna da u Evropi postoje projektanti sa mnogo većim iskustvom i tradicijom a to su Pariz,London,Moskva,pa što ne voda poslanike do Atine,Moskve,Budimpešte M 4/(pa i da vide kako se gradi),ili Dubai (pa da se brčkaju malo u hladne dane,e baš bi im leglo)Madrida (gde se projektovao Belam)pa što ga ne primeniše kod sebe,nego napraviše teški Metro,a i to oko međudržavnog kredita jedan nam ponudiše pa što ga ne prihvatiše...a poslanici samo im pomeni put odmah se pakuju,možda izdejstvuju jednu lepu turu do L.A i Dominikane bilo bi lepo da nam pošalju razglednicu.... :lol:
 
Verovatno ce svake godine po 2-3 grada u evropi da posete koji imaju metro pa tako sledece god pa tako sledece god pa tako sledece god pa tako sledece god pa tako sledece god pa tako sledece god pa tako sledece god pa tako sledece god pa tako sledece god pa tako sledece god...
 
Ja im toplo predlazem posetu Londonu. Mislim da ce se vratiti misljenja kao i ja :kafa:
 
vozio sam se metroom u Londonu, Barsi, Beču, Pragu, Parizu, Amsterdamu, Milanu i Atini. po mom ličnom mišljenju London je najbolji pa posle njega idu Pariz i Barsa. najgori su Milan i Amsterdam
 
И ја се слажем да у Београду шеста линија метроа буде лаки метро. Шеста.

:bash:
 
Vrh