Ne moramo biti megalopolis od 12 miliona stanovnika da bi nam trebao metro. Kopenhagen, Helsinski, Lisabon, Oslo, Bilbao, Katanija su podmilionski gradovi manji od Zagreba, pa svi imaju metro odavno. Sofija je za nijansu manja od Beograda, pa ima već 4 linije metroa. Niko ne kaže da Beogradu treba 15 linija koliko ih ima Moskva, ali 2 ili 3 su mu nasušna potreba, i to već decenijama.Да смо величине Москве, имали бисмо метро већ једно 90 година. То није наша прича.
Биће боље да се усредсредимо на БГ воз и доведемо га на ниво приближан овоме са слика, јер то можемо.
Hronologija metro-agonije BeogradaДо историјских измена у броју становнипт и боље гоепооитичке ситуације.
Pa u 21. vek smo ušli tramvajem, tako da ne bi bila fora da sad trpamo i metro. XDZnaci odlazemo metro za 22. vek.
Voleo bih da čujem više o tim iskustvima koja tvrda da izgradnja metroa u nekom gradu nije uticala na smanjenje putničkog automobilskog saobraćaja.Метро мора да растерети јавни превоз и то пре свега аутобуски подсистем. Друмски саобраћај неће никада, и то су искуства из целог света.
Da se kladimo da će s gradnjom metroa u postojećim okolnostima sve ići kako je planirano...ON je od građana zatražio razumevanje ako ne bude sve išlo po planu i istakao da će od neki veliki infrastrukurni projekata možda morati da se odlože, ali nije mogao da precizira koji.
Ulaze u ozbiljan problem s kečmentom ako treću ne pomere ili ne uvedu četvrtu (treća i četvrta mogu mali profil ko u Madridu). U slučaju dva profila prva i druga moraju da pokrivaju najracionalnije moguće trase jer ove pomoćne popunjavaju rupe. Neko će reći hajde da spojimo prvu i treću tako da i treća hvata Prokop kao prema Jovinovom (čak i četvorokolosečno), ali ostaje rupetina na Dušanovcu. Ako uhvati dušanovac maši Prokop i Komandu.Зато нам треба мрежа метроа која покрива густо шири центар града.
Bar 50%, ako ne i vise, ljudi iz mog okruzenja bi najradije odustala od automobila u slucaju da imaju metro/bg voz liniju do posla (tj do blizine posla). Ne znam zdravu osobu koja bi provela radije 45 min na gazeli, samo da eto, bude u udobnosti svog automobila.Naravno da postoje, to se iz aviona vidi. Ali to ne znači da kada bi se izgradio metro, da niko od skorašnjih vozača ne bi hteo da pređe na njega i da ne bi bilo uticaja na celokupni kopneni drumski saobraćaj. Naravno da bi bilo. Nego smo se mi ovde toliko navikli da živimo u brlogu i haosu da smo sami sebe ubedili da nam metro ne treba i da je ovo stanje sada normalno. A ne da nije normalno, nego ako se ništa drastično ne promeni, za oko 5 godina će pojedini delovi grada biti saobraćajno paralisani od 7 do 18h.
Neka odustanu od nepotrebnog Nacionalnog Stadiona, besmislene gondole i narkoputa Niš-Drač. Neka prestanu da parama srpskih poreskih obveznika finansiraju obnovu Albanije posle zemljotresa. Neka uskrate budžetsko finansiranje subverzivnim nevladinim organizacijama. Neka stave van snage jednostrani Sporazum o Stabilizaciji i Pridruživanju, pa će na godišnjem nivou uštedeti dovoljno da sagrade metro prema Jovinovoj studiji iz 1976. godine, a ne samo ove 3 linije koje su sada u planu.Метро је за сецкање, гомила аутопутева који могли да буду и мотопутеби и много других мегаломанских пројеката а ово повећање пензија и плата је запушавање уста. Можда пругу до Суботице опреме ипак за 160км/ч? Нека радијуси, мостови и друга грађевинска инфраструктура остану за 200 али орлектричнс опрема да буде јефтинија