Šta je novo?

Metro

nbumbic":m0hsm0qm je napisao(la):
Zar mislite da bi u ljudi u selima oko Mladenovca trebali da plaćaju doprinos za BG metro u istom iznosu kao i mi koji živimo u gradu?
Zasto da ne? I oni se finansiraju iz gradskog budzeta. Tako bilo ko moze da kaze "necu ja da platim za metro, ne prolazi kroz moju ulicu". Medjutim kod nas je poznato kako neki stanari nece da plate za popravku lifta jer zive na prvom spratu...

Mladenovac je prigradska opstina BG, i gravitira ka gradu. Metro bi smanjio guzve u saobracaju pa time olaksao ljudima iz Mladenovcima voznju do grada, recimo.
 
hazard":1aw10nso je napisao(la):
nbumbic":1aw10nso je napisao(la):
Zar mislite da bi u ljudi u selima oko Mladenovca trebali da plaćaju doprinos za BG metro u istom iznosu kao i mi koji živimo u gradu?
Zasto da ne? I oni se finansiraju iz gradskog budzeta. Tako bilo ko moze da kaze "necu ja da platim za metro, ne prolazi kroz moju ulicu". Medjutim kod nas je poznato kako neki stanari nece da plate za popravku lifta jer zive na prvom spratu...

Mladenovac je prigradska opstina BG, i gravitira ka gradu. Metro bi smanjio guzve u saobracaju pa time olaksao ljudima iz Mladenovcima voznju do grada, recimo.
Hazard sve je tačno što ti kažeš, samo .... pa prvo da ti kažem ja sam skupljao potpise za remont liftova u zgradi sa 121 stanova i 15 spratova prošli vikend i ne želim da ti kažem koja sam sve "kreativna objašnjenja" čuo što neće da mi potpišu oni što žive ispod četvrtog sprata.

Nažalost, nije realno da bi ljudi u Mladenovcu i okolnim selima rado prihvatili "harač" za bg metro, a samim tim ni političari ne bi rado to njima predložili, našao bi se neki lokalni političar koji bi tu nepravdu rado iskoristio u svoju korist. moj post je išao u tom smislu.

Pokušavam realno da sagledam mogućnosti finasiranja BG metroa te se trudim da što više razmišljam u pravcu onoga što realno jeste moguće, a ne šta bi trebalo i šta bi bilo kad bi ljudi imali više svesti.

Eventualno, moguće rešenje jeste da se ljudima iz prigradskih opština ponudi da plaćaju 1/2 ili 1/4 iznosa kao mi što živimo u gradu.
Ipak je činjenica da ću verovatno ja koji živim na Zvezdari više koristiti taj metro nego neko ko živi u Lazarevcu (recimo do fakulteta ili zaposlenja dosta žitelja Lazarevca nema svakodnevnu potrebu da ide u Beograd jer recimo gimnazija i još neke škole postoje u njihovom mestu, a i kad odu u penziju nemaju potrebe da dolaze u BG, dok mi u Beogradu koristimo GSP svaki dan i kad smo u srednjoj školi)
 
Ako Mladenovčani ne žele da prihvate "harač beogradskog metroa" nemam ništa protiv da se "isčlane" iz Beograda. Mada metro bi doneo i njima benefit, ako bi išli do posla kombinacijom Beovoz+metro, umesto da se maltretiraju Lastom i gužvama (lično iskusio kako to izgleda).

Ovih dana čitam da i Aranđelovac želi da se priključi Beogradu. To bi valjda bila još jedna opština koju interesuje Beograd, ali ne i beogradski metro.
 
nbumbic":1vyv8z6p je napisao(la):
Wilie je u pravu, doprinos nikad nije bio namenjen za metro!
Ако имаш неки доказ, постуј, ја не могу засад ништа да пронађем (ипак је тај самодопринос био пре 25 година)...
nbumbic":1vyv8z6p je napisao(la):
Neko je rekao već da od ukupnog broja stanovnika nije moguće ubirati poreze jer ne rade svi, tačno!
I did. :)
hazard":1vyv8z6p je napisao(la):
ACR":1vyv8z6p je napisao(la):
Ako Mladenovčani ne žele da prihvate "harač beogradskog metroa" nemam ništa protiv da se "isčlane" iz Beograda.
Upravo.
Па чињеница је да Младеновац, Обреновац, Лазаревац, Сопот... припадају Београду а питање је колико њихови становници иду у Београд, а рецимо Панчево или Пазова, који (поготово Панчево) одувек гравитирају Београду не... Сад, ко је крив за, са једне стране, 013 и, поготово, 026, добрано после WW2 (а за време Краљевине Југославије је Панчево било под Београдом), а са друге стране 14220 и друге егзотике под Београдом итд. о томе можемо дискутовати...
 
Ne znam, ali znam da autobusi za Mladenovac su puni (ljudi stoje), a idu svakih pola sata.

Inace moj post o platama apsolutno nije bio nekakav ozbiljan predlog vec samo kratka ilustracija da prica o nedostatku mogucnosti da se metro finansira ne pije vodu.
 
Ako metro može da se finansira bilo gde drugde, moći će i kod nas, ukoliko bude izgrađen prema trenutnim potrebama i studijama koje treba da sprovedu, odnosno koje su već milion puta verovatno sproveli saobraćajni instituti. Tarifiranju, doduše, ništa ne fali. Napravi se dobar finansijski plan i dosledno se primenjuje. Meni se čini da to nisu nikakve karakondžule i da se sve to može uraditi.
 
ACR":22susmpt je napisao(la):
Ako Mladenovčani ne žele da prihvate "harač beogradskog metroa" nemam ništa protiv da se "isčlane" iz Beograda. Mada metro bi doneo i njima benefit, ako bi išli do posla kombinacijom Beovoz+metro, umesto da se maltretiraju Lastom i gužvama (lično iskusio kako to izgleda).
Iako mogu da razumem emotivnu liniju iza ovog posta, Takav stav i nije baš konstruktivan, sigurno neće dovesti do prihvatanja doprinosa i kad bi se tako reklo stanovnici prigradskih opština bi to prihvatili kao uvođenje harača.

Da se razumemo i ja bi voleo da se uvede doprinos i da već počnemo da gradimo taj metro. Samo uvek treba biti realan i ne očekivati da će ljudi prihvatiti da plaćaju jednako za nešto što neće jednako koristit,

Ne možeš poreći da ću ja kao prosečan stanovnik Zvezdare koristiti metro mnogo više nego neko iz Lazarevca i zato ja treba da platim za njega više
Zaista zamisli da nekome ko završi školovanje i zaposli se u Lazarevcu, tu dočke penziju neko traži 1.250EUR za metro liniju Zvezdara-Zemun i kaže pa znaš toliko plaćaju i oni što žive na Zvezdari pa treba i to toliko šta se buniš daj 1.250EUR bre.

Oni svakako treba da daju manje nego mi iz grada, a gore sam objasnio zašto je bolje sredstva skupljati preko PDV-an koji mnogo pravičnije deli teret u skaldu sa ličnom potrošnjom, a pored toga oporezuje i one koji nisu prijavljeni u Beogradu, a žive ili rade u njemu,pa je i sa te strane fer.

Jer naravno nije uredu da neko živi deset godina u nekom gradu, koristi infrastrukturu grada i da ništa ne doprinese!
 
Wile E. Coyote":8p4hueb9 je napisao(la):
nbumbic":8p4hueb9 je napisao(la):
Wilie je u pravu, doprinos nikad nije bio namenjen za metro!
Ако имаш неки доказ, постуј, ја не могу засад ништа да пронађем (ипак је тај самодопринос био пре 25 година)...
Nije baš dokaz ali evo ti pasus iz članka o metrou koji je objavljen u NIN-u br. 2540, septembar 2 1999


Deset godina kasnije ukinut je (Sektor za metro - prim. NB), jer su tadasnji vodeci mozgovi Grada, tramvajolozi, procenili da je metro odvise skupa investicija, pa su, da bi postavili dodatne tramvajske koloseke, uveli samodoprinos gradjana....................kaze za NIN Jovin


http://www.nin.co.rs/arhiva/2540/11.html

Inače da samodoprinos nije bio za metro ukazuje i to što je raspisan 1982. odnosno godine kada je doneta odluka o ukidanju sektora za metro.

Ta godina se inače smatra godinom bankrota SFRJ. Tada smo počeli da pozajmljujemo novac od MMF i da se zadužujemo na sve strane. Verovatno je i ekonomska situacija razlog što se tada odustalo od metro
 
Као прво ако неко из Младеновца неће да плати за метро, фајн, ја онда нећу да платим за Беовоз и предлажем да се комплетна цена Беовоза прерасподели искључиво на становнике приградско-сеоских насеља, пошто (као што сам, мислим, довољно пута до сада рекао) налазим да је дотични систем од маргиналне користи за становнике ширег градског подручја. Ако поделимо 100 милки за Беовоз са тих 400.000 људи - можда ће им се тако више свиђати? Нема проблема.

Друго. Ево једне једноставне рачунице како се новац може скупити и без да се такне у Савски амфитеатар.

Градски буџет - ко овде мисли да се не покраде барем 10% годишње? Нема шансе, са толиким тендерима и јавним набавкама, то је минимум. Нека мало притгену славину и краду само 5%, остаје 5% за метро. Даље, из буџета се финансира толико булшит ствари да би се лако накупило још, рецимо, 3%. На пример, одељења од 15 ђака, социјална заштита и принадлежности сваке врсте који су ионако у републичкој надлежности, општинске новине (ако Нови Београд мисли да им требају онакве бесплатне новине онда очигледно могу да добију за толико пара мање из градског буџета), дотације минибус фирмама (које су све пајтоске), небулозне линије ГСП попут 34 или 87, и сличне небулозе. 3% би се зачас сасекло кад би се мало прочешљала давања. То је заједно 8% буџета. Буџет је ишао и до 800 милиона, да кажемо да је сада око 600 милиона. То је 48 милиона годишње. Није лоше за почетак.

Зараде би могле само минимално да се оптерете. Рецимо: за плате од 30.000 до 100.000 оптерећење може да буде 1% од износа преко 30.000. На просечну плату од 40.000 то би било само 1 евро месечно, тј. 12 евра годишње - то може свако да поднесе. За износ преко 100.000 може да се тражи 3%. То је негде у нивоу уобичајених стопа за самодопринос. На просечну "велику" плату од 150.000 то је додатних 180 евра годишње. Рачунајући да има око 750.000 запослених од чега 50.000 са "великим" платама, то изађе још око 17 милиона евра годишње.

Додао бих и специјални порез од још 2% за запослене у републичкој администрацији. Молим лепо, нисмо их ми звали у Београд, а гужвају се по превозу заједно са осталима. Ако им се не свиђа, њих бар ништа не спречава да се преселе негде другде - може се мастиљати и нпр. у Нишу. То би било још 2 милиона.

Пљачка звана "маркице за храм св. Саве" би на територији Бгд. могла да се преусмери за метро. Рачунајући да сваки грађанин генерише барем 15 писама годишње по 10 динара, то је још око 2 милиона.

И пошто је главни кривац његово величанство аутомобил, регистрацију са београдским таблицама би се могло оптеретити са 20 евра годишње. Ко има ауто не може да тврди да нема 20е годишње. Онима који би да се прошверцују региструјући кола ван Београда би могли уместо овога да наплатимо посебну цену за паркинг - људи који заиста живе ван Београда толико ретко паркирају у центру да им не би био проблем да плате више од Београђана. 250.000 аута по 20е је још 5 милиона годишње.

Док си рекао кекс са генерално прихавтљивим наметима - 74 милиона годишње. Тешки метро отплаћен за мање од 15 година.

Иначе, мислим да је Савски амфитеатар златна кока која би требало да покрије скоро све трошкове, чинећи већину ове горње калкулације беспредметном.
 
@djordje

Zaboravljaš da budžet grada ima i veliki deficit pa te uštede na korupciji bi prvo otišle na pokrivanje deficita.

Inače evo ti info o budžetu Beograda

укупан буџeт je 67,6 милијарди динара. Према речима Душка Никодијевића, помоћника секретара за финансије, планирани текући приходи и примања од нефинансијске имовине износе око 50,8 милијарди динара, а расходи 63,45 милијарди динара.

– Буџетски дефицит износи 12,65 милијарди динара

Izvor: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1349332


Đorđe slažem se sa tobom da se iz budžeta finasira dosta nepotrebnih stvari samo ne mislim da u njih spadaju i

социјална заштита и принадлежности сваке врсте који су ионако у републичкој надлежности,

Ne bi baš neke siromašne ljude ostavio bez hrane (narodne kuhinje) ili ukinuo pomoć bespomoćnim ili hendikepiranim licima.

nije ti loša ideja za taksu na BG tablice od 2.000din to sigurno nije iznos zbog kojeg bi neko preregistrovao auto, a i pravedno je.
Još kad bi se dodalo usklađenje sa kubikažom i zonom u kojoj je auto registrovan. Tako bi zaista moglo da se skupi barem 10miliona eur godišnje!


,
 
nbumbic":ij7throh je napisao(la):
Iako mogu da razumem emotivnu liniju iza ovog posta, Takav stav i nije baš konstruktivan, sigurno neće dovesti do prihvatanja doprinosa i kad bi se tako reklo stanovnici prigradskih opština bi to prihvatili kao uvođenje harača.
Ako imam ikakvu emociju prema Mladenovcu ona može biti samo pozitivna, ali negde "saterivanje u ćošak" mora da prestane. Počelo je od toga "zašto Srbija da plaća beogradski metro", sada smo došli do "zašto prigradske opštine Beograda da plaćaju beogradski metro", a završićemo, valjda na tome da bi samo stanari zgrada u radijusu 500m od najbliže planirane metro stanice trebalo da učestvuju (sa svojim primanjima) u izgradnji.

Ja recimo sasvim sigurno ću vrrrlo retko koristiti taj metro dokle god živim na Šumicama, jer malo je stvari koje sam manje rad da učinim nego da se penjem na vrh Konjarnika. Ipak, biće mi jako drago da ga moj grad dobije, a možda će ljudi iz drugih krajeva koristiti taj metro pa će ih manje biti na Gazeli, i eto benefita i za mene....
 
Ovo poređenje za Mladenovac i prigradske opštine je skoro neverovatno,pa upravo je Republika i Grad uložila blizu milijardu tadašnjih dolara danas evra,za sistem Beovoza koji će služiti za brz i udoban transport tih ljudi iz predgrađa do centra i danas,a da ne govorino i o tekućem održavanju tj.osnivanje gradskog preduzeća na teret budžeta Grada i poreskih obveznika da bi se tim ljudima život učinio lakšim ili na Evropskom nivou(što mi je drago) ali svako blokiranje ili neučestvovanje u nekom eventualnom samodoprinosu za Metro bi te opštine same isključile iz teritorije Grada,pa neka oni svojim budžetom kupuju i održavaju nove vozove i sl.ja tako nešto ne očekujem od tih građana jer oni sebe smatraju delom(stanovnicima) grada,a tako nešto (nepodržavanje razvoja metroa)može da dođe samo od zajedljivih političara ili kočničara razvoja Beograda kojih i dalje ima pod raznim maskama.....ali novac za gradnju Metroa nije problem to nam i Rusi kažu "ključ u ruke",a ne neki val i pal koji i pored inventivnosti ,nisu uspeli da nadmaše za sada klasični sistem Metroa,a problem je oko naših lobija koji nikakao da usklade interese a ne u novcu ili samodoprinosu...rekoše da im je najslađa koncesija, šta će ne ispuštaju digitron iz ruke... :cool:
 
ACR":2dy8vcdg je napisao(la):
nbumbic":2dy8vcdg je napisao(la):
Iako mogu da razumem emotivnu liniju iza ovog posta, Takav stav i nije baš konstruktivan, sigurno neće dovesti do prihvatanja doprinosa i kad bi se tako reklo stanovnici prigradskih opština bi to prihvatili kao uvođenje harača.
Ako imam ikakvu emociju prema Mladenovcu ona može biti samo pozitivna, ali negde "saterivanje u ćošak" mora da prestane.
ACR nisam mislio da ti mrziš ili imaš loš sentiment prema Mladenovcu, daleko od toga, Mislio sam da razumem zbog čega smatraš da i ljudi iz Mladenovca te ostalih prigradskih opština treba da doprinesu izgradnji metroa te da shvatam zašto kod tebe stav da oni ne treba da doprinesu izgradnji metroa izaziva negodovanje.

Izvinjavam se zbog svoje nedorečenosti koja je dovela do nepotrebne konfuzije. Nekako smatram da se podrazumeva da niko od nas ne mrzi prigradska naselja. Shvatam koliko uvredljivo deluje insinuacija da imaš negativne stavove prema Mladenovcu.

Izvini

2012":2dy8vcdg je napisao(la):
,pa upravo je Republika i Grad uložila blizu milijardu tadašnjih dolara danas evra,za sistem Beovoza koji će služiti za brz i udoban transport tih ljudi iz predgrađa do centra i danas
Malo je uprošćavanje reći da je potrošeno milijardu dolara na izgradnju BeoVoza, gro te investicije je utrošen na izgradnu Beogradskog železničkog čvora, a ne na BeoVoz!

E sad će drvlje i kamenje po meni, ali najveću korist od izgradnje BGD železničkog čvora imaju upravo Beograđani i Grad Beograd.

Prvo da nije denivelisana pruga na Novom Beogradu, zamislite kako bi izgledao saobraćaj i razvoj Novog Beograda? Gužve koje će biti izbegnute izgradnjom nadvožnjaka kod careve ćuprije su ništa spram onog što bi bilo na Novom Beogradu da nema denivelacije žel. saobraćaja
Drugo Izgradnjom tunela i prokopa se stvara osnova za izmeštanje šina iz Savskog amfiteatra i razvoj Beograda, te smanjivanja ukrštanja žel. i drumskog saobraćaja. tuneli i mostovi su završeni

Ko od toga ima najveću korist? pa Beograd!
Koliko ovo znači pitajte Nišlije. Možete i Zagrebčane.
U Beogradu ljudi uzimaju zdravo za gotovo korist koju imaju od dosadašnje investicije u BGD. žel. čvor i nisu svesni probrlema koje bi imali da nije to urađeno.

Naravno ne kažem da korisnici BeoVoza nemaju koristi daleko od toga. Ipak u perspektivi najveću korist od Beogradskog žel.čvora će imati uže gradsko područje.

Sad da me niko ne shvati pogrešno ne smatram da ljudi sa gradskog tj. prigradskog područaj ne treba da doprinesu razvoju metroa, samo mislim da treba naći model koji će obezbediti da postoji korelacije između stepena korišćenja i nivo doprinosa. Treba videti kako uključiti Pančevce, ljude iz Pazove jer će i oni možda i više koristiti metro od Lazarevčana.
treba videti da iz Pančeva korisnici BeoVoza i budućeg metroa doprinesu njegovom razvoju, a ne teretiti ljude koji ne dolaze u Beograd.

To je delom rešenje preko PDV-a i različitih taksi.

Drugo treba malo posetiti i sela oko Lazarevca, Sopota, pogledati kakvi su njihovi uslovi za život, pa bi se onda malo bolje rezumeo moj stav da njih treba teretiti manje nego nas koji živimo u samom gradu
 
@nbumbic
Zapravo od Beočvora najviše koristi ima Evropa i Srbija pa Bg itd to je infrastrukturni projekt od šireg regionalnog pa nacionalnog značaja a ne užeg-gradsko beogradskog to je benefit Beograda ne terba da se osećamo i krivim što je Bg Evropska raskrsnica,a dobre konsekvence su i za grad i za predgrađa,i baš je dobro što će upravo prvo širi region Bg.a dobiti prigradski Metro pa onda gradski tako da bilo kakav argumenat protiv gradskog Metroa je bezpredmetan ....ali o novčanom doprinosu bar u prvoj fazi finansranja Metroa ne verujem da ćemo pričati jer novac je u načelu obezbeđen ponudom o kreditu, i pre je koncept (laki-teški)Metroa problem nego to... :/
 
U vezi finansiranja, procitajte ova dva teksta, koja na prvi pogled nemaju veze sa metroom:
http://www.setimes.com/cocoon/setimes/xhtml/sr_Latn/features/setimes/features/2009/04/20/feature-03
http://www.blic.rs/stara_arhiva.php?id=144524
Procenjuje se da pušaèi u Srbiji svakog dana popuše blizu 73 miliona cigareta. Za to dnevno izdvajaju tri miliona i sto hiljada evra, a za godinu dana više od milijardu i sto miliona evra.
Izracunajte u grubo koliko procenata stanovnika Srbije zivi u Beogradu i videt cete koliko se otprilike kilometara metroa "popusi' godisnje. Zasto se ne bi uvela na cigarete taksa za metro? Ionako su na pocetku krize svi vikali "svega cu se odreci, samo ne cigara". Pa ko hoce da se truje, izvolite.
 
2012":3loinyil je napisao(la):
@nbumbic
Zapravo od Beočvora najviše koristi ima Evropa i Srbija pa Bg itd to je infrastrukturni projekt od šireg regionalnog pa nacionalnog značaja a ne užeg-gradsko beogradskog to je benefit Beograda ne terba da se osećamo i krivim što je Bg Evropska raskrsnica,/
Upravo tako, Bgd čvor je projekat od šireg značaja i mnogi imaju koristi od njega te nije sagrađen, tj. preciznije nije započet da bi ljudi iz prigradskih mesta brže stigli u centar.

OTrenutno od BGD čvora više koristi imaju stanovnici N. BGD (zbog denivelacije) nego ljudi iz prigradskih područja (samo pogledajte koliko ljudi iz Batajnice koristi autobuse a koliko voz)

Pa ja ni ne kažem da treba da se osećamo krivim zbog koristi koju imamo od čvora, sam ne treba ni da mislimo kako je grad uložio novac u njega samo da bi omogućio ljudima iz prigradskih naselja da lakše stignu u Beograd

2012":3loinyil je napisao(la):
@nbumbic
....ali o novčanom doprinosu bar u prvoj fazi finansranja Metroa ne verujem da ćemo pričati jer novac je u načelu obezbeđen ponudom o kreditu, i pre je koncept (laki-teški)Metroa problem nego to... :
Eh eh kako bi voleo da si u pravu!

Samo niko ne nudi kredit zato što je to bolje nama. Nama se sužava izbor i uticaj na odvijanje samog projekta, smanjuje se deo koji će naše firme da rade (pogledajte samo šta se radi u izgradnji putne infrastrukture). Uvek je bolje graditi svojim sredstvima, a svaki kredit koji nije pod komercijalnim uslovima ima hiljadu i jednu zakoljčicu (npr. Hrvati su za auto-put ZG -Split morali da uzmu Behtel koji je kada je dobio veći posao u Rumuniji samo odlučio da zbriše iz HR, priča je pomalo kao Intermost kod nas. trebali su da sagrade po ugovoru iz 1998 auto put Bregana - Zagreb - Dubrovnik i ceo posao je zakljkučen neposrednom pogodbom, a kad su uzeli kajmak, zbrisali su na veći projekat posle samo izgrađenih 145km tj. nisu ni polaposla odradili http://www.index.hr/vijesti/clanak/bechtel-odlazi-iz-hrvatske-i-odustaje-od-zalbe/251024.aspx ,)

Mnogo sam skrenuo sa teme, ali samo hoću da kažem da je mnogo bolje za nas da mi sami finasiramo gradnju, ali to je lošije za političare jer onda teže dolaze to precenta od dodeljenog posla.


Inače mi možemo sami da finasiramo metro

Siniša":3loinyil je napisao(la):
Zasto se ne bi uvela na cigarete taksa za metro? Ionako su na pocetku krize svi vikali "svega cu se odreci, samo ne cigara". Pa ko hoce da se truje, izvolite.
Može može :))
 
Siniša":2lpnhr7t je napisao(la):
U vezi finansiranja, procitajte ova dva teksta, koja na prvi pogled nemaju veze sa metroom:
http://www.setimes.com/cocoon/setimes/xhtml/sr_Latn/features/setimes/features/2009/04/20/feature-03
http://www.blic.rs/stara_arhiva.php?id=144524
Procenjuje se da pušaèi u Srbiji svakog dana popuše blizu 73 miliona cigareta. Za to dnevno izdvajaju tri miliona i sto hiljada evra, a za godinu dana više od milijardu i sto miliona evra.
Izracunajte u grubo koliko procenata stanovnika Srbije zivi u Beogradu i videt cete koliko se otprilike kilometara metroa "popusi' godisnje. Zasto se ne bi uvela na cigarete taksa za metro? Ionako su na pocetku krize svi vikali "svega cu se odreci, samo ne cigara". Pa ko hoce da se truje, izvolite.
Meni je to fascinantno. Stalno srecem ljude koji mi kukaju kako nemaju para, kako im fali, eto, samo 10-15 evra nedeljno da bi mogli sebi da priuste ovo ili ono. Onda kada zajedno izracunamo da trose od 3 do 6 hiljada dinara mesecno na cigare, gledaju me belo...
 
jovanovm":tqj7jv8o je napisao(la):
Ne znam, ali znam da autobusi za Mladenovac su puni (ljudi stoje), a idu svakih pola sata.
Можда је један од разлога за то управо регионална расподела. Да је Младеновац формирао конурбацију са Аранђеловцем, можда не би биле толике гужве. Панчево, једноставно, није имало куд. Београд је сувише близу.
nbumbic":tqj7jv8o je napisao(la):
Wile E. Coyote":tqj7jv8o je napisao(la):
nbumbic":tqj7jv8o je napisao(la):
Wilie je u pravu, doprinos nikad nije bio namenjen za metro!
Ако имаш неки доказ, постуј, ја не могу засад ништа да пронађем (ипак је тај самодопринос био пре 25 година)...
Nije baš dokaz ali evo ti pasus iz članka o metrou koji je objavljen u NIN-u br. 2540, septembar 2 1999
Све су то посредни докази. Има посредних доказа и у чланку о београдском метроу на Википедији. Надао сам се да имаш тај фамозни проспект о плану финансирања.
nbumbic":tqj7jv8o je napisao(la):
Verovatno je i ekonomska situacija razlog što se tada odustalo od metro
Између осталог, али рекао бих да је највише политика кумовала томе.
 
Ovo ko Max Magnus. Alo bre, pa na sve moze da se uvede porez. Mozemo da uvedemo i taksu na habanje trotara, pa ko nosi potkovane cipele da placa vise.
Metro treba da bude odrziv, a ne da opeljese narod za metro, a onda narod ocekuje da se vozi za dzabe. Uvek ce se neko buniti sto se od njegovih para gradi nesto sto mu ne treba. Metro treba da plate korisnici istog. Dakle napravi se metro, uvede se taksa za ulazak vozila u centar grada. Cena ulaznice za metro se napravi da bude isplativa. Ljudi se primoraju taksom za ulazak vozila u centar i cenom parkinga da koriste metro...
 
Метро не може сам да се исплати. То је познато. Метро је типичан пример инвестиције која има пуно добрих ефеката које није могуће наплатити (пораст цена некретнина, бољи квалитет живота и животне средине, већа продуктивност, допринос туризму - можеш набарајти до прекосутра) и зато је то инвестиција коју мора да ради држава а не приватни инвеститор. Што се пореза и намета тиче, када се нешто финансира из државне касе, то у крајњој линији мора да дође из пореза. Поента је да се порези и намети уведу тако да циљају на понашање које у крајњој линији и узрокује потребу за метроом. Пример је мој предлог за таксу на регистрацију возила - гужва коју стварају приватни аутомобили је један од водећих разлога зашто нам треба метро, према томе треба мотивисати људе да се тога ратосиљају наметом на регистрацију и акцизом на паркирање у центру града (која би се прикупљала и на евентуалним приватним паркиралиштима). Ово је и разлог зашто директан намет на цигарете није по мени добра идеја - цигарете се, што се мене тиче, могу оптеретити акцизом, али приходи од тога морају бити усмерени у здравство, јер је то узрочно-последична веза, а онда се тај новац који би иначе ишао из буџета у здравство може преусмерити на инфраструктуру.

Ре: социјална давања из градског буџета. [офтопик] Немам ништа против да град намирује своје законске обавезе у овој области, али имам против да град изиграва резервну Владу Србије (и полигон за прикупљање гласова). Пример је скорашња акција да се београдским пензионерима поделе некакви додатни износи из градског буџета. Извини, али то ни по једном закону није функција градске власти, а говоримо о огромним износима јер су у питању велики бројеви људи. Зашто би пензионери у Београду били привилеговани у односу на пензионере негде другде у Србији? Ако је одговор на то ”зато што је живот у Београду скупљи и пензије не намирују трошкове”, онда се ту градска власт упушта у подстицање људи да се понашају антиекономски и раде ствари које немају економског смисла, као што је нпр. да живе у месту где је то прескупо за њихова примања (, доприносе гужви у превозу, итд. - звучи бездушно али тако је. У Америци пензионери који немају новца да живе на Флориди и плаћају мединиске рачуне - се преселе на Костарику. И ништа им тамо не фали, исто им је топло, имају доктора, нађу своје друштво и све што им треба.) Никакве разлике између те одлуке и деценијског сасипања пара у црне рупе зване Застава и Јат нема. То је исто као када би држава плаћала медицинско осигурање људима који хоће да скачу са банџија или играју руски рулет. То је нешто што очигледно не требаш да радиш - ако баш хоћеш, па изволи, али о свом трошку. Људи морају да се простру колики им је губер и држава им не чини никакву услугу када им одвраћа пажњу са тога.[/офтопик]
 
@ђорђе

Наизглед сурово, али тачно.
 
E, ovaj, da:

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=10&dd=22&nav_id=388064

Nikola Pavičić, vlasnik Sintelona koji je prisustvovao ručku Medvedeva i Tadića, kaže da se tada nije razgovaralo o konkretnim infrastrukturnim projektima. "Pominje se metro. To je veoma skupa investicija koja nije ekonomski isplativa, već ima karakter socijalne investicije. Trebalo bi da se fokusiramo na koridor 10 jer on pomaže bržu integraciju Srbije u EU. Ne sviđa mi se zaduživanje za koje ne znamo za šta se zadužujemo kao prezadužena država. Biće to kredit povoljniji od ostalih, ali moramo dobro razmisliti u šta ćemo da ga utrošimo", ističe Pavišić.
:bash: ne, metro uopste nije ekonomski isplativ. Kao sto nisu isplativi mostovi i putevi i... :bash:

i jos
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=10&dd=29&nav_id=389389

Srpska delegacija u Moskvu odlazi sa preciznom listom infrastrukturnih projekata, pa će se tako za Prokop tražiti 200 miliona dolara, elektrifikaciju pruge Niš - Dimitrovgrad 100 miliona, izgradnju pruge Valjevo -Loznica 150 miliona, obilaznicu oko Beograda na potezu Orlovača - Bubanj Potok 170 miliona, izgradnju puta Beograd - Čačak, koji će činiti deonicu puta "Južni Jadran" - 100 miliona dolara. Jedina dilema je gde da se usmeri preostalih 80 miliona, da li dodatno za autoput Beograd-Čačak ili za autoput Novi Sad-Horgoš.
Metro, kao i obicno, koristi se u marketinske svrhe...sada kada je poseta prosla, ni rec o tome. OK, i ovi projekti su vazni, i mogu brze da realizuju sa dobrim efektom, Nego mi smeta to stalno provlacenje metroa kroz usta...a nikakav konkretan plan ne postoji, niti njegove naznake.
 
iskreno, koga briga šta misli vlasnik sintelona (iz bačke palanke) o isplativosti metroa
 
Ево, рецимо, мене врло интересује шта мисли директор једног од највећих и најуспешнијих српских предузећа.
 
Vrh