Šta je novo?

Metro

Ma vrlo jasno.dok nas zabavljaju sa rekla-kazala(hoće-neće) u štampi,oni prave gemišt projekat ,teški Metro po trasama Belama,s tim što ih Rusi malo zezaju,pa kažu kako oni mogu da nam naprave i laki i teški po sistemu ključ u ruke,drugim rečima stvari teraju na čistac ,tj.da li je problem laki-teški zaista to ili što treba Rusi da ga grade a ne neko drugi i još dodaju da novac nije problem (he he Ruse ne možeš da zavrneš)biće vruće u narednom periodu oko toga između Grada i Rep.,a i današnji članak u Blicu kako će nam odobriri 1,4 milijarde dolara što se uklapa u prvu fazu Metroa


Rusi hoće da nam daju 1,4 milijarde dolara
Autor: Dragica Pušonjić-Veljković | Foto:s. đalić | 23.10.2009. - 05:00
Ruski kredit od milijardu dolara biće Srbiji na raspolaganju do kraja godine ako u narednih 15 dana budu dogovoreni cena i ostali uslovi kreditiranja koje možemo bez poteškoća da otplaćujemo, kao i projekti na koje će zajam biti utrošen. Ima indicija da bi kredit mogao dostići 1,4 milijarde dolara, od čega 200 miliona dolara odlazi u budžet, a ostatak je za saobraćajnu infrastrukturu. Ali metro u srpskoj prestonici neće biti građen ovim parama jer nema tehničkih preduslova.




Kako saznajemo, srpska strana je pred rusku najpre izašla sa idejom da gradi kompletan metro u Beogradu, tzv. beogradski čvor, i finansira budžetski deficit. Odustalo se jer nema dokumentacije za gradnju metroa, a republičkim i gradskim vlastima treba dve godine za dogovor i pripremu dokumentacije za gradnju.
Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, kaže za „Blic“ da ćemo tražiti da ruskim kreditom finansiramo gradnju 60 kilometara puta Horgoš - Novi Sad (od 38. do 98. kilometra), što staje 80 miliona dolara.
- Obilaznica oko Beograda od Orlovače do Bubanj potoka košta 170 miliona dolara. Time bismo zatvorili finansijsku konstrukciju za ceo koridor 10. Kada je reč o železnici, 200 miliona dolara treba za Prokop, izgradnju centralne železničke stanice, dve lokoteretne stanice u Makišu i Kijevu i sređivanje teretne stanice u Makišu, što može biti završeno za godinu i po - raščlanjuje ministar Mrkonjić.
Drugi prioritet je pruga Niš-Dimitrovgrad, jedina u Evropi koja nije elektrifikovana, kako kaže Mrkonjić, a radovi su već počeli. Zahtevaju investiranje 100 miliona dolara. Srbija je uradila trećinu posla na pruzi Valjevo-Loznica, a Rusi su, prema Mrkonjićevim rečima, zainteresovani da se uradi i ostatak jer je to veza Republike Srpske sa Srbijom i barskom prugom. Potrebno je 150 miliona dolara, radovi mogu biti završeni za godinu i po.
- Ove projekte je ruska strana prihvatila, naše je da imamo gotovu dokumentaciju. Nije bilo nikakvih uslovljavanja, što je potvrda kvaliteta naših projekata u oblasti saobraćajne infrastrukture - konstatuje Mrkonjić.
Zoran Ćirović, pomoćnik ministra finansija i šef naše pregovaračke delegacije koja treba da otputuje u Moskvu, naglašava da ruska i srpska strana još nisu stavile karte na sto i zato nisu precizirane bitne stavke kredita.
- Mi smo oficijelno pričali o dolarima i tačno je da je reč o kreditu u toj valuti. Ali iz nekih izvora čujem da bi Rusi povećali iznos do milijardu evra, to je 1,4 milijarde dolara. Uslovi kreditiranja bitni su i za budžetskih 200 miliona dolara i za infrastrukturnih 800 miliona dolara. Dobili smo jako uveravanje da će kredit biti najpovoljniji, ministar Mrkonjić kaže da su uslovi na nivou međunarodnih finansijskih institucija. To uveravanje u razgovorima sa Rusima ja nisam dobio. Ali ako bude kako kaže ministar Mrkonjić, biće ovo za Srbiju izuzetno prihvatljiv kredit - objašnjava Ćirović.
On naglašava da kod državnih kredita kao što je ovaj kreditor obično subvencioniše kamatne stope, ali jednim delom cena kredita zavisi od cene kapitala na tržištu. Od Rusije, kao strateškog partera, kaže naš sagovornik, očekujemo povoljnu kamatnu stopu, grejs period i rok otplate.
- Od ruske strane danas bi trebalo da dobijem agendu sa datumom za razgovor. Predložili smo jednu od naredne dve sedmice. Ostalo je da potvrde termin i definišu teme razgovora. Ruska strana je usmeno iznela načelnu zainteresovanost za infrastrukturu, prezentovana im je lista projekata, nisu se izjašnjavali o svakom ponaosob. Jedno su naše potrebe, drugo je šta oni žele da kreditiraju. Jasno je da naši projekti moraju biti urađeni do kraja, niko ne kreditira ideje - apostrofira Ćirović.
Kako on naglašava, na razgovorima u Moskvi videćemo na šta možemo da računamo, pa potom da se izjasnimo da li nam to odgovara. Ako kreditni uslovi ne budu odgovarajući, neće se ići na izradu saobraćajne infrastrukture po svaku cenu.www.blic on line
 
pa po meni je bolje zavrsiti koridor 10 i prokop sa propratnim stanicama, i obilaznicu (bar poluprofil), nego sve te pare dati za izgradnju pola lakog metroa.
 
Ma i to nije problem oni daju i za jedno i za drugo i za treće,nego sukob interesa dve struje traje decenijama....latino serijal...a u narednoj epizodi... :kafa:
 
2012,promeni godinu u 2022,tad ocekujem prvu liniju metroa :kk:
 
Bilo kako bilo ovo je početak epiloga,a koji može da potraje do 2076 kako beše onaj animirani film.... :violina:
 
Ljudi šta vam je. Pa samo nacrtajte na mapi krizne tačke, ose kretanja i uzmite u obzir broj ljudi u okolnim naseljima. Preusmerite autobuske linije i metro je apsolutno i više nego opravdan u ovom trenutku. Znači ovog momenta se može krenuti sa gradnjom. Ako se uzme u obzir broj "čepova" na relaciji Čukarica-Borča a to su Ada, Sajam, Mostar, Kneza Miloša, Takovska, BDS (ex 29. nov.), Pančevački most a zbog njega i Zrenjaninski put i kad se uzme broj stanovnika na oba kraja linije (Čukarica 150000+Borča 50000 to je 200000, kad se tome doda presedanje u centru dobije se bar 250000 što je Bakerloo linija u Londonu) Beograd i u ovom momentu se ne sme potceniti. To što se koči gradnja rade autobuski i tramvajski lobiji.
 
Wile E. Coyote":zp72ffdl je napisao(la):
Djordje":zp72ffdl je napisao(la):
Лично се слажем да је најбоље решење да сви новци оду за железницу укључујући и Прокоп. Тако ће макар нешто да обаве (рекоше да им за сређивање железнице треба 4.5 млрд - значи могу једно 20% да среде, то није лоше), неће се бунити људи ван Београда, а ми нећемо добити трамвај за 22. век. Сад, ако би Ђилас или неко други могао да избоксује да се од пара из СА гради метро, добро биће. Ал' нисам сигуран.
То сасвим могуће да није лоша идеја. А дотле ће ваљда неко да се сети да направи употребљиви пројекат за метро.
dziggy":zp72ffdl je napisao(la):
pa po meni je bolje zavrsiti koridor 10 i prokop sa propratnim stanicama, i obilaznicu (bar poluprofil), nego sve te pare dati za izgradnju pola lakog metroa.
Svakako, slazem se. Neka zavrse Prokop i BG cvor i neka srede bar taj nesretni BeoVoz da funkcionise kako spada. Jbg, necu se ja voziti BG metroom za svog zivota.
 
Ljudi, da li je moguće, ovo se stvarno dešava. Inače, mislim da je ovaj projekat trenutno važniji za dugoročni razvoj Beograda i od obilaznice i od metroa.... (rekao je usled oduševljenja sa potpisanim predugovorom za Kineski most u novoj rubrici beobuilda"Novi most na Dunavu")
da da,ovo je rekao @jovanovm

No comment! :rolleyes:a ........kad bolje razmislim ,hteo je da bude predsednik Metro lobija, a otišao autobuskom....
 
Mislim da je zaista najbitnije da do kraja osposobe Beovoz.

Ono za šta je meni potreban metro (da odem na posao u Novom Beogradu bez razmišljanja kako ću preći Savu ili kako ću se parkirati tamo) bi mi završio i Beovoz čak i bolje od metroa, jer mi je lakše da dođem do Karađorđevog parka nego da se penjem na vrh Konjarnika.

U stvari, to što sam opisao verovatno može već i sad, ali ja nisam još probao. Verovatno ću morati, kada zatvore Gazelu.
 
@ACR

delom si u pravu Beovoz će uskoro biti prigradski Metro u full-u,i sa novim Metro linijama biće to moćan sistem kao u velikim svetskim metropolama čak i mnoge danas,nemaju tako dobro zamišljen visokokapacitivni prigradski metro kao Bg koji ima 65 km tunela i tri podzemne stanice, sa tri kraka i 6 linija kada se kompletira Beogadski ž.čvor i Prokop biće to sjajno za ljude iz okoline Bg-a ali nažalost samo delom u gradu .jer se ljudi ipak kreću u drugim pravcima po Bg,a to zahteva nove linije Metroa.
 
2012":2m5zyrgf je napisao(la):
Ljudi, da li je moguće, ovo se stvarno dešava. Inače, mislim da je ovaj projekat trenutno važniji za dugoročni razvoj Beograda i od obilaznice i od metroa.... (rekao je usled oduševljenja sa potpisanim predugovorom za Kineski most u novoj rubrici beobuilda"Novi most na Dunavu")
da da,ovo je rekao @jovanovm

No comment! :rolleyes:a ........kad bolje razmislim ,hteo je da bude predsednik Metro lobija, a otišao autobuskom....
ajde iskuliraj malo
 
Milutin Mrkonjić: Ruski kredit dokaz značaja srpske infrastrukture
Autor/izvor: SEEbiz / Tanjug
BEOGRAD – Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da je postizanje dogovora o ruskom kreditu Srbiji iz koga bi sa oko 800 miliona dolara trebalo da budu finansirani uglavnom saobraćajni projekti, najbolji dokaz značaja razvoja srpske infrastrukture.
Ministar Mrkonjić je izjavio Tanjugu da njegov resor očekuje da će sredstva ruskog kredita biti dostupna pre 1. januara 2010.

U sklopu železničke infrastrukture glavni projekat će biti izgradnja stanice Prokop u Beogradu, izneo je ministar.

„Ceo beogradski železnički čvor, uključujući stanicu, do sada je, i tu se u medijima javljaju često pogrešne informacije, koštao negde oko 900 miliona. Dakle, uloženo je toliko. Treba uložiti još oko 200 miliona dolara da se ceo čvor završi, a u tom čvoru Prokop sa 100 miliona nosi najveći deo posla”, objasnio je ministar.


Ministar je naveo da za izgradnju beogradskog metroa još nema projekta, da su u toku izrade studija, kao i da su Rusi zainteresovani da grade metro po sistemu „ključ u ruke”, ali da to mora da sačeka završetak neophodne projektne dokumentacije.izvor Tanjug
 
Znači baciće i 1976 i Systra i BELAM plan u smeće... pravimo ganz novi projekat... koliko je to bačenih para do sada?

Ako, što kaže onaj vic, samo neka se kapital okreće :)
 
ACR":36yurmzo je napisao(la):
Znači baciće i 1976 i Systra i BELAM plan u smeće... pravimo ganz novi projekat... koliko je to bačenih para do sada?
12 miliona tadasnjih dolara za 1976
Systra je bila "donacija"
Belam 5 miliona evra

Objektivno sve je to sica u odnosu na gradnju. Glavni problem je sto se ponovo cela prica odlaze... to je verovatno i glavni razlog.

ACR":36yurmzo je napisao(la):
U stvari, to što sam opisao verovatno može već i sad, ali ja nisam još probao.
Verovatno postoji razlog zasto nisi... Beovoz bez metroa je bacanje para uludo i svako ko je odusevljen tim sistemom samo ga, eto, iz nekog razloga ne koristi, je po jedan dodatni dokaz zasto je tako i zasto ce tako i ostati. Prigradska zeleznica sluzi totalno drugoj svrsi... Kao sto se ni ljudi ne voze po NYC-u LIRR-om i NJT-jem pa ni PATH-om... to je prigradski prevoz, ne sluzi niti moze da sluzi za prevoz po gradu!!!

Uzgred, i Prokop bez metroa ce biti jedna zanimljiva situacija...
 
Ma taman posla da sam ja oduševljen idejom Beovoza bez metroa, ali kad su ga već doterali do 90% mogli bi baš i njega da završe pre nego što počnu da se bave bilo čim drugim.

A za to što ga ne koristim, mislim da su uzroci pre svega njegova neintegrisanost u ITS, i moja nenaviknutost na vozove (putovao sam vozom samo jednom u ovih 28 godina); ne koristim ga pa i nemam svest da on postoji. U mom konkretnom slučaju (komutiranje sa Šumica do Novog Beograda) metro mi ne bi ponudio ništa bolje nego Beovoz, jer ni u jednom do sada prikazanom planu, čak i kada bi bio do kraja završen nijedna metro linija ne prolazi iole blizu Šumica (vrh Konjarnika ne mogu da prihvatim kao nešto što je blizu). Najbliži je bio nekakav regionalni metro po 1976 planu, koji prolazi negde kod Dušanovca...
 
Kao sto se ni ljudi ne voze po NYC-u LIRR-om i NJT-jem pa ni PATH-om... to je prigradski prevoz, ne sluzi niti moze da sluzi za prevoz po gradu!!!
LIRR ridership u 2008. - 88 miliona putnika.

http://www.mta.info/mta/ind-perform/annual/lirr-ridership.htm

PATH ridership u 2008 - 75 miliona putnika
http://www.nj.com/news/index.ssf/2009/01/path_ridership_sets_record_wit.html

NJT ridership (prvi kvartal 2008) - 64.4 miliona putnika
http://www.njtransit.com/tm/tm_servlet.srv?hdnPageAction=PressReleaseTo&PRESS_RELEASE_ID=2386
 
Da ali to nisu ljudi koji se voze **po** NYC-u -- to su ljudi koji se voze do NYC-a i nazad. Zaboga, pa znam da ti sistemi funkcionisu. Ali ljudi se ne voze PATH-om od WTC-a do Penna i sl.
 
Zato što imaju metro liniju između, inače, da sa MetroCard-om možeš da ideš, i da nema metro linije između ljudi bi ga i tekako koristili.
 
ОК, пошто контам да има људи који су били у NYC-у. Да замислимо типичног од 88 милиона путника LIRR-а. Воз пристаје у Пен станицу. Шта ради наш типични путник? Већина иде право на метро: 1,2,3,9,A,C,E. Има и друга оближња станица на којој стаје још неколико линија. Мањи део путника излази из воза и пешачи неколико блокова до свог одредишта.

Хајде сада да узмемо типичног путника Беовоза. Воз пристаје у Прокоп. И шта сад? Да изађе да прошета поред аутопута? Или да се укрца у аутобус и заглави на мосту ка Кнеза Милоша? Могао је и да изађе код Бувљака - ту му је пешке до, well, Бувљака и Вера (од пословних објеката). Маргинално је боље код Карађорђевог парка и код Вука, и то је све. Захват градског језгра између 2% и 5%. Троструко голо.

Не могу да верујем да неко добронамеран не може ово да схвати. Приградска железница има неколико стајалишта набацаних по граду од којих је по правилу врло мало у самом центру града и своју основну функцију остварује тако што пребацује путнике у метро систем. Она са својих неколико стајалишта која нису стратешки позиционирана већ су једноставно последица тога куда пруга пролази једноставно није фактор у градском превозу.

Наведите неколико примера градова величине иоле упоредиве са Београдом који имају приградску железницу типа Беовоза која у одсуству метроа успева да врши функцију градског превоза и онда можемо да разговарамо.

Уосталом, немам ништа против ни да сачекамо да 100 милиона буде бачено и да видимо ефекат. Биће потпуно исто као када је отворена деоница обилазнице до Орловаче. Све је било одлично испланирано - једини проблем је што пут није водио тамо где су људи хтели да возе. Свих ових 1.5 милион људи који све ово време нису видели све благодети приградске железнице ће одједном почети да планирају свој живот око овог система и уместо 40 минута аутобусом, путују комбиновано: 20 минута бусом кроз гужву до Беовоза у сред ничега, 10 минута возом од сред ничега до сред ничега, па још 20 минута бусом кроз гужву до стварног одредишта. :rolleyes:
 
Djordje, ja itekako razumem sve što ti pišeš na ovu temu, ali između Beovoza i ničega, svakako je bolje imati bar Beovoz.

Uskoro ćemo iskusiti (za većinu praktičnih svrha) potpun prekid drumskih veza između starog i Novog Beograda, pa bi bar ta jedna železnička veza koja ne zavisi od drumskih radova mogla da se pokaže kao spas. A za metro, pa verujem da nema člana Beobuilda koji svim srcem ne želi da se on izgradi...
 
Djordje":2mhu0pjh je napisao(la):
Da ali to nisu ljudi koji se voze **po** NYC-u -- to su ljudi koji se voze do NYC-a i nazad. Zaboga, pa znam da ti sistemi funkcionisu. Ali ljudi se ne voze PATH-om od WTC-a do Penna i sl.
Ako postoji ta linija (np. penn - wtc) zasto ga nebi koristili? I u nemackoj na primer S-Bahn sluzi za prigradski prevoz, ali linije koje prolaze kroz grad se itekako koriste isto kao i normalni metro, jer na skoro svakoj stanici mogu da presednu na metro, znaci sto ga ne bi koristili. Samo zato sto ne pise "metro" na njemu niko nece reci "hey, to nije metro, sa njim se necu voziti po gradu, i ako to mogu, nego cu ga samo koristiti za prigradski prevoz" :)
 
Pa da, ali ono što je tebi u Njujorku 1, 2, 3, 9, A, C, E, u Beogradu, npr. kod Vuka, će biti neke autobuske i tramvajske linije koje će takođe moći da te odbace negde, jer ako neko iz. npr 45og ide na gornji deo bulevara, će dođi do stanice Novi Beograd, popeti se, sačekati 5 minuta voz (pošto zna kada idu, može da se organizuje), i za max. 10 minuta biti kod Vuka, izaći, i nastaviti tramvajem ili autobusom gde se uputio.. Tako će uštedeti 15ak minuta - umesto da se pola sata ili više vuče od Buvljaka do Vuka..
Sada, činjenica je da će to biti neveliki broj ljudi koji bi tako presedali a) mnogi se ne bi cimali, b) to bi radili oni sa mesečnom pretplatom, c) ....
Sada, onih koji idu sa Bežanije će biti više, jer se tamo isto nalazi stanica. Ako se urade autobuske linije u Zemunu da idu do stanice relativno redovno, tu će takođe biti više ljudi.
Ono gde će ovo zaista značiti je:
a) deo ulaganja za sređivanje Prokopa, a b) su regionalni commuteri, odnosno ovi iz Nove Pazove neće sedati na autobus da bi se vukli do Beograda, ili iz Zemun Polja ili iz Batajnice - njima će to stravično mnogo značiti i smanjiti gužvu.
Dalje, (c) ljudima iz Rakovice i Resnika je to neverovatno velika ušteda vremena, jer su oni za 10tak minuta u gradu, a u suprotnom im treba preko pola sata za lokacije nepovoljnije od Karađorđevog parka ili Vukovog spomenika.
I kao najvažnije, to će promeniti tokove gde će ljudi živeti i smanjiti cene nekretnine u širem gradskom centru - na duži period, nadam se, jer ako nekom ko radi u centru, a živi na Banovom Brdu, ili nekom delu Novog Beograda, a radi u centru grada se može isplatiti da se preseli u npr. Batajnicu, u veći stan ili kuću sa dvorištem i stiže na posao brže nego sa Banovog. Naravno, da bi se to desilo Beovoz mora da funkcioniše uspešno barem 5 godina. Ali kao perspektia je moguće.

Autobuski i tramvajski saobraćaj u Beogardu preuzimaju na sebe ulogu klasičnog metroa u Njujorku, dok regionalna železnica funkcioniše prvenstveno kao regionalna - i za neke delove kao što su Resnik i Rakovica kao metro.
 
Vrh