Šta je novo?

Metro

rekonstrukciju stanice metroa kod Vukovog spomenika
:bash:

Ruska strana zainteresovana je da po sistemu ključ u ruke izgradi laki i teški metro
Професионалци - што год наручилац жели. У чему и јесте наш проблем.

Rusi su, inače, bili zainteresovani da polovina ukupnog kredita Srbiji bude usmerena na beogradski metro. Ali, taj projekat sada je stavljen u drugi plan, jer nema dokumentacije, niti odluke Skupštine grada. Umesto metroa kandidovani su drugi projekti.
Great :rant:

Сва је прилика да ће ови наши опет по систему НИП да ураде 100 малих с*ња уместо да једну ствар ураде скроз. На пример, ја бих много радије ако би све те паре узели и сручили их у железницу - Прокоп и колико може од коридора 10 да се заврши. Онда бисмо макар на неким трасама имали нормалне возове и људи би почели да путују железницом. Овако, закрпиш овде, закрпиш онде, све и даље остане закрпљено, не знам, не свиђа ми се то. А ово што од метроа нема ништа јер нема документације ни одлуке Скупштине града - хм, па шта рећи на то?!?
 
Економија

Руски кредит у путеве и пруге
Мркоњић: На списку за финансирање руским новцем су Прокоп, железница, аутопут Хоргош–Нови Сад, обилазница, аутопут Београд–Чачак. – Министарка финансија Диана Драгутиновић: О условима по којима ће новац бити позајмљен још није преговарано

Има где да се потроши: аутопут Београд – Суботица Руски кредит у укупном износу од милијарду долара, од којих је 800 милиона намењено за инфраструктурне пројекте, а 200 за буџетску подршку, Србија ће добити по повољним условима, истим као од међународних финансијских институција, каже Милутин Мркоњић, министар за инфраструктуру. О прецизним критеријумима и пројектима који ће на тај начин бити финансирани преговараће радна група Владе Србије, која за неколико дана путује у Москву.

Планирано је да у железницу, на пример, буде уложено 200 милиона евра. На списку за финансирање су пројекат Београдски железнички чвор, односно завршетак станице „Београд – Центар” у Прокопу, техничко-путничких станица Земун и Кијево и робно-транспортног центра у Макишу. На списку пројеката Министарства инфраструктуре јесте и обнова пруге од Ниша до Димитровграда. Преосталих 500 милиона долара који су били намењени за београдски метро биће највероватније усмерени на путеве и железницу, каже надлежни министар.

Руси су свакако заинтересовани да финансирају метро и то ће учинити. Али ми прво треба да завршимо пројекат – каже Мркоњић.
Да паре из ове транше не би чекале, оне ће бити искоришћене тамо где могу одмах да буду повучене. Министар за инфраструктуру предлаже да око 250 милиона долара оде на завршетак аутопута Хоргош–Нови Сад, око 150 милиона на део обилазнице око Београда од Орловаче до Бубањ потока, око 150 милиона на аутопут Београд–Чачак, а остатак у једну од пруга.

Према речима министарке финансија Диане Драгутиновић, о условима по којима ће новац бити позајмљен још није преговарано. Преговарачки тим је тек формиран, први састанак је одржан пре два дана, док ће други бити следеће недеље.

– Министарство финансија се у периоду највеће кризе ликвидности, тражећи буџетску подршку, обратило за помоћ Европској унији и владама Русије и Кине. С руским министром финансија Алексејем Кудрином састала сам се у Истанбулу и он је тада рекао да ће врло брзо Србији ставити на располагање 200 милиона долара буџетске подршке. О условима није разговарано, већ су формирани тимови за преговоре. Кад је о инфраструктурним пројектима реч, надлежно Министарство инфраструктуре већ прави листу за неопходне пројекте – каже Драгутиновићева.

На питање да ли је у преговорима било неких политичких услова, наша саговорница истиче да никакви услови такве врсте нису постављени.

Ни у трговинском представништву руске амбасаде није било могуће сазнати по којим условима ће новац бити позајмљен Србији. Речено нам је само да је зајам повољан, а да ће се више детаља знати следеће недеље.

У руским медијима наводи се да је реч о зајму од милијарду евра, а не милијарду долара како истичу наши државни званичници. Тамошња штампа такође пише како ће 350 милиона евра бити потрошено за буџетску стабилност, док ће преосталих 650 бити преусмерено на инфраструктурне пројекте. Оправдање за ову конфузију можда лежи у чињеници да се о конкретном износу зајма још преговара.

Наталија Тимакова, портпарол руског председника, изјавила је јуче за агенцију Бета да се преговори настављају у позитивном тону.

– Током посете Дмитрија Медведева Београду није било планирано потписивање никаквих докумената о том кредиту. Тренутно српска страна формулише списак пројеката који би могли бити основа за давање кредита – казала је она.

По њеним речима, то је уобичајена процедура у доношењу одлуке о давању кредита другој држави.www.politika on line

Brate da neveruješ,glava mi se zavrtela od ping-ponga Grada i Ministarstva za infarstrukturu,izgleda da i dalje vode rat laki ili teški do poslednjeg daha..... :shok:
 
Ова Мркина изјава горе у преводу значи: Руси хоће да дају паре за метро, али ће се то десити ”неком другом приликом”. Рецимо, поводом 70-годишњице ослобођења Београда :violina:

Тако је то кад си национални приоритет број 3

”Не дао ти Бог да будеш национални приоритет број 7”
 
Brate novinari iz svih listova,sutra bi mogli da obajve integralni itekst izjava iz svih listova, šta nam se sve napriča :kafa:
 
Šta reći... ako je izbor bio slupati pare na LRT za koji čak ni ne postoji projekat, ili uložiti to u projekte koji postoje i koji će vratiti pare (Prokop, Koridor 10), bolje je čak i ovo drugo. Jedino mislim da nesrećni autoput BG-ČA nema šta da traži u toj priči.

Najverovatnije će, anyway, iza Mrkinih reči da ostane samo jedno veliko :blah: ....
 
JohnnyLee":3s5jwms7 je napisao(la):
ko ovde koga j***?
Ako opet pokušam da priđem temi ruskog kredita, generalno posete, i sramote od Tadića i ostalih političara prilikom pokušaja ulizivanja "proslavom" 20. oktobra, opomenite me. A sad odoh da pijem.
mama.gif


Površno sam pratio posetu i moram samo još jednu stvar da napomenem, ona znači sledeće:
1. Osiguravamo se da Vam prodamo još gasa i da ne možete da napravite sopstvene zalihe.
2. Gradimo bazu kod Niša.
3. Dajemo vam nepovoljan kredit da biste finansirali svoju potrošnju i ostali još malo na vlasti, i još neke projekte koje će raditi ruske firme, najverovatnije infrastrukture za potrošnju gasa.
4. Osvestite se, četnici nisu pobedili u Drugom svetskom ratu. To su bili partizani, hteli vi to ili ne. Pošto mislim da ovo zaslužuje zericu podrobnije objašnjenje od svih ostalih:
- koja država nije pozvana na 60 godišnjicu proslave pobede protiv fašizma u Moskvi? (odgovor: SRBIJA)
- koja država rehabilituje zločince i kolaboratore? (odgovr: SRBIJA)
- koja država na proslavu oslobođenja Beograda u Drguom svetskom ratu na svečanoj akademiji stavlja slike iz Prvog svetskog rata? (odgovor: SRBIJA)
- predsednik koje države ne spominje NOB i partizane na dan oslobođenja Beograda na svečanoj akademiji u Sava centru? (odgovor: SRBIJE)
I čisto da se podsetimo Medvedevljevog govora:
"Mi smo deca onih ljudi koji su odbranili pravo da živimo u slobodnom svetu i o u obavezi smo da sačuvamo sećanje na njih, posebno danas kada se pokušava izvrnuti istorija - oslobodioci prikazati skoro kao okupatori, a dželati kao oslobodioci", rekao je Medvedev na Svečanoj akademiji u centru “Sava“.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=10&dd=20&nav_category=12&nav_id=387598

Ne smem više, idem da se tešim uz pomoć vesti o prvoj smrti u Srbiji od H1N1...
mama.gif
 
Да ли постоји прикладна тема где бисмо могли о овоме да не идемо у офтопик?
 
nijedan grad nema pun iznos novca potreban čak i za prvu trasu metroa, zato se sve i radi u etapama. Autori projekta iz 1976 su pre par godina ponudili izmenjen plan gde bi se na metro trošilo oko 100-150 miliona evra godišnje. 500 miliona dolara je lepa suma za početak, ostalo se može skupljati pomoću municipalnih obveznica koje izdaje grad (ionako se broj kvalitetnih obevznica broji prstima jedne ruke). To čak ne bi bilo ništa novo, šezdesetih i sedamdesetih su takođe bile prodavane državne obveznice (sa kuponima) za izgradnju autoputeva.
 
Samo ne municipalne obveznice. Dugorocno to vodi u vecnu zaduzenost. Neka grad uzme kredit, ciji ce garant biti republika.
 
Djordje":2zsol801 je napisao(la):
Тако је то кад си национални приоритет број 3

”Не дао ти Бог да будеш национални приоритет број 7”
Umro sam na ovo :D

B92 koji valjda prenosi Mrkine reči":2zsol801 je napisao(la):
Rusi su, inače, bili zainteresovani da polovina ukupnog kredita Srbiji bude usmerena na beogradski metro. Ali, taj projekat sada je stavljen u drugi plan, jer nema dokumentacije, niti odluke Skupštine grada. Umesto metroa kandidovani su drugi projekti.
http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=388064

Upravo ovaj deo govori ono o čemu je nas nekoliko govorilo i ukazivalo, već više od godinu dana, da ne postoje uslovi za kredit (studije, projekti), a određene osobe nas ubeđivale u suprotno i govorile nam kako ne želimo dobro ovom gradu.


Zna se koji je zakonski* redosled radnji:
1. Prethodna studija opravdanosti (zasnovana na prethodnim radovima)
2. Studija opravdanosti

Kada se donesu ova dva dokumenta onda se može krenuti u nabavljanje para i izradu projekata:
1. Generalni projekat
2. Idejni projekat
3. Glavni projekat
4. Izvođački projekat
5. Projekat izvedenog objekta


*Zakon o planiranju i izgradnji Republike Srbije (poslednja verzija 11.09.2009.)


Sve dok se tako ne bude radilo mi smo banana grad i država. The end.
 
Иако се, кад год видим Мркоњића, махинално хватам за џеп, морам да признам да ми у конкретној причи његови аргументи пију воду. Не само да немамо пројекат будућег метроа, него се још нисмо ни определили какав желимо. А видели сте какве је све услове потребно испунити да бисте добили већ одобрене паре од ЕБРД, ЕИБ или Светске банке: те откупи прво све плацеве на траси па ћемо уплатити прву рату, те обезбеди за нелегалне узурпаторе земљишта око моста станове ("А јел' од чврстог материјала? Није? Па не знамо онда да ли баш да вам дамо...").

Објективно, када бисмо се определили за метро, паре не бисмо могли да добијемо за још 2-3 године. А требају нам одмах. Како бисмо оживели нискоградњу, упослили што више радне снаге и покренули нови инвестициони циклус. Ако Руси буду финансирали аутопут Хоргош-Београд, биће упослена домаћа предузећа. Исто важи за обилазницу, за Београд-Лајковац, за Београдски железнички чвор. Сигуран сам да би - ако бисмо ове пројекте ефикасно спровели - Руси касније радо ушли и у нови аранжман везан за метро.
 
Амбасадоре, на чему си? Како се то тешиш вешћу да је прва особа у Србији умрла од Х1Н1?
 
sizif":1jbuusvy je napisao(la):
Иако се, кад год видим Мркоњића, махинално хватам за џеп, морам да признам да ми у конкретној причи његови аргументи пију воду.
Mrkonjić je član onog infrastrukturnog saveta ili šta već, koji je doneo odluku o metrou kao trećem prioritetu te stvarno ne znam ko je onda trebalo da izda naredbu za izradu studija i projekata (isto važi i za Đilasa) ako ne on.

Njegovi argumenti su ništavni jer on ustvari krivi "nas" zbog svojih grešaka i neaktivnosti na izradi tehničke dokumentacije.


ma neću da se nerviram, dok se ne pojavi neka nova informacija koja deluje drukčije od do sada izrečenih nema me na ovoj temi
 
šta fali auto-putu BG-ČA? to se posle nadovezuje ka CG-u, po meni vrlo važan projekat za razvoj Zapdne Srbije.

@shmeksi
mi JESMO banana država
 
@JohnnyLee

da sad ne trollujem ovu temu, ali BG-ČA će *jednog dana* Srbiju povezati sa malim tržištem od 600.000 stanovnika iz kojeg putevi dalje ne vode, i kao takav je potpuno neuporediv sa Koridorom 10. K10 će sigurno doneti pare Srbiji, za BG-ČA nisam siguran ni da li će otplatiti svoju cenu... ako nešto može biti njegov značaj, to je da će ljudi manje ginuti na Ibarskoj...

@vucko
valjda 1. drumski K10, 2. železnički K10, 3. beogradski metro...
 
@shmeksi

Од тих фаза у изради пројекта, да ли знаш до које се стигло са пројектом 1976. до 1982, када је обустављен? Мислим, знам да би доста тога морало да се поново ради и апдејтује, али ме занима. Такође, до које тачке се стигло са пројектом лаког шинског система?
 
Hvala,sad mi je jasno.Sto se tice metroa,mislim da niko ne bi imao protiv ovoga,samo kada pogledam na plan idu mi bale na usta

 
Koliko zelim metro u beogradu, ne mislim da je fer da dug koji ce cela drzava morati da nosi ubaci na metro u beogradu. Sasvim sam svestan da ce se metro morati raditi iz kredita i da ce drzava morati da podrzava, ali za sad imaju stvarno vise prioritete, i to je obilaznica i zavrsetak izgradnje autoputeva i ako moguce zeleznickih linija, posle toga po meni stoji metro na istom mestu sa autoputem prema zapadu srbije.
 
to je da će ljudi manje ginuti na Ibarskoj...
Jedna smrt košta državu u proseku $129,000. U 2008 Srbija je zbog smrtnih slučajeva na putevima tako izgubila doprinos građana privredi od oko 108 miliona dolara.

A za komentar o tržištu od 600,000 stanovnika, to neću ni da spominjem. Najbliže more Beogradu, 290km vazdušnom linijom, ogroman broj stanovnika, turistički potencijal Zapadne Srbije. Da, Koridor X prvo. BG-Južni Jadran drugo, i tako i treba. Zar treba da ostanemo na jednom autoputu kao država?

P.S. Ne treba nam država za metro, imamo novca i mogućnosti da ga izgradimo sami, samo nam trebaju odrešene ruke (i vlasništvo nad zemljištem koje je ionako na teritoriji grada!)...
 
^^ Pa dobro, i rekao sam da je veliki doprinos tog autoputa u smanjivanju broja smrtnih slučajeva. Nema spora tu. Oko mora ne vredi raspravljati - svako ima svoje omiljeno more, bez obzira na daljinu od Beograda. I dalje mislim da je tu korist mnogo veća za Crnu Goru nego što je za Srbiju.

Za ovo za metro i meni se čini da bi najbolje rešenje bilo da se ustupe Beogradu prihodi od Savskog amfiteatra, ali sve sam manje siguran da ono može da se proda za cenu koja je ovde pominjana. Možda bi najsrećnije rešenje bilo raditi na smanjivanju Beograda na sve moguće načine, pošto neozbiljnost svih aktera me upućuje na zaključak da metro još dugo nećemo gledati...
 
Djordje":13lmsqos je napisao(la):
@shmeksi

Од тих фаза у изради пројекта, да ли знаш до које се стигло са пројектом 1976. до 1982, када је обустављен? Мислим, знам да би доста тога морало да се поново ради и апдејтује, али ме занима. Такође, до које тачке се стигло са пројектом лаког шинског система?
Bilo bi nezahvalno upoređivati tadašnji zakonski okvir i današnji te stvarno ne znam kako je tada to područje bilo uređeno, ali sigurno (po mom mišljenju) je bio odrađen generalni projekat i idejni projekat, a čitajući članak na wikipediji (deo "razvoj ideje") mogao bih da zaključim da je odrađen čak i glavni projekat za pojedine trase.

Što se tiče BELAM-a on je već čudniji za odrediti, ali s obzirom da postoji njegova studija opravdanosti ona u sebi automatski sadrži idejni projekat i rekao bih da su tu stali tj. da glavnog projekta nema.

Moram da se osvrnem na ovaj deo "dosta toga bi moralo da se ponovo radi i apdejtuje". Studija iz 1976. godine prilikom pravljenja nove Prethodne studije opravdanosti i Studije opravdanosti bi imala isključivo ulogu istorijskog pregleda isto kao što bi bio spomenut i BELAM sistem. Prethodna studija opravdanosti i Studija opravdanosti se zasniva na rezultatima dobijenim iz Prethodnih radova (to su nova istraživanja iz različitih oblasti, od analize materijala preko urbanističkih uslova do ekonomskih uslova)


Da bi ljudi lakše shvatili koja je razlika između onih 5 vrsta projekata, tačnije između prve 3 najbolje je objasniti na primeru obilaznice i ove ilustracije koju sam maznuo od Nurka. Bolje je tako nego da citiram članove zakona koji baš i ne znače mnogo kad se pročitaju

5wfd5s.jpg


1. Generalni projekat lepo prikazuje funkciju cele obilaznice. Ljubičasta boja nam govori da je sekcija od Bubanj potoka do Vinče upravo u tom najranijem stadijumu definisanosti i da je sledeći korak izrada idejnog projekta i za taj sektor puta. Sve dok se i ta sekcija puta ne završi ne može se oficijelno reći da je obilaznica gotova, čak i ako bi bila izgrađena od Batajnice do Bubanj potoka.

2. Idejni projekat razrađuje generalni projekat u određenom sektoru kao što je ovde slučaj sa delom Batajnica - Dobanovci. Taj deo ne može da krene da se gradi sve dok idejni projekat ne dobije svoju manifestaciju u glavnom projektu.

3. Glavni projekat predstavlja prvi projekat na osnovu koga investitor može da dobije građevinsku dozvolu, kao što je ovde slučaj sa delom Dobanovci - Bubanj potok (ili Orlovača - Bubanj potok pošto je to trenutno neizgrađeno).
 
Djordje":1aky1dm7 je napisao(la):
Лично се слажем да је најбоље решење да сви новци оду за железницу укључујући и Прокоп. Тако ће макар нешто да обаве (рекоше да им за сређивање железнице треба 4.5 млрд - значи могу једно 20% да среде, то није лоше), неће се бунити људи ван Београда, а ми нећемо добити трамвај за 22. век. Сад, ако би Ђилас или неко други могао да избоксује да се од пара из СА гради метро, добро биће. Ал' нисам сигуран.
То сасвим могуће да није лоша идеја. А дотле ће ваљда неко да се сети да направи употребљиви пројекат за метро.
 
Vrh