Rubljama
grade i koridor
USLOVI odobrenog kreditnog paketa Ruske Federacije Srbiji biće poznati početkom naredne nedelje, kada se iz Moskve vrate članovi radne grupe Vlade Srbije zaduženi za ovaj aranžman - potvrđeno je u sredu ”Novostima” u Ministarstvu finansija.
Zasada se jedino zna da je vlada Ruske Federacije spremna da odobri budžetsku pozajmicu od 200 miliona dolara, dok bi preostali iznos od ukupno 800 miliona dolara bio usmeren na infrastrukturne projekte koje bi, pregovorima, zajednički odredili predstavnici srpskih i ruskih vlasti.
Projekti koji su prethodnih meseci pominjani kao mogući zasada su još apsolutno neizvesni. Ipak, veruje se da bi, recimo, Rusi vrlo rado dali povoljan investicioni kredit za obnavljanje železničke infrastrukture, izgradnju metroa u Beogradu ili završetak obilaznice oko Beograda.
Ipak, o ”listi želja” srpske strane tek će se razgovarati, jer su Rusi, kako je u sredu rečeno ”Novostima” u krugovima bliskim zvaničnoj Moskvi, namerni da daju povoljne pozajmice samo za one projekte za koje srpska strana dostavi jasnu specifikaciju koja bi podrazumevala isplativost i opravdanost investicije, ali i precizne rokove izgradnje.
Rusi su, inače, veoma zainteresovani da Srbija ima sporazum sa MMF, koji bi stranim investitorima, ali i državama koje daju kredite, pružio garancije za otplatu pozajmica.
Ministarstvo infrastrukture pripremilo je listu projekata vrednih oko 800 miliona evra koji bi mogli da se finansiraju iz kredita Ruske Federacije. Deo se odnosi na drumski, a deo na železnički Koridor 10.
Kako za ”Novosti” kaže ministar Milutin Mrkonjić, radove na beogradskom železničkom čvoru u čijem sastavu je i nova železnička stanica ”Beograd - centar” u Prokopu sa 200 miliona evra, gotovo je izvesno, kreditiraće Rusi.
- Vlada Srbije formirala je radnu grupu, koja će ovih dana da otputuje u Moskvu gde će da reši sva pitanja u vezi sa kreditom - ističe Mrkonjić. - Već sada znamo da je zajam povoljniji od svih ostalih komercijalnih i da nema nikakvih zahteva ruske strane. Ukoliko mi pronađemo interes možemo da radimo sa ruskim firmama, a ako ne, neće biti problema. Kamate su iste kao u evropskim bankama i to je izuzetno povoljan kredit.
Rusi su, inače, bili zainteresovani da polovina ukupnog kredita Srbiji bude usmerena na beogradski metro. Ali, taj projekat sada je stavljen u drugi plan, jer nema dokumentacije, niti odluke Skupštine grada. Umesto metroa kandidovani su drugi projekti.
- Kada je reč o drumskom Koridoru 10 kandidovali smo dva zasada finansijski još jedino nepokrivena dela - kaže Mrkonjić. - To su preostale deonice od Horgoša do Novog Sada i obilaznica oko Beograda na potezu od Orlovače do Bubanj potoka.
Takođe, kaže Mrkonjić, za 100 miliona evra kandidovali smo i autoput Beograd - Čačak. Ostatak novca bi bio utrošen na železnički Koridor 10, gde osim Prokopa i beogradskog železničkog čvora kredit Ruske Federacije može da se utroši na rekonstrukciju i elektrifikaciju pruge od Niša do Dimitrovgrada i izgradnju pruge Valjevo - Loznica.
ZAJEDNO I U LUKU BAR
SA Rusima se, kaže Mrkonjić, razgovaralo i o mogućem zajedničkom nastupu na tenderu za privatizaciju Luke Bar, za koju je u sredu Vlada Crne Gore raspisala tender.
- Zaključak je da barska pruga i luka na južnom Jadranu moraju da idu u paketu, da se obezbede uslovi da zajedno sa Rusima ili sami idemo u kupovinu, onoga što će biti predmet prodaje.
[/b].www.novosti on line
Šta reći,Rusi po drugi put u istoriji Beograda se nude da nam izgrade Metro,a mi ih ponovo odbijamo i o ovome će generacija budućih Beograđana prepričavati baš kao mi o događajima iz 1976,kada smo umesto Metroa otišli tramvajem u 21 vek,i m off!