Šta je novo?

Metro

Ја се не хватам за сламку. Стварност, прошлост и финансије показују нешто друго, а то је да је Србија пуна недовршених пројекта и гомиле нацрта који никада неће бити реализовани.

Предложени метро иде добрим делом кроз неизграђене делове града за које нико не може да тврди да ће оживети и постати функционални делови градске целине.

Осим тога, ни предложена измена трасе 1 није драстично побољшање у односу на оно што град и држава нуде.
 
Ta траса дуж Миријевског булевара је спорна пошто пролази кроз неуређен део града мање густине, значи поред гараже ГСП и после дуж дивљег насеља Мали Лесковац, уместо да метро траса прође косо, испод самог густог и плански грађеног насеља Карабурма. Траса после, од гиманзије до Миријевског венца није спорна и свакако је потребна.
 
Људи из очаја и нестрпљења пристају на све. Немају критеријум, изгубили су много времена и сада себи дозвољавају импровизацију.
 
Нажалост није далеко од истине. Али питање је да ли нас уопште ико пита какав метро желимо? Ја разумем и Вучка и целу иницијативу коју лично подржавам у напорима, покушавају да извуку што се извући може из овог веома лошег плана.
 
vucko":19e6r6wy je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883593#p883593:19e6r6wy je napisao(la):
overdrive » 25 Sep 2021 10:59 pm[/url]":19e6r6wy]Искуство нас учи да ништа не треба узимати здраво за готово. Разне ствари су започете и никада нису завршене.
Moram napomenuti da je slamka za koju se hvatate tanka.
Što se tiče drugog komentara ovaj metro nije promašaj ali kao što već ističemo ima velike nedostatke. Sama premisa od ničeg do ničeg je pogrešna jer Mirijevo nije ništa mada većina sagovornika opozicione političke preferencije iz nekog razloga misli da se prva linija završava na Ada Huji.
Govori se stalno o "prvoj fazi prve linije", koja je do Ade Huje. A kako može svašta da se desi do tada, pa i da se promeni vlast i da se stopšira aktuelni plan, i da se krene sa izradom modifikacije postojećeg i novim trasama, pa verovatno otud i takve izjave.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883598#p883598:19e6r6wy je napisao(la):
Дошљак » 26 Sep 2021 00:24[/url]":19e6r6wy]Ta траса дуж Миријевског булевара је спорна пошто пролази кроз неуређен део града мање густине, значи поред гараже ГСП и после дуж дивљег насеља Мали Лесковац, уместо да метро траса прође косо, испод самог густог и плански грађеног насеља Карабурма. Траса после, од гиманзије до Миријевског венца није спорна и свакако је потребна.
:kk:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883597#p883597:19e6r6wy je napisao(la):
overdrive » 26 Sep 2021 00:22[/url]":19e6r6wy]Осим тога, ни предложена измена трасе 1 није драстично побољшање у односу на оно што град и држава нуде.
Ako pokrivanje planski građenih naselja duž Ibarske magistrale za usklađivanje sa metroom nije drastično poboljšanje, sa ili bez preusmerenja na Prokop i KCS, onda stvarno sa nama nešto nije kako treba.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883602#p883602:19e6r6wy je napisao(la):
overdrive » 26 Sep 2021 00:32[/url]":19e6r6wy]Људи из очаја и нестрпљења пристају на све. Немају критеријум, изгубили су много времена и сада себи дозвољавају импровизацију.
Nisu izgubili kriterijum, samo imaju pogrešan kriterijum. Naprimer, neko kaže "ako msu mogli da produže 74 do Mirijeva", ne vidim razlog zašto ne bi mogao i moj predlog (a taj predlog je formiranje još jedne mega linije sa kraja na kraj grada).
 
Мени је искрено и траса Хиподром-Сајам-Прокоп-КЦС-Савски трг-Теразије бесмислена и скроз би заобишао и Хиподром и Сајам од Бановог брда и провукао метро право на Прокоп (мост преко Топчидерске долине уместо дубоког тунела под нагибом и право у Топчидерско брдо ка железничкој станици), па на КЦС, Славију и даље ка Теразијама.
Сајам и Хиподром су добро покривени трамвајем и просто у тим зонама нема толико густе насељености да би била оправдана изградња метроа, те би их прескочио зарад убрзања метроа од Бановог брда ка центру града. Траса дуж Савске је тек бесмислена.
Ипак, у оваквој ситуацији је траса Хиподром-Сајам-Прокоп-КЦС-Савски трг-Теразије неупоредиво боља од оне коју форсира СМАРТ план - Хиподром-Сајам-Мостар-Савски трг-Теразије с тога подржавам тај предлог и ако ни он није савршен.
 
@solecar

Није драстично побољшање јер се наслања на предложени план. Ја сам сагласан да метро мора да иде од Вификовца, преко Бановог брда до центра града, али остатак плана није прихватљив и оправдан.
 
Слажем се, од већине станица од Бановог брда до Миријева, једино су оправдане Трг републике, Француска, 7. гимназија и Миријево. Све остале нису задовољиле критеријум густине насељености нити потражње за кретањем до тих локација.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883614#p883614:20u9kw7r je napisao(la):
overdrive » 26 Sep 2021 01:01[/url]":20u9kw7r]@solecar

Није драстично побољшање јер се наслања на предложени план. Ја сам сагласан да метро мора да иде од Вификовца, преко Бановог брда до центра града, али остатак плана није прихватљив и оправдан.
Ne znam kako zamišljaš da poboljšanje plana (mislim generalno) bude nešto što se ne naslanja na postojeći plan. Ako bi se radio plan koji nema veze sa aktuelnim, onda bi to bila izrada novog plana, a ne poboljšanje.
 
Sve ovo bi lako palo u vodu ako bi izgubili na izborima sledeće godine, sada se sve svodi na to hoće li opozicija dobro pristupiti ovim izborima jer definitivno vlada veliko nezadovoljstvo sa gradskom vlašću i mogu da izgube (za razliku od republičkih gde nije realno), a ovakav planirani metro definitivno pogađa mnoge građane i može da bude veoma bitna tačka u obaranju ove vlasti, samo ako bi se građani lepo informisali a trenutno većina nema pojma šta se dešava. Pišem ovo ovde isključivo jer znam da je to jedini način da se ovaj nakaradni projekat stopira i progura neki normalniji, jer mehanizmi gde se građani pitaju bilo šta kod ove vlasti ne postoje (osim ako ne skupiš 100 hiljada na protestima).
 
Nekad citam ove komentare i pomislim, hvala bogu pa se niko od ovih likova sa foruma ne pita nista. Sve kvazi-strucnjaci sa poluinformacijama o delovima grada gde nikad nisu krocili. :/
 
Ja сам обишао целу трасу метроа, невезано за метро. Ишао сам и до Макиша, и до Миријева, и до Рупчина и у луку и на Аду Хују. На овој предложеној траси метроа, реалне путнике имају само станице Tрговачка, Пожешка, Баново брдо, Трг Републике, Француска и Миријево. Станице, Палата правце, Савски трг, Карабурма, Диљска и Вишњичка имају одређени број путника, али су ту гужве више због преседања него што има реално потреба за кретањем ту, а сам метро треба да смањи потребу за преседањима, конкретно, преседачка гужва са Сајма ће бити измештена на Баново брдо због скраћивања аутобуских линија. Станице Железник, Ранжирна, Макиш и Беле воде су поприлично удаљене од постојећих насеља, станица Ада такође, станица Мостар је сличне природе као и Сајам и опет није окружена густо насељеним подручјем. Станице лука Београд и Дунав станица се налазе у претежно индустријској зони без икаквих стамбених објеката у близини. Панчевачки мост је такође поприлично удаљена станица у односу на најближе стамбене објекте и неприступачна је пешачки. Станица Миријевски булевар се налази уз дивље насеље које нема задовољавајућу густину насељености.

Да чујем контрааргунемнте за сваку станицу појединачно?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883699#p883699:ftow2chm je napisao(la):
leobutters » 26 Sep 2021 14:36[/url]":ftow2chm]Nekad citam ove komentare i pomislim, hvala bogu pa se niko od ovih likova sa foruma ne pita nista. Sve kvazi-strucnjaci sa poluinformacijama o delovima grada gde nikad nisu krocili. :/
Hvala bogu pa ovi što podržavaju aktuelni plan, svi do jednog pršte od znanja i stručnosti, a i obišli su trasu uzduž i popreko milion puta, pa znaju tačno gde koja travka raste...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883707#p883707:ftow2chm je napisao(la):
Дошљак » 26 Sep 2021 15:21[/url]":ftow2chm]Ja сам обишао целу трасу метроа, невезано за метро. Ишао сам и до Макиша, и до Миријева, и до Рупчина и у луку и на Аду Хују. На овој предложеној траси метроа, реалне путнике имају само станице Tрговачка, Пожешка, Баново брдо, Трг Републике, Француска и Миријево. Станице, Палата правце, Савски трг, Карабурма, Диљска и Вишњичка имају одређени број путника, али су ту гужве више због преседања него што има реално потреба за кретањем ту, а сам метро треба да смањи потребу за преседањима, конкретно, преседачка гужва са Сајма ће бити измештена на Баново брдо због скраћивања аутобуских линија. Станице Железник, Ранжирна, Макиш и Беле воде су поприлично удаљене од постојећих насеља, станица Ада такође, станица Мостар је сличне природе као и Сајам и опет није окружена густо насељеним подручјем. Станице лука Београд и Дунав станица се налазе у претежно индустријској зони без икаквих стамбених објеката у близини. Панчевачки мост је такође поприлично удаљена станица у односу на најближе стамбене објекте и неприступачна је пешачки. Станица Миријевски булевар се налази уз дивље насеље које нема задовољавајућу густину насељености.

Да чујем контрааргунемнте за сваку станицу појединачно?
:kk:
Nit' se ima šta dodati, nit' se ima šta oduzeti.
 
да се подсетимо Ђиласовог плана:

metromapabb.gif


има овде пуно рупа, али не треба сметнути са ума је његова друга линија скоро иста садашњој првој линији
 
Bemumiša, nije ista nikako (osim kad se gleda iz svemira na beloj podlozi, a ne iz perspektive grada - onda je skoro ista).
 
Слични су правци, али има значајне разлике у томе да "његов" план покрива насељене делове града, осим Карабурме, где опет иде дуж Вишњичке, али очигледно је хтео да искористи све коридоре остављене за трамвај.
 
Пантограф":37fkwwee je napisao(la):
Bemumiša, nije ista nikako (osim kad se gleda iz svemira na beloj podlozi, a ne iz perspektive grada - onda je skoro ista).
Дошљак":37fkwwee je napisao(la):
Слични су правци, али има значајне разлике у томе да "његов" план покрива насељене делове града, осим Карабурме, где опет иде дуж Вишњичке, али очигледно је хтео да искористи све коридоре остављене за трамвај.
Pa čak i kada se gleda iz svemira, nije baš da je ista, osim ukoliko nekome nisu Vodovodska i Makiš isto što i Ibarska magistrala i naselja duž iste, ili ako je osa Prokop - KBC - Slavija istop što i BNV, ili ako je Duinavska isto što i Bul. despota Stefana.
 
U toku je opremanje Makiškog polja:

"Обавештење о поднетом захтеву за одлучивање о потреби процене утицаја на животну средину пројекта изградње атмосферских колектора 3 и 4 за потребе опремања локације Макишко поље"

https://www.beograd.rs/cir/gradski-ogla ... sko-polje/
 
Oдлична мапа. Тачно се види разлика између урбаног ткива и пустих делова града.
 
Дошљак":20ylzkur je napisao(la):
Oдлична мапа. Тачно се види разлика између урбаног ткива и пустих делова града.
Svi investicioni stanovi u BNV će jednoga dana imati stanare. Znamo šta čeka marinu Dorćol i luku.

Jedini "problemčić" je u tome što će za metro izvisiti svi krajevi BG koji ga decenijama čekaju i koji već sada imaju prava stvarne žitelje.

I sitnica broj dva da metro ide iz republičkom budžeta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883781#p883781:2pgdxx4x je napisao(la):
JohnnyLee » 26 Sep 2021 05:06 pm[/url]":2pgdxx4x]да се подсетимо Ђиласовог плана:

metromapabb.gif


има овде пуно рупа, али не треба сметнути са ума је његова друга линија скоро иста садашњој првој линији

Nije to Đilasov plan, već plan koji je na važnosti od 72ge sa malim dodacima i modifikacijom da ruta ide kroz Kralja Milana, koja je bila u planu iz 60tih.

Jedini plan koji je "nečiji" je ovaj koji je sada na važnosti. Ne mogu da se relativizuju stvari, ako nije jedno onda je drugo i ostalo. Ne moraju prošli planovi da budu nečiji ako je ovaj nečiji.
 
Јасно је зашто је мењан. БнВ је потпуно скрајнут. Ц ц ц
 
Inače evo ga mesto gde planiraju da postave stanicu metroa 2ge linije. Pre ove stanice je stanica na uglu Tužnog bulevara i MAksima Gorkog. Nek mi sad neko objasni ko će sa Zvezdare, Vračara , Dušanovca , sa Bulevara, Krsta, i bilo odakle da se cima da dolazi u ovu rupu, bivši potok , i još bolje, ko će odavde da se cima da odlazi uzbrdo do Bulevara ili peške do Dušanovca, itd. Strašno...

https://www.google.com/maps/@44.7926359 ... 312!8i6656
 
Vrh