Šta je novo?

Metro

Mda... čuveni Vukov spomenik koji će morati da se rovari ispočetka da bi mogle da se koriste prave garniture za pravi metro...

Njega ću da računam kad ga spuste. No dobro, evo, da se korigujem. XD Dakle, za 70 godina rada ''naših'' institucija, napravljeno je 10ak metara metro tunela. Eto. Da budemo fer i načisto.
 
Па кад постоји велики застој, и када је свако измишљао топли воду и правио нове планове од којих је сваки следећи био све гори уместо да се радило по плановима из 70их.
 
Zato što je 80ih tramvaj postao važniji nego sve ostalo. Tramvajem i na Mars...

E sad, neki su mi ovde rekli da to nije tačno, da nije tramvaj izminirao metro. Ali sam isto tako od drugih izvora čuo da jeste. Tako da ću do daljnjeg da ostanem neopredeljen po tom pitanju. Dosta konfliktnih i kontradiktornih informacija kruži u celoj priči.
 
Када се ради о великим пројектима, не можете да пристанете на било какав резултат. То исто важи и за метро. Веома је битно како ће тај метро изгледати и да ли ће испунити своје основне задатке успешно јер такав подухват доста кошта.

Чак и када купујете неку појединачну ствар, ретко кад кажете "ма дај шта даш". Чак и када је ствар јефтина, не може бити било каква.
 
Bog otac ne zna kako će ispasti Beogradski metro jer ni Bog otac ne zna šta sve leži ispod nas u ovom trenutku.
 
Za tačno dve nedelje počinje javni uvid u plan generalne regulacije šinskih sistema koji u sebi sadrži prvu liniju metroa. Imate sasvim legitimno pravo da kao primedbu ukoliko želite napišete da Beogradu ne treba metro.
 
Ићи ћу наравно. Пратим тему, али и нажалост твоје писаније.

Сујеверно дување на виду да моје писање не урекне градњу метроа (било каквог, дај шта даш, јер се другачије не може градити) изазива у мени прво подсмех а после и жаљење.

Московски метро користим сваки дан, питерски често, и видим која је разлика. Питерски метро је дубок поготову у центру. Прелазак са једне на другу станицу траје 10 и више минута. То је у односу на Москву читава вечност. Питер је због густо изграђеног језгра и мноштва канала могао да укопава и то јако дубоко због муљевитог тла. Средња дубина око 57 метара иде и преко 100. Неудибно, и скупо. Али они имају апсолутно све што ми немамо, и електричне енергије и машиноградњу, и сопствених средстава у буџету. Београд нема проблема са земљиштем а на много места може и надземно, ка у Немачкој. Пример немачке нисам узео зато што их безглаво ценим већ зато што знам да су крајње прагматични са новцем.

А за гарнитуре ниси баш схватио поенту. Наравно да морају да се увезу јер ми то не правимо. Али када наручујеш, имаш могућност да условиш да се ради локализација производње оних агрегата који се најчешће кваре или хабају како би цена одржавања била нижа. Не може са Французима? Може са другима. Не прави се метро сваки дан, велика је то инвестиција.

Погрешна решења подижу цену експлоатације метроа а то неко мора да плати. Дакле може да се уради и са решењима која су и јефтинија и која мање коштају у експлоатацији? Која је логика да сада кад можеш да утичеш на те детаље, да ћутиш, и да после сам трпиш на својој кожи "плодове" сопствене небриге.
 
Stanice Vukov Spomenik i Karađorđev Park na prvi pogled podsećaju na metro,ali tu se završava svaka sličnost: takvih podzemnih stanica koje koristi međumesna putnička železnica po zapadnim i istočnim metropolama ima na tuce. Dok sam bio klinac,ja sam mislio da Beograd već ima metro,jer ima onakvu duboku i modernu stanicu ispod Vuka. Čak i u Splitu postoji jedna podzemna stanica u tunelu ispod grada,mada je već dugo van upotrebe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=869154#p869154:rjyt7r3b je napisao(la):
vucko » Uto Avg 03, 2021 3:07 pm[/url]":rjyt7r3b]Imamo preko 1000 potpisa peticije za pomeranje prve linije :gobb:

https://www.peticije.online/signatures/ ... o_linija1/

Vama svaka čast na inicijativi, ja ni nisam iz Beograda, pa ipak ova dešavanja oko metroa podrobno pratim i oko njih se povremeno angažujem, ali moram reći da je broj potpisa u najmanju ruku razočaravajući, i dovoljno govori koliko je i stanovništvo Beograda nezainteresovano i neupućeno čak i za teme koje ih se direktno tiču, ništa bolje nego u ostatku Srbije.
 
Važno je! Važno je zbog tvog posla, škole, fakulteta, zbog odlaska kod lekara, u kupovinu, u grad... Važno je jer svaki dan utiče na tvoj život!
Važno je, potpiši peticiju https://www.peticije.online/signatures/pomerimetro_linija1/

КОЛИКО ДУГО ВЕЋ ЧЕКАШ МЕТРО.jpg
 
Važno je! Važno je zbog tvog posla, škole, fakulteta, zbog odlaska kod lekara, u kupovinu, u grad... Važno je jer svaki dan utiče na tvoj život!

Који факултет ће повезивати предложена линија 1 метроа?
 
Gleda se uvek razdaljina do 400-500m od stanice, dakle na 5-6min hoda. U okviru toga su sledeci fakulteti:
Šumaski, Ekonomski, Filozovski, Filološki, Biološki, Geografski, Matematički, Hemijski. Možda još neki, ovi su mi na prvu pali na pamet.
 
Pa ako tako gledaš, onda su već povezani i Klinički i Prokop.

Kakva lolčina.
 
Porediti pesacanje od trga republike do studenskog trga, ili od savskog trga do ekonomskog fakulteta, sa pesacenjem od gazele uzbrdo do klinickog, gde dolaze ljudi na pregled, je prilicna lolcina i to moze samo neiskrena osoba da uradi.

Jos je smesnije poredjenje sa dostupnosti Prokopa peske od sajma i poredjenje sa pesackim distancama do fakulteta. A pritom kada govorimo o prokopu, govorimo o presedackoj tacki gradske, prigradske zeleznice i metroa. Nadam se da ne moram da objasnjavam sta znaci presedacka tacka.
 
Комфигурација терена је веома битна ставка код пешачења и преседања. Између клиничког центра и предложене станице метроа код Галерије је буквално гребен. Слично је и између Сајма и Прокопа. Са друге стране Студентски трг и Трг републике, као и Савски трг и парк Луке Ћеловића су у истом нивоу, и са праволимијском путањом.
 
Suština je da Prokop mora biti povezan prvom linijom metroa, sve ostalo su skretanja sa teme kao netačne konstatacije predstavnika gradske vlasti da će se KCS srušiti zbog vibracija. Nedopustivo je da se glavna i najveća železnička stanica u Srbiji ostavi bez metroa. KCS je tu jer zbog konfiguracije terena i Gazele to jest Mostarske petlje metro ne može direktno da skrene ka Savskoj već prolazi kroz greben ispod KCS-a pa je zato i stanica krajnje logična.
 
Sutra u petak 20.8. od 17h počinjemo sa skupljanjem uživo peticije za pomeranje Beogradskog metroa! Prvi punkt kod Prokopa (Stjepana Filipovića 30 kod Shop&Go-a). Dođite da potpišete i pomerite metro da bude po meri građana. Metro mora ići na Prokop i Klinički centar! :gobb:
 

Prilozi

  • prokop peticija.jpg
    prokop peticija.jpg
    201,5 KB · Pregleda: 1.492
Sledeće nedelje počinje javni uvid u Plan generalne regulacije šinskih sistema

Glavni urbanista Marko Stojčić najavio je da sledeće nedelje, preciznije u utorak, počinje javni uvid u Plan generalne regulacije šinskih sistema koji će pokazati prvu, drugu i treću liniju metro sistema, kao i razvoj BG voza i tramvajskog sistema

Sve podvrste ovog sistema učiniće da Beograd postane drastično prohodniji grad, zdraviji i sa manje automobila, a konačni cilj je da putovanja traju kraće – naveo je Stojčić.

On je podsetio da metro kreće iz Makiškog polja, gde će se nalaziti depo, nastavlja preko Železnika i Belih voda, potom Banovog brda do Savskog trga, gde će se ukrštati prva i druga linija. Dalje nastavlja do Trga republike i potom ka Dorćolu do Bajlonijeve pijace, a nakon toga jedna od stanica je budući linijski park, i na kraju do Mirijeva gde pravi krug i vraća se na sremsku stranu, odnosno ka Novom Beogradu i Zemunu i tu se završava druga linija. Treća linija prolazi kroz Prokop, gde će biti i veza sa tramvajima i BG vozom.

– Ovakav javni prevoz biće najmanje dva, a možda i tri puta brži nego automobilski – dodao je Stojčić.

Građani i dalje glasaju za jedan od četiri predloga vizuelnog identiteta metro vozova, a kako je naveo Stojčić, trenutno prednjače dva, tako da ćemo uskoro imati izabrano rešenje. U prvoj nedelji septembra raspisuje se javni konkurs za izgled stanica na prvoj liniji metroa.

– Izgradnja metro sistema počinje u drugoj polovini novembra, i to izgradnjom depoa u Makiškom polju, a sledeće godine se nastavlja kopanjem tunela – dodao je Stojčić.

Građani će se izjasniti na predstojećem javnom uvidu, što neće uticati na početak gradnje u Makiškom polju jer će se tu raditi na osnovu prethodnog plana za Makiško polje koji je usvojen pre više meseci.

izvor: studio B
 
Gledamo se danas u 12.10 na N1 jer od sutra kreće javni uvid plana generalne regulacije šinskih sistema.

"Ko ima nešto protiv ovog plana neka kaže sad ili neka ćuti zauvek"

:gobb:
 
Vidimo se na potpisivanju peticije danas 24.8.2021 u 9 ispred gradske uprave u 27. marta 1
 
Vrh