Šta je novo?

Metro

@solecar, не мислим да је прокоп лош, само мислим да су стотине милиона за најобичнији армирани бетон """мало""" много, питај Бога колко ће нас коштати ово сређивање станице НБГ на ком нису ни бетон мењали већ само чине надстрешнице и шминку

17, 18, 23 свакако треба оставити чак и да их метро покрије 1 на 1, као и све линије које метро мења, једноставно треба имати и те бусеве на располагању, са прилагођено слабијим редом вожње, чисто као алтернатива ако неко носи нпр бицикл па да се не спушта покретним степеницама 50 метара

47, 48 исто важи и за ове две, а трећа линија би могла јако лепо да их покрије са мојим предлогом да не завршава на бањици него да иде даље отприлике трасом 50ице и 59ке, али линија 3 је толико далеко у будућност да је боље да се бавимо буквално било чиме другим

78 исто, мења је линија 2 + линија 3, чак и без мојих измена

85, 95, 601 ови бусеви иду у толике прип*здине да се не исплати струју под земљу довлачити тамо, камоли метро, са 85 таман може на линију 2, а са 95 би могло на линију 1, али чак је и бус по залеђеном дунаву сигурнија опклада за наредних 10 година од трулог панчевца, тако да 95+м1 не сматрам нечим на шта може да се ослони док се не изграде бар 2 моста, један додатни, један да замени панчевац кад нас Бог погледа и коначно сруши тај крш
 
Izgradnjom prve linije 23 će bukvalno prva biti ukinuta, moramo shvatiti da je to što imamo te mamutske linije nešto što nikada nije ni trebalo da postoji.
 
Мислим да би било погрешно укидати постојеће линије ГСП-а након изградње метроа. Јавни саобраћај мора да понуди избор својим путницима као и могућу алтернативу. Пре свега, чиме би путници путовали са краја на крај града ако дође до неког застоја у метроу услед дефекта, хаварије или терористичког напада? Претпоставимо да је изграђена и друга линија метроа и да је држава укинула наведене линије 16, 17, 18, 95 итд. Ако дође до застоја у метроу, до нестанка струје или неког тежег проблема и ако возови не саобраћају, како ће онда путници да се превезу са краја на крај града? Како ће неко из Похорске улице да дође до Коњарника ако је укинута линија 17, а постоји само линија 2 метроа? Управо због тога не сме да дође до укидања постојећих линија ГСП-а јер алтернатива увек мора да постоји.

Сличан случај је и са трамвајима. Ако један стаје, стају сви на тој траси као и они који се укрштају са том трасом. Тада су путници принуђени да чекају отклањање квара или да преседну на аутобус.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867028#p867028:2whipqik je napisao(la):
vucko » 25 Jul 2021 06:43 am[/url]":2whipqik]Izgradnjom prve linije 23 će bukvalno prva biti ukinuta, moramo shvatiti da je to što imamo te mamutske linije nešto što nikada nije ni trebalo da postoji.
To kad se dobro projektuje metro, pre svega da dobro pokriva centar. Jer centar nije samo Knežev spomenik...

A ovako, sa metroom i bez 23, kako putuješ sa Vidikovca do npr. Taša? (Neizgrađenim) tramvajem do Trgovačke (ili autobusom), pa metroom do Trga, pa... neizgrađenim tramvajem preko Terazija... ili bolje 27-com.

Biće to veliko unapređenje kvaliteta prevoza. I života.

I posledica je nagli razvoj kombi-saobraćaja, kao u ex-SSSR-u. Kolima ne ide samo ko ne može. Bukvalno ćemo sve greške svih na svetu ponoviti.
 
Mastate o metrou koji i nece biti izgradjen.
 
тачно @overdrive, укро си ми зеч из уста, мада ја нисам мислио на терористичке нападе, него и на редовно одржавање тунела, станица, додавање кракова...

@vucko, чисто сумњам да ће бити укинута 23, као и било која линија, смањиће ред вожње, можда чак и превише, да натерају људе у метро, али укидање 23 је политичко самоубиство, већина београђана би пре гласало за адолфа хитлера него неког ко укида линије као 23 и 17

ја уопште и не видим шта је ту лоше у тако великој линији, што су дуже линије то треба мање преседања, океј мали број људи иде с карабурме на видиковац али велики број иде нпр с карабурме на неку станицу једну или две након окретнице кад би је сецнули на пола
 
Dokle god neko bude imao 23 u trenutnom obliku, makar i na 2 sata da saobraća, radije će da se gužvaju u njoj nego da idu na metro i presedaju više puta da bi došli do tačke do koje mogu trenutno direktno ili da mnogo jednostavnije presedaju. A ako ljudi ne idu na metro, za šta su ga onda uopšte gradili?

Drugo, dugačke linije nisu dobro rešenje, jer znaju da upadnu u gužve, čepove, uska grla, da se desi da linije nema duže vreme, pa onda dva tri vozila u kratkom periodu, i na kraju opet duže čekanje. Naprimer, dok je linija 74 saobraćala do Omladinskog stadiona, bila je linija na koju si mogao da se osloniš, a sada je krajnje nepredvidiva i dobro razmislim da li njom da idem na NBG (kada mi odgovara njena trasa), ili da idem sa presedanjem ili pak na 17 i 70 (ako mi i one odgovaraju).

Imati dugačke linije je OK, ali mora postojati mera u pravljenju toga, zato što nije svaka dugačka linija pouzdana linija. I ne treba da nam te dugačke linije služe kao zamena za metro. A upravo sa ovako trasiranim metroom, umesto da te dugačke linije gradskog prevoza menjaju metro linije, imamo da metro linije idu trasama koje savršeno zaobilaze sve to što te dugačke linije pokrivaju.

Opet da podsetim, da je metro plan takav da imamo situaciju da će maltene sve linije koje prolaze kroz Kneza Miloša biti skraćene, tako da neće kačiti pomenutu ulicu, a to hoće da nadomeste tako što će da se dodatno, na već dodatno, "useru" u život stanovnicima Rakovice. Prvo, ne povežu naselja duž Borske sa ŽS "Rakovica", pa im je BG: voz tako blizu, a tako daleko, jer ne postoji adekvatna i bezbedna infrastruktura celom dužinom da dođu peške, a i nije svima lako da dođu peške. Nakon toga im stelt metro liniju 3 dovuku do Banjice, koja je opet, tako blizu, a tako daleko. Oni koji žive u naseljima duž Ibarske magistrale, imaće prevoz do Banovo brda, dok će naselja duž Borske ulice, plus Resnik, da dobiju dodatno sakaćenje linija. 47 se skraćuje do Miljakovca, a 48 do Miljakovca II. Pored toga, obe linije se pretvaraju u trolejbuske i preusmeravaju zaobilaznim trasama do oboda centra, preko Kneza Miloša, a sve u svrhu pokrivanja skraćenja linija na drugom kraju Rakovice, koje trenutno pokrivaju Kneza Miloša. Na ovaj način se stanovnici Miljakovca III i Miljakovačkih staza ostavljaju na minibus liniji 505L, iako je zamišljeno da linija 48 ide bez kontaktne mreže na delu trase od Borske do okretnice Miljakovac II. Dalje, stanovnici Resnika ostaju sa lokalnim linijama, ako se izuzme 94, koji kači obodni deo naselja, i jedina veza sa centrom će im biti da se nekom lokalnom linijom dobace do ŽS "Resnik", pa ili do Prokopa ili do Vuka (zavisi za šta se budu odlučili Gradski planeri), pa odatle presedanje na stelt metro liniju 3 (ako se bude odlučilo za varijantu Prokop).

Kao vrhunac svega, planiraju i da liniju 50 pretvore u trolejbusku, ali tako što bi je na jednom kraju skratili do Konjarnika, na drugom kraju ostavili da saobraća samo do Miljakovca. Pa se opet postavlja pitanje njene svrsishodnosti kada metroa uopšte nema na delu od Pere Velimirovića do Banovog brda.

Ovo je ukratko ta korist koju nam donosi nesabotiranje izgradnje prve linije.
 
Треба рећи још једну ствар, а то је да су станице на аутобуским линијама постављене у краћим размацима него код метро линије. Ако би постојао само метро, онда би путник морао да пешачи од метро-станице до свог одредишта више него да је користио аутобус. Ако сте приметили, на поменутим линијама 16, 17, 18, 23, 46, 27, 95 итд. постоје стајалишта која нису претерано удаљена једна од другог, а много значе за саме путнике. Нпр. два стајалишта код Арене или једно стајалиште код Старог Меркатора, а друго пре кружног тока код СО Нови Београд. Метро-стајалишта су много удаљенија једна од другог, што се и види у предложеним плановима. Укидањем аутобуског саобраћаја на поменутим трасама, путници би били принуђени да пешаче више.
 
Tačno, ali ako je metro tako pozicioniran da je nekome lakše da dođe s jednog kraja na drugi kraj grada istim, i da ako treba da preseda, da to bude lakše i jednostavnije, i uz to ima i pouzdanu liniju za presedeanje, on će tako i da uradi. Tada prestaje potreba za pomenutim linijama gradskog prevoza, koje vrlo lako mogu da se konvertuju u lokalne fidere, odnosno da postanu kraće linije (da se recimo 95 skrati do Trga republike, a sa druge strane do Zelenog venca, ili da 17 saobraća na relaciji Zemun - Prokop, jer bi 31 pokrivala krak kroz Ustaničku...).

Sa druge strane, ako neko hoće sa Vidikovca do Kneza Miloša, kada pomisli da mora da ide autobusom do Banovog brda, pa odatle metroom do Galerije, pa iz Savske uzbro ili jednu stanicu dalje, do Savskog trga, pa nečim do raskrsnice Nemanjina - Kneza Miloša ili peške uzbrdo, pa onda opet uzbrdo do stanice Admirala Geprata, gde hvata trolejbus ili 44, 74 ako ga ostave da vozi tuda, da bi došao do željene lokacije u Kneza Miloša, taj neće ni započinjati željeni put ili će se pak odlučiti za kola.
 
95 za blokove zaboravite da može da se dira do izgradnje 3. linije ovog umobolnog plana.

Ako bi 95-ca bila ukinuta po izgradnji prve dve linije metroa, iz blokova bi se na Trg putovalo sa dva presedanja, u kombinaciji tramvaj-metro-metro. Duže i teže nego sada.

Dakle, od ukidanja autobuske linije koja prevozi 100.000 putnika dnevno, po ovom naprednom planu, deli nas desetak milijardi evra.
 
Ретко која мамутска линија ће бити укинута.
 
Retko ko će sa ostavljanjem mamutskih linija koristiti metro po ovom planu.
 
Iz ličnog iskustva mogu samo vam kažem da je sve stvar navike kada su u pitanju duže šetnje do stanica :) Svuda u svetu ima velikog razmaka između metro stanica pa ljudi bez problema pešače velike razdaljine da bi mogli komotno da stignu od jednog dela u drugi deo grada. A i čak i da ostanu mamutske bus linije ljudi će i dalje koristiti metro ako će brže stići do ciljne destinacije.

Kada sam živeo u Berlinu ja sam živeo u jugozapadnom delu grada a radio sam na dijagonalno suportnoj strani, nedaleko od mene su bile U-Bahn stanice linije U9 a i Metrobus 48 koji su oba išla do moje ciljne destinacije. Iako je Metrobus išao direktno, maltene pravolinijski do cilja njemu je trebalo oko 45 min. Sa U-Bahnom i jednim presedanjem na S-Bahn trasom koja je ličila na ćirilićno slovo Г je trebalo oko 30 minuta - svi su koristili ovu varijantu U-Bahna i S-Bahna uz presedanje + dužu šetnju umesto da se truckaju busom iako je stanica bila i bliže i što nije bilo presedanja.

Jednostavno bus je u poređenju sa metroom i gradskom železnicom jedna nesigurna varijabla i to će putnici primetiti, uvek može doći do zastoja na putu, gužvi, udesa, itd. itd. Dok to za metro nije slučaj a i za gradsku železnicu ako je dobro isplanirana.
 
E, a zašto postoji onda taj bus koji vozi kuda i metro? Pa zato što u tolikom gradu ima i mnogo onih kojima je problem da hodaju, penju se, spuštaju, presedaju... bez obzira što je tako brže. Ko se vozio autobusom u Parizu, gde je metro na svakom ćošku, video je koliko je npr. starijih gospođa u autobusima. Dostupnost je ključna reč i deo kvaliteta usluge. Ne žuri se svakom. Zašto Moskva danas gradi tramvajsku liniju paralelno sa metroom.

Ali, to kod nas sa ovakvim planom neće biti slučaj: za rekordno mali broj građana u poređenju s ostalim gradovima, kvalitet prevoza uključujući i brzinu biće povećan po izgradnji dve preskupe linije metroa.
 
Тако је. Старијим људима је проблем да пешаче као и да се спуштају или иду уз степенице, а нарочито ако нешто носе са собом. Аутобус мора да постоји јер представља алтернативу у случају поремећаја рада метроа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867157#p867157:2refqyqk je napisao(la):
Пантограф » 25 Jul 2021, 21:04[/url]":2refqyqk]E, a zašto postoji onda taj bus koji vozi kuda i metro? Pa zato što u tolikom gradu ima i mnogo onih kojima je problem da hodaju, penju se, spuštaju, presedaju... bez obzira što je tako brže. Ko se vozio autobusom u Parizu, gde je metro na svakom ćošku, video je koliko je npr. starijih gospođa u autobusima. Dostupnost je ključna reč i deo kvaliteta usluge. Ne žuri se svakom. Zašto Moskva danas gradi tramvajsku liniju paralelno sa metroom.

Ali, to kod nas sa ovakvim planom neće biti slučaj: za rekordno mali broj građana u poređenju s ostalim gradovima, kvalitet prevoza uključujući i brzinu biće povećan po izgradnji dve preskupe linije metroa.

U pravu si za ovo sve, a tu je bus i za one koji imaju viška vremena pa se voze bukvalno jednu ili dve stanice do obližnje metro/tram/žel. linije.
 
Bravo Stevo, zato se i planira smanjenje broja autobus kilometara u smislu pretvaranja koridorskih u "tanje" (slabije) "bulevarske preskakače", eksprese autoputem (HOV ili još bolje BRT trakom sa sve prilaznim rampama za autobuse), i last but not least, svakako kratke frekventne pouzdane fidere koji su na periferiji znatno manje izloženi poremećajima (ili nisu uopšte).

Iskreno postojeća mreža linija u Beogradu ubedljivo je najgore saobraćajno rešenje koje je ovaj grad odavno prevazišao, uz napomenu da se to odnosi i na električne podsisteme (a posebno tramvajski koji je još manje pouzdan od autobuskog). Autobus nam je sada nužno zlo koje po svaku cenu pokriva tačke zagušenja umesto da ih obilazi obližnjom alternativnom trasom, no on će sa metroom tek postati poželjan vid prevoza na kraćim relacijama.

Mreža bi trebalo da bude sačinjena mahom od linija tipa 57/87 na 5min, 85 preskakač na 10min (takva i 23 treba da bude, i to skraćena s obzirom da ne pokriva metro koridor celom dužinom već i paralelne arterijalne saobraćajnice). O tome pričam. Sad, uzevši u obzir radijalnu, odnosno dijametralnu prirodu većine tramvajskih linija, ostaje pitanje kako će se spor i nepouzdan proširen tramvajski podsistem nositi sa problemima. Ukoliko ga funkcionalno ne unaprede svako produženje je neisplativo iz prostog razloga što obara srednju brzinu i pouzdanost i pored unapređenja autobuskog i trolejbuskog podsistema.

Ni ne čudi da je detaljan opis izmena autobuskih linija izostavljen iz nacrta strategije razvoja JLPP do 2033. godine jer od izmena autobuske mreže zavisi to koliko će korisnika imati lakši pristup metrou, a ko će pešačiti do metroa ili BG:Voza. Džaba ti direktan autobus kada staje na svakom ćošku i pored toga što pokriva "spor" koridor karakterističan po velikom broju raskrsnica, semafora, kružnih tokova i zagušenja. A džaba ti i fider koji kruži preko Male Krsne pa i S-Bahn koji ide na 15+ minuta sa radikalnom redukcijom van špica, odnosno Vikendom i praznicima, te metro koji pokriva drugi deo grada do kojeg si prešušten na milost i nemilost aktuelnih planova (59+13+M1 ili 56E+M1 ili 42+kičma trans+BV2).

Nego, da se nadovežem na tvoj komentar o pešačenju. Recimo ja neretko pešačim 500m do 55 iako imam gomilu linija u Požekoj, mada moram priznati da stariji sugrađani ne mogu da se penju na 100 stepenika, pa još uz ulicu pod nagibom. Pored toga linija ide retko a nije ni ekspres. Kada nema 51 uđem u 92 pa pešačim od Ade. Opet nije to za svakog. Takođe ne treba zaboraviti ni konfiguraciju terena koji svakako utiče toleranciju pešačenja. Ja nekad presedam s 85 na 65 pešačenjem kroz Blok 37, što stariji ukućani izbegavaju i pored relativno kratke ravne i direktne trase (bez krivudanja). Svakako da to nije baš idealno u svim uslovima, baš poput onih karakterističnih za Vidikovac i okolinu. U takvim uslovima korisnicima mora biti ponuđena frekventna, brza i pouzdana veza sa frekventnom kičmom (bilo da se radi o poprečnoj autobuskoj/trolejbuskoj liniji ili specijalnom prevozu poput uspinjače, kombinacije pokretnih traka, eskalatora i/ili javnih liftova). Vidikovčanima Kneževac i nije baš pristupačan (kruženjem se gubi vreme, popreko nema prevoza, uz to i velik je nagib a trotoari neretko izostavljeni ili preuski, uz parkirane automobile na sve strane što nije baš dobro zamišljeno pešačko okruženje poput onog u Barseloni), a BG:Voz i nije bogzna kakav S-Bahn.

https://www.google.com/maps/@44.7383078 ... a=!3m1!1e3

^^^Ne znaš gde ćeš ni kako ćeš. Levo te teraju sa autobusa na tramvaj pa na metro, pa tek onda gde god i koliko puta hoćeš da presedaš. Sa druge strane desno kružiš ili preko Petlovog Brda ili preko Rakovice antibioticima ili presedanjem, dok pešačenjem moraš da "planinariš". Kako zglob u Prvoboraca? Nikako. Recimo da može 52 trasom Braće Jeremića>Prvoboraca>Kneževačkom do hipotetičkog terminusa Slavka Rodića do nove stanice Kneževac, komplet s eskalatorima/liftovima. Ali onako kako su oni naumili nikako. Primoravaju Vidikovački Venac na B.Brdo, a Kneževačku na Rakovicu ili Kneževac solo 42-kom "malo jačom od kisele vode". Ako zanemarimo 54 koji krući ne postoji nijedna poprečna linija koja spaja Vidikovački Venac i Miljakovac preko Prvoboraca i Oslobođenja jer je južni deo Prvoboraca neuređen, niti postoji veza ispod/iznad pruge. Jadno. Ti sad moraš da "preturaš" infrastrukturu da bi unapredio prevz. Inače Beograd iovako ima očajne poprečne veze posebno u obodnim planskim i neplanskm naseljenima što treba unaprediti paralelno sa unapređenjem koridora (gradnjom metroa).
 
Da, ali metro se ne gradi preko noći, zato i podsećam na našu peticiju za pomeranje prve linije koju je do sada potpisalo 778 građana. :gobb:
 
Нико ни не тврди да може да се заврши преко ноћи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867158#p867158:1ot51pak je napisao(la):
overdrive » Ned Jul 25, 2021 7:07 pm[/url]":1ot51pak]Тако је. Старијим људима је проблем да пешаче као и да се спуштају или иду уз степенице, а нарочито ако нешто носе са собом. Аутобус мора да постоји јер представља алтернативу у случају поремећаја рада метроа.

Зато ће свака станица имати лифтове како би силазак до метроа био што пријатнији и без баријера, што ће бити корисно за старије, родитеље са колицима, особе са инвалидитетом, бициклисте, путнике са коферима итд, метро ће без конкуренције бити најзахвалнији вид превоза за све.

Такође не знам колико има смисла твоја друга констатација, заиста. Чак и у случају да дође до хаварије, то апсолутно не значи да ће све стати, поређење са трамвајима и тролама није легитимно, зашто?
Зато што ће метро на својој траси имати безброј помоћних скретница између станица. У случају поремећаја метро се може већ кроз пар минута реорганизовати јер је цео систем аутоматизован и њиме ће бити управљано преко диспечерског центра. Метро вагони такође могу и да користе само један колосек истовремено уколико се деси неки озбиљнији квар. Зашто би држали бусеве за поремећај метроа који се деси једном у два-три месеца и поново попуњавали улице њима уместо да их ослободимо за шире тротоаре, бици стазе, зеленило и мање емисија угљен-диоксида.

О свему се размишља унапред јер овај пројекат пуно кошта и сваки поремећај/застој би правио енормне трошкове. Аутобуска стајалишта треба оставити, али за ноћни превоз јер не верујем да ће метро радити 24 сата или када се ради нека озбиљнија реконструкција у тунелима па метро линије морају бити привремено укинуте. Паралелни саобраћај бусева и метроа се готово нигде не практикује, јер доприноси мањој атрактивности метроа. Једноставно људи се морају привикнути на промену која ће им уствари олакшати свакодневно путовање.
 
Заправо се практикује, штавише, у свету је тренд да, супротно ономе што се чинило нпр. седамдесетих, више чак не укидају ни трамвајске трасе које се одређеном дужином поклапају са метроом. А у Москви чак граде нови трамвај по метро-траси.

О "пријатном и без баријера метроу" са најатрактивнијом станицом на 52 метра дубине не треба ни дискутовати. Већ капацитет таквих лифтова биће критично мали. Зато се то тако по градовима које мисле на "старије, родитеље са колицима, особе са инвалидитетом, бициклисте, путнике са коферима итд." (читај: западноевропским) метро тако не прави: тренд је из последњих неколико деценија да се ради плиће него раније. У читавој Западној Европи не постоји једна једина метро станица на тој дубини.
 
Што нас поново враћа на сами почетак, лоша траса и још лошије пројектовање станица које се више нигде не практикује по Европи, свима нам је то јасно. Не познајем довољно Москву, али тамо је мрежа метроа веома разграната, и тамо је метро окосница градског превоза, тако да је мање више небитно ако се негде и преклапају трасе. Ми причамо о Београду који је десет пута мањи и који на својој првој линији већ неће успети да има планирани број путника због заобилажења јужних насеља и важних одредишта и још кад би оставили на све то аутобусе и трамваје на истим трасама прва линија се не би исплатила ни за 100 година.
 
Vrh