Šta je novo?

Metro

Баш народ просто избегава преседање. Али сам хтео да истакнем да метро само качи обод Миријева код венца, а Миријево има велику густину насељености и у осталим деловима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866258#p866258:2qwgomk4 je napisao(la):
nekianonimnilik » 21 Jul 2021 01:58 am[/url]":2qwgomk4]неколико страна уназад, написах пост управо о томе како и овакав наизглед бангави метро заправо није толико глуп, донеће бољитак многим становницима периферних насеља, смањиће број кола и крцатих аутобуса који улазе у град из ултрапериферија источно од устаничке, југозападно од сајма, и западно од НБГи земуна, а самим тим и олакшати становницима цивилизованих насеља саобраћај чак иако не користе метро

ал на страну и то, чак и ова перверзија до макиша је боља него ништа, јер сутра може да се мало преради станица трговачка и муне крак до видиковца и пилећих брда, управо то је оно што ја и Бендер мислимо ал очигледно ретко ко капира

у сваком случају, мислим да је најбоље што можемо да урадимо то да покушамо да излобирамо прокоп и крак ка видиковцу, ал какав год да је исход не треба да цвилимо и зовемо нарикаче да професионално цмиздре, него да лобирамо за оно што је потребно да овакав метро буде користан, велике аутобуске станице и паркинГзи/гараже на одговарајућим местима одакле се улази из ултрапериферија, а за становнике тих насеља би било добро да лобирају за проширење тих макадама, јер управо тамо то и може да се ради, једноставно је порушити пар редова кућа, направити крштене булеваре, и турити аутобусе да пуне метро на периферним окретницама, зато се и гради метро, јер је у граду то немогуће извести

и наравно, иако сам апсолутни противник вУЧКа, недај Боже да се власт промени усред изградње, дошли би нови, покупили сав стари дупеувлакачки СНС (бивши ДОС) шљам, а у инат "бившој" власти зауставили изградњу и направили неке нове керефеке које неким новим тајкунима и страним инвеститорима одговарају, и сићВе би опет и за трећу окупаторску владу лупетао глупости на ТВу...

што каже Бендер, градње метроа неће бити ако мафија на власти не само директно покраде, него и не напуни џепове инвеститорима који их држе на власти, управо тиме што су ти гмазови већ купили земљиште, а овакав метро ће му дићи цену, уместо да је град купио земљиште пре изградње, па да прода петоструко након изградње метроа, онда бих можда чак и подржао линију из нигде у нигде ако би такав вид зараде покрио добар део изградње метроа
Trgovacka.jpg

Ukoliko ne isprojektuju stanice ili tunel unapred ništa neće posle moći bez zatvaranja linije (bilo da se radi o intervenciji na nekoj od dve stanice sa slike, ili o tunelu između njih). Postoji mogućnost da se izmeni projekat stanice Trgovačka (koja je zapravo u Vodovodskoj, dakle izvan Vidikovačkog koridora koji za dlaku maši), međutim tu bi imali tunel koji vijuga ispod Žarkova bliže Makiškom kraku, a dalje od Ceraka. Druga mogućnost je četvorokolosečna stanica Požeška od koje bi se odvajala tri tunela paralelno, dva jednokolosečna lateralna do dvokolosečnog u Trgovačkoj, i jedan dvokolosečni koji ide pravo ka Makišu. Treća opcija je bifurkacija u tunelu sa dvokolosečnim stanicama. Za razliku od drugih, ova varijanta ne omogućava preskakanja četvorokolosečnih stanica (ekspres), koje ne moraju biti samo na razdvajanju krakova (mogu biti i ostale).

Ukoliko izgrade onako kako su zamislili bez obzira za koju varijantu se budu odlučili bilo kakvu intervenciju neće moći da izvrše bez zatvaranja linije. Ukoliko predvide četvorokolosečno račvanje linija će raditi normalno za vreme produženja ka Vidikovcu od predviđene bifurkacione tačke. Iz tog razloga je neophodno sve unapred isplanirati pre početka građevinskih radova. Komplikacije treba izbeći usled povećanog rizika od naknadnih komplikacija izazvanih usputnim korekcijama. Takoreći treba izbeći domino efekat koji može znatno podići cenu na koridoru koji nudi relativcno povoljne alternative (besmislica je terati i ispod petlje Radnička, ispod Vojvode Mišića, pa trošiti pare stotinama godina na gomilu crpnih stanica, o samoj ceni gradnje i da ne govorim).

Nažalost, udruženje se shodno realnim mogućnostima, odnosno ograničenjima fokusiralo na Prokop/KCS i krak ka Vidikovcu, tako da je na građanima leve obale Dunava da nakon osnivanja drugog udruženja zahtevaju isto na drugom kraju prve linije (krak ka Borči). Alternativno mogu da traže prvu fazu četvrte linije. Grad je moguće pokriti sa tri linije, pod uslovom da se granaju, međutim kako je to već pomenuto ni više samostalnih nije garancija da će metro biti dostupan većini korisnika. Na kraju krajeva, čak i ako centralna trasa ne bude isprojektovana kako treba kraci su već sami po sebi prilagođeni korisnicima, jer pokrivaju ciljane zone.

Iskreno mene osim trasa najviše brine duboki kop na najnižim kotama tamo gde su 2006. plovili čamci (Blic): https://www.blic.rs/vesti/beograd/camce ... 06/m2x7ej9

Skorašnje poplave u plitkoj stanici Njujorškog metroa (zamislite šta bi bilo na -30m):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=48yMjp-1NlM[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=J-a73Hom7Fo[/youtube]
 
Da neko sa strane cita ovu temu, pomislio bi da je zeleznica kicma saobracaja Srbije i da se cela Srbija iskljucivo vozovima vozi.

Ako vec cela Srbija placa metro, onda je morala nova Glavna autobuska ofmah da bude povezana sa centrom jer tako ljudi iz unutrasnjosti dolaze u Beograd.
 
То си управу, с тим што железница у Београду има и улогу јавног превоза. Међусобна повезаност јавног превоза се најбоље види на искоришћености железничких станица Вуков споменик, Карађорђев парк и Тошин бунар, као и неискоришћености станица очајно повезаних јавним превозом.
 
Presedanje sa GSP-a na metro nebi bio nikakav problem kada bi se autobuske i druge linije GSP-a barem okvirno držale zvaničnog reda vožnje. Nažalost,nepostojanje metroa je upravo glavni razlog zašto su beogradske ulice zagušene saobraćajem,zbog čega ni GSP nije u stanju da ispoštuje zacrtani takt od 5-10 minuta u špicu,što se pogotovo odnosi na autobuse i trolejbuse. To je jedan začarani krug iz kojeg Beograd ne može izaći,dokle god ne prorade prve dve linije metroa,pa i ovakvog sklepanog metroa kakvog su ga oni zamislili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866588#p866588:2sjrrrqm je napisao(la):
leobutters » 22 Jul 2021, 16:48[/url]":2sjrrrqm]Da neko sa strane cita ovu temu, pomislio bi da je zeleznica kicma saobracaja Srbije i da se cela Srbija iskljucivo vozovima vozi.

Ako vec cela Srbija placa metro, onda je morala nova Glavna autobuska ofmah da bude povezana sa centrom jer tako ljudi iz unutrasnjosti dolaze u Beograd.

U ovom trenutku je železnica daleko od toga da bude kičma saobraćaja u Srbiji. Ali da li će železnica imati važnu ulogu u svakodnevnici zavisi od stvari koje se upravo sada dešavaju, ova diskusija oko metroa je samo jedna od puno priča na tom terenu.

Jednostavno ako sada pogrešno postavimo karte, železnica još dugo vremena neće biti nikakav faktor, ali ako se sve lepo namesti železnički prevoz će imati sasvim pristojnu perspektivu.
 
@solecar, ево да одговорим на питања, иако на нека већ јесам имплицитно


Zašto se misli da onaj ko sada potroši isto vremena za putovanje kolima, kao što bi to uradio da putuje gradskim prevozom, da će ostaviti kola nakon izgradnje metroa i početi da koristi isti, ako znamo da ta ista osoba ima stav da bišta ne može da zameni komfor kola?

можда због екстремног недостатка паркинга, а можда се и неће променити, али ако ће већини бити брже лакше боље, и пређу на метро уместо кола, барем на park&ride фазон, урадили смо добар посао, смањили смо гужве у граду

Zašto se misli da će osobe koje radije čekaju duže gradski prevoz da bi direktno stigli do nekog mesta, nego li da brže stignu sa presedanjem (tamo gde je to potvrđeno u praksi), radije da presedaju sa gradskog prevoza na metro, sa ili bez dodatnog presedanja ponovo na gradski prevoz, nego li da se odluče da počnu da koriste kola?

моја лична фобија од преседања је узрокована тиме што аутобуси иду ретко и непоуздано, ако метро иде на 2 минуте како су рекли, а нек је и 10, ал да иде стварно на 10, пошто не морам да чекам на киши снегу цунамијима и торнадоима, неће ми бити никакав проблем да преседнем с буса на метро, обрнуто ће ме мало теже убедити, ал колико се мени чини, вожње аутобусом после метроа ће бити кратке, тако да можда може и пешке ако није баш нека литица

опет, неће свако прећи на метро и преседање, ал ако добар део грађана тако одлучи, то олакшава свима, не морамо да терамо сваког београђана што би неки рекли "под земљу", ко сматра да му је лаше ићи ће сам, а ја сматрам да ће многима ако не већини бити лакше

чисто сумњам да ће ико ко сад користи превоз, због смањења полазака, почети да користи кола, јер озбиљнија скраћења им сигурно неће поћи за руком, ево потпуно леву и небитну тролу 28 чију скоро целу трасу мења 40, су успели да спасе локалци, значи нема шансе да укину/скрате/преполове 17, 23, 31 или сличне јаке линије

Zašto se misli da će se baš krak ka Ibarskoj magistrali izgraditi jednog dana, a neće neki drugi projekti, o kojima se isto tako dugo priča, imajući u vidu da su mnogi projekti ostali samo na nivou teoretski izvodljivog (mnogi i odbačeni trajno)?

не знам на које друге пројекте мислиш, али крак ка ибарској мислим да је реалан у будућности, поготово ако дођу неки са мало слабијим вакуумом у лобањама, јер кад се крене са градњом, биће готов депо, машине за копање, боље ће се познавати терен, а чак је и искуство битно, далеко ће бити лакше изградити заједно 2. 3. и 4. него прву, просто сва пратећа опрема и обука и све то иде у пакету са првом, зато се залажем да се што пре гради прва, па после можемо даље линије да коригујемо и додајемо кракове колко волимо

Zašto je problem da se skrene metro linija preko Prokopa i KCS, ako će ići dubokim ukopom, a ne nadzemno, kao što je prvobitno bilo predviđeno? Na ovo sam delimično dobio odgovor.

апсолутно не постоји никакав проблем, апсолутно нико нема ништа против скретања ка прокопу, али ја имам проблем са саботирањем или блокирањем пројекта уколико се не помери ка прокопу, сматрам да је остатак линије доноси већу корист него плакање за прокопом

Zašto se neki plan apriori smatra lošim, samo zato što ne predviđa teški metro, iako ima dobre trase? Zašto se ne bi insistiralo na takvom planu, ali da se promeni da metro bude teški?

искрено нисам баш добро упознат са тим планом, али да, моја примедба је управо на то што је лаки метро, да је тешки, не бих га толико критиковао, мада морао бих детаљније да га проучим и упоредим са садашњим


@Express

па добро, прерада станице захтева привремено затварање, ништа чудно, за сваки озбиљнији пројекат се нешто друго затвара, ја бих волео да може само на клик да се промени, ал јбг не може

цео процес може да се убрза тако што се пре и после станице за једну ноћ набрзака муну скретнице, па да се метро на пар дана преусмерава на први па на други тунел, док се онај други дорађује са проширењем за скретницу и то, а због остатка бушења неколико километара тунела нема потребе за затварањем ичега
 
Питање је да ли ће и park and ride бити могућ, локације станица и нису баш погодне за паркинге.
 
Предвиђен је парк енд рајд на више локација у оној "књизи 4" што линковах ових дана.

PiR.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866588#p866588:1op3q4pi je napisao(la):
leobutters » 22 Jul 2021, 15:48[/url]":1op3q4pi]Da neko sa strane cita ovu temu, pomislio bi da je zeleznica kicma saobracaja Srbije i da se cela Srbija iskljucivo vozovima vozi.

Ako vec cela Srbija placa metro, onda je morala nova Glavna autobuska ofmah da bude povezana sa centrom jer tako ljudi iz unutrasnjosti dolaze u Beograd.

Ne radi se o ljudima iz unutrasnjosti, vec o ljudima koji zive u Beogradu i koji pokriva BG:VOZ, kao i stanovnicima sireg podrucja grada koji SVAKODNEVNO putuju do Beogrda, a uz njih mozemo da uracunamo i ljude iz okolnih mesta blizu Beograda koji u velikoj meri takodje SVAKODNEVNO putuju do Beograda.

Dakle radi se o ljudima koji zive u Batajnici, Zemun polju, okolina Tosinog bunara (izgradjeno jako puno u zadnje vreme), Rakovice, Resnika, Krnjace, Ripnja, Mladenovca, Lazervca, dalje naselja van Bg ali sa jako puno SVAKODNEVNIH putnika ka BG: Panceva, Stare i nove Pazove. Takodje jako veliki broj putnika na redovnoj bazi putuje iz Valjeva, kao i Novog Sada.

Sam Novi Sad koji ima oko 200k stanovnika u uzem gradskom jezgru i bice uskoro povezan sa brzom prugom do Bg kojom se stize za oko 40 min do prokopa.

Svi ovi vozovi prolaze vec SADA kroz Prokop. Povezivanje Prokpa sa metroom, dobija se da su i oni svi potencijalni korisnici metroa, da ce metro koristiti daleko vecem broju ljudi nego sto prolazi kroz sama naselja. Time se povecava i atraktivnost i dostupnost sadrzaja koje pokriva metro (Fakulteti u centru grada, galerije/muzeji/pozorista, Sajam, Palata pravde, pesacke i trkovacke ulice, pa i sam BnV, Savski trg, promenada, kao i TC Galerija) i svi ti objeski i sadrzaji ce biti dostupniji daleko vecem broju gradjana.

Izuzimanjem Prokopa, gde vec postoje 10 koloseka, gde je vec zavrsena konstrukcija metro stanice, zapravo se drasticno smanjuje dobrobit i korist metroa.
 
Зашто се гради простор за "паркирај и вози" у Овчи ако ће воз да саобраћа до Панчева?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866704#p866704:ks561tza je napisao(la):
Дошљак » Pet Jul 23, 2021 10:18 am[/url]":ks561tza]Питање је да ли ће и park and ride бити могућ, локације станица и нису баш погодне за паркинге.

код станице устаничка итекако има места уместо неких рушевина тамо код лидла

тамо око бежаније и земуна има места за паркинге за линију 2 и 3

која год прича да буде за линију 1, било макиш било пилићи, има више него довољно места око макиша и оних њива између макиша и видиковца


највећи проблем је панчевац и насеља преко дунава, без бар још 3 моста нема шансе да се икад самњи гужва тамо, а ту заиста има мало места за паркинге, мада можда ако се уклоне неке напуштене фабрике и то, можда се и нађе места
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866709#p866709:3003x75c je napisao(la):
milanche » Pet Jul 23, 2021 10:45 am[/url]":3003x75c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866588#p866588:3003x75c je napisao(la):
leobutters » 22 Jul 2021, 15:48[/url]":3003x75c]Da neko sa strane cita ovu temu, pomislio bi da je zeleznica kicma saobracaja Srbije i da se cela Srbija iskljucivo vozovima vozi.

Ako vec cela Srbija placa metro, onda je morala nova Glavna autobuska ofmah da bude povezana sa centrom jer tako ljudi iz unutrasnjosti dolaze u Beograd.

Ne radi se o ljudima iz unutrasnjosti, vec o ljudima koji zive u Beogradu i koji pokriva BG:VOZ, kao i stanovnicima sireg podrucja grada koji SVAKODNEVNO putuju do Beogrda, a uz njih mozemo da uracunamo i ljude iz okolnih mesta blizu Beograda koji u velikoj meri takodje SVAKODNEVNO putuju do Beograda.

Dakle radi se o ljudima koji zive u Batajnici, Zemun polju, okolina Tosinog bunara (izgradjeno jako puno u zadnje vreme), Rakovice, Resnika, Krnjace, Ripnja, Mladenovca, Lazervca, dalje naselja van Bg ali sa jako puno SVAKODNEVNIH putnika ka BG: Panceva, Stare i nove Pazove. Takodje jako veliki broj putnika na redovnoj bazi putuje iz Valjeva, kao i Novog Sada.

Sam Novi Sad koji ima oko 200k stanovnika u uzem gradskom jezgru i bice uskoro povezan sa brzom prugom do Bg kojom se stize za oko 40 min do prokopa.

Svi ovi vozovi prolaze vec SADA kroz Prokop. Povezivanje Prokpa sa metroom, dobija se da su i oni svi potencijalni korisnici metroa, da ce metro koristiti daleko vecem broju ljudi nego sto prolazi kroz sama naselja. Time se povecava i atraktivnost i dostupnost sadrzaja koje pokriva metro (Fakulteti u centru grada, galerije/muzeji/pozorista, Sajam, Palata pravde, pesacke i trkovacke ulice, pa i sam BnV, Savski trg, promenada, kao i TC Galerija) i svi ti objeski i sadrzaji ce biti dostupniji daleko vecem broju gradjana.

Izuzimanjem Prokopa, gde vec postoje 10 koloseka, gde je vec zavrsena konstrukcija metro stanice, zapravo se drasticno smanjuje dobrobit i korist metroa.
Ima sve to smisla, samo sto ja bukvalno nikog ko redovno koristi voz, a znam dosta ljudi iz Novog Sada, Batajnice, Mladenovca, Krnjace, Panceva, svi u Beograd idu ili autom ili busom.

Ali ok, nek bude da je to samo krug ljudi koje je znam, mozda stvarno i jeste popularan voz.
 
Па добро, ваљда си чуо да се управо гради нова пруга Београд - Нови Сад?
 
Čuo sam naravno, a kad i ako se izgradi tako kako pričaju, onda ćemo videti da li će se i koliko ljudi voziti (ja iskreno uopšte ne verujem u brzine od 200 na sat i 25 min do Novog Sada).

Ja kažem da ne znam bukvalno nikoga ko sada koristi železnicu redovno iz ovih navedenih mesta, a ovde se gradi neki potpuno drugačiji narativ o železnici.

Ali kao što rekoh, ne mogu da isključim da nije do mene i mog okruženja tako da neću da mračim više.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866794#p866794:14zg70h3 je napisao(la):
leobutters » 23 Jul 2021 06:26 pm[/url]":14zg70h3]Čuo sam naravno, a kad i ako se izgradi tako kako pričaju, onda ćemo videti da li će se i koliko ljudi voziti (ja iskreno uopšte ne verujem u brzine od 200 na sat i 25 min do Novog Sada).

Ja kažem da ne znam bukvalno nikoga ko sada koristi železnicu redovno iz ovih navedenih mesta, a ovde se gradi neki potpuno drugačiji narativ o železnici.

Ali kao što rekoh, ne mogu da isključim da nije do mene i mog okruženja tako da neću da mračim više.
Putovao sam često za NS vozom, u prošlosti. I svaki put su vozovi bili dupke puni, a bilo je dosta polazaka svakog dana. Onda je usledio prekid u saobraćaju zbog gradnje brze pruge, a prekid traje toliko dugo da smo svi i zaboravili kako je ići vozom za NS.

Kada budu pustili prugu u rad nadam se da kredite neće otplaćivati kroz preskupe karte, već da krenu da repopularizuju voz. I neće biti tih 25min, već malo duže, ali ne kao pre kad je trebalo brzom vozu oko sat po.

Samo ti ponudi ljudima pouzdan takt i povoljnu cenu karte pa da vidiš koliko će ih putovati tamo-amo.
 
Sa ovog foruma znam bar nekoliko ljudi koji su putovali redovno vozom iz NS-a kao i gradića na pravcu NS-BG. Šteta što nije završena brza pruga pa bi bilo jasnije i javnosti koliko Prokopu nedostaje metro.

Inače, peticija je na 558 potpisa.
 
Prvo da se zahvalim što je neko dao odgovor, umesto onog „ne vredi, stavovi su takvi da ih nikada nećemo promeniti“ ili ignorisanja pitanja jer se nekome ne sviđaju i nisu u skladu sa onim za se zalaže. Konačno da se mrdnemo sa mrtve tačke. Prvenstveno odgovaram na dobijene odgovore od strane nekianonimnilik, uz osvrt na još neke stvari.

Ono što mi prvo pada u oči je dosta stvari zasnovano na „ako će nekome biti“ , što se svodi u suštini na to da može da bude, a i da ne mora da znači. Možda grešim, ali ja to tumačim kao zasnivanje stavova za metro po principu da se preterano ne očekuje da će baš tako i biti.

Ekstremni nedostatak parkinga je bio i biće problem, ali i pored toga, i činjenice da se ne dobija uvek ušteda u vremenu putovanjem kolima u odnosu na gradski prevoz, dobar deo ljudi i dalje koristi kola, jer vožnju kolima smatraju komforom i ne bi to menjali ni za šta na svetu, bez obzira na sve mane koje im se navedu. Imajući to u vidu, kolike su šanse da će neko ko trenutno koristi kola, da sa istim ide od Borče do ŽS Ovča i da tu preseda na BG: voz, kada može kolima da bude na pola puta do Pančevačkog mosta. Sa druge strane, linija 105L je primer odličnog fidera, i ko god koristi nju da dođe do BG: voza, sigurno neće preći na kola i da prelazi istu putanju. Isto tako, koja je poenta park &ride na Vidikovcu, kada BG: voz neće imati stanicu tu nego bliže Makiškoj pruzi? Isto tako, park &ride kod Zemun polja. Ko će tu da dolazi i da ga koristi, a takoreći je na pola puta do Zemuna? Mnogo bolje je da to bude ko ŽS u Batajnici, jer onda mogu svi oni koji iz okolnih naselja van teritorije Beograda da brzo, jednostavno i lako dođu do Batajnice, pa na BG: voz. Sa redom vožnje na 15 minuta i tačnošću, BG: voz je i te kako bio korišćen, jer na jedan drugi način ne možeš da za pola sata stigneš do Vukovog spomenika. Uz to, sama trasa pruge mnogima odgovara, tako mogu lako i jednostavno da presedaju na gradski prevoz i obrnuto ili da po izlasku uz minimalno pešačenje stignu do odredišta. Što se tiče onog kod Pupinovog mosta, nisam 100% siguran da li će biti korišćen ili ne i u kojoj meri, ali više naginjem ka tome da će onaj kod ŽS Zemun biti daleko više korišćen, jer pruža vezu i sa metroom i sa BG: vozom. Onda, mislim da je bolje da budu park &ride kod Karaburme i u Mirijevu, i da budu veći, nego da se ima i onaj kod GSP garaže Karaburma. Takođe, mislim da tri park &ride na potezu Žarkovo – Sajam nisu potrebni. Žarkovo i Banovo brdo su suviše blizu jedni drugog. Za Sajam ne znam koliko bi bio korišćen i ko bi ga koristio, pa zato to prepuštam drugima da prokomentarišu. Za kraj ovog dela, ne znam da li je park &ride kod Tošinog bunara vezan za BG: voz ili metro, ali ako bi bio tako pozicioniran da pokriva i jedno i drugo, to bi bilo odlično.

Razumem fobiju i razloge protiv presedanja nekianonimnilik, ali ne razumem da čak i u slučaju kada može neko sa 100% sigurnošću da zna da će brže da stigne negde sa presedanjem, on odabere da duže čeka, ali da putuje direktno. I onda se od takvih ljudi očekuje da će da presedaju na metro.

Tačno je da ne moramo svakog Beograđanina da teramo na presedanje na metro, ali isto tako se ne može odbaciti ni činjenica, primera radi, da ako bude postojala linija 23 u sadašnjem obliku, da će se ljudi i dalje radije gurati u istu, nego da presedaju na metro pa jedan deo peške da bi došli do željene lokacije (pogotovu ako je to Kneza Miloša i sl. , pa se mora ići uzbrdo). Čisto da napomenem da nije svakome cilj Trg republike. Sa druge strane, ako ne skrate 23, i druge linije (pod tim mislim i na 511, potez 500, Obrenovačke linije...), ko će onda da im koristi metro?

Mi imamo konstantan istorijat donosilaca odluka sa vakuumom u glavi, te zato je realno i za očekivati da se nešto poput kraka ka Ibarskoj magistrali ne izgradi. Koliko samo slušamo o tom kraku ka Karaburmi, a sve smo odradili što se tiče njegove izvodljivosti. Pa onda recimo odbačen onaj plan o bulevaru u produžetku Ruzveltove, koji bi prolazio pored hrama i završavao u zoni Tiršove. Odustajanje od projekta „tramvajem u XXI vek“ nakon odrađenog jednog dela projekta, pa nikada izgrađeni mostovi u produžetcima Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića i Zorana Đinđića, pa nikad realizovan projekat skroz drugčijeg povezivanja Starog Savskog mosta sa savskim trgom, Nemanjinom i okolinom... Pa T6 i spajanje Grčke sa njom i Surčinskom (i dalje je samo na nivou planova), onda UMP i tunel od petlje Hipodrom do kružnog toka na Autokomandi. Na nivou planova je i dalje Nova Kumodraška ulica i petlja u produžetku Grčića Milenka (koja je samo menjala izgled u planovima). Isto ni jedno od svih onih silnih planiranih proširenja trolejbuske mreže nije realizovano, što je uglavnom nadogradnja urađenog ’80. godina. Onda most u produžetku Endija Vorhola, koji je trebalo da bude spojen sa blokom 44 ili 45 (ne znam koji je njegov trenutni status). Isto i pešački most NBG – Ada Ciganlija. Ovo su stvari koje su mi prve pale na pamet.

I dalje mi nije jasno zašto je bolje imati skupu a lošu prvu liniju, na kojoj bi se učili, i sa spiskanim parama, pa da imamo problem sa započinjanjem ostalih linija i zašto se ljudi koji to kažu smatraju za nekoga ko sabotira izgradnju metroa.

Tokom godina su se menjali planovi, pa smo tako imali i planove koji su dobrim delom bili daleko prihvatljiviji što se tiče trasa, ali ne i što se tiče vrste vozila, jer su neki od njih predviđali LRT. Na to sam mislio. Recimo onaj plan što je predviđao dve linije ka Vidikovcu, jednu ka NBG / Zemun , a drugu ka Karaburmi, plus trasu ka Zemunu preko Bulevara kralja Aleksandra, predviđao je LRT kompozicije. Tu mi se nije sviđalo što je bilo zamišljeno da se ukine tramvaj u Bulevaru, jer navodno metro i tramvaj ne mogu da dele trase.
 
@solecar, да одговорим на ово:


Ono što mi prvo pada u oči je dosta stvari zasnovano na „ako će nekome biti“ , što se svodi u suštini na to da može da bude, a i da ne mora da znači. Možda grešim, ali ja to tumačim kao zasnivanje stavova za metro po principu da se preterano ne očekuje da će baš tako i biti.

ја очекујем да ће тако бити, заиста сматрам да ће овакав метро донети велики бољитак граду, свестан сам да би неки други планови донели још већи бољитак, али сматрам да је бољи овај полубезвезни него никакав метро

што се тиче парк енд рајд нисам ни размишљао о овим које сам видео на некој мапи предциђене, да 3 комада код сајма је потпуно непотребно и чисто бацање пара, ја сам реко где ја мислим да је потребно: на југу линије 1, западу линије 2, и код устаничке, толико сматрам да је довољно за метро, за бг воз нисам спомињао јер ми делује теже за повезати, ево на пример станица раковица је једна од бољих станица али на тако грозном месту да је свима мучење до ње, и колко год добро да познајем тај крај заиста ми не пада на памет како да се крштено повеже да се аутобусима или пешке долази лако до ње

Razumem fobiju i razloge protiv presedanja nekianonimnilik, ali ne razumem da čak i u slučaju kada može neko sa 100% sigurnošću da zna da će brže da stigne negde sa presedanjem, on odabere da duže čeka, ali da putuje direktno. I onda se od takvih ljudi očekuje da će da presedaju na metro.

па ја сам рекао да је проблем управо у чекању, јер са оваквим непоузданим """редом""" вожње некад могу да чекам 1 минут а некад 25 минута с линије на линију, па чак иако у просеку није дуго чекање, али знам да постоји могућност да ме зезне други бус тако што прођу 2-3 одједном мало пре него што сам сишао са првог, не могу да се ослоним на то

други фактор код преседања је комфор, ако могу да дођем само једном линијом до негде, а близу сам почетне, велика је вероватноћа да ћу сести, ал ако путујем са две линије а прелазак на другу није близу њене почетне, врло вероватно нећу моћи да седнем, није ми проблем саамо стајање, већ то што велики број возача лагано спада у категорију насилничка вожња, па мућка ли мућка, а на све то људи су ст*** и неће да те пусте да уђеш у средину иако ћеш путовати велики број станица, а неће ни да се помере кад треба да сиђеш, мада ми је све то мањи проблем од непоузданости

зато мислим да ће људи радије преседати кад буде метро, јер ће бити поузданији, и надам се да неће бити толика гужва да се једва стоји и одржава равнотежа на једној нози

I dalje mi nije jasno zašto je bolje imati skupu a lošu prvu liniju, na kojoj bi se učili, i sa spiskanim parama, pa da imamo problem sa započinjanjem ostalih linija i zašto se ljudi koji to kažu smatraju za nekoga ko sabotira izgradnju metroa.

ја нигде нисам рекао да је боље имати лошу него добру прву линију, прво зато што ова прва није толико лоша да бих је назвао лошом, по мени је океј али нагиње на безвезе, а друго, и да јесте лоша, боље је имати лошу деценију пре добре

не знам за све, али многи од пројеката које си споменуо су резултат """промене""" власти, цео ДОС прешо у СНС, значи праве промене није било, али су зато једни другима ударали инат, као што мост на ади до недавно нису чистили јер га је ђитлер градио, ал кад је ђитлерова десна рука (може и безобразно да се протумачи) сићВе смислио како да се накраде на већ готовом мосту по други пут, тако што су шине коштале као да су од свемирске легуре титанијума а не најобичније гвожђурије, е онда је СНСу, преобученом ДОСу, постао нови симбол београда

зато нисам за промену власти, јер никакве промене неће бити, само ће контрирати једни другима и одлагати важне и грађанима корисне пројекте, а лоповске инвеститорске ће наставити ил направити још горе, без конопца промене власти у овој држави нема, све опције на изборима раде за истог газду

а што се тиче расипања пара, давно сам читао неке бљувотине како су рат и метро две најскупље ствари на свету а """ми""" смо већ једно изабрали, то кад сам видео мислио сам сад су ту неке десетине милијарди (по ондашњем курсу долара, значи сад још више), а сад кад сам чуо 5 милијарди за две линије, мени то звучи јефтино, у односу на стотине милиона улупаних у најобичнију, буквално најобичнију армирано бетонску конструкцију на прокопу, у односу на цену аутопутева, и путева генерално, чије су цене по километру вртоглаве, 5 милијарди заиста не звучи као тако страшан трошак да се коначно град доведе у ред, јер када би покушали такав бољитак да урадимо рушењем тумора и провлачењем булевара, прављењем мостова и слично, коштало би нас далеко више
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866724#p866724:3se9hlbv je napisao(la):
overdrive » 23 Jul 2021, 12:15[/url]":3se9hlbv]Зашто се гради простор за "паркирај и вози" у Овчи ако ће воз да саобраћа до Панчева?

Ne mora P+R da bude nužno kod zadnjih stanica.
 
Kako će ovakav metro doneti boljitak ako mi i dalje budemo imali potrebu za linijama poput 17, 18, 23, 47, 48, 78, 85, 95, 601... Po mom mišljenju, dobar metro treba da ovakve probleme iskorenjuje, a ne da ih pospešuje.

Sedenje je vidim zakon. Ako ne uvališ (ne mislim na tebe lično) svoju zadnjicu u stolicu, 'ebeš vožnju, to je samo mučenje. Što se tiče određenog broja putnika u gradskom prevozu, to se slažem. Lično sam više puta imao takve situacije.
Ako znam da mi linija A kreće u tačno određeno vreme, i da je u 99% slučajeva tačna, i da presedam sa nje na liniju B, za koju isto znam da će da mi dođe u određeno vreme i da još mogu u istoj i da sednem (može a i ne mora), ja ću radije tako da uradim, nego da čekam liniju C 30 minuta, pa onda još da čekam da dođe vreme polaska, da bih bez presedanja stigao do željene tačke.

Koji to krucijalno važi a građanima korisni projekti koji se rade, pa da će se sa promenom vlasti svi oni stopirati, ako izuzmemo neslaganje oko toga šta je dobra (nije katastrofalna) metro linija?

Kada pročitam da je problem ulupavanja para u Prokop, a 5 milijardi super da se reše problemi saobraćaja izgradnjom metro linija, samo mogu :roll: i da se zapitam šta to konzumirate (govorim u množini) kada verujete u bajke. Da se ograničimo na poslednjih 30 godina, bukvalno nema projekta u koji se nisu ugradili i gotovo da nije bilo projekata sa nepredviđenim troškovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866872#p866872:uhas14py je napisao(la):
Steva » Sub Jul 24, 2021 8:46 am[/url]":uhas14py]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866724#p866724:uhas14py je napisao(la):
overdrive » 23 Jul 2021, 12:15[/url]":uhas14py]Зашто се гради простор за "паркирај и вози" у Овчи ако ће воз да саобраћа до Панчева?

Ne mora P+R da bude nužno kod zadnjih stanica.


Да, али Овча није попут Сурчина или Земуна да кроз њу пролазе возила из других насеља на путу ка Београду. Логичније би било да се такав простор гради у самом Панчеву до ког би воз требало да путује.
 
Нисмо деца, па знамо да је уграђивање и допунски посао нешто што прати свако градилиште. Може се градити глупаво, па спискати више новца а може мало и глава да се укључи па да се средства користе нежније.
 
Vrh