Šta je novo?

Metro

неколико страна уназад, написах пост управо о томе како и овакав наизглед бангави метро заправо није толико глуп, донеће бољитак многим становницима периферних насеља, смањиће број кола и крцатих аутобуса који улазе у град из ултрапериферија источно од устаничке, југозападно од сајма, и западно од НБГи земуна, а самим тим и олакшати становницима цивилизованих насеља саобраћај чак иако не користе метро

ал на страну и то, чак и ова перверзија до макиша је боља него ништа, јер сутра може да се мало преради станица трговачка и муне крак до видиковца и пилећих брда, управо то је оно што ја и Бендер мислимо ал очигледно ретко ко капира

у сваком случају, мислим да је најбоље што можемо да урадимо то да покушамо да излобирамо прокоп и крак ка видиковцу, ал какав год да је исход не треба да цвилимо и зовемо нарикаче да професионално цмиздре, него да лобирамо за оно што је потребно да овакав метро буде користан, велике аутобуске станице и паркинГзи/гараже на одговарајућим местима одакле се улази из ултрапериферија, а за становнике тих насеља би било добро да лобирају за проширење тих макадама, јер управо тамо то и може да се ради, једноставно је порушити пар редова кућа, направити крштене булеваре, и турити аутобусе да пуне метро на периферним окретницама, зато се и гради метро, јер је у граду то немогуће извести

и наравно, иако сам апсолутни противник вУЧКа, недај Боже да се власт промени усред изградње, дошли би нови, покупили сав стари дупеувлакачки СНС (бивши ДОС) шљам, а у инат "бившој" власти зауставили изградњу и направили неке нове керефеке које неким новим тајкунима и страним инвеститорима одговарају, и сићВе би опет и за трећу окупаторску владу лупетао глупости на ТВу...

што каже Бендер, градње метроа неће бити ако мафија на власти не само директно покраде, него и не напуни џепове инвеститорима који их држе на власти, управо тиме што су ти гмазови већ купили земљиште, а овакав метро ће му дићи цену, уместо да је град купио земљиште пре изградње, па да прода петоструко након изградње метроа, онда бих можда чак и подржао линију из нигде у нигде ако би такав вид зараде покрио добар део изградње метроа
 
Zanimljivo, ali ni sa čim se ne slažem, osim za krak ka Ibarskoj. Ali, znajući kako se kod nas radi, može vrlo lako da bude kao i sa drugim stvarima, da se uradi skretnica i plan za metro do tamo, pod sloganom "metroom do Orkivače u XXII vek". :D

SNS investitorski metro plan :kk:
neki drugi investitorski metro plan :notok:
 
Mislim da je skoro nemoguce u ovom trenutku menjati trasu metroa,al je moguce da se on "takticki" uspori.

Bilo bi dobro da se povezete sa ljudima iz grocke,mladenovca,lazarevca,pad skele,obrenovca,dobanovca,surcina ostruznice i da oni pokrenu pitanje bg voza nesto tipa Prigradska naselja "rade", a metro se " gradi" jer je metro vise za centralne,a ne za periferne delove grada.

Uskoro nam stizu izbori(a ova naselja su jako biracko telo vlasti).a bas u tom periodu politicari postanu osetljivi na zelje gradjana. Bg voz mi se cini jeftiniji,brzi i ima konkretnije pogodnosti za spomenute delove grada nego metro.

Jos vlada pandemija. Tesko se ima i za bg voz i za metro koliko god se oba vida prevoza spominju.Metro je drzavni projekat,bg voz gradski.Na njima je da vide dal je metro vredan mogiceg gubitka grada.

Sta to znaci na terenu konkretno .Krene se kopanje od makisa do autokomande i od mirijeva do terazija.Radovi zapoceti eto obecano-ispunjeno.Onda se preusmere na bg voz da umire glasace.Tako da potez autokomanda terazije ostaje kao treca faza i ostaje jos fore za promenu tog dela trase.

Metro je neophodan,al smatram da bi bilo korisnije u ovom trenutku sledece trase pruge
a)grocka-zakoplaca-vrcin ili grocka -drazanj-mali pozarevac pa ka ovci ili zemunu

b)obrenovac-makis-zeleznik-rakovica-ovca

c)dupla pruga :bataja-dobanovac- surcin-ostruznica-makis
d) dupla pruga : za lazarevac ili mladenovac

e)pruga ovca- padinska skekla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865817#p865817:3p8fym8n je napisao(la):
Užice » 19 Jul 2021 04:51 pm[/url]":3p8fym8n]
Pariz i Moskva tramvaje drže više kao turističku atrakciju za razgledanje grada, nego kao vid javnog prevoza. Nije im ni potreban,pošto oba grada imaju više od 10 linija metroa. London je kompletan tramvajski prevoz ukinuo pedesetih godina jer se metro toliko proširio da je tramvaj postao neisplativ i nepotreban,tek pre par godina su vratili jednu ili dve linije,opet u turističke svrhe.

Meni su metro i tramvaji skroz razliciti vidovi gradskog prevoza, mi ovde stalno provlacimo paralele izmedju ta dva, valjda zbog iskustva sa "tramvajem u 21. vek". Mislim da su oba potrebna, jer se ne nijedan veci grad ne moze osloniti samo na jedan. Ako se u buducnosti neceg treba sto vise moguce odreci iz asortimana gradskog prevoza to su autobusi, a ne tramvaji.
Da se ja pitam, sa ulica bih najurio sve sem tramvaja, biciklista i pesaka iz cisto estetskih razloga.
 
У линку који Вучко постави на другој теми, а реч је о званичном документу:

https://www.beograd.rs/lat/gradski-ogla ... u-sredinu/

(књига 4, стр. 154-156)

нема помена о градњи станица БГ воза Сајам и Макензијева!

Дакле, то је избачено: београдски метро пролазиће на два места испод/изнад железничких тунела - без укрштања са железницом. Ући ћемо у све енциклопедије апсурдних пројеката и људске глупости уопште.

Још једном апелујуем - и немојте схватати лично: Не подржавајте овакав пројекат. Пребацивење линије 1 на Прокоп је минимум минимума да се не закопамо за сва времена у дубоком тунелу сопственог слепила и немоћи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866273#p866273:13q8c0n5 je napisao(la):
Drakche » Sre Jul 21, 2021 6:59 am[/url]":13q8c0n5]
Da se ja pitam, sa ulica bih najurio sve sem tramvaja, biciklista i pesaka iz cisto estetskih razloga.
Mogu samo da kazem hvala bogu sto se ti ne pitas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866283#p866283:2moc3i45 je napisao(la):
vucko » 21 Jul 2021 08:03 am[/url]":2moc3i45]Sve u svemu imamo 200 potpisa što i nije loše s obzirom da još nismo krenuli u medije i da uživo skupljamo "papirnu" peticiju. Čitamo se :gobb:
Da li su online peticije validne? Mnogi tvrde da nisu. Ako stvarno nisu, čemu potpisivanje online?

edit: inače, potpisao juče peticiju, nema me na spisku potpisanih :?:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866255#p866255:7orx6vzs je napisao(la):
solecar » 21 Јул 2021, 02:36[/url]":7orx6vzs] Како ти лепо рече да су људи изгубили сваку меру што се тиче коришћења кола, зашто мислиш да ће се то променити изградњом метроа где људи треба више да преседају да би дошли до тачке где сада могу директно градским превозом или уз једно преседање, и да се неће десити да онај који и до локалног маркета користи кола, да ће престати да их користи и прећи на метро, а да ови други неће почети да користе кола, него ће са радошћу пре преседати са градског превоза на метро, па опет на градки превоз, уместо преласка на коришћење кола?

Зато што ће увидети да им је коришћење јавног превоза уз сва преседања удобније, јефтиније и брже од малтретирања аутомобилом. А биће тако.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866326#p866326:3cm9vgzh je napisao(la):
Пантограф » Sre Jul 21, 2021 11:29 am[/url]":3cm9vgzh]У линку који Вучко постави на другој теми, а реч је о званичном документу:

https://www.beograd.rs/lat/gradski-ogla ... u-sredinu/

(књига 4, стр. 154-156)

нема помена о градњи станица БГ воза Сајам и Макензијева!

Дакле, то је избачено: београдски метро пролазиће на два места испод/изнад железничких тунела - без укрштања са железницом. Ући ћемо у све енциклопедије апсурдних пројеката и људске глупости уопште.

Још једном апелујуем - и немојте схватати лично: Не подржавајте овакав пројекат. Пребацивење линије 1 на Прокоп је минимум минимума да се не закопамо за сва времена у дубоком тунелу сопственог слепила и немоћи.
Tačnije,biće samo jedno ukrštanje sa BG Vozom i međumesnom železnicom,kod stanice Pančevački Most. Prokop je predviđen za ukrštanje sa metroom tek kada se bude realizovala treća linija,koju ćemo videti ko zna kad. Ljudi,svi smo svesni da je ovakav metro u mnogo čemu apsurdan,ali raspad saobraćajnog sistema u Beogradu zadnjih decenija je zaista došao do tog stadijuma da su mu neophodna rešenja "daj šta daš",samo neka bude što pre. Daj bože da vlastodršci uvaže barem neke sugestije građanstva i struke,ali poznavajući ih ne verujem u to mnogo, i ako ne uvaže,manje je zlo da sagrade makar i jednu ovakvu liniju,nego da se još 30 godina ne sagradi nijedna,pa makar bila savršenstvo svih savršenstava. Ako 2030. bože zdravlja budu stvarno sagrađene prve dve linije,beogradske gužve će barem prestati da se iz godine u godinu povećavaju kao sada, ako već i ne bude drastičnog poboljšanja postojeće situacije u saobraćaju.
 
Не, све супротно: гужве ће се само повећавати. Ниједан лош пројекат нема моћ да поправи ствари - овако лош, понајмање. Нећу уопште да аргументујем зашто метро који маши воз из Новог Сада за неколико стотина метара не доприноси напретку - то је тест природне интелигенције.
 
@Užice

Takav princip bi imao smisla, kada bi trasa 1 išla nadzemno od Makiša postojećom denivelisanom i nezavisnom trasom ili koridorom, sve do Mostara, kada bi ušao pod zemlju. Sa daleko jeftinijim stanicama, cena takve linije bi bila verovatno oko 1 milijarde evra. Takva dubina, poštuje geografiju Beograda i štedi doslovce milijarde evra i na budućim linijama.

Naročito što bi grad tada mogao da finansira 3 linije bez većih problema. A, kao papagaji ponavljamo da bez 3 linije nema nikakvog smanjenja gužvi i značajnih efekata na poboljšanje javnog prevoza. E, to bi bilo "daj šta daš", i ja bih ga prvi podržao.

Ovako, princip pre glasi "uzmi sve što uzmeš".
 
Iako se konstantno pravi takva slika (neki to rade namerno a neki slučajno), mislim da niko ovde nije izričito protiv metroa ispod Prokopa i KCS. Mislim da je to jedna od retkih stvari u kojima se svi slažemo ili smo spremni na kompromis.

Ono oko čega se stavovi razmimoilaze je ostatak ovog metro projekta. E tu se pravi ta neka priča ''ko nije 100% uz nas, on je sigurno i za to da se KCS ostavi na cedilu'' i ''ma da, samo nek se gradi'', ''znači ti hoćeš da kažeš da...''

Zato što se karijere i imidži prave sad na ovoj histeriji oko metroa, i onda pojedinci bez srama i obraza to koriste da neistomišljenike predstave kao izdajnike i štetočine, a sebe kao svece i spasitelje. A kao što rekoh, mislim da smo se svi složili - ili pristali na kompromis - da se provuče ta cevka ispod Prokopa i KCS.
Ali avaj, nekima ni to nije dovoljno. To je razumljivo. Svakoj kliki treba neki dežurni krivac i neprijatelj. A pošto ne mogu da dopru do Vesića i Braće Inc. onda traže neprijatelja i metu tamo gde mogu. I nađu ih u vidu svakog člana foruma koji ne misli 100% kao oni. Čak i kad kaže da pristaje na tu famoznu cevku ispod famoznog KCS i još famoznijeg Svetog Prokopija.
 
Zamisli da živiš kao podstanar negde u Boleču gde su ti vrtić, škola i dom zdravlja udaljeni nekoliko kilometara, a ti si se oženio, dobio dete i hoćeš da se preseliš u Mirijevo gde je i vrtić i škola i dom zdravlja na dohvat ruke. Međutim, iz nekog razloga ne možeš da priuštiš stan/kuću u Mirijevu, pa sistemom "daj šta daš" kupiš kuću u Guncatima gde su ti opet vrtić, škola i dom zdravlja udaljeni nekoliko kilometara.
Isto tako, sistemom "daj šta daš" nećemo dobiti ništa, a spiskaćemo ogromnu lovu. Eventualno kad se neki Mirijevac zaputi u TC Galerija.
 
Трећа линија је само замисао и нечија фикс идеја у овом моменту како би оправдали заобилазак КЦС и Прокопа, даље од тога се није мрднуло. А веома је могуће да је уопште и не буде (јер сада видим да се заиста одустаје од повезивања са БГ возом у Макензијевој, значи званични планови негде важе а негде не). Бојим се да нећемо имати довољно ресурса и финансија за такав подухват, јер ће изградња прве две линије озбиљно да оптерети буџет.

Апропо рокова, не узимај их @Užice за озбиљно поготово од особе која је изјавила да нигде и свету метро не пролази испод болнице и да ће направити покретне степенице од 400 метара !!!
До 2030. ће у најбољем могућем случају бити готова прва фаза од Макиша до Панчевца и можда се евентуално до тад крене у изградњу друге линије, све остало је далека будућност за давање прогноза.
 
Сетимо се градње железничких тунела, где је једна кртица имала хаварију што је продужило радове. А онда се сетимо да је овај метро планиран да пролази испод 5 потока.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866344#p866344:30w7ymy2 je napisao(la):
Užice » 21 Jul 2021 12:37 pm[/url]":30w7ymy2]
Tačnije,biće samo jedno ukrštanje sa BG Vozom i međumesnom železnicom,kod stanice Pančevački Most. Prokop je predviđen za ukrštanje sa metroom tek kada se bude realizovala treća linija,koju ćemo videti ko zna kad. Ljudi,svi smo svesni da je ovakav metro u mnogo čemu apsurdan,ali raspad saobraćajnog sistema u Beogradu zadnjih decenija je zaista došao do tog stadijuma da su mu neophodna rešenja "daj šta daš",samo neka bude što pre. Daj bože da vlastodršci uvaže barem neke sugestije građanstva i struke,ali poznavajući ih ne verujem u to mnogo, i ako ne uvaže,manje je zlo da sagrade makar i jednu ovakvu liniju,nego da se još 30 godina ne sagradi nijedna,pa makar bila savršenstvo svih savršenstava. Ako 2030. bože zdravlja budu stvarno sagrađene prve dve linije,beogradske gužve će barem prestati da se iz godine u godinu povećavaju kao sada, ako već i ne bude drastičnog poboljšanja postojeće situacije u saobraćaju.
Aman ljudi više, prestanite sa time "daj šta daš". Metro nema neku futurističku tehnogiju da može da ide kroz zemlju kuda god treba i onda po potrebi da promeni trasu. Dajte molim vas, niko od vas ne bi dao veliku količinu novca na nešto beskorisno misleći "ma daj šta daš". Nismo u prilici da pravimo metro uopšte, pa tako ne treba da pričamo da nam nešto toliko hitno treba pa je bolje da ga imamo kakav god da je, čak iako je beskoristan, samo da ga imamo.
Dalje, metro neće magično izbrisati gužve u Beogradu. Ti ljudi koji koriste kola danas, koriste ih jer im se može, lakše im je, sviđa im se, i nastaviće da ih koriste i kada bude metro jednog dana. Jedinu promenu će osetiti oni koji inače koriste javni prevoz, kada će imati mogućnost da bukvalno preseku putanju do svog cilja, umesto da se klate u tramvaju i autobusu, da trpe saobraćajnu gužvu i tako oduže sebi put. I to je glavni cilj, da metro poboljša i ubrza putovanje javnim prevozom, a to da smanji gužve na ulici zavisi od trase metroa i šta povezuje i sa čime se povezuje. I na kraju je i to upitno, da li će uopšte smanjiti gužve, što je opet za korisnika javnog prevoza nebitno ako mu metro omogući lakše i brže putovanje. A sa ovim trasama, to je teško moguće. Ali dobro, "daj šta daš, jer para imamo za sve", zar ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866334#p866334:48iy0al3 je napisao(la):
tribi » Sre Jul 21, 2021 11:56 am[/url]":48iy0al3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866283#p866283:48iy0al3 je napisao(la):
vucko » 21 Jul 2021 08:03 am[/url]":48iy0al3]Sve u svemu imamo 200 potpisa što i nije loše s obzirom da još nismo krenuli u medije i da uživo skupljamo "papirnu" peticiju. Čitamo se :gobb:
inače, potpisao juče peticiju, nema me na spisku potpisanih :?:

Proveri email nalog koji si ostavio prilikom popunjavanja peticije pošto bi trebao da ti stigne mejl za potvrdu.
 
Metro moze da zameni licni automobil u vecini slucajeva ali iskljucivo ako je mreza dobro razvijena (min 5 linija u Beogradu), stanice blizu (<1km) ili su autobusi kojima bi se dolazilo od/do stanica redovni i poluprazni. Nista od ovog nece biti slucaj zadugo.

U suprotnom zaista i pored svih problema s parkiranje ne vidim zasto bi izlazio iz svog automobila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866335#p866335:1eiegxr6 je napisao(la):
Astrotrain » 21 Jul 2021 11:59[/url]":1eiegxr6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866255#p866255:1eiegxr6 je napisao(la):
solecar » 21 Јул 2021, 02:36[/url]":1eiegxr6] Како ти лепо рече да су људи изгубили сваку меру што се тиче коришћења кола, зашто мислиш да ће се то променити изградњом метроа где људи треба више да преседају да би дошли до тачке где сада могу директно градским превозом или уз једно преседање, и да се неће десити да онај који и до локалног маркета користи кола, да ће престати да их користи и прећи на метро, а да ови други неће почети да користе кола, него ће са радошћу пре преседати са градског превоза на метро, па опет на градки превоз, уместо преласка на коришћење кола?
Зато што ће увидети да им је коришћење јавног превоза уз сва преседања удобније, јефтиније и брже од малтретирања аутомобилом. А биће тако.
:lool:
Vozim se trolejbusom kroz Kneza Miloša. Za isto vreme i ja i onaj u kolima stignemo do Kralja Milana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866368#p866368:cwrqbxkl je napisao(la):
Igor » 21 Jul 2021 12:59 pm[/url]":cwrqbxkl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866334#p866334:cwrqbxkl je napisao(la):
tribi » Sre Jul 21, 2021 11:56 am[/url]":cwrqbxkl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866283#p866283:cwrqbxkl je napisao(la):
vucko » 21 Jul 2021 08:03 am[/url]":cwrqbxkl]Sve u svemu imamo 200 potpisa što i nije loše s obzirom da još nismo krenuli u medije i da uživo skupljamo "papirnu" peticiju. Čitamo se :gobb:
inače, potpisao juče peticiju, nema me na spisku potpisanih :?:

Proveri email nalog koji si ostavio prilikom popunjavanja peticije pošto bi trebao da ti stigne mejl za potvrdu.
Dobio email, ne znam što mi se nije oglasila notifikacija, potvrdio, hvala
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866378#p866378:2l227zmb je napisao(la):
solecar » 21 Јул 2021, 14:26[/url]":2l227zmb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866335#p866335:2l227zmb je napisao(la):
Astrotrain » 21 Јул 2021 11:59[/url]":2l227zmb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866255#p866255 je napisao(la):
solecar » 21 Јул 2021, 02:36[/урл]":2l227zmb] Како ти лепо рече да су људи изгубили сваку меру што се тиче коришћења кола, зашто мислиш да ће се то променити изградњом метроа где људи треба више да преседају да би дошли до тачке где сада могу директно градским превозом или уз једно преседање, и да се неће десити да онај који и до локалног маркета користи кола, да ће престати да их користи и прећи на метро, а да ови други неће почети да користе кола, него ће са радошћу пре преседати са градског превоза на метро, па опет на градки превоз, уместо преласка на коришћење кола?
Зато што ће увидети да им је коришћење јавног превоза уз сва преседања удобније, јефтиније и брже од малтретирања аутомобилом. А биће тако.
:лоол:
Возим се тролејбусом кроз Кнеза Милоша. За исто време и ја и онај у колима стигнемо до Краља Milana.

Тема је метро. А ко иде од Кнеза Милоша до Краља Милана не треба му ваљда ни тролејбус ни ауто. А ко буде ишао нпр. са Бановог брда у центар сигурно ће му бити боље да иде метроом него аутомобилом који неће имати где да паркира или ће морати да то скупо плати.
 
Cela ova rasprava me podseća na raspravu o koroni. Podelili smo se dva tabora i teramo svoje. Što kaže Bender, pošto ne mogu da dopru do Vesića i Braće Inc. onda traže neprijatelja i metu tamo gde mogu. I nađu ih u vidu svakog člana foruma koji ne misli 100% kao oni. E upravo ovako zvuče postovi koje pišemo. I jedne i druge strane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866384#p866384:27atm21w je napisao(la):
Astrotrain » 21 Jul 2021 14:45[/url]":27atm21w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866378#p866378:27atm21w je napisao(la):
solecar » 21 Јул 2021, 14:26[/url]":27atm21w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866335#p866335:27atm21w je napisao(la):
Astrotrain » 21 Јул 2021 11:59[/url]":27atm21w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866255#p866255 je napisao(la):
solecar » 21 Јул 2021, 02:36[/урл]":27atm21w] Како ти лепо рече да су људи изгубили сваку меру што се тиче коришћења кола, зашто мислиш да ће се то променити изградњом метроа где људи треба више да преседају да би дошли до тачке где сада могу директно градским превозом или уз једно преседање, и да се неће десити да онај који и до локалног маркета користи кола, да ће престати да их користи и прећи на метро, а да ови други неће почети да користе кола, него ће са радошћу пре преседати са градског превоза на метро, па опет на градки превоз, уместо преласка на коришћење кола?
Зато што ће увидети да им је коришћење јавног превоза уз сва преседања удобније, јефтиније и брже од малтретирања аутомобилом. А биће тако.
:лоол:
Возим се тролејбусом кроз Кнеза Милоша. За исто време и ја и онај у колима стигнемо до Краља Milana.
Тема је метро. А ко иде од Кнеза Милоша до Краља Милана не треба му ваљда ни тролејбус ни ауто. А ко буде ишао нпр. са Бановог брда у центар сигурно ће му бити боље да иде метроом него аутомобилом који неће имати где да паркира или ће морати да то скупо плати.
Tema je metro, samo što ti nisi prepoznao analogiju. A i kada se priča o metrou, ne može da se priča samo o njemu, kao da ne postoji ništa drugo što je u vezi sa njim, pa tako i gradski prevoz.
Analogija koju sam koristio je ta da onaj ko koristi kola, iako nema nikakvu uštedu u vremenu putovanja u odnosu na gradski prevoz, on će radije da izabere kola, nego gradski prevoz. Isto se odnosi i na metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866326#p866326:2i4atpwu je napisao(la):
Пантограф » Sre Jul 21, 2021 11:29 am[/url]":2i4atpwu]У линку који Вучко постави на другој теми, а реч је о званичном документу:

https://www.beograd.rs/lat/gradski-ogla ... u-sredinu/

(књига 4, стр. 154-156)

нема помена о градњи станица БГ воза Сајам и Макензијева!

Дакле, то је избачено: београдски метро пролазиће на два места испод/изнад железничких тунела - без укрштања са железницом. Ући ћемо у све енциклопедије апсурдних пројеката и људске глупости уопште.

Још једном апелујуем - и немојте схватати лично: Не подржавајте овакав пројекат. Пребацивење линије 1 на Прокоп је минимум минимума да се не закопамо за сва времена у дубоком тунелу сопственог слепила и немоћи.

Ja to sve vreme pričam, a ljudi ne obraćaju pažnju. Možda i najveći apsurd u ovom planu metroa. Nešto što pod obavezno treba uključiti u kampanju. Pobogu, imaćemo 3 sloja Beograda. Metro, BG voz i površinski transport potpuno neintegrisane!

P.S. Iz nekog razloga ne mogu da uđem na link koji si postavio. Molim te, proveri.
 
Spasavanje putnika iz poplavljenog metroa u Kini. Ima poginulih. Vrlo neprijatni prizori.

Treba potsetiti da je priobalni deo Save u Beogradu uvek bio plavljen, da je u pitanju kotlina u koju se slivaju mnoge podzemne vode sa okolnih brda pa je tlo Savskog amfiteatra podvodno i nestabilno (za stabilizaciju obale u Beogradu u na vodi su bili potrebni šipovi duž čitavog uzvodnog dela), da će naš metro biti ISPOD nivoa reke i da su klimatske promene već stigle (verovatno nestabilnije vreme sa češćim naglim i obilnim kišama, što zatim smenjuju faze suša), i to izgleda gore i brže nego što se očekivalo. Zbog toga ovi snimci mogu biti poučni:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fZ1hRenIxGk[/youtube]

Zhengzhou’s annual rainfall in 2020 is 504 mm, and it rained 530+ mm in 24 hours yesterday.
 
Vrh