Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863629#p863629:35g6xjon je napisao(la):
Пантограф » 11 Jul 2021 11:32[/url]":35g6xjon]Dramatično ukidanje autobuskih linija sa dve ovako loše projektovane linije metroa ne dolazi u obzir - značilo bi drastično opadanje kvaliteta prevoza u odnosu na vreme pre metroa i, čak i ako bi npr. 16 i 95 bile ukinute, morale bi uskoro da budu vraćene.
:kk:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863629#p863629:35g6xjon je napisao(la):
Пантограф » 11 Jul 2021 11:32[/url]":35g6xjon]Sa trećom linijom mreža metroa dobija na kvalitetu, ali smatram bezobraznim da se o njoj sada uopšte priča.
Stanovnici naselja ka Ibarskoj magistrali se ne bi složili sa ovim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863220#p863220:1ncbbpr7 je napisao(la):
Пантограф » Čet Jul 08, 2021 9:49 pm[/url]":1ncbbpr7]Verovatno najveći grad kontinentalne Evrope koji uopšte ni ne razmatra ozbiljno metro je - Zagreb. Jednako veliki, uz to i siromašniji Solun, u međuvremenu ga završava. I tu se opet vraćamo na afričke standarde eks-SFRJ kada su ove stvari u pitanju.

(Mnogo smo smešni mi sa ovih prostora kad kažemo za sebe da smo megalomani.)
Zagrebu realno metro ni ne treba,kad ima mnogo veći i autonomniji tramvajski sistem od Beograda,a ima i prigradsku železnicu sa poprilično većim taktom od stanja kakvo je trenutno u BG Vozu. Solun je manji grad od Zagreba,ima oko 320.000 stanovnika i uskoro dobija metro,a skoro podjednako veliki Novi Sad sa 290.000 stanovnika nema ni tramvaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863675#p863675:2udgeocj je napisao(la):
Užice » 11 Jul 2021, 16:02[/url]":2udgeocj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863220#p863220:2udgeocj je napisao(la):
Пантограф » Čet Jul 08, 2021 9:49 pm[/url]":2udgeocj]Verovatno najveći grad kontinentalne Evrope koji uopšte ni ne razmatra ozbiljno metro je - Zagreb. Jednako veliki, uz to i siromašniji Solun, u međuvremenu ga završava. I tu se opet vraćamo na afričke standarde eks-SFRJ kada su ove stvari u pitanju.

(Mnogo smo smešni mi sa ovih prostora kad kažemo za sebe da smo megalomani.)
Zagrebu realno metro ni ne treba,kad ima mnogo veći i autonomniji tramvajski sistem od Beograda,a ima i prigradsku železnicu sa poprilično većim taktom od stanja kakvo je trenutno u BG Vozu. Solun je manji grad od Zagreba,ima oko 320.000 stanovnika i uskoro dobija metro,a skoro podjednako veliki Novi Sad sa 290.000 stanovnika nema ni tramvaj.

Granice Soluna su definisane samo na najuže gradske opštine, ako bi brojali Solunsko stanovnistvo po “Beogradskoj” definiciji onda ima nešto preko milion stanovnika.
 
Bio sam u Solunu i moram reći da je grad slične veličine kao Beograd.
 
Ипак је Солун велико транспортно чвориште. Логично је да се тако развија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863629#p863629:33o4jc8s je napisao(la):
Пантограф » 11 Jul 2021 10:32 am[/url]":33o4jc8s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863604#p863604:33o4jc8s je napisao(la):
vucko » 11 Jul 2021 08:28 am[/url]":33o4jc8s]Došljak, bojim se da ne razumeš da će dobar deo tih linija biti skraćen i ukinut. Prvo 16, 23 , 37, 56, 95 pa ostale. Čitaj strategiju razvoja gradskog prevoza do 2033. godine i videćeš da na koridoru kod Sajma skoro neće biti autobusa kao ni zapadno od Pančevačkog mosta.
I u prošlosti se svašta crtalo, pa je bogme štošta od toga ostalo samo u formi nacrtanog.

Dramatično ukidanje autobuskih linija sa dve ovako loše projektovane linije metroa ne dolazi u obzir - značilo bi drastično opadanje kvaliteta prevoza u odnosu na vreme pre metroa i, čak i ako bi npr. 16 i 95 bile ukinute, morale bi uskoro da budu vraćene.

Sa trećom linijom mreža metroa dobija na kvalitetu, ali smatram bezobraznim da se o njoj sada uopšte priča.
Što se tiče ukidanja ne gine nam, GSP je u minusu više stotina vozača i izgradnja prve linije metroa im čak dobro dođe jer neće biti otpuštanja već im se smanjiti potreba za brojem vozača.
 
U minusu su jer ne žele da ih plate adekvatno, pa oni idu tamo gde hoće da ih plate. Plus što te pare koje bi mogli da izdvoje za vozače, troše na višak zaposlenih u administraciji (kancelariji). Sa druge strane, neće ni biti tolika potreba za gradskim prevozom, zato što će doći do povećanja broja korisnika kola, jer neće želeti da presedaju više nego što to čine sada. A svi znamo kako mnogi reaguju pri samoj pomeni toga da se u nekim situacijama brže stigne presedanjem, nego li direktnom linijom.
 
Ima ljudi koji presedaju i nemaju ništa protiv toga. Isti taj neko preseda sada jednom, a sa metroom dva ili tri puta. Šta može taj da pomisli nego da ga neko za'ebava i da se odluči da počne da koristi kola.
 
Истина, веома ће се повећати број преседања.
 
не бих баш рекао да је солун као београд, ал да је солуну потребан метро, потребнијни је него београду, толко је густо начичкан центар са екстремно уским улицама да то није нормално, београд је бар имао социјализам па је добар део периферије трасиран широким булеварима, са пуно паркова, нису зграда до зграде, али нажалост задњих година се београд солунизује, граде се прчварници од по 10 спратова један на другом, и то не само врачар него и нека периферна насеља из неког разлога покушавају да створе тај шмек кањончина где буквално можеш да прескочиш на терасу зграде преко пута, а за неких 10-15 година када се потпуно распадну пластиканери ће имати неки шмек бугарске или румуније 70их...

за нека насеља нема спаса осим багера, евентуално кугле, а метро треба да се гради где су социјалистичка насеља (правац церак видиковац петлово, а и линију 3 бих ја одвуко преко бањице канаревог и миљаковца до линије 1), а не да се покривају имагинарне њиве и неке селендре које су времеплов у доба пре немањића, док се још није јело златним виљушкама, линија 1 поред овог предлога ПОМЕРИ МЕТРО треба да се помери јужније тамо да иде преко карабурме, а не преко бивше депоније смећа која ће бити депонија крш зграда за питај Бога колко деценија
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863675#p863675:2jt04944 je napisao(la):
Užice » 11 Jul 2021 03:02 pm[/url]":2jt04944]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863220#p863220:2jt04944 je napisao(la):
Пантограф » Čet Jul 08, 2021 9:49 pm[/url]":2jt04944]Verovatno najveći grad kontinentalne Evrope koji uopšte ni ne razmatra ozbiljno metro je - Zagreb. Jednako veliki, uz to i siromašniji Solun, u međuvremenu ga završava. I tu se opet vraćamo na afričke standarde eks-SFRJ kada su ove stvari u pitanju.

(Mnogo smo smešni mi sa ovih prostora kad kažemo za sebe da smo megalomani.)
Zagrebu realno metro ni ne treba,kad ima mnogo veći i autonomniji tramvajski sistem od Beograda,a ima i prigradsku železnicu sa poprilično većim taktom od stanja kakvo je trenutno u BG Vozu. Solun je manji grad od Zagreba,ima oko 320.000 stanovnika i uskoro dobija metro,a skoro podjednako veliki Novi Sad sa 290.000 stanovnika nema ni tramvaj.
Solun i Zagreb imaju po oko milion stanovnika (u Zagrebu ne računaju ni Veliku Goricu u Zagreb, a mi ovde bogme Surčin računamo u Beograd), štaviše, oba grada imaju isti osnovni pravac pružanja istok-zapad, jedino što je tamo gde je Novi Zagreb u Slolunu - more :) A tramvaj je u najužem centru Zagreba spor kao sam vrag, baš na osi istok-zapad. Solun završava dve linije metroa, u Zagrebu ni ne pomišljaju da bi mogli da grade. Pritom je Solun žestoko osiromašio.

Pomenuti Novi Sad je polumilionski grad i da, treba mu efikasan tramvaj. Ali, dosta manji Segedin npr. tramvaj već ima, pa će za koju godinu on da vozi i do Subotice - koja nije uspela da održi svoju tramvajsku mrežu (i ukinula ga 1974, odmah posle naftne krize, ne plašeći se nove). Subotica i Segedin su bili potpuno jednake veličine 1918, sa po 90.000 stanovnika.

Sad se vrti na jednom portalu tekst kakav je haos bio sa prevozom u Beogradu 1984.

SFRJ i javni saobraćaj=nesvrstani svet, standardi boljih zemalja Afrike. Tako je i sa očekivanjima.
 
Surčin se ne računa u gradsku populaciju tj ne u onih 1,166 miliona stanovnika Beograda.

Zagreb ima 790 hiljada stanovnika, a preko milion jedino sa Zagrebačkom županijom koja je sve do Slovenije...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863769#p863769:1sqnd3iv je napisao(la):
nekianonimnilik » Sun Jul 11, 2021 10:52 pm[/url]":1sqnd3iv]
линија 1 поред овог предлога ПОМЕРИ МЕТРО треба да се помери јужније тамо да иде преко карабурме, а не преко бивше депоније смећа која ће бити депонија крш зграда за питај Бога колко деценија

Da po svaku cenu, graditi metro dole ispod Višnjičke daleko od svih koji koriste prevoz je van pameti, pa sutra niko neće biti lud da se svaki dan spušta dole kad može da uđe odmah na 16/23, a ako im skrate i ukinu 16/23 (da bi ih prisilili da koriste metro) a ne stave metro na njegovo trasu mogu da garantujem da bi se cela Karaburma pobunila i da im to ne bi prošlo.

Nek grade neku petu liniju kroz Adu Huju kad se izgradi ili Makiš neke 2050, a ne da se izd...u nad građanima postojećeg grada.
 
Одлично што се потенцира проблем лажног покривања Карабурме. За СМАРТ планере Карабурма су Вишњичка, депонија, Ада Хуја и Роспи ћуприја, а не Војводе Мицка, Маријане Грегоран и Салвадора Аљендеа. Ту низводно од Панчевца таман имају лепо прилику да БГ воз, трамвај и метро буду три паралелне трасе, а они желе да и метро и трамвај буду у Вишњичкој дуж које су више комерцијални објекти са обе стране него стамбени.
 
Evo male retrospektive jer metro nije taksi koji treba svakome stići do kućnog praga:

EGIS plan iz 2012. godine

slika26.jpg


Tramvajem u XXI. vek

slika13.jpg


Poslednji plan koji je pokrivao Karaburmu u smislu centra i grebena je onaj iz 1976. godine

slika10.jpg
 
У Систрином плану се метро пење на Карабурму.

@Дарт
Нисам поредио Загреб са Београдом, који је знатно већи град, него са Солуном.

Загреб:
Population (2011 census)
• City 790,017
• Estimate (2018) 807,254
• Metro 1,153,255

Већ са В. Горицом и Самобором, то је више од 900.000.

GDP (PPP) 2017
- Total $26.9 billion / €22.7 billion
- Per capita $33,433 / €28,237


Солун:
Population (2011)
• Municipality 325,182
• Urban 824,676
• Metro 1,030,338

Gross regional domestic product (PPP 2015) €18.77 billion ($20.83 billion)
• Per capita €16,900

А у сиромашнијем Солуну, ипак - грош сомун:

The Thessaloniki Metro (Greek: Μετρό Θεσσαλονίκης) is an underground rapid-transit system under construction in Thessaloniki, Greece's second largest city. Estimates for the cost of the megaproject are €1.62 billion ($1.83 billion) for the main line and €640 million ($723 million) for the Kalamaria extension, for a total of €2.26 billion ($2.55 billion)... After years of delays, due mainly to archaeological discoveries in the city centre during construction and in part to the Greek financial crisis, most of the main line is scheduled to open in April 2023.

А није ни главни град. Итд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863784#p863784:3rfd4dwc je napisao(la):
vucko » 12 Jul 2021 06:16 am[/url]":3rfd4dwc]Evo male retrospektive jer metro nije taksi koji treba svakome stići do kućnog praga:

EGIS plan iz 2012. godine

slika26.jpg
Овде се лепо види да су актуелни и ежисов пројекат "метроа" из 2012е две крајности. Један је инвеститорски који у добром делу игнорише потребе грађана а други је санациона импровизација који је потпуно игнорисао све зоне које би граду требале да генеришу економски и урбани напредак у наредним деценијама.
 
Ovaj plan je čak i ovako bez ikvakvih korekcija tri koplja ispred postojećeg po pitanju trasiranja linija.
 
Bender Rodriguez":szwg64mo je napisao(la):
Nije mi jasno ovo račvanje crvene linije. I zašto Ustanička i Mirijevo nisu spojeni.
Meni s druge strane nije jasno zašto se trenutnim planom spajaju te dve linije u Mirijevu. Ja bih čak skratio liniju 1 do početka Mirijevskog bulevara, a odatle udario novu liniju koja će da prati trasu linije 1 do Ustaničke a onda dalje će da prati trasu linije 50, od početka do kraja i onda da se opet seče ili završava kod linije 1. Linija 50 je praktično kao metro linija, jer opet retko ko ide od početka do kraja, nego svi presedaju na druge linije na trasi.
 
Vrh