Šta je novo?

Metro

Nisam baš razumeo šta hoćeš da kažeš. :? Ni za spajanje a ni za 50icu.

A što se tiče spajanja, mene samo buni pošto na ovoj mapi nisu spojene linije. Pretpostavljam da je samo do ofrlje nacrtane mape, bilo bi suludo ne spojiti dva kraka tunela na 2 km.
 
Нису никад била предвиђена таква спајања кракова до актуелног плана, а зашто те буни рачвање линија за Блокове и за Земун? То је тако од првог плана метроа, и једино је рационално решење.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863831#p863831:1ntbriig je napisao(la):
Delija » Пон Јул 12, 2021 1:39 pm[/url]":1ntbriig]
Овде се лепо види да су актуелни и ежисов пројекат "метроа" из 2012е две крајности. Један је инвеститорски који у добром делу игнорише потребе грађана а други је санациона импровизација који је потпуно игнорисао све зоне које би граду требале да генеришу економски и урбани напредак у наредним деценијама.

Овај план има два недостатка:
1. Што није почео да се ради
2. Што није има трећу линију која би се занимала економским и урбаним напретком.

Ми сад имамо нешто што се бави урбаним напретком у момнту када уопште нема метроа. То нема нигде у свету. Прво, свакако постоји, и власт се упорно покварено позива на такву проксу, намерно изостављајући чињенице да то никад нису прве линије метроа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863831#p863831:1mqnnjsb je napisao(la):
Delija » Пон Јул 12, 2021 11:39 am[/url]":1mqnnjsb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863784#p863784:1mqnnjsb je napisao(la):
vucko » 12 Jul 2021 06:16 am[/url]":1mqnnjsb]Evo male retrospektive jer metro nije taksi koji treba svakome stići do kućnog praga:

EGIS plan iz 2012. godine

slika26.jpg
Овде се лепо види да су актуелни и ежисов пројекат "метроа" из 2012е две крајности. Један је инвеститорски који у добром делу игнорише потребе грађана а други је санациона импровизација који је потпуно игнорисао све зоне које би граду требале да генеришу економски и урбани напредак у наредним деценијама.
-
Које су зоне тачно игнорисали, Макиш или БнВ? Аду Хују су покрили. Мада ја искрено нисам задовољан ни овим планом, посбено због буџења Бранковог моста. Развој Београда у наредним деценијама ће бити мењање дворишта са кућама по Врачару, Вождовцу и Звездари са зградама. БнВ је више изузетак него правило развоја. А Макиш је контрапродуктиван развоју града пошто је Чукарица већ преоптерећена.
 
Naravno i ovaj plan ima svoje nedostatke ali su oni manji u odnosu na postojeću izmišljotinu. Cena je samo posledica smart planiranja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863867#p863867:22qeswdi je napisao(la):
Пантограф » Pon Jul 12, 2021 2:07 pm[/url]":22qeswdi]Нису никад била предвиђена таква спајања кракова до актуелног плана, а зашто те буни рачвање линија за Блокове и за Земун? То је тако од првог плана метроа, и једино је рационално решење.
Znači po tom planu, kada metro garnitura koja je na kraju kraka ka Mirijevu, iz bilo kog razloga treba da dođe na krak ka Ustaničkoj, ona treba da ide skroz okolo naokolo kroz centar umesto da pređe 2 kilometra? Isto je i sa putnicima. Umesto da dođe metroom od Mirijeva do Ustaničke (inače jedna od najgorih veza/ruta koje postoje u Beogradu), on treba da putuje preko Trga Republike?

A za račvanje pitam jer ako ima tri različite linije, onda je valjda logično da se koriste tri različite boje? Jel taj plan podrazumeva 2 ili 3 linije?


Ispravka, između Ustaničke i Mirijeva nema ni kilometar. Znači gradilo bi se manje od kilometra tunela.
 
Па заправо, подразумевао је 4 линије: Земун - Устаничка, Блокови - Устаничка, Орловача - Миријево, Орловача - Земун.

Још један рационалан елемент, преживео још из плана из 1976, јесте управо то, да линија Земун - Чукарица користи вишак капацитета на већ изграђеним линијама 1 и 2 (једини неопходан објекат за тако што - Мост на Ади - је заправо већ изграђен).

Слажем се да је кратко повезивање кракова Миријево - Устаничка добра идеја.
 
Ето, у Софији користе различите боје од прошле године, па сад званично имају 4 линије, а имали су 3. А и како, кад би се боје преклапале. То му дође техничка ствар.
 
Moja poenta je da nema logike da na mapi dva različita, odvojena kraka metroa dele istu boju.
 
Evo. Sklepano u Inkscapeu za 3 minuta. Čisto da ilustrujem na šta mislim. Naravno da bi konačni rad bio uredniji. Nego samo da pokažem kako se može predstaviti bojama koje su zapravo razumljive i očigledne, a ne ova preplitanja gde ne znaš šta gde vozi... Ignorisati crvenu boju ovde.
Metro.jpg


Usput, ona zmijica oko Arene, sa sve stanicama na 100 metara... Prajsles...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863881#p863881:3m2b7g09 je napisao(la):
Пантограф » Pon Jul 12, 2021 2:38 pm[/url]":3m2b7g09]
Тако и јесте дато овде, за први план: https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Београдски_метро#/media/Датотека:Beogradski_Metro.svg
E tako se to radi. Verujem da to i jeste bila ''zvanična'' radna mapa, a da je ovo sa dve Božićne boje (crveno i zeleno) rad nekih novinara.
 
Ako smeta nabudžen Brankov, nek samo iz BZĐ probiju lepo pravo pa stanica fino u BnV i na Trg dalje.
 
Da zmijica kod Arene je jedna od stavki koja je problematicna i rešiva je tako što bi trasa vodila dalje preko Zarićevog mosta pa u greben na Terazije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863784#p863784:2so5o4mk je napisao(la):
vucko » Mon Jul 12, 2021 6:16 am[/url]":2so5o4mk]Evo male retrospektive jer metro nije taksi koji treba svakome stići do kućnog praga:

Poslednji plan koji je pokrivao Karaburmu u smislu centra i grebena je onaj iz 1976. godine

Pa da onda nek i Prokop obiđe pa neka se putnici spuštaju do Sajma, tu je "blizu", potpuno isto je i za Karaburmu (posebno zbog nepovoljne konfiguracije terena), zašto maksimalno ne iskoristiti metro trasom postojećih linija prevoza, koje su perfektno pozicionirane da svima budu lako dostupne, da bi se onda skratile/ugasile. Ovako ideš na rešenje gde će sutra skraćenje tih linija izazvati revolt i stvoriti nove probleme za ljude. Ova trasa iz 1976 za Karaburmu je jedina smislena.
 
Pratite na času, nabudžen Brankov je sada ndmovuć zbog garaže Fruškogorska. Svakim danom je sve manje opcija a vi oplakujte što Marijane Gregoran nema metro stanicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863773#p863773:1nx47nlv je napisao(la):
Пантограф » Pon Jul 12, 2021 12:23 am[/url]":1nx47nlv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863675#p863675:1nx47nlv je napisao(la):
Užice » 11 Jul 2021 03:02 pm[/url]":1nx47nlv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863220#p863220:1nx47nlv je napisao(la):
Пантограф » Čet Jul 08, 2021 9:49 pm[/url]":1nx47nlv]Verovatno najveći grad kontinentalne Evrope koji uopšte ni ne razmatra ozbiljno metro je - Zagreb. Jednako veliki, uz to i siromašniji Solun, u međuvremenu ga završava. I tu se opet vraćamo na afričke standarde eks-SFRJ kada su ove stvari u pitanju.

(Mnogo smo smešni mi sa ovih prostora kad kažemo za sebe da smo megalomani.)
Zagrebu realno metro ni ne treba,kad ima mnogo veći i autonomniji tramvajski sistem od Beograda,a ima i prigradsku železnicu sa poprilično većim taktom od stanja kakvo je trenutno u BG Vozu. Solun je manji grad od Zagreba,ima oko 320.000 stanovnika i uskoro dobija metro,a skoro podjednako veliki Novi Sad sa 290.000 stanovnika nema ni tramvaj.
Solun i Zagreb imaju po oko milion stanovnika (u Zagrebu ne računaju ni Veliku Goricu u Zagreb, a mi ovde bogme Surčin računamo u Beograd), štaviše, oba grada imaju isti osnovni pravac pružanja istok-zapad, jedino što je tamo gde je Novi Zagreb u Slolunu - more :) A tramvaj je u najužem centru Zagreba spor kao sam vrag, baš na osi istok-zapad. Solun završava dve linije metroa, u Zagrebu ni ne pomišljaju da bi mogli da grade. Pritom je Solun žestoko osiromašio.

Pomenuti Novi Sad je polumilionski grad i da, treba mu efikasan tramvaj. Ali, dosta manji Segedin npr. tramvaj već ima, pa će za koju godinu on da vozi i do Subotice - koja nije uspela da održi svoju tramvajsku mrežu (i ukinula ga 1974, odmah posle naftne krize, ne plašeći se nove). Subotica i Segedin su bili potpuno jednake veličine 1918, sa po 90.000 stanovnika.

Sad se vrti na jednom portalu tekst kakav je haos bio sa prevozom u Beogradu 1984.

SFRJ i javni saobraćaj=nesvrstani svet, standardi boljih zemalja Afrike. Tako je i sa očekivanjima.
Zagreb na osi istok-zapad ima prigradsku železnicu Dugo Selo-Savski Marof, koja ne ide ispod zemlje,ali bogme vozi na po 15 minuta u špicu, što je za BG Voz trenutno misaona imenica. Prema jugoistoku i jugozapadu ima lokalne linije za Karlovac i Sisak,koje imaju tako visok takt da se takođe mogu smatrati prigradskom železnicom. A zagrebački tramvaji su kudikamo moderniji od beogradskih,i povezuju bukvalno ceo grad,osim brdovitog severa. Beograd je nažalost jedini koji nosi neslavnu titulu poslednje evropske metropole bez metroa, Zagreb danas nema celih 700.000 stanovnika,a Beograd ima 1.200.000 stanovnika bez udaljenih prigradskih opština iza Čukarice,Zvezdare i Voždovca( zajedno sa njima dostiže 1.700.000).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863988#p863988:2bpaa7uc je napisao(la):
vucko » Пон Јул 12, 2021 10:04 pm[/url]":2bpaa7uc]Pratite na času, nabudžen Brankov je sada ndmovuć zbog garaže Fruškogorska. Svakim danom je sve manje opcija a vi oplakujte što Marijane Gregoran nema metro stanicu.
Искрено и боље што неће буџити Бранков мост. Већи губитак је што је кула Белгрејд спречила Јовинов метро-друмски мост. А заобилажење Матијане Грегоран и реалног насеља Карабурма је једнако погубно као и заобилажење југозападних насеља испод Бановог брда.
 
Jovinov metro most je planiran 70 metara od postojećeg starog tramvajskog mosta koji će samougledana opozicija braniti pred sledeće izbore telima jer očigledno ne mogu mozgom.

Nikako ne mogu da prihvatim argument u vezi Karaburme jer ne vidim šta će faliti nekome ko će presedati kod Pančevačkog mosta ili u Diljskog na metro za razliku od Vidikovca i ostalih kojima će prevoz ići na Makiš što je krajnje u krug.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864017#p864017:qtu4eo0h je napisao(la):
vucko » Uto Jul 13, 2021 12:43 am[/url]":qtu4eo0h]
Nikako ne mogu da prihvatim argument u vezi Karaburme jer ne vidim šta će faliti nekome ko će presedati kod Pančevačkog mosta ili u Diljskog na metro za razliku od Vidikovca i ostalih kojima će prevoz ići na Makiš što je krajnje u krug.

како шта ће сметати? зашто намерно склањати метро од људи да би их терао да преседају? то нема логике, као што нема логике ни ово за видиковце лабудове и остале птичурине
 
‚Dao sam izjavu za RTS, tema je bila zašto prva linija metroa zaobilazi Prokop.

217534835_123386209962014_6000302956784916435_n.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864005#p864005:2azqkqa3 je napisao(la):
Užice » Пон Јул 12, 2021 11:56 pm[/url]":2azqkqa3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863773#p863773:2azqkqa3 je napisao(la):
Пантограф » Pon Jul 12, 2021 12:23 am[/url]":2azqkqa3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863675#p863675:2azqkqa3 je napisao(la):
Užice » 11 Jul 2021 03:02 pm[/url]":2azqkqa3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863220#p863220:2azqkqa3 je napisao(la):
Пантограф » Čet Jul 08, 2021 9:49 pm[/url]":2azqkqa3]Verovatno najveći grad kontinentalne Evrope koji uopšte ni ne razmatra ozbiljno metro je - Zagreb. Jednako veliki, uz to i siromašniji Solun, u međuvremenu ga završava. I tu se opet vraćamo na afričke standarde eks-SFRJ kada su ove stvari u pitanju.

(Mnogo smo smešni mi sa ovih prostora kad kažemo za sebe da smo megalomani.)
Zagrebu realno metro ni ne treba,kad ima mnogo veći i autonomniji tramvajski sistem od Beograda,a ima i prigradsku železnicu sa poprilično većim taktom od stanja kakvo je trenutno u BG Vozu. Solun je manji grad od Zagreba,ima oko 320.000 stanovnika i uskoro dobija metro,a skoro podjednako veliki Novi Sad sa 290.000 stanovnika nema ni tramvaj.
Solun i Zagreb imaju po oko milion stanovnika (u Zagrebu ne računaju ni Veliku Goricu u Zagreb, a mi ovde bogme Surčin računamo u Beograd), štaviše, oba grada imaju isti osnovni pravac pružanja istok-zapad, jedino što je tamo gde je Novi Zagreb u Slolunu - more :) A tramvaj je u najužem centru Zagreba spor kao sam vrag, baš na osi istok-zapad. Solun završava dve linije metroa, u Zagrebu ni ne pomišljaju da bi mogli da grade. Pritom je Solun žestoko osiromašio.

Pomenuti Novi Sad je polumilionski grad i da, treba mu efikasan tramvaj. Ali, dosta manji Segedin npr. tramvaj već ima, pa će za koju godinu on da vozi i do Subotice - koja nije uspela da održi svoju tramvajsku mrežu (i ukinula ga 1974, odmah posle naftne krize, ne plašeći se nove). Subotica i Segedin su bili potpuno jednake veličine 1918, sa po 90.000 stanovnika.

Sad se vrti na jednom portalu tekst kakav je haos bio sa prevozom u Beogradu 1984.

SFRJ i javni saobraćaj=nesvrstani svet, standardi boljih zemalja Afrike. Tako je i sa očekivanjima.
Zagreb na osi istok-zapad ima prigradsku železnicu Dugo Selo-Savski Marof, koja ne ide ispod zemlje,ali bogme vozi na po 15 minuta u špicu, što je za BG Voz trenutno misaona imenica. Prema jugoistoku i jugozapadu ima lokalne linije za Karlovac i Sisak,koje imaju tako visok takt da se takođe mogu smatrati prigradskom železnicom. A zagrebački tramvaji su kudikamo moderniji od beogradskih,i povezuju bukvalno ceo grad,osim brdovitog severa. Beograd je nažalost jedini koji nosi neslavnu titulu poslednje evropske metropole bez metroa, Zagreb danas nema celih 700.000 stanovnika,a Beograd ima 1.200.000 stanovnika bez udaljenih prigradskih opština iza Čukarice,Zvezdare i Voždovca( zajedno sa njima dostiže 1.700.000).

Руку на срце, треба поменути и да је практично цела данашња трам веза у Загребу изграђена ако се не варам до почетка 90-их, и након тога ништа. А постоји неколико булевара у Новом Загребу са већ остављеним коридорима, као и неке трасе којима су се могле спојити већ постојеће линије. Ваљда ће то бити ускоро покренуто са нуле. Трамвајска возила су генерално новија него у Београду, то стоји.
А приградска железница око Загреба заиста јесте на добром нивоу, ако говоримо само о шпицу. Пар година сам зависио од ње да бих стигао брзо до града, и апсолутно је непрактична за било шта осим одласка на посао и повратка у ударним сатима. Нажалост, јер је то промашени потенцијал, који би могао задржати многе људе у градовима попут Карловца или Сиска.
Плус што нека насеља попут Велике Горице практично маше железничке станице са својим именом, што ми је додатна бизарност....

Пардон на офф-у.
 
Stanovnici Karaburme kako trče u Višnjičku u BIG i Lindu na šoping sa osmehom na licu i ništa im ne smeta, mogu isto tako i do metroa.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863602#p863602:qeda3rxc je napisao(la):
Дошљак » 11 Jul 2021 08:15 am[/url]":qeda3rxc]Овакав какав је у СМАРТ плану, смањиће 10% гужви у јавном превозу максимално. Ако би кориговали трасу као што предлаже По мери метро, могло би де очекивати и до 50% растерећења гужви на потезу од Бановог брда до Петловог брда у јавном превозу, и у значајној мери и у друмском саобраћају из тог правца ка центру.
Овако са предложеном трасим би се смањила гужва драстично у 55 и мањим делом у 23 и 37.
На потезу ка Карабурми ће доћи мало до смањења гужве у линијама 25, 25П, 35 и делом на 74 али не и на 23 и 16.
На НБГ може доћи само до растерећења једним делом на 16 и 74, и мало на 78 и 83 до Савског трга.
На Миријеву ће метро у потпуности заменити 46 и растеретити 27Е, 27 и 74 у већој мери. У Јужном булевару би се поред 46 растеретио и 55.
То би било отприлике то.

Dodajmo svemu tome još i 80000 ljudi u Vinogradima koji su bili u planu pre Makiša. Jasno je koje je rešenje racionalnije i svrsishodnije.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863612#p863612:qeda3rxc je napisao(la):
vucko » 11 Jul 2021 08:38 am[/url]":qeda3rxc]Suštinskipraviće se okretnice gde će biti hubovi za presedanje. Zaboravite na 16 linija na Sajmu i u Kneza Miloša. Sve buseve će skratiti do hubova što recimo onima na Vidikovcu i brdima južno neće odgovarati jer će se truckati busom ko zna koliko samo da bi preseli na metro daleko od grada.

Recimo, nijedan bus iz trećeg Beograda neće ići u centar već na terminus ispod Pančevca.

Koliki nas kuršlus čeka dočarava plan razvoja JLPP do 2033. prema kome se predviđa moguće preusmeravanje linije 12 na Novi Beograd tako da bi stanovništvo Petlovog Brda bilo primorano na više presedanja i to 59+12/13+M1+3/9 (alternativno bez metroa sa tramvaja na tramvaj uz puzanje rampom do/od stajališta Petlja Radnička usled nedostatka direktnog presedanja frekventnih linija u pravcu, dakle preklapanja jačih linija koje dele ista stajališta) do Prokopa, ako već ne bude postojao 56E, u šta sumnjam.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863629#p863629:qeda3rxc je napisao(la):
Пантограф » 11 Jul 2021 10:32 am[/url]":qeda3rxc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863604#p863604:qeda3rxc je napisao(la):
vucko » 11 Jul 2021 08:28 am[/url]":qeda3rxc]Došljak, bojim se da ne razumeš da će dobar deo tih linija biti skraćen i ukinut. Prvo 16, 23 , 37, 56, 95 pa ostale. Čitaj strategiju razvoja gradskog prevoza do 2033. godine i videćeš da na koridoru kod Sajma skoro neće biti autobusa kao ni zapadno od Pančevačkog mosta.
I u prošlosti se svašta crtalo, pa je bogme štošta od toga ostalo samo u formi nacrtanog.

Dramatično ukidanje autobuskih linija sa dve ovako loše projektovane linije metroa ne dolazi u obzir - značilo bi drastično opadanje kvaliteta prevoza u odnosu na vreme pre metroa i, čak i ako bi npr. 16 i 95 bile ukinute, morale bi uskoro da budu vraćene.

Sa trećom linijom mreža metroa dobija na kvalitetu, ali smatram bezobraznim da se o njoj sada uopšte priča.

Pa ukoliko realizuju šta su smislili izgleda će na kraju putnici biti ti koji će morati da se prilagode. Mreža linija više neće biti ista, pa makar bili primorani na uvođenje ekspresa. Sumnjam da bi reaktivirali postojeće "monstrume" nakon tolikih ulaganja (ma koliko iracionalna bila) koja treba opravdati ako ne značajno većim pozitivnim efektom na putovanja, onda makar drugačije koncipiranom mrežom linija. U fazonu, tražili ste šta ste hteli (hub&spoke bus>metro).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863852#p863852:qeda3rxc je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Jul 2021 12:42 pm[/url]":qeda3rxc]Nije mi jasno ovo račvanje crvene linije. I zašto Ustanička i Mirijevo nisu spojeni.

Jovinov plan je taj deo grada skoro na najbolji način pokrio, izuzevši RM na Karaburmi, odnosno nedostatak zavijanja M1 ka Mirijevu. Trebalo je M2 sprovesti do Karaburme, M1 do Mirijeva a tramvaj produžiti od Bogoslovije do Mirijeva preko urbanizacije Ada Huja novim bulevarom paralelno sa Višnjičkom radi funkcije fidera. Jovin je doduše planirao koridor za ekspres autobuse autoputem što je takođe veliki plus. Tramvaj bi mogao vršiti ulogu kapacitetnog lokalnog fidera, dok bi ekspres autobusi spajali dalja naselja sa tim delom grada uz pokrivanje terminusa metro linija. U tom smislu postojeći plan izmenjen prema predlogu "Po Meri Metro" moguće je prilagoditi skraćivanjem prve linije do Karaburme, uz alokaciju finansijskih sredstava za mogući "vidikovački krak".
 
Vrh