Šta je novo?

Metro

To стоји, било је и напредних ствари и момената, али и великих пропуста као што је метро.
 
Naravno, ne treba negirati ili zaboravljati to.

Ja im zameram, i to beskrajno, sto nisu POCELI. Sto su bili u fazonu "e jbg, nemamo za poslednju plocicu iznad pisoara poslednje stanice u Zemunu. Nista, pisi propalo, sledeceg veka". Nakostresim se kad pomislim na takav slepacki kratkovidi i tunjavi pristup.

Ali isto tako ne bih zeleo ni da su primorali (ne mislim prisilili, nego primorali, okolnostima) celu zemlji da zive kao Bugari samo da bi Beograd za 10 godina izgradio 20 stanica metroa.

Mera i balans su bitni. Biti negde izmedju krajnosti, u skladu sa svojim mogucnostima i potrebama
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863158#p863158:xy1lis86 je napisao(la):
trialin » 08 Jul 2021 04:53 pm[/url]":xy1lis86]Nismo zadnja rupa na svirali
file.php

Ali ipak jesmo ako sagledamo stari iz drugih uglova. Ta mapa možda prikazuje koje države nemaju metro ali izostavlja bitnije činjenice poput razloga zašto neke džave, odnosno gradovi nemaju metro, te zašto pojedini gradovi u državama sa metroom izostavljaju planiranje metroa. Prema tome, zemlje poput Slovenije i Islanda, odnosno gradovi poput Ljubljane i Rejkjavika su irelevantni, dok su pojedini veliki gradovi čija se potreba za jednim takvim sistemom javila pre više decenija, a koja nažalost nikada nije pokrivena pravi razlog za ismevanje. Među njima je nažalost i naš Beograd (ostali su Dablin, od skora i Riga i Zagreb) koji sada čini nešto nedopustivo - vodi ključne trase proizvoljno prema potrebama investitorskog urbanizma, usput ignorišući najvažnije saobraćajne i društvene fokalne tačke. Mislim, i da su na kašičicu gradili dosad bi imali čitave funkcionalne mreže različitih karakteristika, shodno potrebama. Uz to ni ratno stanje ne traje večno.

Neke države, te njihove najveće urbane celine nemaju metro sistem iz prostog razloga što za istim ni ne postoji potreba, ili je mreža linija ostvarena na neki drugi način (LŠS, gradska železnica). Eto (nevezano za mapu Evrope) ni jedan Sidnej do poslednjih decenija nije razvio potrebu za metroom, no imajući u vidu postepeni rast patronaže na pojedinim železničkim koridorima početkom 21. veka situacija se promenila. Zato Sidnej danas ima najsavremeniji metro pored razgranate železničke mreže na slabijim koridorima.

Postoje primeri većih država čiji drugi najveći grad nema metro iz nekih drugih razloga (recimo Porto je karakterističan po slaboj gustini naseljenosti, odnosno velikoj dužini mreže autoputeva), ali i onih čiji manji grad ima metro, dok najveći nema (Lozana ima zbog nezgodne putne brdske mreže što je jaka ekonomija i uspela da pretvori u delo, međutim jedan Cirih ostade bez metroa iz prostog razloga što stanovništvo smatra da mu pomenuti nije ni potreban obzirom na razgranate mreže železničkog i tramvajskog podsistema).

Dakle, nije bitno samo izgraditi metro, već takoreći sistem (koji ne mora ispunjavati karakteristike metroa tipičnog za evropske gradove) prilagođen potrebama što svakako ne isključuje i pokrivanje važnih tačaka u gradu. Primera radi postojeća železnička mreža Brizbejna može biti korisnija tamošnjem stanovništvu nego što bi odabrana varijanta prve faze beogradskog metroa bila ovdašnjem življu.

Vezano za komšiluk, uzalud je sada porediti komunizam sa sadašnjim stanjem. Usled političkih problema gradnja metroa nije počela na vreme, međutim ni to kao ni finansije nije trebalo da predstavlja nepremostivu prepreku u poslednjih 10-15 godina, savakako bez obzira na napredak zemalja u regionu (jer već neko vreme nismo tepka beda koja ne može da počne gradnju na kašičicu). Eto i jedna Hrvatska uđe u EU, i taj Zagreb više nije mali pa ne gradi medium capaciity system poput dužnog Soluna. Jeste da ga grade kao Skadar na Bojani, ali to je iz arheoloških razloga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863137#p863137:a2x5kr7b je napisao(la):
MC_ » 08 Jul 2021 03:12 pm[/url]":a2x5kr7b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862812#p862812:a2x5kr7b je napisao(la):
Пантограф » Sre Jul 07, 2021 8:58 am[/url]":a2x5kr7b]Па тако нпр. и градњу дечје болнице?

Sve, jer sve je paravan za kradju.

To je ono kao kad pricaju da Hitler nije bio toliko los jer pravio je auto puteve.
Tako si ako se sećam pričao i za trolu 28. Razumem da je pesimista dobro informisani optimista pogotovu u Srbiji ali ne mogu da dopustim sebi da dignem ruke od svega. Kakav je to život koji se zasniva na mržnji i negativnosti osim ako si profi opozicioni političar pa ćeš samo da kontriraš radi svojih jeftinih političkih poena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863193#p863193:3vkbb0gt je napisao(la):
Express » Čet Jul 08, 2021 7:48 pm[/url]":3vkbb0gt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863158#p863158:3vkbb0gt je napisao(la):
trialin » 08 Jul 2021 04:53 pm[/url]":3vkbb0gt]Nismo zadnja rupa na svirali
file.php

Ali ipak jesmo ako sagledamo stari iz drugih uglova. Ta mapa možda prikazuje koje države nemaju metro ali izostavlja bitnije činjenice poput razloga zašto neke džave, odnosno gradovi nemaju metro, te zašto pojedini gradovi u državama sa metroom izostavljaju planiranje metroa. Prema tome, zemlje poput Slovenije i Islanda, odnosno gradovi poput Ljubljane i Rejkjavika su irelevantni, dok su pojedini veliki gradovi čija se potreba za jednim takvim sistemom javila pre više decenija, a koja nažalost nikada nije pokrivena pravi razlog za ismevanje. Među njima je nažalost i naš Beograd (ostali su Dablin, od skora i Riga i Zagreb) koji sada čini nešto nedopustivo - vodi ključne trase proizvoljno prema potrebama investitorskog urbanizma, usput ignorišući najvažnije saobraćajne i društvene fokalne tačke. Mislim, i da su na kašičicu gradili dosad bi imali čitave funkcionalne mreže različitih karakteristika, shodno potrebama. Uz to ni ratno stanje ne traje večno.

Neke države, te njihove najveće urbane celine nemaju metro sistem iz prostog razloga što za istim ni ne postoji potreba, ili je mreža linija ostvarena na neki drugi način (LŠS, gradska železnica). Eto (nevezano za mapu Evrope) ni jedan Sidnej do poslednjih decenija nije razvio potrebu za metroom, no imajući u vidu postepeni rast patronaže na pojedinim železničkim koridorima početkom 21. veka situacija se promenila. Zato Sidnej danas ima najsavremeniji metro pored razgranate železničke mreže na slabijim koridorima.

Postoje primeri većih država čiji drugi najveći grad nema metro iz nekih drugih razloga (recimo Porto je karakterističan po slaboj gustini naseljenosti, odnosno velikoj dužini mreže autoputeva), ali i onih čiji manji grad ima metro, dok najveći nema (Lozana ima zbog nezgodne putne brdske mreže što je jaka ekonomija i uspela da pretvori u delo, međutim jedan Cirih ostade bez metroa iz prostog razloga što stanovništvo smatra da mu pomenuti nije ni potreban obzirom na razgranate mreže železničkog i tramvajskog podsistema).

Dakle, nije bitno samo izgraditi metro, već takoreći sistem (koji ne mora ispunjavati karakteristike metroa tipičnog za evropske gradove) prilagođen potrebama što svakako ne isključuje i pokrivanje važnih tačaka u gradu. Primera radi postojeća železnička mreža Brizbejna može biti korisnija tamošnjem stanovništvu nego što bi odabrana varijanta prve faze beogradskog metroa bila ovdašnjem življu.

Vezano za komšiluk, uzalud je sada porediti komunizam sa sadašnjim stanjem. Usled političkih problema gradnja metroa nije počela na vreme, međutim ni to kao ni finansije nije trebalo da predstavlja nepremostivu prepreku u poslednjih 10-15 godina, savakako bez obzira na napredak zemalja u regionu (jer već neko vreme nismo tepka beda koja ne može da počne gradnju na kašičicu). Eto i jedna Hrvatska uđe u EU, i taj Zagreb više nije mali pa ne gradi medium capaciity system poput dužnog Soluna. Jeste da ga grade kao Skadar na Bojani, ali to je iz arheoloških razloga.
Nažalost,mi jesmo zadnja rupa na svirali,barem kada je metro u pitanju: sve ove zelene države na mapi trenutno nemaju metro(Dablin ga gradi punom parom),ali sve osim Srbije takođe nemaju nijedan milionski grad ! Da je Beograd grad veličine do 500.000 stanovnika,metro mu verovatno nebi bio ni potreban,mada postoje i gradovi od 200.000-300.000 stanovnika sa metroom (Peruđa,Katanija).
 
Verovatno najveći grad kontinentalne Evrope koji uopšte ni ne razmatra ozbiljno metro je - Zagreb. Jednako veliki, uz to i siromašniji Solun, u međuvremenu ga završava. I tu se opet vraćamo na afričke standarde eks-SFRJ kada su ove stvari u pitanju.

(Mnogo smo smešni mi sa ovih prostora kad kažemo za sebe da smo megalomani.)
 
sfrj jeste komplikovana prica. 70-tih je realno samo beogradu trebao metro, medjutim grad nije imao pare ni tada sam da finansira, morala je da uskace republika. A posto je zajednicka drzava, ne moze sad samo Beogradu da se daju ogromne pare za metro, a drugima nista, a za sve opet nema. 80-tih su dosle krizne godine, kada su i nestasice nastupile. 90-te da ne spominjem, grad unazadjen do neprepoznatljivosti. 00-10 se koliko toliko infrastrukturno obnavljao i nadohnadjivao, 10-20 krenuo ozbiljnije u planiranje metroa, ali nedostajala sredstva. Vlast na republickom nivou se promenila, ne da sredstva gradu, dolazi do smene i na gradksom nivou i ponovno projektovanje. I dodjosmo sad dovde, kada su ista vlast i na gradskom i na republickom nivou, i kada kinezi dele kredite sakom i kapom. Tek se sad poklopile zvezde.

Samo jos trasa malko da se poboljsa i sve ok.
 
Kupite sutrašnji Danas za petak da bi zajedno pomerili metro :gobb:
 

Prilozi

  • danas metro.jpg
    danas metro.jpg
    235,6 KB · Pregleda: 1.690
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863196#p863196:m9ot74vk je napisao(la):
vucko » Čet Jul 08, 2021 7:18 pm[/url]":m9ot74vk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863137#p863137:m9ot74vk je napisao(la):
MC_ » 08 Jul 2021 03:12 pm[/url]":m9ot74vk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862812#p862812:m9ot74vk je napisao(la):
Пантограф » Sre Jul 07, 2021 8:58 am[/url]":m9ot74vk]Па тако нпр. и градњу дечје болнице?

Sve, jer sve je paravan za kradju.

To je ono kao kad pricaju da Hitler nije bio toliko los jer pravio je auto puteve.
Tako si ako se sećam pričao i za trolu 28. Razumem da je pesimista dobro informisani optimista pogotovu u Srbiji ali ne mogu da dopustim sebi da dignem ruke od svega. Kakav je to život koji se zasniva na mržnji i negativnosti osim ako si profi opozicioni političar pa ćeš samo da kontriraš radi svojih jeftinih političkih poena.

Sto se tice linije 28. preokrenuli ste losu i netransparentnu odluku vlasti. Svak cast na tome.
Medjutim metro je druga stvar. Takodje losa i netransparentna odluka.
Cena je 10 puta naduvana, a vi se pojavljujete kao "konstruktivni" faktor i dajete im legitinmitet.
Poboljsati njihov projekat?
Biti im zahvalan sto su povecali cenu 10 puta?
Zadovoljiti se mrvicama koje c eopravdati trasu iz Makisa i sve ostalo?

Inace, nisam prof politicar, nego imam principe.
Verujem da bi danasnja sistemska opozicija krala kao i vlast, samo da moze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862831#p862831:3j4ucvjy je napisao(la):
Прле » Sre Jul 07, 2021 10:47 am[/url]":3j4ucvjy]У садашим условима када је практично монопартија на власти, (јер све политичке иницијативе су на нивоу статистичке грешке) једини начин за борбу са погрешним и штетним потезиам власти су овакве грађанске и струковне иницијативе (као она са "родно осетљивим" језиком"). Једини начин да власт не уради како јој се заблагорасуди је ово што Вучко и екипа гурају.

jedini nacin je korenita promena sistema i izlazak iz ovakve situacije. ostalo je sminka i kolaboracija.

promena i konfrontacija je moguca. ugledajmo se na advokate i taksiste.
 
Samo napred, mi smo naš put izabrali i za sada mislimo da nam dobro ide.

212721190_2966744240248825_7956869173202042671_n.jpg
 
Mali off.
Prilazim danas kiosku da kupim novine, i vidim da su Nova i Danas zabačeni i zaklonjeni drugim novinama, tako da se jedva vide. Inače kupio novine iznad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863137#p863137:3s57b9t3 je napisao(la):
MC_ » Čet Jul 08, 2021 10:12 am[/url]":3s57b9t3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862812#p862812:3s57b9t3 je napisao(la):
Пантограф » Sre Jul 07, 2021 8:58 am[/url]":3s57b9t3]Па тако нпр. и градњу дечје болнице?

Sve, jer sve je paravan za kradju.

To je ono kao kad pricaju da Hitler nije bio toliko los jer pravio je auto puteve.

Dobro došao u kapitalizam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863308#p863308:38e2wk41 je napisao(la):
MC_ » 09 Jul 2021 10:19 am[/url]":38e2wk41]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862831#p862831:38e2wk41 je napisao(la):
Прле » Sre Jul 07, 2021 10:47 am[/url]":38e2wk41]У садашим условима када је практично монопартија на власти, (јер све политичке иницијативе су на нивоу статистичке грешке) једини начин за борбу са погрешним и штетним потезиам власти су овакве грађанске и струковне иницијативе (као она са "родно осетљивим" језиком"). Једини начин да власт не уради како јој се заблагорасуди је ово што Вучко и екипа гурају.

jedini nacin je korenita promena sistema i izlazak iz ovakve situacije. ostalo je sminka i kolaboracija.

promena i konfrontacija je moguca. ugledajmo se na advokate i taksiste.


Taксисти могу да паралишу саобраћај у граду, а адвокати могу да паралишу правосудни систем... Не знам шта то удружења архитеката могу да ураде у Србији што би потресло власт...

Али и та два примера нису баш репрезентативна. Таксисти су измузли неке субвенције за нове аутомобиле али њихов главни захтев да се укине CarGo није прихваћен.

Најлакше је седети и пљуцкати по интернет форумима и Твитеру и бити "изнад ситуације". Један велики извор снаге СНС је што нам је опозиција тако блазирана и изнад ситуације, те неће да изађе изван свог малог света, јер за то треба да се заврну рукави и нешто се ради, а то је ваљда тешко....
 
Izgradnja metroa u Beogradu počinje u novembru, kako su još početkom godine najavili iz gradske vlasti, a najpre će se graditi linija 1, koja bi trebalo da spaja Železnik sa Mirijevom.

Plan je da metro na ovoj liniji kreće od Železnika, a potom preko Makiša, Žarkova, Banovog brda, Sajma, Gazele, Savskog trga i Trga republike, nastavi dalje preko Cvijićeve i Pančevačkog mosta, Višnjičkom do Mirijevskog bulevara i na kraju Mirijeva.

Pre nego što ovo bude i konačno usvojeno, Udruženje građana „Po meri metro“ okupilo je stručnjake iz raznih oblasti i iniciralo izmenu trase. Dva su njihova ključna zahteva – prvi da linija 1 treba da obuhvati i glavnu železničku stanicu Prokop i Klinički centar Srbije, ali i da se napravi krak koji bi išao do Vidikovca, Ceraka i Petlovog brda.

„Imamo u stvari tri zahteva, dva se odnose na liniju metroa direktno, da ta linija ide preko Prokopa i da jedan krak ide ka Vidikovcu, Petlovom brdu i Ceraku. Treći zahtev se odnosi na učešće građana u donošenju odluka i transparentnost cele procedure. Rani javni uvid za generalni plan regulacije šinskih sistema je bio i mi smo imali primedbe na to, ali odgovore nismo dobili“, kaže za Danas diplomirani inženjer arhitekture i član Udruženja građana „Po meri metro“ Milan Dimitrijević.

Javni uvid je, kako kaže, najavljen za oktobar i njihova bojazan je da bi se odluke mogle doneti bez ikakvog značajnijeg učešća građana. Ovaj predlog nije nešto što su oni izmislili, ističe Dimitrijević, jer su ta rešenja ponudili i stručnjaci koji su radili na planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu.

„U planu generalne regulacije stručnjaci su dali primedbe na njega i predlog i varijantu da metro ide preko Prokopa, glavne železničke stanice i Kliničkog centra i da se vrati na trasu preko Savskog trga i dalje. U okviru Prokopa može da se napravi ukrštanje sa gradskom i prigradskom železnicom, kao i regionalnom jer ima puno ljudi koji koriste BG voz, ali i onih koji putuju iz Mladenovca, Lazaravca, Pančeva“, naglašava naš sagovornik.

Prokop bi, smatra on, trebalo da bude tačka ukrštanja metroa i železnice, a mnogo veći broj ljudi bi imao korist od takve prve linije metroa nego od one koja je sada predviđena planom.

Dimitrijević objašnjava da je Prokop već predviđen za 40.000 putnika dnevno, da je na njemu izgra|ena metro stanica, jer je to i bilo predvi|eno planom za izgradnju metroa još 1976. U Udruženju imaju objašnjenje i zašto bi Klinički centar Srbije trebalo da bude jedna od stanica metroa.

„Tamo se godišnje obavi više od milion pregleda i značajan je za ceo grad, ali i za ostale delove Srbije, ljudi dolaze u KCS iz cele zemlje“, ističe Dimitrijević.

Drugi deo zahteva odnosi se na promenu trase ka južnom delu Beograda.

„Zahtev je da se gradi krak metroa koji bi išao od Trgovačke ulice ka Petlovom brdu, da obuhvati Cerak i Vidikovac, zato što je taj deo uvek bio planiran za metro i građen je tako i ovo je prvi put da se taj deo grada izostavlja iz plana o metrou. Tamo živi 70.000 ljudi koji svakodnevno putuju u grad i njima bi to mnogo značilo“, napominje Dimitrijević.

Prva linija metroa bi trebalo, prema najavama zvaničnika, da bude završena 2028, a duga je 21,3 kilometra i imaće po sadašnjem planu 21 stanicu. U izgradnji metroa učestvovaće francuske kompanije Ežis i Alstom, dok je za građevinske radove zadužena kineska firma Pauer Čajna.

Arhitekta Milan Dimitrijević kaže da su izmene na kojima insistiraju u Udruženju izvodljive, naročito što je opcija u kojoj linija 1 ide preko Prokopa već bila u planu.

„Izmena da se ide preko KCS i Prokopa je uneta kao opcija u plan, ali niko nije obrazložio zbog čega se od toga odustalo i zašto se nije našla u planu koji je predložen za usvajanje“, ističe naš sagovornik.

Oni će zato, napominje Dimitrijević, naredne nedelje najpre pokrenuti onlajn peticiju koju će moći da potpišu svi koji žele da se linija 1 budućeg prestoničkog metroa izmeni na način kako su oni predložili, da se umesto Gazele kao stanice ubace Prokop i KCS, a da se dodatnim krakom metro produži do Petlovog brda.

„Planiramo naredne nedelje da pokrenemo onlajn peticiju, a nedelju posle toga i uličnu peticiju, jer želimo da prikupimo što više onih koji se slažu sa ovim predlogom kako bismo mogli da dobijemo legitimitet da možemo da se obratimo gradu“, ističe Milan Dimitrijević.

Beogradski metro trebalo bi da ima još dve linije, drugu koja bi Mirijevo spajala sa Zemunom i treću koja bi išla od Novog Beograda do Banjice. Arhitekta Milan Dimitrijević kaže da se oni sada u Udruženju nisu mnogo bavili linijama dva i tri, ali napominje da bi se izmenom prve linije metroa na način kako oni traže, izmenila i linija tri.

„Linija 3 bi u tom slučaju išla na Vukov spomenik, koji je sada zaobiđen. Međutim, treća linija je još u idejnoj fazi, nije tačno definisana, tako da bi se prvom linijom napravila značajna poboljšanja u svakom slučaju“, naglašava Dimitrijević.

U planu je da izgradnja metroa košta šest milijardi evra i to je iznos koji se, kako je u Ministarstvu građevinarstva prošle godine rečeno Danasu, odnosi na vrednost izgradnje sve tri linije metroa, ukupne dužine 60,5 kilometara sa 60 stanica. To su, kako su tada rekli, orijentacione vrednosti, a na osnovu podataka iz generalnog projekta, izgradnja prve dve linije metroa koštala bi 4,4 milijarde evra.

Linije metroa

LINIJA 1: Železnik, Makiš, Žarkovo, Bele vode, Trgovačka, Požeška, Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Savski trg, Trg republike, Bajlonijeva pijaca, Cvijićeva, Pančevački most, Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Sedma gimnazija, Mirijevo.

LINIJA 2: Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Blok 18, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dupčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Zemun.

LINIJA 3: Surčinska ulica, Blok 61, Gandijeva, IMT, Blok 42, Arena, Ušće, Pristanište, Trg republike, Narodna skupština, Manjež, Višegradska, Prokop, Autokomanda, Vitanovačka, TC Stadion, naselja Braća Jerković i Stepa Stepanović, Trošarina, Banjica, Paunov breg.

https://www.danas.rs/ekonomija/beograds ... -i-prokop/
 
Биће на Макишу сигурно, али мислим да је потребна позивница.
 
A kada taj metro jednom konačno dočekamo, šta mislite, u kojoj meri ce procentualno smanjiti saobraćajna guzva u našem gradu?
 
Овакав какав је у СМАРТ плану, смањиће 10% гужви у јавном превозу максимално. Ако би кориговали трасу као што предлаже По мери метро, могло би де очекивати и до 50% растерећења гужви на потезу од Бановог брда до Петловог брда у јавном превозу, и у значајној мери и у друмском саобраћају из тог правца ка центру.
Овако са предложеном трасим би се смањила гужва драстично у 55 и мањим делом у 23 и 37.
На потезу ка Карабурми ће доћи мало до смањења гужве у линијама 25, 25П, 35 и делом на 74 али не и на 23 и 16.
На НБГ може доћи само до растерећења једним делом на 16 и 74, и мало на 78 и 83 до Савског трга.
На Миријеву ће метро у потпуности заменити 46 и растеретити 27Е, 27 и 74 у већој мери. У Јужном булевару би се поред 46 растеретио и 55.
То би било отприлике то.
 
Došljak, bojim se da ne razumeš da će dobar deo tih linija biti skraćen i ukinut. Prvo 16, 23 , 37, 56, 95 pa ostale. Čitaj strategiju razvoja gradskog prevoza do 2033. godine i videćeš da na koridoru kod Sajma skoro neće biti autobusa kao ni zapadno od Pančevačkog mosta.

Naš sistem radijalnih linija gradskog prevoza koje prolaze sa dva kraja grada a izmedju kroz centar se praktično gasi kao strategija.
To pokušavamo da objasnimo, da neće biti alternative jer se i metro gradi da bude osnova javnog prevoza.
 
Нисам се најбоље снашао у оним силним фајловима. Можеш ли да овде на теми напишеш који су им тачно планови за аутобуски подсистем, како мисле да крате и укидају линије? Није лоше угасаити линине "са краја на крај кроз центар", али зато метро мора да покрије за путнике битне тачке у граду.
 
Suštinskipraviće se okretnice gde će biti hubovi za presedanje. Zaboravite na 16 linija na Sajmu i u Kneza Miloša. Sve buseve će skratiti do hubova što recimo onima na Vidikovcu i brdima južno neće odgovarati jer će se truckati busom ko zna koliko samo da bi preseli na metro daleko od grada.

Recimo, nijedan bus iz trećeg Beograda neće ići u centar već na terminus ispod Pančevca.
 
Тако нешто сам и очекивао, али за троцифрене линије и 91, 92, 95 (96 већ окреће код Панчевца). Да ли су дефинисани хабови за потезе?
 
Da, za jug su Makiš, Trgovačka i Gazela to jest BNV dok za istok samo ima Pančevački most i eventualno ako puste neku liniju preko Dunavske do istoimene okretnice.
 
Три хаба за један крак јасно указују на лоше покривање терена.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863604#p863604:2fd87jsf je napisao(la):
vucko » 11 Jul 2021 08:28 am[/url]":2fd87jsf]Došljak, bojim se da ne razumeš da će dobar deo tih linija biti skraćen i ukinut. Prvo 16, 23 , 37, 56, 95 pa ostale. Čitaj strategiju razvoja gradskog prevoza do 2033. godine i videćeš da na koridoru kod Sajma skoro neće biti autobusa kao ni zapadno od Pančevačkog mosta.
I u prošlosti se svašta crtalo, pa je bogme štošta od toga ostalo samo u formi nacrtanog.

Dramatično ukidanje autobuskih linija sa dve ovako loše projektovane linije metroa ne dolazi u obzir - značilo bi drastično opadanje kvaliteta prevoza u odnosu na vreme pre metroa i, čak i ako bi npr. 16 i 95 bile ukinute, morale bi uskoro da budu vraćene.

Sa trećom linijom mreža metroa dobija na kvalitetu, ali smatram bezobraznim da se o njoj sada uopšte priča.
 
Vrh