[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863158#p863158:xy1lis86 je napisao(la):trialin » 08 Jul 2021 04:53 pm[/url]":xy1lis86]Nismo zadnja rupa na svirali
Tako si ako se sećam pričao i za trolu 28. Razumem da je pesimista dobro informisani optimista pogotovu u Srbiji ali ne mogu da dopustim sebi da dignem ruke od svega. Kakav je to život koji se zasniva na mržnji i negativnosti osim ako si profi opozicioni političar pa ćeš samo da kontriraš radi svojih jeftinih političkih poena.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863137#p863137:a2x5kr7b je napisao(la):MC_ » 08 Jul 2021 03:12 pm[/url]":a2x5kr7b][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862812#p862812:a2x5kr7b je napisao(la):Пантограф » Sre Jul 07, 2021 8:58 am[/url]":a2x5kr7b]Па тако нпр. и градњу дечје болнице?
Sve, jer sve je paravan za kradju.
To je ono kao kad pricaju da Hitler nije bio toliko los jer pravio je auto puteve.
Nažalost,mi jesmo zadnja rupa na svirali,barem kada je metro u pitanju: sve ove zelene države na mapi trenutno nemaju metro(Dablin ga gradi punom parom),ali sve osim Srbije takođe nemaju nijedan milionski grad ! Da je Beograd grad veličine do 500.000 stanovnika,metro mu verovatno nebi bio ni potreban,mada postoje i gradovi od 200.000-300.000 stanovnika sa metroom (Peruđa,Katanija).[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863193#p863193:3vkbb0gt je napisao(la):Express » Čet Jul 08, 2021 7:48 pm[/url]":3vkbb0gt][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863158#p863158:3vkbb0gt je napisao(la):trialin » 08 Jul 2021 04:53 pm[/url]":3vkbb0gt]Nismo zadnja rupa na svirali
Ali ipak jesmo ako sagledamo stari iz drugih uglova. Ta mapa možda prikazuje koje države nemaju metro ali izostavlja bitnije činjenice poput razloga zašto neke džave, odnosno gradovi nemaju metro, te zašto pojedini gradovi u državama sa metroom izostavljaju planiranje metroa. Prema tome, zemlje poput Slovenije i Islanda, odnosno gradovi poput Ljubljane i Rejkjavika su irelevantni, dok su pojedini veliki gradovi čija se potreba za jednim takvim sistemom javila pre više decenija, a koja nažalost nikada nije pokrivena pravi razlog za ismevanje. Među njima je nažalost i naš Beograd (ostali su Dablin, od skora i Riga i Zagreb) koji sada čini nešto nedopustivo - vodi ključne trase proizvoljno prema potrebama investitorskog urbanizma, usput ignorišući najvažnije saobraćajne i društvene fokalne tačke. Mislim, i da su na kašičicu gradili dosad bi imali čitave funkcionalne mreže različitih karakteristika, shodno potrebama. Uz to ni ratno stanje ne traje večno.
Neke države, te njihove najveće urbane celine nemaju metro sistem iz prostog razloga što za istim ni ne postoji potreba, ili je mreža linija ostvarena na neki drugi način (LŠS, gradska železnica). Eto (nevezano za mapu Evrope) ni jedan Sidnej do poslednjih decenija nije razvio potrebu za metroom, no imajući u vidu postepeni rast patronaže na pojedinim železničkim koridorima početkom 21. veka situacija se promenila. Zato Sidnej danas ima najsavremeniji metro pored razgranate železničke mreže na slabijim koridorima.
Postoje primeri većih država čiji drugi najveći grad nema metro iz nekih drugih razloga (recimo Porto je karakterističan po slaboj gustini naseljenosti, odnosno velikoj dužini mreže autoputeva), ali i onih čiji manji grad ima metro, dok najveći nema (Lozana ima zbog nezgodne putne brdske mreže što je jaka ekonomija i uspela da pretvori u delo, međutim jedan Cirih ostade bez metroa iz prostog razloga što stanovništvo smatra da mu pomenuti nije ni potreban obzirom na razgranate mreže železničkog i tramvajskog podsistema).
Dakle, nije bitno samo izgraditi metro, već takoreći sistem (koji ne mora ispunjavati karakteristike metroa tipičnog za evropske gradove) prilagođen potrebama što svakako ne isključuje i pokrivanje važnih tačaka u gradu. Primera radi postojeća železnička mreža Brizbejna može biti korisnija tamošnjem stanovništvu nego što bi odabrana varijanta prve faze beogradskog metroa bila ovdašnjem življu.
Vezano za komšiluk, uzalud je sada porediti komunizam sa sadašnjim stanjem. Usled političkih problema gradnja metroa nije počela na vreme, međutim ni to kao ni finansije nije trebalo da predstavlja nepremostivu prepreku u poslednjih 10-15 godina, savakako bez obzira na napredak zemalja u regionu (jer već neko vreme nismo tepka beda koja ne može da počne gradnju na kašičicu). Eto i jedna Hrvatska uđe u EU, i taj Zagreb više nije mali pa ne gradi medium capaciity system poput dužnog Soluna. Jeste da ga grade kao Skadar na Bojani, ali to je iz arheoloških razloga.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863196#p863196:m9ot74vk je napisao(la):vucko » Čet Jul 08, 2021 7:18 pm[/url]":m9ot74vk]Tako si ako se sećam pričao i za trolu 28. Razumem da je pesimista dobro informisani optimista pogotovu u Srbiji ali ne mogu da dopustim sebi da dignem ruke od svega. Kakav je to život koji se zasniva na mržnji i negativnosti osim ako si profi opozicioni političar pa ćeš samo da kontriraš radi svojih jeftinih političkih poena.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863137#p863137:m9ot74vk je napisao(la):MC_ » 08 Jul 2021 03:12 pm[/url]":m9ot74vk][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862812#p862812:m9ot74vk je napisao(la):Пантограф » Sre Jul 07, 2021 8:58 am[/url]":m9ot74vk]Па тако нпр. и градњу дечје болнице?
Sve, jer sve je paravan za kradju.
To je ono kao kad pricaju da Hitler nije bio toliko los jer pravio je auto puteve.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862831#p862831:3j4ucvjy je napisao(la):Прле » Sre Jul 07, 2021 10:47 am[/url]":3j4ucvjy]У садашим условима када је практично монопартија на власти, (јер све политичке иницијативе су на нивоу статистичке грешке) једини начин за борбу са погрешним и штетним потезиам власти су овакве грађанске и струковне иницијативе (као она са "родно осетљивим" језиком"). Једини начин да власт не уради како јој се заблагорасуди је ово што Вучко и екипа гурају.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863137#p863137:3s57b9t3 je napisao(la):MC_ » Čet Jul 08, 2021 10:12 am[/url]":3s57b9t3][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862812#p862812:3s57b9t3 je napisao(la):Пантограф » Sre Jul 07, 2021 8:58 am[/url]":3s57b9t3]Па тако нпр. и градњу дечје болнице?
Sve, jer sve je paravan za kradju.
To je ono kao kad pricaju da Hitler nije bio toliko los jer pravio je auto puteve.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863308#p863308:38e2wk41 je napisao(la):MC_ » 09 Jul 2021 10:19 am[/url]":38e2wk41][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862831#p862831:38e2wk41 je napisao(la):Прле » Sre Jul 07, 2021 10:47 am[/url]":38e2wk41]У садашим условима када је практично монопартија на власти, (јер све политичке иницијативе су на нивоу статистичке грешке) једини начин за борбу са погрешним и штетним потезиам власти су овакве грађанске и струковне иницијативе (као она са "родно осетљивим" језиком"). Једини начин да власт не уради како јој се заблагорасуди је ово што Вучко и екипа гурају.
jedini nacin je korenita promena sistema i izlazak iz ovakve situacije. ostalo je sminka i kolaboracija.
promena i konfrontacija je moguca. ugledajmo se na advokate i taksiste.
Izgradnja metroa u Beogradu počinje u novembru, kako su još početkom godine najavili iz gradske vlasti, a najpre će se graditi linija 1, koja bi trebalo da spaja Železnik sa Mirijevom.
Plan je da metro na ovoj liniji kreće od Železnika, a potom preko Makiša, Žarkova, Banovog brda, Sajma, Gazele, Savskog trga i Trga republike, nastavi dalje preko Cvijićeve i Pančevačkog mosta, Višnjičkom do Mirijevskog bulevara i na kraju Mirijeva.
Pre nego što ovo bude i konačno usvojeno, Udruženje građana „Po meri metro“ okupilo je stručnjake iz raznih oblasti i iniciralo izmenu trase. Dva su njihova ključna zahteva – prvi da linija 1 treba da obuhvati i glavnu železničku stanicu Prokop i Klinički centar Srbije, ali i da se napravi krak koji bi išao do Vidikovca, Ceraka i Petlovog brda.
„Imamo u stvari tri zahteva, dva se odnose na liniju metroa direktno, da ta linija ide preko Prokopa i da jedan krak ide ka Vidikovcu, Petlovom brdu i Ceraku. Treći zahtev se odnosi na učešće građana u donošenju odluka i transparentnost cele procedure. Rani javni uvid za generalni plan regulacije šinskih sistema je bio i mi smo imali primedbe na to, ali odgovore nismo dobili“, kaže za Danas diplomirani inženjer arhitekture i član Udruženja građana „Po meri metro“ Milan Dimitrijević.
Javni uvid je, kako kaže, najavljen za oktobar i njihova bojazan je da bi se odluke mogle doneti bez ikakvog značajnijeg učešća građana. Ovaj predlog nije nešto što su oni izmislili, ističe Dimitrijević, jer su ta rešenja ponudili i stručnjaci koji su radili na planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu.
„U planu generalne regulacije stručnjaci su dali primedbe na njega i predlog i varijantu da metro ide preko Prokopa, glavne železničke stanice i Kliničkog centra i da se vrati na trasu preko Savskog trga i dalje. U okviru Prokopa može da se napravi ukrštanje sa gradskom i prigradskom železnicom, kao i regionalnom jer ima puno ljudi koji koriste BG voz, ali i onih koji putuju iz Mladenovca, Lazaravca, Pančeva“, naglašava naš sagovornik.
Prokop bi, smatra on, trebalo da bude tačka ukrštanja metroa i železnice, a mnogo veći broj ljudi bi imao korist od takve prve linije metroa nego od one koja je sada predviđena planom.
Dimitrijević objašnjava da je Prokop već predviđen za 40.000 putnika dnevno, da je na njemu izgra|ena metro stanica, jer je to i bilo predvi|eno planom za izgradnju metroa još 1976. U Udruženju imaju objašnjenje i zašto bi Klinički centar Srbije trebalo da bude jedna od stanica metroa.
„Tamo se godišnje obavi više od milion pregleda i značajan je za ceo grad, ali i za ostale delove Srbije, ljudi dolaze u KCS iz cele zemlje“, ističe Dimitrijević.
Drugi deo zahteva odnosi se na promenu trase ka južnom delu Beograda.
„Zahtev je da se gradi krak metroa koji bi išao od Trgovačke ulice ka Petlovom brdu, da obuhvati Cerak i Vidikovac, zato što je taj deo uvek bio planiran za metro i građen je tako i ovo je prvi put da se taj deo grada izostavlja iz plana o metrou. Tamo živi 70.000 ljudi koji svakodnevno putuju u grad i njima bi to mnogo značilo“, napominje Dimitrijević.
Prva linija metroa bi trebalo, prema najavama zvaničnika, da bude završena 2028, a duga je 21,3 kilometra i imaće po sadašnjem planu 21 stanicu. U izgradnji metroa učestvovaće francuske kompanije Ežis i Alstom, dok je za građevinske radove zadužena kineska firma Pauer Čajna.
Arhitekta Milan Dimitrijević kaže da su izmene na kojima insistiraju u Udruženju izvodljive, naročito što je opcija u kojoj linija 1 ide preko Prokopa već bila u planu.
„Izmena da se ide preko KCS i Prokopa je uneta kao opcija u plan, ali niko nije obrazložio zbog čega se od toga odustalo i zašto se nije našla u planu koji je predložen za usvajanje“, ističe naš sagovornik.
Oni će zato, napominje Dimitrijević, naredne nedelje najpre pokrenuti onlajn peticiju koju će moći da potpišu svi koji žele da se linija 1 budućeg prestoničkog metroa izmeni na način kako su oni predložili, da se umesto Gazele kao stanice ubace Prokop i KCS, a da se dodatnim krakom metro produži do Petlovog brda.
„Planiramo naredne nedelje da pokrenemo onlajn peticiju, a nedelju posle toga i uličnu peticiju, jer želimo da prikupimo što više onih koji se slažu sa ovim predlogom kako bismo mogli da dobijemo legitimitet da možemo da se obratimo gradu“, ističe Milan Dimitrijević.
Beogradski metro trebalo bi da ima još dve linije, drugu koja bi Mirijevo spajala sa Zemunom i treću koja bi išla od Novog Beograda do Banjice. Arhitekta Milan Dimitrijević kaže da se oni sada u Udruženju nisu mnogo bavili linijama dva i tri, ali napominje da bi se izmenom prve linije metroa na način kako oni traže, izmenila i linija tri.
„Linija 3 bi u tom slučaju išla na Vukov spomenik, koji je sada zaobiđen. Međutim, treća linija je još u idejnoj fazi, nije tačno definisana, tako da bi se prvom linijom napravila značajna poboljšanja u svakom slučaju“, naglašava Dimitrijević.
U planu je da izgradnja metroa košta šest milijardi evra i to je iznos koji se, kako je u Ministarstvu građevinarstva prošle godine rečeno Danasu, odnosi na vrednost izgradnje sve tri linije metroa, ukupne dužine 60,5 kilometara sa 60 stanica. To su, kako su tada rekli, orijentacione vrednosti, a na osnovu podataka iz generalnog projekta, izgradnja prve dve linije metroa koštala bi 4,4 milijarde evra.
Linije metroa
LINIJA 1: Železnik, Makiš, Žarkovo, Bele vode, Trgovačka, Požeška, Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Savski trg, Trg republike, Bajlonijeva pijaca, Cvijićeva, Pančevački most, Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Sedma gimnazija, Mirijevo.
LINIJA 2: Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Blok 18, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dupčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Zemun.
LINIJA 3: Surčinska ulica, Blok 61, Gandijeva, IMT, Blok 42, Arena, Ušće, Pristanište, Trg republike, Narodna skupština, Manjež, Višegradska, Prokop, Autokomanda, Vitanovačka, TC Stadion, naselja Braća Jerković i Stepa Stepanović, Trošarina, Banjica, Paunov breg.
I u prošlosti se svašta crtalo, pa je bogme štošta od toga ostalo samo u formi nacrtanog.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=863604#p863604:2fd87jsf je napisao(la):vucko » 11 Jul 2021 08:28 am[/url]":2fd87jsf]Došljak, bojim se da ne razumeš da će dobar deo tih linija biti skraćen i ukinut. Prvo 16, 23 , 37, 56, 95 pa ostale. Čitaj strategiju razvoja gradskog prevoza do 2033. godine i videćeš da na koridoru kod Sajma skoro neće biti autobusa kao ni zapadno od Pančevačkog mosta.