Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860925#p860925:wdhubdrf je napisao(la):
vucko » 28 Jun 2021 03:52 pm[/url]":wdhubdrf]Danas je "Po meri metro" sišao na ulice postavljanjem dva bilborda, jednog na Vidikovcu u ulici kneza Višeslava i drugog u kneza Miloša.
:gobb:
file.php

Par bilborda učiniće više nego decenije kritika vlasti (koje su zapravo dovodile do kontraefekta). A imajući u vidu akcije "Po meri metro" u celosti ovog puta se može izazvati nadajmo se samo pozitivan efekat. :gobb:

U vezi produženja druge linije, želja za spajanjem druge i treće kod Kvantaša poput prve i druge u Mirijevu više nije tajna, iako je verovatno uslovljena promenom namene zemljišta na prethodno planiranom mestu za tehničku bazu: https://www.google.com/maps/@44.8383309 ... a=!3m1!1e3

PGR_ŠS.jpg


Depo izgleda treba da bude izgrađen ovde negde zapadno od groblja a južno od pijace: https://www.google.com/maps/@44.8209019 ... a=!3m1!1e3

To i nije loše, ako uzmemo u obzir da se ostavaruje povećanje stepena izgrađenosti u zoni stanice Zemun. Najavljeno ujedno potvrđuje deo Zidareve mape (treća ka groblju), pa pretpostavljam da on raspolaže sa više informacija u vezi ove promene. Ne bi bilo loše da, ukoliko ne postoje prepreke podeli sa nama zanimljive insajderske informacije. :vops:

Samo, ukoliko stanica Zemun ostaje na kraku onda imamo dve stanice na udaljenosti pola prosečnog međustaničnog rastojanja ili, s obzirom na udaljenost od 400-500m od čuvenog "Autoputa za Novi Sad" jednu stanicu vezanu sa železničkom pokretnim trakama ili fider autobusima. Osim toga, za oko zapada i 250m od planiranog terminusa druge i treće linije do ulaznog stajališta 65 kod Kvantaša. Primera radi od stajališta Južni Bulevar za 30/31 do stajališta Franše D'Eperea (Autokomanda) za 17, 18, 38A, 38L, 46, 55 i 70 ima 135m zbog čega je, uzevši u obzir da nije direktno zaista nepraktično za presedanje. Pretpostavljam da je u planu gradnja terminusa u sklopu metro stanice tako da pomenuta linija može biti produžena dotle, uz pokrivanje postojećih stajališta u Marka Čelebonovića za linije 612, 613 i 708.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qvdPP8qhRzg[/youtube]

Povodom početka naše ulične kampanje gostovali smo uživo sa Vidikovca na televiziji N1. Miloš Vučković je govorio o našim narednim koracima i najavio je peticiju sa kojom uskoro krećemo!

Još jednom apelujemo na gradsku vlast da obezbedi povezivanje metroom Vidikovca, Ceraka, Petlovog i Labudovog brda.

Razgovarajte sa prijateljima i porodicom o metrou, primetićete kako su slabo informisani o najvećem projektu u istoriji Beograda koji će koštati 4.4 milijarde evra. Zajedno to možemo da promenimo, krak metroa prema velikim naseljima na jugu Beograda i usvajanje varijante trase prema glavnoj železničkoj stanici Prokop i KCS je od izuzetne važnosti kako bi građani dobili metro koji je zaista po meri.
 
Dodjite ovih dana u Blokove, konkretno Blok 61 i ceo taj Savski deo gde su 71, 95 i 601 nosioci prevoza :)
 
Trasa druge linije BG metroa produžena do Novog bežanijskog groblja - Raspisan tender za izradu Digitalnog topografskog plana

Kod ovih rukovodioca izgleda da postoji potreba da se povezuju pustare, umesto stambenih naselja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=861165#p861165:22aeiaz6 je napisao(la):
Gaspar18 » 29 Jun 2021 03:57 pm[/url]":22aeiaz6]Dodjite ovih dana u Blokove, konkretno Blok 61 i ceo taj Savski deo gde su 71, 95 i 601 nosioci prevoza :)
Dragi Gašpare svesni smo i ovako a i posle tvojih komentara problema tih blokova koji su severno od JG-a. Strateški smo odlučili da se bavimo samo prvom linijom jer će ona biti prva građena. Da smo odlučili da jurimo obe dve linije (jer treća ne postoji formalno) ne bi puno toga uradili. Zato te molim za strpljenje, nismo svemogući ali mislim da smo fino uhvatili zalet u ovih mesec dana. Idemo redom, prvo da pomerimo prvu liniju pa ćemo posle i drugu :gobb:
 
Izasao tekt u eKapiji o akciji UG Po meri metro, u kome se detaljno objasnjavaju stavivi,ciljevi i planirane akcije

Metro mora do KCS i Prokopa, duž Ibarske građani ne znaju da su izostavljeni iz plana - Šta predviđa inicijativa Udruženja "Po meri metro" za liniju 1

po_meri_metro_010721_tw630.png


Udrurženje građana Po meri metro pokrenulo je inicijativu kojom predlaže usvajanje varijante linije 1 BG metroa koja bi obuhvatila Klinički centar Srbije i novu glavnu železničku stanicu Prokop. Za eKapiju ističu da ova varijanta nije nešto što prvi predlažu, već su "takvu varijanta ponudili stručnjaci u samom, još neusvojenom, Planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu". Incijativa ovog Udruženja obuhvata i izgradnju kraka od Žarkova ka Ceraku, Vidikovcu i Petlovom brdu.

Klinički centar Srbije je najveći bolnički centar u državi u kojem se leče građani iz svih delova Srbije, ističu naši sagovornici. Godišnje se u njemu zbrine više od milion pacijenata i izvede više od 50.000 operacija.

- Kao lokacija od nacionalnog značaja je već sada veliki generator kretanja, predstavlјa tačku od suštinske važnosti za sve građane Srbije, a ne samo Beograđane i Beograđanke, i potrebno je povezati ga metro sistemom sa ostatkom grada - kažu iz Udruženja za naš portal.

Kako je predviđeno da u narednom periodu nova glavna železnička stanica Prokop, odnosno zvanično Beograd Centar, postane centralna tačka železničke mreže Srbije i centralna tačka budućih brzih pruga, u ovom Udruženju smatraju da bi i ona trebalo da se nađe na trasi prve linije metroa.

- Očekuje se da železnička stanica Prokop doživi veliki porast broja putnika u skoroj budućnosti, sa planiranim širenjem linija BG:voz-a, kao i sa završetkom brze pruge do Novog Sada. Predviđena je za 40.000 putnika dnevno i u kombinaciji sa prvom linijom metroa bi postala jedna od najznačajnijih presedačkih tačaka u gradu - ističu.


Krak i ka Petlovom brdu

Drugi cilj i predlog Udurženja je predviđanje izgradnje kraka od Žarkova ka Ceraku, Vidikovcu i Petlovom Brdu. U ovim naseljima, kako ističu trenutno živi više od 70.000 ljudi.

- Iako su svi raniji planovi od 1976. predviđali da tuda prođe metro, u najnovijem je on zamenjen tramvajem, što smatramo neopravdanim. To su naselja koja su planski građena sa pretpostavkom da će tuda proći metro i sva infrastruktura je decenijama tome prilagođavana. Opravdanost za sprovođenje metroa ka njima već sada postoji, a biće sve veća kroz decenije, sa očekivanim porastom broja stanovnika u zoni koju bi ovaj krak metroa pokrio. Takođe, reklo bi se da nas je iskustvo naučilo da tramvaj nikako nije adekvatna zamena za metro - objašnjavaju iz Udruženja Po meri metro.

Dodaju i da su građani koji žive u ovim naseljima zainteresovani da podrže inicijativu, ali i da su iznenađeni kada čuju da su izostavljeni sa trase buduće podzemne železnice.

- Smatraju da su naši zahtevi zdravorazumski i pitaju kako da nas podrže. Govorimo im da ćemo uskoro organizovati peticiju, a da je do tada najbolja podrška da informišu svoje prijatelje i porodicu o trenutnom planu metroa i našoj akciji. Jedna od glavnih prepreka sa kojom se trenutno susrećemo u kontaktu sa građanima je što uopšte nisu informisani o tome šta predviđa trenutni plan metroa. Mnogi misle da je još na snazi stari plan koji bi obuhvatio ova naselja i ostaju šokirani kada saznaju da to više nije slučaj - navode.


UG_PMM_Mapa_cirilica_Instagram.jpg


Treća linija kao ispravka prve dve?

Predložena varijanta za drugu liniju metroa, kako smatraju naši sagovornici "ima manje spornih elemenata od prve, ali nije bez njih".

- Umesto već ustaljene trase u ranijim planovima kroz Terazijski greben sa ukrštanjem sa prvom linijom u blizini Trga Republike, pomerena je ka jugu i ukršta se na Savskom trgu. Izostavljene su značajne lokacije poput Pravnog fakulteta i Vukovog spomenika, na kojima se nalazi veliki broj fakulteta i kojima gravitira značajan broj građana - kažu.


Izostavljena je, kako ističu integracija sa gradskom železnicom u postojećoj železničkoj stanici Vukov spomenik, a umesto toga se "predlažu dosta skuplja i tehnički zahtevnija rešenja".

- Kao posledica odabranih trasa, očigledno je da je treća linija planirana sa teretom ispravljanja nedostataka prve dve. Iako sa nespornim početkom i krajem na Novom Beogradu odnosno Banjici, njenu trasu kroz centralni deo grada "opterećuje" pokrivanje Kliničkog centra Srbije i nove glavne železničke stanice Prokop. Kada bi te dve lokacije bile pokrivene prvom linijom, kao što mi i predlažemo, trasa treće linija bi mogla biti projektovana optimalnije – smatraju članovi Udruženja.

po_meri_metro_010721_tw630.jpg



Plan im je, kako navode da kontaktiraju sve činioce koji mogu doprineti njihovom cilju.

- Same železnice, odnosno Beogradčvor, koji je nadležan za železničku infrastrukturu u gradu Beogradu, se izrazio nepovoljno povodom trenutnog plana metroa i njegove integracije sa postojećom železničkom infrastrukturom. U njihovom dopisu, koji je bio predstavljen na ranom javnom uvidu Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, ističe se više mana i predloga. Izdvajamo povezivanje Prokopa metroom kao prioritetnog zadatka za planere, te nesagledivost tehničkog rešenja, usled značajnih nivelacionih razlika, u zoni predviđenog stajališta Sajam – kažu u Udruženju Po meri metro.

Ivana Milovanović

https://www.ekapija.com/news/333173...HqSztmaWK0VvN2bEyPF4uYNvVBvvfclBKPjs3h12AIoEY
 
Naše udruženje je počelo sa uličnim akcijama upoznavanja građana sa našim ciljevima i deljenjem letaka. Reakcije građana su za sada izuzetno pozitivne Uskoro počinje potpisivanje peticije, pratite nas i dalje!

E5WyK-UWYAE3pRU



E5WyLn2X0AIIlN4
 
лмао да се ишта иоле приближно овоме изгради у Београду дигла би се екс-југословенска интелектуална кука и мотика да се згражава над таквим кичем као и сваки пут кад се изгради нешто што није бетонско, зарђало или генерално сиво/смеђе
 
Мислим да је коментар на метро станицу у Узбекистану.
 
Много је моћан, достојан је историјског наслеђа.
 
U toku su geoloska ispitivanja. Jedna busotina je radjena u mom komsiluku kod Gospodarske Mehane (blizu sajma i pored petlje za most na Adi).

Podzemne vode na -3.5m.

Krecnjak do 13m dubine. Mada mi ni ono ispod ne deluje nesto previse solidno!

eppYXdu.jpg


Puna rezolucija: https://imgur.com/a/LcMQrZo

Postojeci zeleznicki koridor je 20m pored. I petlja koja je placena stotine miliona dolara da se taj zeleznicki koridor denivelise od saobracajnica.

I dalje mi nisu jasni mozgovi koji ukidaju postojeci zeleznicki koridor i onda kopaju duboku trasu metroa po istoj ruti! Da li smo toliko bogati ili smo toliko glupi?
 
Dobru stranu u tome vidim sto će moći jednog dana moći da se vrati železnički saobraćaj iznad pošto trasa ostaje slobodna.
 
Pa ništa, jednog dana i taj izmešteni bulevar izmestimo i eto prostora. :D
 
Bulevar Patrijarha Pavla koristi trasu bivšeg železničkog koridora samo u malom delu tako da ne bi bio neki veliki problem izmestiti ga.
 
Na žalost, železnica nikad više tu neće prolaziti. Žao mi je što vam je teško da shvatite.
 
Железница се укида све до гараже Плавог воза. Чим се оспособи ТПС Земун станица Топчидер одлази у историју а на њене пероне се трасира булевар Патријарха Павла.
 
Vrh