Šta je novo?

Metro

Ja sam za to da se nekako pokupimo i da učinimo nešto od ovoga...ovako stvarno nema smisla pričati u prazno gluvim ljudima (zidivima). Jer očigledno ovo niko ne čita kad nema rezultata :rolleyes:

Ja mogu svoje znanje besplatno da poklonim ovom gradu. Onda bi mi srce bilo na mestu. Kažem šta treba a šta ne da bi se cena maksimalno snizila a produktivnost bila veća. Pa sad ne može ništa loše da ispadne, samo dobro.
 
Ja mogu dve saksije sa cvećem besplatno da poklonim gradu. Mogu da stoje kao ikebana u metro vozilima, volu mrak.
 
connect":hbdlu6o3 je napisao(la):
Ja mogu dve saksije sa cvećem besplatno da poklonim gradu. Mogu da stoje kao ikebana u metro vozilima, volu mrak.
:D

Ja imam mnogo stolnjaka od babe, ne znam sta cu sa njima. Mogli bi i oni da nadju svoje mesto u metrou... imam i zavesa...
 
Metro u tunelima od 3,5 metra? Ne hvala.

A da koristimo one koje prave tunel od pola metra? Jedna stara četvrt veka se prodaje za manje od 100.000 dolara, k'o jedan stan. Istina, umesto klasičnih vozila koristile bi se hermetički zatvorene kapsule slične artiljerijskom granatama. Kapsule može da pravi naša namenska industrija (podržimo domaće firme). Pošto bi u tunelima vladao vakuum, opušteno bi mogli da postignemo 25maha. Uđeš u bloku 45, ispale te i za manje od minut si kod Pančevačkog mosta. I Beograd će biti prvi grad na svetu koji će imati supersonični metro. Svi će nam zavideti. :rolleyes:

Imali smo sličan primer ranije, kada su umesto Mostara hteli da prave kružni tok. Metro je jedna od onih stvari kod kojih važi da nismo dovoljno bogati da bi kupovali jeftine stvari.
 
bigvlada":u3ajjv8c je napisao(la):
Metro u tunelima od 3,5 metra? Ne hvala.
...
Imali smo sličan primer ranije, kada su umesto Mostara hteli da prave kružni tok. Metro je jedna od onih stvari kod kojih važi da nismo dovoljno bogati da bi kupovali jeftine stvari.
kad mozhe london mozhe i bg.... ako sam ja dobro shvatio sve ovo :D

nego, evo jednog wake up call-a :
BAGDAD GRADI METRO VRIJEDAN TRI MILIJARDE DOLARA

Iračka vlada prihvatila je na razmatranje sedam ponuda europskih tvrtka za gradnju podzemne željeznice u Bagdadu po planiranoj cijeni od tri milijarde dolara, pišu u nedjelju iračke novine. Sedamnaest inozemnih tvrtka izrazilo je interes za ...

... sudjelovanje u tom projektu u suradnji s iračkim ministarstvom prometa, rekao je bagdadski gradonačelnik Sabir al-Isavi, kako je prenio bagdadski dnevnik Al Sabah.

Gradska uprava u Bagdadu trenutačno planira gradnju dviju linija dugih dvadesetak kilometara, od kojih će svaka imati dvadesetak postaja.

U četvrtak je svečano puštena u promet nova podzemna željeznica u Dubaiju, druga uopće na Bliskom istoku. Dotad je jedino Kairo među bliskoistočnim gradovima imao takvu vrstu prijevoza.
 
@bigvlada

Poremećena Srpska posla sa krajnje ograničenim zdravim razumom.

Ako 1 London može da ima tunele i od 3,2m, i od 3,5m a Beograd mora od 10m da bi se 2 Sovjetska čudovišta za bacanje svog mogućeg i nemogućeg prostora mimoišla....onda stvarno nemam reči. Čoveče ti ne shvataš da apsolutno NIŠTA ne gubiš time što je tunel 3,5m sem što nećeš imati prostor za prtljag iznad glava onih koji sede na sedištima, čak šta više to je gradski voz i imaćeš preglednu mapu linija (ne reklame) i displeje za obaveštavanje plus ozvučenje. A što se bezbednosti tiče normalni vozovi su obične pečurke koje ne mogu da izdrže ni 50KPa udara odma im leti konstrukcija na sve strane dok ovi vozovi imaju male prozore, teški su (svaki vagon iko 30T), ukratko napravljeni su kao sami tuneli oko njih ali na točkovima i kao takvi se najbolje mogu uporediti sa tenkom. "Vrata" nisu vrata koja se krive pod pritiskom mase ljudi nego su faktički pokretni zidovi i široka su preko 2,4m.

Ono što je zanimljivo jeste to što se kopaju 2 paralelna tunela a ne 1 veliki tako da na nekim mestima mogu i 4 tunela ali jednom mašinom i gde prolazi i više od 6 linija sve mogu vrlo lako u 6 nivoa da se izukrštaju u 3 dimenzije.

Da li ti ovde vidiš da je 90% svog raspoloživog prostora zapravo iskorišćeno i ne služi prevozu vazduha i pacova nego ljudi: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/Why_London_Underground_is_nicknamed_The_Tube.jpg

To je kompaktni metro a svi ynamo da nije ptica sve što leti pa tako ni kompaktna stvar ne mora biti inferiorna u odnosu na običnu ili veliku, čak šta više obično je superiorna. Šta mislite zašto u moskvi nije bilo moguće maksimalno prilagođavanje trase stvarnim potrebama (krivudanje) i zašto nije bilo moguće ukrštanje po 6 linija?

Odgovor je baš u tubeu: http://album.atomic-systems.com/showPic.php/27109/tube.JPG

To je ono što je važno i zato ga veći broj ljudi može koristiti a čak na nekim mestima jedna linija može imati platforme jednu iznad druge na taj način što jedan tube tunel iz jednog pravca se izdigne i pređe preko drugog koji se malo spusti. Tako je stanica opet blizu površine a ako je ulica uska ne moraju da se ruše zgrade a kamoli da se 5 godina petljaju sa vlasnicima objekata. Nego lepo jedno na drugo i rešio si problem. Japanci su napravili krticu koja kopa jedan takav tunel ali pljosnat odnosno kao 2 tunela spojena. Visina je 3,5m a širina 7m. To se može koristiti u Beogradu za one trase gde jedna linija sa 2 koloseka istom trasom tj kada oba koloseka idu istom trasom. Na mestima gde je mali interval a idu 2 linije na primer onda bi bilo 2 takva dupla tunela odnosno 4 koloseka. To bi se radilo i u slučaju pravljenja ekspresnih metro linija.

Ono što je najvažnije je to što bi imali ceo sistem napravljen za manje od godinu dana (možda i 6 meseci ako se ima dobre volje a manje svađe i prepirke kao što Srbi vole da rade) dok bi nam za onakav u pragu tj samo 3 linije bilo potrebno 10 godina prenemaganja i trošenja novca jer velike krtice ne moraju biti na daljinsko upravljanje a da ne spominjem ograničeni broj privlačenja putnika jer ne može da krivuda naglo niti da ide 60km od Vinče do Stare Pazove ili od Sremčice do Vojlovice ali da ima još krakova. OD tih 60km bi bilo bar 50 nadzemno i to kroz njive ali bi privuklo ljude iz obližnjih mesta tako da bi konurbacija rasla a tako i Beograd ko pečurke posle kiše. Verujte mi na reč, London nije utrostručio svoju površinu (fond kvadrata) dok god Central, Picadilly, Northern i Metropolitan nisu nisu prešle dužinu od 60-70km. Tako je grad eliminisao autobuse koji zajedno troše mnogo više (voz ne mora da ima pogonjene sve vagone pa čak ni te koji jesu cele nego polovično).

Prokleta bila ova zemlja, koja gamad u njoj živi, gadi mi se stvarno. Neće da slušaju, e pa eto im sad nek žive u septičkoj jami.
 
Ma jok, samo sam rekao istinu da većina ljudi upražnjava fetiš intelektualnog sadizma prema onima koji realno žele da iole išta krene da liči na nešto i da bude shodno mogućnostima. Zašto bi Beograd potrošio više para na 50% nečega kada može za iste pare istim kvalitetom bez izgubljenog komfora da napravi 100% nečega. Ali da, onda mutivode nemaju od čega da namuzu dnevnicu jer kraće traje gradnja...

Što brže traje gradnja to je jeftinije, što duže traje troškovi rastu iz dana u dan.... To ljudi sa istoka, zapada, severa i juga odavno znaju samo mi sadisti i mazohisti uživamo u međusobnom mučenju nas samih.

Ja još objasnim i vo samo mukne. Pa ja sam bu**** što uopšte i spominjem pravo rešenje jer na taj način id*** neće za 10 godina shvatiti da su ispali id***. Ako ih pustim da se muče sami onda će i uspeti da kažu pogrešili smo ali će po Srpskom običaju doći do opšteg meteža u javnosti oko toga ko je kriv a ustvari su svi krivi i nemaju apsolutno nikakvo pravo na bilo koju reč do daljnjeg.

Uostalom da li je neko pročitao onu činjenicu koju sam napisao za politiku GSP-a? E tako razmišlja čitava naša stručna i nestručna politička javnost. Iz tog stava se vidi njihova maloumnost i nepromišljenost a krajnji zaključak svega toga jeste konstatacija da upražnjavaju masovni kretenizam.
 
ThinkAgain":ca00wc04 je napisao(la):
Zašto bi Beograd potrošio više para na 50% nečega kada može za iste pare istim kvalitetom bez izgubljenog komfora da napravi 100% nečega. Ali da, onda mutivode nemaju od čega da namuzu dnevnicu jer kraće traje gradnja...
Сам си одговорио...
 
@ThinkAgain

Ako ti stvarno veruješ u to da bi za godinu dana napravio ceo sistem onda je tebi baš veselo u životu.

Mene zanima nekoliko stvari za taj tube sistem:
- da li postoji tunel za putnike u slučaju nesreće u tunelu?
- da li širina tunela omogućava da ljudi izađu iz vozila i dođu do izlaza u slučaju opasnosti?
- kakve zaštitne mere mogu da se strpaju u tunel te veličine?
- ukoliko dođe do havarije/požara koliko širina tunela utiče na širenje vatre i dima?


Neka mi neka dobra duša da odgovor na ova pitanja, po mogućstvu sa nekim linkom (a da nije wikipedia).
 
Pitajte Engleze, oni to najbolje znaju :cool:

Evo jednog odgovora putem pitanja: Da li ste se pitali zašto ti vozovi imaju vrata na oba kraja i zašto je bolje imati vrata nego nemati?

pod 2: uvek ima prostora da izađu ljudi u roku od 30 sekundi što je 3 puta brže od evakuacije aviona a koliko voz ima ljudi u odnosu na onoliki avion?

pod 3: tunel je dole poravnjat sa sve prugom a ima i rešetke sa strane za prolaz (potrebno je kad se vrši noćni pregled). U tom slučaju sa obe strane postoji pa se može izaći sa sve četiri strane uključujući i prednji i zadnji kraj. Sad što ima 4 šine od koje su dve pod naponom to je stvar tekućeg održavanja i bezbednosne službe jer do takvih propusta (kvar voza, havarija ili požar) prosto ne sme da dođe i odgovoran je onaj ko je za sprečavanje istog zadužen. Zato su kod njih bezbednosne mere rigorozne. A vozovi su tako projektovani da i 50% vagona može biti totalno neispravno a da voz ode 60km do prvog depoa sa sve putnicima. Ponavljam da to nije mačiji kašalj zvani klasična vozna kompozicija koja zavisi od jedne lokomotive. Uvek ima po 2 backup sistema na svakoj polovini bvoza. Ako padne sistem cele jedne polovine ili više vozač prođe na kraj pa ga vozi od nazad ili čak iz srednjeg vagona sa sve putnicima jer ima malu kabinicu (metar i po sa metar i po) u 2 srednja vagona. Ja kad sam čitao karakteristike Londonskog sistema umalo nisam pao sa stolice. Ako je bez vozača utoliko bolje i sistem automatski bude prebačen u backup, selective backup ili special mode. Elektronika to radi mnogo elegantnije i efikasnije (brže a manja je verovatnost za grešku).

pod 5: Zar ti shmeksi misliš da su Englezi ludi? Pa ona 2 voza na circle su se rascvetala ko pečurke u običnom subsurface tunelu a onaj 1973 stock samo mu izletelo dvoja vrata paralelnih sa mestom eksplozije. Zašto? Pa nema sila kud jer tunel može da izdrži udar od 2000 i više KPa a voz svega 300. Što je tunel manji to vozilo može bolje da prođe jer ako se naduje od udara neće eksplodirati jer će udariti u debeo beton. Na taj način se smanjuje količina i brzina šrapnela pa se tako spasu mnogi životi. Što je veći prostor to je prostor za stvaranje brzine metka veći. Zato takvi vozovi imaju LEXAN prozore a ne obične te ne dolazi ni do deformacije a kamoli raspadanja i letenja sitnih delića brzinom metka usled eksplozije. Isto važi i za požar. Ventilacioni sistemi putem senzora automatski aktiviraju najveću usisnu snagu dima samo na kritičnom mestu dok je po propisima na svakih 30m ili manje komplet za gašenje požara. Opet ponavljam da se tako nešto dešava najmanje na 100 godina zbog rigoroznih mera bezbednosti. Oće srbi nešto dobro? E pa mora da budu vredni i da paze da ne bi bili ispečeni

:laugh:
 
ThinkAgain":13705mps je napisao(la):
Jer očigledno ovo niko ne čita kad nema rezultata :rolleyes:
Pa vidiš da čitaju ljudi, nisam ja sigurno jedini koji je ovih dana čitao o kompakt verziji i mimo tvojih linkova.
Nisam siguran kakve rezultate očekuješ.

Moji postovi ovde su rezultat amaterskog interesovanja (imao sam samo 3 predmeta vezana za saobraćaj tj logistiku), ali sad ću ti reći nešto o modelima finasiranja projekta pa i gradnje metroa, a to mi je već u domenu stručnosti, one sa zvanjem i praksom.
Svaka analiza u dizajniranju modela finasiranja projekta počinje jednim jako stručnm pitanjem:

Odakle novci????

pa u slučaju finasiranja BG metroa imamo sledeće činjenice:
:

Br. 1
Beograd i Srbija nemaju para za izgradnju metroa

Može sad neko da kometariše, pa ako se pare ne bi trošila na ovo ili ono, ali surova istina je da se nema para. Nažalost mi finasiramo rekonstrukciju tramvaskih šina iz kredita, a sve ide tako dugo i zato što nam je problem da nađemo pare za naš deo te investicije, a sad šta mislite koliko grad može da izdvoji para za gradnju metroa?
Nije da neko u gradu ne zna da treba kupiti nove trole, buseve,popraviti sagraditi mostove.Političari bi skočili od radosti kad bi mogli da odrade tvoj predlog brze gradnje.
Zamisli samo koliko bi Đilas voleo da se provoza, ma i da se slika u tunelu u izgradnji.
Ali Beograd ne može da izdvoji ni 30 miliona evra godišnje za gradnju metroa :(
BG i Rebublika ne mogu da izdvoje toliko para pa da se završi prokop kako bi počela izgradnja Savskog amfiteatra.

Druga činjenica.
Gradnja će se finasirati iz kredita

Treća činjenica
Beograd ne može da uzme komercijalni kredit

Što znači da moramo da uzmemo kredit od neke para-državne ili međunarodne institucije koja želi da uposli svoje firme.

Četvrto
Svetska banka i evropske banke u saobraćajnoj infrastrukturi žele prvenstveno da finasiraju projekte međunarodnog značaja

BG metro to nije, dakle teško možemo da računamo na Zapadne varijante, može nešto da se izmuva, ali ne verujem da će biti nešto pre nego što završimo izgradnju međunarodnih pravaca.

Znači da nam je jedina izgledna opcija izvozni kredit od Kine ili Rusije, ali i to moramo da uzmemo pod nekomercialnim uslovima, što znači da biramo samo u okviru onoga što njihove firme mogu i žele da grade.
Postoje još neke vlade koje su zainteresovane za finasiranje svojih firmi (recimo Vlada Španije).

ThinkAgain komentarii sugestije koje ti i stručna javnost daju jesu korisne u smislu da naša strana zna šta da traži. U realizaciji bilo kog projekta moraš da vodiš i računa o IZVORIMA FINASIRANJA a ne samo o tome šta je najjeftinije, najbrže, najbolje.

Znači u okvirima onoga što je moguće da izabereš najbolju opciju, pa hteo-ne hteo pogledaj malo i šta Kinezi i Rusi mogu da urade.
Naravno, ne kažem da ne postoje nikakve šanse za Kredit sa Zapada, ali ipak trebamo da pogledamo i istočne varijante, recimo od Rusa ili Kineza naručimo izgradnju tunela, a od neke druge vlade, sisteme upravljanja, vozila.
Ovo poslednje nije baš realno, ali treba probati.
 
@ThinkAgain

Ja sam se malo pogubio u ovom tvom planu. Imam par pitanja na koja si mozda i dao odgovor koja sam ja ili promasio ili nisam shvatio.

1. Jesi li ti ovde dao neki plan linija ili samo usput o njima pricas, posto ne mogu da vizuelizujem o cemu pricas?
2. 160 km u prvom sektoru, 100km u nekom drugom? Gde je 1 sektor, 2. sektor? Sta i gde je nadzemno, gde je tunel, a gde kopanje linje tunela povrsinski? Gde se naslanja na postojeci sistem(Beovoz?)? Imas li neku sliku linja?
3. Kazes jeftinije? Koliko kosta taj sistem otprilike sa sve potrebnim stanicama? Ne koliko je puta jeftinji, vec konkeretno koliko?
4. Koliko vozila i koliko kosta jedno standardne duzine?
5. Godina dana gradnje? Sve sa stanicama?
 
Dobro ako su sve to činjenice (istine koje se ne dokazuju) zašto onda mi uopšte i pričamo metrou kada po tome da nema 30 milki evrića godišnje znači da nema pare ni za 100 citara koji koštaju 300000 (a kupe ikare koji su 220000). Znači što je neko uopšte spominjao nešto za šta misli da nema sredstva. Znači mi ne bi trebali da pričamo ni o autobusima jer ni za njih nemamo pare, a kamoli o metrou ili taman posla da nekome padne na pamet da kupi samo 30 novih tramvaja jer ni za to navodno nemamo pare.

Mi za goli život po svemu sudeći nemamo pare, e pa kad nemamo kako to da smo onda uopšte živi? Prosimo po svetu tj predsednik ide da moli? Ali na našu žalost to nije prošenje nego zajam jer će taj neko posle da te juri celog života da mu vratiš.

Čemu onda uopšte ova tema ako su te navedene činjenice takve kakve su? Stvarno ne razumem što se mi onda pokidasmo pišući u prazno...

Postoje dva osnovna vida kupovine tehničke robe: lowest first cost i life cycle cost. Na tebi je da biraš u skladu sa mogućnostima. Ako nemaš nikakve mogućnosti što onda i potpaljuješ vatru u javnosti o nekom projektu.

Neću dalje da tupim o tome. Ono što vi ne vidite svojim očima jeste Beogradska konurbacija. Dešava vam se pred očima. Koji se problem javlja? Pa kako neko iz Dobanovaca da stigne na Terazije za 15 minuta? Znam da su već svi pomislili na svemirske brodove, avione i ostala prevozna sredstva ali to je jednostavno uraditi tako što će se na metro nakačiti nadzemna pruga. Ako želiš da sve to izgradiš za cenu klasičnog principa gradnje do bloka 45, onda moraš samo u centru skopati 3km te tunelčiće. Napraviti 1 most (jer niko ti nije kriv što je ovaj grad baš na skupom mestu a ti si baš njega gologuzan hteo) i posle gde god idu tramvaji samo zatvoriti 2 trake od širokih ulica (jedna do tramvajske baštice sa svake strane) i tako ukinuti tramvaje i nabacati gotove segmente za 2 meseca od Ušća do bloka 45. Posle bloka Dr. Ivan Ribar izlazi na zemlju i tako ide do lesnog platoa gde opet može biti ukopan malo do Ledina. Kad izađe na površinu napraviti stanicu ništa posebno kao Theydon Bois. Odatle normalno nadzemno do ANT kroz kukuruze (to bi bio doživljaj) i opet ulazak u plitki tunel sa prefabrikovanim sekcijama i stane na aerodromu. Opet izađe iz tunela i kroz njive gde je potrebno samo staviti ogradu oko pruge i tako do Dobanovaca. Tamo nadzemna stanica ista kao ona u Ledinama. Posle može još dalje da privuče ljude da grade tamo tako da se spoje sva naselja. Na drugoj strani linije u "bulevar" Despota Stefana isto prefabrikovano (To što će morati svu infrastrukturu da poređaju u predviđene otvore u sekcijama tnela za to su sami krivi što su nabacali sve i svašta ko u selu i zamrsili kapblove, cevi itd) i tako do Omladinskog Stadiona. Posle opet TBM do trafoa i izlazi na stubove. Odatle se spusti na nivo zemlje i tu negde može biti siding. Posle može do Pančeva preko V. Polja, Slanaca, V. Sela pa preko mosta za metro pravo u centar pančeva da se preseče sa zelenom linijom koja ide od Sremčice.

To je bilo malo objačnjenje na Nikolino pitanje. E da, prvi sektor je sadačnja prva zona gsp-a a drugi sektor druga.
 
ThinkAgain":3j3jghbx je napisao(la):
Beograd je siromašniji od jednog tamo Zagreba iz tog razreda što mu je njegova draga Srbija odnela fabrike po nekim vukoje*******inama pa sad neki tamo Novi Sad ima veći BDP. Baš lepo...
Ово се не бих сложио. 95% што се улаже у Србији улаже се у Београд. Загреб (и остале бивше републике) су кључна реч овде (сеобе комплетних фабрика итд.)
 
Pa dobro Wille a kako onda tamo neki Novi Sadić da ima veći BDP od Beograda, i kako to da BG nema ni jednu fabriku koja radi (a sve ide u Kragujevac, Suboticu...) A kako to da je kompletna fabrika "Ikarus" odneta u Mostar. A šta to rade ILR, Utva, Iskra, ja ne vidim njihove rezultate. Što nam oni ne naprave tramvaje već moramo da kupujemo od CAF-a. Eurobus je imao totalističke licence Mercedesa i M.A.N-a dok je Avtomontaža imala totalističku licencu M.A.N SU220 i SG220/240. Zašto se neki tamo Ikarbus busao u grudi (kao pravi Srbin) da on može bolje od svih? Gledam svaki dan kako može i molim se bogu da ostanem u jednom komadu u onim WC-papirima.
 
ThinkAgain":3f7igyba je napisao(la):
Dobro ako su sve to činjenice (istine koje se ne dokazuju) zašto onda mi uopšte i pričamo metrou kada po tome da nema 30 milki evrića godišnje znači da nema pare ni za 100 citara koji koštaju 300000 (a kupe ikare koji su 220000).
Druže, nisam ja rekao da je izgradnja metora u Beogradu ne izvodljiva tj. da za to ne mogu da se nađu pare, ja sam ti samo rekao da treba obratiti pažnju [ol]odakle će nam doći izvori finasiranja
koje će oni prirode biti
i da će zajmodavci verovatno postaviti uslove u pogledu izbora izvođača radova i opreme[/ol]

Drugo vidi se da te ova tema interesuje i da imaš znanja iz oblasti, pa bi i zato voleo da čujem šta bi ti uradio sa nekim kineskim ili ruskim varijantama.

ThinkAgain":3f7igyba je napisao(la):
Znači što je neko uopšte spominjao nešto za šta misli da nema sredstva. .
Pa što je neko spominjao Brze pruge, BeoPolis,
Da li se sećaš da je autoput BG-NS završen još dok je Mrkonjić bio Slobin ministar, pa i njegovi stanovi, pa je još Đinđić dok je bio gradonačelnik pričao da Beograd mora da izgradi metro, da sa tim mora da se krene odmah i da će to biti gotovo za jedno 8 godina, a Điniđić je bio gradonačelnik 1996/7, a ti se evo već 4 godine voziš prvom linijom BG metroa
Koliko nam je puta obilaznica završavana i koliko su puta otvarani radovi?
Znaš da je Autoput BG - NS započet još 1977?


Uf bolje da stanem sa ovim

Thinkagain":3f7igyba je napisao(la):
Znači mi ne bi trebali da pričamo ni o autobusima jer ni za njih nemamo pare, a kamoli o metrou ili taman posla da nekome padne na pamet da kupi samo 30 novih tramvaja jer ni za to navodno nemamo pare
Pa tramvaji se kupuju na kredit i čeka se odobrenje EBRD pa da se tender proglasi završenim, tramvajske šine se isto rekonstruišu iz kredita, Južni bulevar je rađen sredstvima iz kredita.

A autobusi moraju da se kupuju zbog zamene i održavanja sistema, sa tim ne može da se stane dok se metro ne završi, trebalo bi zameniti bar po 100 vozila GSPa godišnje, a vidiš ove godine se gotovo ništa neće zanoviti, što? Nema se para!

ThinkAgain":3f7igyba je napisao(la):
Čemu onda uopšte ova tema ako su te navedene činjenice takve kakve su? Stvarno ne razumem što se mi onda pokidasmo pišući u prazno...
Prvi ne bi ja pisao ovde da mislim da ne postoji način da se izgradi metro u Beogradu.
Postoji, i ja sam eto izneo neke činjenice kako bi usmerili ovu raspravu u prvacu koji je malo izgledniji i kako bi mogli da dođemo do zaključka koliko nam se ispalti neka Kinesko/Ruska varijanta, ako ne dobijemo kredit sa Zapada.

ThinkAgain":3f7igyba je napisao(la):
Beograd je siromašniji od jednog tamo Zagreba iz tog razreda što mu je njegova draga Srbija odnela fabrike po nekim vukoje*******inama pa sad neki tamo Novi Sad ima veći BDP. Baš lepo...
Ovo ne želim da kometarišem, recimo da si se malo iznervirao, pa te je to ponelo. Nije Novi Sad ništa uzeo od Beograda. Nije uredu da taj grad spominješ kao neki tamo Novi Sad. Kamo lepe sreće da imamo više jakih gradova kao što je Novi Sad, bilo bi i Beogradu bolje i pre bi dobio metro.
Nemoj da koristiš termine Vukoj....za Novi Sad ili mesta u Srbiji, time stvarno ne ostavljaš utisak korektnosti. Onda daješ za pravo ljudima u London koji toliko spominješ, da smatraju Beograd kao zabit i mesto u kje ne treba ulagati. Veruj mi ljudi u Nroveškoj su me pitali koji je glavni grad Srbije.ili kad kažem da sam iz Beograda, a gde je Beograd, pa ja kažem u Srbiji, a oni ti na to a koji je glavni grad Srbije?

Znači da završimo ovu raspravu sa:

Sredstva za izgradnju mogu da se nađu

Radi konstruktivnosti voleo bi da malo usmerimo raspravu i na Kinsku i Rusku tehnologiju i šta bi njihovo bilo dobro u Beogradu

Siguran sam da Rusi i Kinezi znaju neke stvari da odrade vrhunski. treba znati šta oni mogu kavlitetno da urade i to bi trebalo iskoristiti
 
ThinkAgain":3ah4x1fo je napisao(la):
Pa dobro Wille a kako onda tamo neki Novi Sadić da ima veći BDP od Beograda, i kako to da BG nema ni jednu fabriku koja radi (a sve ide u Kragujevac, Suboticu...)
Једноставно, због много већег броја становника, а поготово запослених на црно. :kafa: Уосталом, питај некога из НС, КГ, СУ... Сви ће ти рећи да све паре одоше за БГ. Јеси ли скоро био у унутрашњости? Ја кад сам био прошле године у Лесковцу, и кад сам видео на шта личи, месецима после тога сам био у бедаку. Ради се о томе да има мало пара и да никоме не допадне довољно.
ThinkAgain":3ah4x1fo je napisao(la):
A kako to da je kompletna fabrika "Ikarus" odneta u Mostar.
О томе ти и причам. Шта мислиш, на пример, одакле Словенцима ИМВ? Шта је ФАМОС? Итд. :rant:
ThinkAgain":3ah4x1fo je napisao(la):
A šta to rade ILR, Utva, Iskra, ja ne vidim njihove rezultate. Što nam oni ne naprave tramvaje već moramo da kupujemo od CAF-a.
Мислим да смо о томе причали на railserbia.net, ево да ти кажем и овде: развој новог производа (који би био конкурентан у Европи, јер 30 трамваја за Београд није исплативо тржиште) тражи велике новце, које ми немамо. :o
ThinkAgain":3ah4x1fo je napisao(la):
а Eurobus je imao totalističke licence Mercedesa i M.A.N-a dok je Avtomontaža imala totalističku licencu M.A.N SU220 i SG220/240. Zašto se neki tamo Ikarbus busao u grudi (kao pravi Srbin) da on može bolje od svih? Gledam svaki dan kako može i molim se bogu da ostanem u jednom komadu u onim WC-papirima.
Ето, сам си објаснио претходно. ;)

Него, да не ширимо тему у ОТ, можемо на ПМ или чет.
 
ThinkAgain":3ianbh4a je napisao(la):
Pitajte Engleze, oni to najbolje znaju
Moja pitanja su bila postavljena svima na forumu, a meni tvoji odgovori baš i ne deluju nešto preterano ubedljivo tj. više su opisni i daju tvoje viđenje stvari, a ne neku nezavisnu procenu. Bilo bi bolje da si ti meni ostavio neki link na svako od mojih 5 pitanja pa da ja to mogu natenane da prelistam kad budem imao vremena. Nisam video odgovor na prvo pitanje, da li postoji poseban deo tunela koji je predviđen da se koristi u situaciji evakuacije i sličnim vandrednim stanjima.
 
http://www.visualisation.mottmac.com/files/page/193157/LUL_train_in_Tunnel_Microsite_Ready.JPG

shmeksi, jesi sad zadovoljan? Slika govori i više od 1000 reči. Ovaj tunel je malo širi zbog cevi ali obično su uži. I pored toga ima isto mesta u odnosu na dve podrazumevane širine (širine samog tunela i širine voza). Tunel je 3,5m a voz 2,6m to je 90cm dovoljno da dvoje po dvoje na obe strane (ka jednoj stanici i ka drugoj stanivi) krenu da se evakuišu. Da ne spominjem evacuation setove na 30m. Neki imaju i rešetke, neki imaju staze sa ogradama itd. Senzori za požar itd. Sve je to standardna oprema kad je u pitanju bezbednost ali ono što je sigurno to je da defektan voz i preko 70% može da sam ode do depoa koji je i 40-50km udaljen. Nikako se ne može desiti da ceo sistem stane čim neko ne naredi da on stane tako da ni kad je bio onaj teroristički napad nije morao da stoji ali su samo iz pmera predostrožnosti zatvorili ceo sistem.

Ulaz u novu stanicu Heathrow T5: http://www.visualisation.mottmac.com/files/page/193157/LUL_T5_Sidings_Points_Microsite_Ready.jpg

Ja sam predložio takav princip da se ne bi bacale prekomerno pare na onim najskupljim deonicama (npr Skupština-Brankov Most).

Podpovršinski tuneli bi izgledali kao ulazu tu stanicu T5 na aerodromu Heathrow sa slike. Većina sistema bi bila takva ali zbog onih najskupljih segmenata bi vozovi bili takvog oblika. Ako bi ti najskuplji segmenti koštali manje (kompaktni tube) onda bi za istu cenu izgradili i deonicu do aerodroma npr ili bi neka linija išla dalje da bi skupila što je više putnika moguće a opet cela mreža da pokrije što je moguće veću površinu grada shodno mogućnostima za istu cenu. Volim Beograd i nisam sigurno zlonamerno to predložio.
 
ThinkAgain":1iuzoxel je napisao(la):
Volim Beograd i nisam sigurno zlonamerno to predložio.
Ma mi mislili ti si prodavac compct version i pare bi da zgrneš u svoj džep ;)
Samo voli malo i ostatak Srbije, makar zato što bi Beograd bez ostatka zemlje bio rupa u koju niko ne bi došao ni da otvori predstavništvo jer je suviše mali
 
Vrh