ThinkAgain":13705mps je napisao(la):
Jer očigledno ovo niko ne čita kad nema rezultata
Pa vidiš da čitaju ljudi, nisam ja sigurno jedini koji je ovih dana čitao o kompakt verziji i mimo tvojih linkova.
Nisam siguran kakve rezultate očekuješ.
Moji postovi ovde su rezultat amaterskog interesovanja (imao sam samo 3 predmeta vezana za saobraćaj tj logistiku), ali sad ću ti reći nešto o modelima finasiranja projekta pa i gradnje metroa, a to mi je već u domenu stručnosti, one sa zvanjem i praksom.
Svaka analiza u dizajniranju modela finasiranja projekta počinje jednim jako stručnm pitanjem:
Odakle novci????
pa u slučaju finasiranja BG metroa imamo sledeće činjenice:
:
Br. 1
Beograd i Srbija nemaju para za izgradnju metroa
Može sad neko da kometariše, pa ako se pare ne bi trošila na ovo ili ono, ali surova istina je da se nema para. Nažalost mi finasiramo rekonstrukciju tramvaskih šina iz kredita, a sve ide tako dugo i zato što nam je problem da nađemo pare za naš deo te investicije, a sad šta mislite koliko grad može da izdvoji para za gradnju metroa?
Nije da neko u gradu ne zna da treba kupiti nove trole, buseve,popraviti sagraditi mostove.Političari bi skočili od radosti kad bi mogli da odrade tvoj predlog brze gradnje.
Zamisli samo koliko bi Đilas voleo da se provoza, ma i da se slika u tunelu u izgradnji.
Ali Beograd ne može da izdvoji ni 30 miliona evra godišnje za gradnju metroa
BG i Rebublika ne mogu da izdvoje toliko para pa da se završi prokop kako bi počela izgradnja Savskog amfiteatra.
Druga činjenica.
Gradnja će se finasirati iz kredita
Treća činjenica
Beograd ne može da uzme komercijalni kredit
Što znači da moramo da uzmemo kredit od neke para-državne ili međunarodne institucije koja želi da uposli svoje firme.
Četvrto
Svetska banka i evropske banke u saobraćajnoj infrastrukturi žele prvenstveno da finasiraju projekte međunarodnog značaja
BG metro to nije, dakle teško možemo da računamo na Zapadne varijante, može nešto da se izmuva, ali ne verujem da će biti nešto pre nego što završimo izgradnju međunarodnih pravaca.
Znači da nam je jedina izgledna opcija izvozni kredit od Kine ili Rusije, ali i to moramo da uzmemo pod nekomercialnim uslovima, što znači da biramo samo u okviru onoga što njihove firme mogu i žele da grade.
Postoje još neke vlade koje su zainteresovane za finasiranje svojih firmi (recimo Vlada Španije).
ThinkAgain komentarii sugestije koje ti i stručna javnost daju jesu korisne u smislu da naša strana zna šta da traži. U realizaciji bilo kog projekta moraš da vodiš i računa o IZVORIMA FINASIRANJA a ne samo o tome šta je najjeftinije, najbrže, najbolje.
Znači u okvirima onoga što je moguće da izabereš najbolju opciju, pa hteo-ne hteo pogledaj malo i šta Kinezi i Rusi mogu da urade.
Naravno, ne kažem da ne postoje nikakve šanse za Kredit sa Zapada, ali ipak trebamo da pogledamo i istočne varijante, recimo od Rusa ili Kineza naručimo izgradnju tunela, a od neke druge vlade, sisteme upravljanja, vozila.
Ovo poslednje nije baš realno, ali treba probati.