Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817626#p817626:3rs8huvq je napisao(la):
Дошљак » 27 Jan 2021 01:42 pm[/url]":3rs8huvq]Само ћу питати форумаше, да кажу на основу ових линија са станицама које су наведене, да ли ће их користити и колико често?

Dobra ideja za anketu - da vidimo da li će sa ovim planom linija i stanica forumašima zaista značiti metro ili ne.

Što se mene lično tiče, prva (planirana) linija bi mi zaista značila da dođem do grada, tj. do posla. Šest stanica umesto sadašnjih 9 tramvajem ili busom (+ računam da će metro biti kol'ko tol'ko pouzdaniji).
 
Nista, selimo se svi u Mirjijevo, da mozemo da biramo kojom cemo linijom do Beograda na Vodi.
 
Za takva pitanja je neophodno znati i: cenu karata; kako će izgledati Beograd 2028. (novi stambeni kompleksi, oće li biti širenja nekih ulica, asfaltiranja nekih naselja, itd...) ; kako će izgledati same stanice (ne u smislu estetike nego pristupačnosti i pozicije) i još svašta nešto.

Sadašnja anketa bi imala smisla samo ako bismo usvojili da će sve te okolnosti biti idealne ili na ruku običnom čoveku (povoljne cene, Beograd koji se mudro i planski razvija, i stanice koje su planski i dobro osmišljene). Ali to onda ne daje kompletnu sliku.

Kad bi neko na slepo predviđao krajem 80ih, rekao bi da će tramvaj da bude glavno i omiljeno sredstvo prevoza duž Blokova, dela oko buvljaka, dela oko Sava centra i dela oko Hajata (za radnike okolnih objekata). Pa ipak, u realnosti većina preferira autobuse. Ili da kažem ovako: tramvaji duž te trase voze poluprazni.

Teško je predviđati takve stvari. I kao što rekoh ranije (ali uzalud pričam, jer svi sve znaju) da bi se tu išta definitivno predviđalo i tvrdilo, čovek mora da ima sve, ali SVE dostupne informacije i da barata sa 10.000 promenljivih.

E izgleda da se to u ovom slučaju zaboravlja, jer iako niko od nas ovde nema ni 1 promil tih podataka, pojedinci već sada znaju da će metro biti promašaj samo zato što ne kači Prokop Nasušni. Ja sam pak u onoj manjini koja niti tvrdi da će biti promašaj, niti da će biti pun pogodak. Nego sam voljan da mu dam šansu. Ili da se bar strpim dok se ne izgradi prvi kilometar i prva stanica pa da onda krenem da sudim i predviđam. Umesto da čekam savršenstvo još 70 godina ili da se pomirim da ću da živim u prestonici reciona (realno jeste to, sa svim svojim manama i sramotama, ipak smo Njujork za sve iz kluba bivše SFRJ) koja nema metro, tramvaje provlači kroz gudure i sokake a sedi na dve reke koje premošćava sa jedva 5 mostova.
 
@ink

Pa biće metro milion puta pouzdaniji, to je jasno.

Međutim, nema mnogo njih koji će ovom linijom stizati brže nego autobusom. Ona mnogo slabo pokriva centar grada, koji joj je ciljno područje. Ko radi u Kneza Miloša, Takovskoj, oko Londona, Slavije, a živi bilo gde drugo osim baš negde na 100 metara od stanice u Požeškoj, ne dobija ništa, što je gotovo pa perverzija.

Linija 23 ima znatno atraktivniju trasu.

Biće ozbiljan debakl sa brojem putnika, s obzirom na uloženo.
 
Ako se budu skraćivale linije gradskog prevoza, hteli - ne hteli, biće prinuđeni da ga koriste. Ovako, ne znam da li bih ga uopšte koristio. Primera radi, kada normalno radi BG: voz, vrlo često ga koristim, pogotovu ako treba da skoknem do buvljaka ili rodbine na NBG, ali i ako treba da obavim nešto na Zvezdari, pa siđem kod Vuka i dalje gradskim prevozom ili peške. U drugim prilikama retko.
 
Бендере, мислим из данашње позиције, на основу свакодневних кретања (кућа - посао, кућа - пријатељи, кућа - разонода).

Ево овде је Пантограф лепо објаснио како метро маша један од два најоптерећенија коридора јавног превоза у центру.
 
Moj stav, uproscen i skracen, je da masi dosta toga ali i kaci dosta toga.

Ja cu u anketi ucestvovati, ali cu pritom dati kratko obrazlozenje za svoje pravce koje koristim i potrebe. Jer anketa je ipak ili-ili (diskretnih vrednosti sto bi rekli programeri i matematicari). A ne moze sve uvek da se opise diskretnim skalama.

A i da ne podsecam da su uvek teorija i planovi jedno, a teren i praksa skroz drugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817648#p817648:lw5wq87v je napisao(la):
solecar » 27 Jan 2021 02:16 pm[/url]":lw5wq87v]Ako se budu skraćivale linije gradskog prevoza, hteli - ne hteli, biće prinuđeni da ga koriste. Ovako, ne znam da li bih ga uopšte koristio. Primera radi, kada normalno radi BG: voz, vrlo često ga koristim, pogotovu ako treba da skoknem do buvljaka ili rodbine na NBG, ali i ako treba da obavim nešto na Zvezdari, pa siđem kod Vuka i dalje gradskim prevozom ili peške. U drugim prilikama retko.
Па наравно да ће се скраћивати. А реци ми, хоће ли то бити побољшање за кориснике, ако нешто користе само зато што морају? Два преседања (за сва брда јужно од Жаркова) уместо директне вожње. Али "имамо метро"... Јупи!

Е, сад, да метро, као у претходном плану, стане на Славији, па код Лондона, па на Тргу... а на другом крају вози за Петлово брдо, то је онда сасвим друга прича, зар не?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817625#p817625:vrf543g7 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jan 27, 2021 2:41 pm[/url]":vrf543g7]Da s' ti meni živ i zdrav, gomila metro sistema po svetu koji su se gradili, bi počeli sa jednim projektom pa završili s nekim drugim.

Razlika između tog sveta o kome pričaš i nas je u tome što kod nas ne postoji javna debata. A pored same trase linije sporno i je to što bi se na toj trasi moglo uštedeti čak 1,1 milijarda evra, kada bi se od Ade do Savskog trga i od Luke Beograd do DIljske išlo nadzemno, za šta postoji prostor. To je bio i zvaničan prigovor na plan 1. linije metroa jednog od stručnjaka, međutim 99,9% stanovništa Srbije neće čuti za to.

A drugo, postoji i primera u svetu gde je prva linija izgrađena, po lošoj trasi, dalje sa izgradnjom metroa se nije išlo, a ta prva funkcioniše sa polasicima na 15 minuta sa 2 vagona koji su poluprazni. Jerevan.

Bender Rodriguez":vrf543g7 je napisao(la):
Zašto? Pa zato što su te pametnije nacije, za razliku od nas slepaca, gradile svoje metro sisteme korak po korak. Kilometar po kilometar. Stanicu po stanicu.

Pa i mi po sadašnjem planu treba da radimo korak po korak, kilometar po kilometar, stanicu po stanicu. Pa čak ni za prvu fazu prve linije nisu obezbeđena sredstva...To što oni tamo imaju nacrtanu 2. i 3. liniju ništa ne znači.
 
Javnih debata nije bilo ni prilikom izgradnje bilo kog metro sistema od Varsave pa sve do Seula. I nista im ne fali.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817665#p817665:2547nwqs je napisao(la):
WLABmz » Sre Jan 27, 2021 2:33 pm[/url]":2547nwqs]
Pa i mi po sadašnjem planu treba da radimo korak po korak, kilometar po kilometar, stanicu po stanicu. Pa čak ni za prvu fazu prve linije nisu obezbeđena sredstva...To što oni tamo imaju nacrtanu 2. i 3. liniju ništa ne znači.
Odlicno. I cemu onda tolika drama?
Da pogodim - zbog Prokopa Nasusnog?
 
Па не може километар по километар... мора прво бар до Трга републике, а то је већ милијарду и по (а кажу да је прва фаза до Панчевца).
 
Kilometar po kilometar je fraza za faznu izgradnju.

Ceo svet gradi metroe u fazama i koriguje projekte u toku izgradnje. Samo Srbi cekaju da se skupe sve pare, sve plocice klozeta, sve sine, sve verzije i najbitnije - da se poklope svi stavovi.

A Srbi su inace poznati po tome sto se brzo i lako sloze i sto ih ne vode emocije nego razum.
 
Ali, ovo je baš to, čekali smo da skupimo sve pare, jer se gradi prva faza prve linije procenjena na 1,8 mlrd EUR. Da ne pričamo sad da za te pare Bugari naprave 3 linije po 12 km metroa, dakle celu mrežu koja sve rešava, ali, raniji planovi su bili mnogo fazniji, tj. mnogo više "kilometar po kilometar" - i otklanjali su, odmah ili vrlo brzo, glavne probleme u Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817659#p817659:1ixv9xr9 je napisao(la):
Пантограф » 27 Jan 2021 14:28[/url]":1ixv9xr9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817648#p817648:1ixv9xr9 je napisao(la):
solecar » 27 Jan 2021 02:16 pm[/url]":1ixv9xr9]Ako se budu skraćivale linije gradskog prevoza, hteli - ne hteli, biće prinuđeni da ga koriste. Ovako, ne znam da li bih ga uopšte koristio. Primera radi, kada normalno radi BG: voz, vrlo često ga koristim, pogotovu ako treba da skoknem do buvljaka ili rodbine na NBG, ali i ako treba da obavim nešto na Zvezdari, pa siđem kod Vuka i dalje gradskim prevozom ili peške. U drugim prilikama retko.
Па наравно да ће се скраћивати. А реци ми, хоће ли то бити побољшање за кориснике, ако нешто користе само зато што морају? Два преседања (за сва брда јужно од Жаркова) уместо директне вожње. Али "имамо метро"... Јупи!
Već sam objasnio u jednom od prethodnih postova zašto bi to bilo loše rešenje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817659#p817659:1ixv9xr9 je napisao(la):
Пантограф » 27 Jan 2021 14:28[/url]":1ixv9xr9]Е, сад, да метро, као у претходном плану, стане на Славији, па код Лондона, па на Тргу... а на другом крају вози за Петлово брдо, то је онда сасвим друга прича, зар не?
To bi već bilo ono što bi koristilo građanima. Ovako imamo planirane "Železnik", "Bele vode" , tri stanice na Karaburmi, i sve one osim naziva, gotovo da nemaju nikakve veze sa naseljima po kojima su dobili imena. A i kroz druge delove grada koje kači trasa, to je sne nešto po obodu naselja. Naprimer, umesto tri stanice po obodu Karaburme, mogla je jedna po sredini naselja.
Zelena linija plana ima daleko smisleniju trasu, ali i dalje ostaje kritika / sugestija za Karaburmu.

 
zasto bendere insistiras na kilometar po kilometar, zasto ne poceti sa recimo sa 200 metara po 200 metara...

zato sto ako pocnemo tako onda cela tvoja prica, ponovljena ovde na forumu u poslednjih 10 tvojih postova na ovoj temi, pada u vodu i postaje sprdnja. mi naime vec imamo po tih par stotina metara metro trase na nekoliko lokacija, secas se izgradjenih kaseta kod vuka i na prokopu. te kasete nisu nastale same, rasedanjem geoloskih slojeva, vec su izgradjene takodje nasim parama. zahvaljujuci planu koji ti podrzavas i pozdravljes te pare su bacene a ti nam kazes da je bolje baciti jos pa da onda posle bude treca sreca.. masala za logiku
 
ovom planu, sto se tice trasa, je najvise nedostajala ova plava treca linija umesto kraka od prve ka blokovima. Inace ako gledamo trasu sadasnje prve linije, neuporedivo je losija od ove zelene na planu

plan metroa prepravka.JPG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817296#p817296:25p74qj1 je napisao(la):
spatiotecte » 26 Jan 2021 06:26 pm[/url]":25p74qj1] nekome će biti dobar i takav.
Znamo i kome...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817437#p817437:25p74qj1 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Jan 2021 12:36 am[/url]":25p74qj1] Ovo ako se sad ne izgradi, nece nikad.
"Ako Ja izgubim izbore, neće biti penzija" AV

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817476#p817476:25p74qj1 je napisao(la):
Boki123 » 27 Jan 2021 09:34 am[/url]":25p74qj1]Makiš su izabrali jer to je jednostavno najbolje mesto za depo, ima vezu sa železnicom, a to što je sad livada, ne mora da znači da će da bude kad se izgradi
Tom logikom mogli su da naprave i liniju Veliko selo - Ritopek...
 
Ne izvrci mi reci da ne bih i ja poceo da se ophodim prema tebi kao prema politicaru.

Te poslanicke fore ostavi za kucu i svoje drugare.
 
Šta sam tačno izvrnuo? Zašto se nikad neće izgraditi ako se ne izgradi sad?
 
Zanimljivo mi je da kako 24 sata nisam ništa pisao o metrou da se fokus čopora sa mene prebacio na Bendera jer na ovoj temi jesnostavno MORAŠ da pišeš o tome kako je ovo najgori plan metroa u galaksiji jer ako pomenes početak gradnje ili ne daj bože da napišeš bilo sta sto nije negativno onda se izlažeš odmah kamenovanju ostalih učesnika.
I zato je ovde mainstrim mišljenje napravilo atmosferu da bukvalno niko ne sme da napise ništa drugo osim pljuvačine metro plana jer mu sledi kofa govana de fakto.
To je ta tolerancija i poštovanje mišljenja ostalih učesnika u diskusiji uz medjusobne plusiće i argumentaciju fazon 10 protiv jednog jer se tok diskusije svodi na to da ili misliš kao mi ili si protiv nas.
A vrhunac toga je bila Milanchetovu izjava da je čak bolje ne pisati ono sto misliš.
Počela cenzura?
 
Расправа је поприлично толерантна. Не знам који ти се то "чопор" привиђа. Пиши слободно.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817683#p817683:3vmr871h je napisao(la):
milanche » 27 Jan 2021 03:33 pm[/url]":3vmr871h]ovom planu, sto se tice trasa, je najvise nedostajala ova plava treca linija umesto kraka od prve ka blokovima. Inace ako gledamo trasu sadasnje prve linije, neuporedivo je losija od ove zelene na planu


file.php
Да, ова зелена (друга) линија је практично најбоље што се од метроа у Београду може добити.

А не треба имати кристалну куглу: по завршетку прве фазе прве линије Водоизвориште - Роспи ћуприја, друга и трећа линија градиће се, због смањења трошкова, као две гране исте осовине и прелаз преко Саве биће уз Бранков мост. Заборавите тунел испод Саве - БнВ ће морати да се задовољи једном линијом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817645#p817645:2t8rneja je napisao(la):
Пантограф » 27 Jan 2021 02:02 pm[/url]":2t8rneja]@ink

Pa biće metro milion puta pouzdaniji, to je jasno.

Međutim, nema mnogo njih koji će ovom linijom stizati brže nego autobusom. Ona mnogo slabo pokriva centar grada, koji joj je ciljno područje. Ko radi u Kneza Miloša, Takovskoj, oko Londona, Slavije, a živi bilo gde drugo osim baš negde na 100 metara od stanice u Požeškoj, ne dobija ništa, što je gotovo pa perverzija.

Linija 23 ima znatno atraktivniju trasu.

Biće ozbiljan debakl sa brojem putnika, s obzirom na uloženo.

Pa ja i sada moram oko 500m peške da pređem do stanice prevoza + isto toliko kada izađem. Ne mora neko da živi 100m od metro stanice da bi mu bila korisna. Nije 500m toliko da ne može da se prepešači dok si rekao keks.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817693#p817693:o1lla8t4 je napisao(la):
tribi » Sre Jan 27, 2021 3:50 pm[/url]":o1lla8t4]Šta sam tačno izvrnuo? Zašto se nikad neće izgraditi ako se ne izgradi sad?
Napisao sam zasto na ovoj i prethodnoj strani.

Citaj malo. Cak i ako hoces da budes narodni poslanik, moras nekad nesto da procitas, pa makar i jednu A4 stranicu.
 
Ја бих да се држимо конструктивније дискусије са анализом. Нисам приметио неке острашћене нападе. Ето опет ћу позвати све форумаше да напишу да ли ће им метро одговарати у свакодневним кретањима? Да ли шемјорати да преседају (нпр. на Савском тргу на трамвај 9 или аутобусе 78 и 83 до Славије?).
 
Vrh