Šta je novo?

Metro

Sofija je prvu liniju metroa otvorila davne 1998. godine,tada još nisu bili ni na pragu EU. Istina,devedesetih nisu imali sankcije i stranu vojnu agresiju kao mi,ali da se imalo pameti,beograđani bi se prvom linijom metroa vozili još 1970. ili 1980. godine. Beograd je krajem sedamdesetih godina već prešao cifru od milion stanovnika,a baš tada su se u gradskoj vlasti pojavili ludaci koji su hteli da u 21. vek uđu tramvajem bez metroa,izgleda da ih niko nije obavestio da je Beograd električnim tramvajem već bio ušao i u 20. vek. 1980. Godina nije isto što i 1880. Ako je Rumunija koja je oduvek zaostajala za SFRJ mogla da šezdesetih i sedamdesetih sagradi metro u Bukureštu,ne vidim zašto mi nismo mogli.
 
Pantografe,
Pa nije bitno koliko nemaš para nego koliko si sposoban da ih pronadješ i obezbediš. Mi kao država smo ih osposobili i to je najvažnije a to je bio prvi preduslov da se krene u bilo koju priču.

Hoćeš metro a nemaš para ni za tricikl, pa ili se žališ na svoju sudbinu i dalje ili preduzmeš nešto.
E pa 50 godina smo se žalili kako smo klošari, pusti sad da se ljudi voze metroom kad ga naprave, nekome će biti dobar i takav.
A kome se ne svidja trasa, dubok tunel, eskalator ili šta već ne mora da ga koristi.

Ista priča kao i za brzu prugu, niko ne tera nikog da koristi ono što će se napraviti i biće uvek kao što i bude, neko će biti srećan a nekome neće valjati.

I lepo si rekao, mi smo svi skup ovih i onih, i sad je onih.
Uvek bilo i biće.
 
Nije tu da li se nekome ne sviđa trasa. Problem je što trasa nikome nije korisna. Osmislili trasu koja ne vodi ničemu, ne povezuje ništa. Ne može ovo da bude "treba da budemo srećni što će neko uopšte početi sa gradi". Ne, ne može tako da se razmišlja, nije metro neki lagani infrastrukturni projekat koje može u bilo kom trenutku da se izmeni u budućnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817296#p817296:iy9mrymg je napisao(la):
spatiotecte » Tue Jan 26, 2021 6:26 pm[/url]":iy9mrymg]
A kome se ne svidja trasa, dubok tunel, eskalator ili šta već ne mora da ga koristi.

A da ga plati mora? Ovaj metro plaćaju građani Lebana, Subotice, Čačka, Negotina i svih ostalih gradova u Srbiji. Nije to baš tako "ako ti se ne sviđa nemoj da koristiš". I ako svi plaćamo, treba da bude koristan svima.
 
Kad si krenuo u priču ako ti prva linija nije dobra ti ćeś napraviti drugu bolju i treću još bolju i tako dalje.
Ako maštaš o prvoj savršenoj liniji ti si i dalje u mašti a metroa ni na vidiku.
Sve je stvar pogleda na život, čaša može biti prazna do pola ili puna do pola. To je lični doživljaj svakog od nas.
Subotica čačak i Lebane će uvek plaćati za Beograd i obrnuto iako im se interesi ne poklapaju.
 
Vala Milanče, budi siguran da se neću pridržavati tvog saveta.

Imam pravo na svoje mišljenje i koristiću to pravo jer nisam od onih kojima većina može da nameće mišljenje.
Pa kome se ne svidja, žao mi je.

I mnogi ovde na raznim temam pišu razne gluposti ili neostvarive ideje i dobijaju gomilu pluseva. (Ne mislim konkretno na ovu temu nego uopšteno) i to se mora trpeti, Bože moj.

Inače Pljuvačina standardno izaziva podršku i rispekt a sa posebnim naglaskom na SNS i Vućić u kontekstu je zagarantovan hit.

Vazda nikada se nisam usudio da kazem nekome da je bolje da ne napiśe šta misli kako ne bi uznemirio mainstream mišljenje ali eto probio si led.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817298#p817298:2nyppa4n je napisao(la):
marrecar » Tue Jan 26, 2021 7:30 pm[/url]":2nyppa4n]Nije tu da li se nekome ne sviđa trasa. Problem je što trasa nikome nije korisna. Osmislili trasu koja ne vodi ničemu, ne povezuje ništa. Ne može ovo da bude "treba da budemo srećni što će neko uopšte početi sa gradi". Ne, ne može tako da se razmišlja, nije metro neki lagani infrastrukturni projekat koje može u bilo kom trenutku da se izmeni u budućnosti.

Па нараво да никоме није корисна, не води ничему и не повезује ништа кад су они "осмислили трасу". То што је студија која је овај правац трасирала из 2002 је обичан и небитан временски парадокс.
Мислим шта значе Баново Брдо, Карабурма, Миријево, Сајам, Трг републике, Дунав станица - практично пустоши и ливаде, повезане ни са чим.
Сви знамо да једина и прва реална траса треба да буде Нови Београд - Булевар револуције, јер је приоритет дуплирати најпроходније саобраћајнице, плебс нек вози тротинете.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817296#p817296:1dfz3spd je napisao(la):
spatiotecte » 26 Jan 2021 18:26[/url]":1dfz3spd]Pantografe,
Pa nije bitno koliko nemaš para nego koliko si sposoban da ih pronadješ i obezbediš. Mi kao država smo ih osposobili i to je najvažnije a to je bio prvi preduslov da se krene u bilo koju priču.

Hoćeš metro a nemaš para ni za tricikl, pa ili se žališ na svoju sudbinu i dalje ili preduzmeš nešto.
E pa 50 godina smo se žalili kako smo klošari, pusti sad da se ljudi voze metroom kad ga naprave, nekome će biti dobar i takav.
A kome se ne svidja trasa, dubok tunel, eskalator ili šta već ne mora da ga koristi.

Ista priča kao i za brzu prugu, niko ne tera nikog da koristi ono što će se napraviti i biće uvek kao što i bude, neko će biti srećan a nekome neće valjati.

I lepo si rekao, mi smo svi skup ovih i onih, i sad je onih.
Uvek bilo i biće.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817300#p817300:1dfz3spd je napisao(la):
spatiotecte » 26 Jan 2021 18:38[/url]":1dfz3spd]Kad si krenuo u priču ako ti prva linija nije dobra ti ćeś napraviti drugu bolju i treću još bolju i tako dalje.
Ako maštaš o prvoj savršenoj liniji ti si i dalje u mašti a metroa ni na vidiku.
Sve je stvar pogleda na život, čaša može biti prazna do pola ili puna do pola. To je lični doživljaj svakog od nas.
Subotica čačak i Lebane će uvek plaćati za Beograd i obrnuto iako im se interesi ne poklapaju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817313#p817313:1dfz3spd je napisao(la):
spatiotecte » 26 Jan 2021 19:15[/url]":1dfz3spd]Vala Milanče, budi siguran da se neću pridržavati tvog saveta.

Imam pravo na svoje mišljenje i koristiću to pravo jer nisam od onih kojima većina može da nameće mišljenje.
Pa kome se ne svidja, žao mi je.

I mnogi ovde na raznim temam pišu razne gluposti ili neostvarive ideje i dobijaju gomilu pluseva. (Ne mislim konkretno na ovu temu nego uopšteno) i to se mora trpeti, Bože moj.

Inače Pljuvačina standardno izaziva podršku i rispekt a sa posebnim naglaskom na SNS i Vućić u kontekstu je zagarantovan hit.

Vazda nikada se nisam usudio da kazem nekome da je bolje da ne napiśe šta misli kako ne bi uznemirio mainstream mišljenje ali eto probio si led.
Da u istoj rečenici imam Metro, Vučić, SNS, prva linija, Cerak, Cerak vionogradi, Vidikovac, Labudovo brdo, Petlovo brdo, Orlovača... ne bih kritikovao, nego pohvalio kako je to ispravan put.
A padanje u nesvest ili trans zbog metroa na pogrešnoj trasi, samo zato što je rečeno da će biti teški metro, besmisleno mi je. A poenta metroa nije da ga maštam tako što ću da izgradim katastrofalnu prvu liniju metroa, pa da njene nedostatke dopunjavam drugom, maltene istom takvom linijom, a da peglam sve to sa trećom linijom, i da na kraju imam gotovo iste one probleme koje sam imao i sa početkom izgradnje prve linije. Ovo pod uslovom da uopšte budemo skupili pare za te tri linije, mada mi je mnogo realniji scenario drugih forumaša, da ćemo krenuti u izgradnju prve linije i u jednom trenutku stati i onda će to tako da stoji ili će morati da se spašava šta se spasti može.
Realna poenta metroa, i uostalom gradskog prevoza, je da se prilagođava potrebama građana, a ne da se građani prilagođavaju njemu. A sa kilavim startom, teško da na kraju može da ispadne nešto smisleno i funkcionalno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817317#p817317:359mucu8 je napisao(la):
Плусквамперфекат » Уто Јан 26, 2021 7:20 pm[/url]":359mucu8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817298#p817298:359mucu8 je napisao(la):
marrecar » Tue Jan 26, 2021 7:30 pm[/url]":359mucu8]Nije tu da li se nekome ne sviđa trasa. Problem je što trasa nikome nije korisna. Osmislili trasu koja ne vodi ničemu, ne povezuje ništa. Ne može ovo da bude "treba da budemo srećni što će neko uopšte početi sa gradi". Ne, ne može tako da se razmišlja, nije metro neki lagani infrastrukturni projekat koje može u bilo kom trenutku da se izmeni u budućnosti.

Па нараво да никоме није корисна, не води ничему и не повезује ништа кад су они "осмислили трасу". То што је студија која је овај правац трасирала из 2002 је обичан и небитан временски парадокс.
Мислим шта значе Баново Брдо, Карабурма, Миријево, Сајам, Трг републике, Дунав станица - практично пустоши и ливаде, повезане ни са чим.
Сви знамо да једина и прва реална траса треба да буде Нови Београд - Булевар револуције, јер је приоритет дуплирати најпроходније саобраћајнице, плебс нек вози тротинете.
Сајам постаје беспотребна станица са постојањем метроа на Бановом брду пошто ће сви са југозаоада ту преседати са аутобуса на метро ка граду. Дунав станица јесте пустиња. Миријево и Карабурма се благо каче по периферији тих насеља исто зато што се циља на новоградњу дуж Аде Хује и Миријевског булевара. Дуж Миријевског булевара данас имамо Мали Лесковац, дивље насеље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817257#p817257:zmtq424a je napisao(la):
milanche » 26 Jan 2021 04:46 pm[/url]":zmtq424a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817188#p817188:zmtq424a je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Jan 2021, 13:12[/url]":zmtq424a]P.S.
I što rekoh jednom davno - mene ni najmanje ne čudi što će zaobići Prokop. Skoro sve studije koje su rađene u proteklih XY godina su zaobilazile Prokop. I ja da sam na mestu projektanata, bilo domaćih, bilo stranih (kojima je to honorarno delo), i ja bih ga zaobišao.
Nisi u pravu. Svi dosadanji usvojeni metro planovi, cak i onaj nesrecni belam, je obuhvatao Prokop. Dakle od 1976 Prokop je u svim planovima. Zato sto se tako projektuje, gleda se umrezavanje i povezivanje bitnih infrastrukturnih objekata sa javnim prevozom, laksa dostupnost, tako se racuna koji broj putnika ce da opsluzi i iz koji praca iz kojih delova grada.... Ne moze posle neko da kaze, e bolo me uvo, ne svidja mi se prokop, necu da ga povezem. To je egoisticno, debilno, kretenski.

To je isto kao kad sve instalacije imas izvedena za kupatilo u jednom delu stana u okviruje jedne zgrade, a ti posle kazes, e ne svidja mi se tamo, hocu u skroz drugom delu stana. Druze, nisi sam na svetu, zivis u zgradi, imaju sprovedene instalacije, tu de su instalacije sprovedene tu mora kupatilo da bude, a kako ces da ga opremis to ti odluci. E isti slucaj je i u vezu metroa.

Systra je mašila Prokop, pokrivala Savski Trg, ali ovo jeste prvi usvojen plan koji zasnovan na nečijem interesu maši srce celog železničkog čvora, ostake ključne tačke. Teoretski jedini razlog za izuzimanje tako važnog saobraćajnog objekta na početku razvoja mreže linija bio bi finansijski, i upravo je sa tog aspekta aktuelni plan izuzetno loš. Tera se podzemno tamo gde može čak i u nivou, usput obilazeći koridor koji pokriva lokacije od opšteg značaja.

Al bez brige, neće naprednjaci doveka na vlasti biti. :vops: Pokakiće se gde hoće, a mi ćemo decenijama plaćati čiščenje. Iovako smo pustili te džukele u kuću.

Btw. da ispravim prethodni post. Janjić nije predviđao Vitanovačku već samo tunel, a premostio je prugu preko P.Mosta zajedno sa metroom. Istočni tunel išao je sve do Mirijevskog Bulevara. Adaptacija tog plana sa mostom preko Ade Huje, presedačim terminusima metroa na istoku i Jugu, drugačijim trasiranjem u Zemunu rezultirala bi jednostavnim ali funkcionalnim sistemom. Niz odluka rezultirao je postojećim stanjem, tako da ne vredi plakati za prosutim mlekom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817266#p817266:m42vnui1 je napisao(la):
spatiotecte » Uto Jan 26, 2021 5:31 pm[/url]":m42vnui1]Po meni je Bender u pravu, kad ga nisu ni Tito ni Milosevic ni Djindjic ni Djilas izgradili treba da budemo srećni ako ga naprave uopste.
Niko nista nije uradio do sad po pitanju metroa, sad se ovo pljuje na sve strane. I ako dosta kritika stoji u celoj priči opet će i ovaj plan biti bolji nego da nema metroa.
Trebalo je pokreniti sve ovo a to niko do sada nije uspeo i bar će biti prekinit pedesetogodišnji lament nad Beogradom bez metroa.
Nek krenu da ga rade pa posle nek menjaju trase ali bar da počnu sa izgradnjom jer inače neće nikad.
Predugo je trajala ova priča, moralo je neko da preseče pa kud puklo da puklo.
Upravo tako. Drago mi je da je neko bar adekvatno rastumačio šta sam hteo da kažem.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja sam lepo i namerno napisao ranije - ovaj metro ako se izgradi, on će biti poput Stojadina. Evo, preformulisaću se da bude adekvatnije poređenje i bolja ilustracija - biće poput Lade Rive. Relativno ružan, skroman, bučan, drndav, ''žedan''... ali će bar biti funkcionalan i gotov. Dok Mercedes ili BMW, ma koliko bio bolji u svemu tome, ako je večito na 70% kompletiranja, ne služi ničemu. Ama baš ničemu.

E ovde se već 7-8 decenija tako odlaže sedanje u Rivu jer se čeka savršena prilika da se kompletira Mečka. :kafa:

Čeka se da se obezbedi svih 22306267.63 dolara potrebnih za izgradnju ceeeeeelog sistema, od pisoara na stanici u Zemunu pa sve do ulaza u depo u Mirijevu. Umesto da kao svi glupaci sveta pravimo kilometar po kilometar, ovde se čeka cela trasa odjednom. :kafa:

Čeka se da se dobije zeleno svetlo od MMFa svevišnjeg. Čeka se da se izabere savršen dezen pločica za stanice. Čeka se da se poravnaju Merkur i Venera. Čeka se da se Jovin i Vukan Vučić usaglase hoće li LRT ili teški (i hoće, ali tek na onom svetu). Čeka se da se odmah odluči da li će na račvanju na 4. kilometru da se ide na jugozapad ili na jug. Čeka se da se izabere savršena garnitura koja će imati savršeni odnos cene i kvaliteta. I još povrh svega toga - čeka se da se nađe ludak koji će sve to da ukomponuje sa promašenim ''Beogradskim čvorom'', Prokopom i promašenom stanicom Vukov spomenik.

A sve što se usput zahteva od tog budućeg metro sistema je: da bude metro koji će moći da ubrza do 70 km/h za 5 sekundi, da ima malo visoke a malo niske podove (za naše šarenilo od perona), da ima takt kao metro a koristiti železničke koloseke, da bude sofisticiran i komforan a lak i prost za opravku kao RVR, da bude jeftin a kvalitetan, i da poveže što više delova grada uz što manje kopanja i izgradnje.

Epa gospodo... šta da vam kažem... Čekajte i dalje da kompletirate tu Mečku. Pa možda tamo jednog dana kad svi budemo penzosi, možda se tad okupimo na forumu da napokon proslavimo prvu metro liniju u Beogradu. Kad već uveliko budu leteći automobili i teleporti.

Za kraj jedna pesma od mene na tu temu, da imate šta da slušate narednih 50 godina dok čekate Metroa:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=89dGC8de0CA[/youtube]
 
Код метроа није проблем естетике већ функционалности. То је као да спроведеш цеви за грејање по кући, али немаш котао па се и даље грејеш на смедеревца у предсобљу. Тако ће функционисати линија 1.
 
Ova tema me neodoljivo podseća na onu sa Generalštabom.

Svi bi da ostvare neki svoj san - uglavnom to da se ta zgrada vrati u prvobitno stanje i ponovo pusti u rad - ali niko nema nikakav plan kako to postići. Ali svi znaju da tako treba. A kad se iznese da od toga nema ništa, i da mora da se bira između: 1) menjanja izgleda i namene ili 2) rušenja... svi odmah lete u negiranja i odbijanja.

I, šta se u međuvremenu dešava? Pa ništa, zgrada propada, svake decenije je sve lošije ili je sve manja i manja (malo štrp onde, malo rušenje onde...) I niko, ali NIKO od toga nema koristi a svi imaju štetu. Ali hej... tako kaže masa. Ne radimo ništa dok se ne desi čudo. Pa kad se desi lako ćemo.
Epa evo, čekamo to čudo već 22 godine u slučaju Generalštaba. A u slučaju metroa već nekoliko decenija.

Sad dobro, bože moj, ima ona izreka ''ko čeka, dočeka''. A i još mi imamo života pred sobom. Šta je još par decenija gore dole...
Biće, jednog dana... Samo treba biti strpljiv. Good things happen to those who wait, i tako te fore... Samo pozivitno.
 
Дошљак":2fmj2xvz je napisao(la):
Код метроа није проблем естетике већ функционалности. То је као да спроведеш цеви за грејање по кући, али немаш котао па се и даље грејеш на смедеревца у предсобљу. Тако ће функционисати линија 1.
Ено га Весара на првом програму са 2 стручњака па послушај ако ти не изазива жгаравицу :) Бројање је радила британска фирма и фреквенција путника на том потезу је 3 пута већа него у Булевару, и то без аутомобилског саобраћаја. Толико о функционалности.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817379#p817379:vsktoqwm je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Jan 2021 21:40[/url]":vsktoqwm]Ova tema me neodoljivo podseća na onu sa Generalštabom.

Svi bi da ostvare neki svoj san - uglavnom to da se ta zgrada vrati u prvobitno stanje i ponovo pusti u rad - ali niko nema nikakav plan kako to postići. Ali svi znaju da tako treba. A kad se iznese da od toga nema ništa, i da mora da se bira između: 1) menjanja izgleda i namene ili 2) rušenja... svi odmah lete u negiranja i odbijanja.

I, šta se u međuvremenu dešava? Pa ništa, zgrada propada, svake decenije je sve lošije ili je sve manja i manja (malo štrp onde, malo rušenje onde...) I niko, ali NIKO od toga nema koristi a svi imaju štetu. Ali hej... tako kaže masa. Ne radimo ništa dok se ne desi čudo. Pa kad se desi lako ćemo.
Epa evo, čekamo to čudo već 22 godine u slučaju Generalštaba. A u slučaju metroa već nekoliko decenija.

Sad dobro, bože moj, ima ona izreka ''ko čeka, dočeka''. A i još mi imamo života pred sobom. Šta je još par decenija gore dole...
Biće, jednog dana... Samo treba biti strpljiv. Good things happen to those who wait, i tako te fore... Samo pozivitno.
Da li bi mogao da pojasniš šta je tebi najbitnije kod Metroa, pošto nisam ukapirao koji je tvoj stav? Da li si za gradnju pošto - poto da bi se eto pričalo kako imamo metro ili ti je bitno da bude dobro trasiran ili pak nešto treće?
 
Da nešto počne da se gradi. Da se jedan faking kilometar tunela napravi.

A ne da se čeka poravnanje Merkura i Venere, blagoslov MMFa, dezen pisoara i svih 23026346.23 dolara za izgradnju.

Da su svi tako poput nas, odnosno slepaca koji su se izređali ovde kod nas, čekali da se poklopi svih 2362 faktora, na svetu bi danas bilo manje od 10 gradova sa metroima.


Jedan jedini kilometar metro tunela u Beogradu nije napravljen a već su mu svi našli 100 mana. I to ne samo sada 2021.
Nego i 2020. I 2018. I 2015. I 2012. I 2010. I 2008. I 2005. I 2001. I 2000... I tako sve do 50ih.

A. Jedan. Jedini. Kilometar. Nemamo.

A od Prokopa i naricanjem nad njegovom sudbinom ću migrenu više da dobijem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817380#p817380:30siskwt je napisao(la):
Плусквамперфекат » Уто Јан 26, 2021 9:41 pm[/url]":30siskwt]
Дошљак":30siskwt je napisao(la):
Код метроа није проблем естетике већ функционалности. То је као да спроведеш цеви за грејање по кући, али немаш котао па се и даље грејеш на смедеревца у предсобљу. Тако ће функционисати линија 1.
Ено га Весара на првом програму са 2 стручњака па послушај ако ти не изазива жгаравицу :) Бројање је радила британска фирма и фреквенција путника на том потезу је 3 пута већа него у Булевару, и то без аутомобилског саобраћаја. Толико о функционалности.
Немам ТВ :mrgreen:

Бројање је рађено за време када је постојала железничка на Савском тргу и БАС који су исељени тј. селе се. А могу о свакој станици детаљније ако желиш :)
 
Поздрављам :)

Имаш мапе густине у Смартплану, буквално сав саобраћај иде на мостове, углавном Мостаром на аутопут у оба правца, оно што добаци до станице је тривијално, тешко да 7000 људи сваки сат аутобусом иде на железничку станицу.
 
Људи иду на Мостар и кроз Војводе Мишића зато што је то једини пут куда због географије пролази саобраћајница толиког капацитета. И то је пролазна локација. Сајам је преседачко чвориште. И Савски трг је био исто. Више није. Пребачена је окретница испод Газеле. Метро може да заобиђе ту долину којом су провукли Војводе Мишића и Савску, и да доведе људе право у центар брже. И то би било право растерећење.

Смарт план је погрешан пошто се ситуација конкретно на Савском тргу драстично променила. Пре неколико година су ту преседале хиљаде људи. Сада је то прошлост.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817386#p817386:jkihv0c4 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Jan 2021 21:54[/url]":jkihv0c4]Da nešto počne da se gradi. Da se jedan faking kilometar tunela napravi.

A ne da se čeka poravnanje Merkura i Venere, blagoslov MMFa, dezen pisoara i svih 23026346.23 dolara za izgradnju.

Da su svi tako poput nas, odnosno slepaca koji su se izređali ovde kod nas, čekali da se poklopi svih 2362 faktora, na svetu bi danas bilo manje od 10 gradova sa metroima.


Jedan jedini kilometar metro tunela u Beogradu nije napravljen a već su mu svi našli 100 mana. I to ne samo sada 2021.
Nego i 2020. I 2018. I 2015. I 2012. I 2010. I 2008. I 2005. I 2001. I 2000... I tako sve do 50ih.

A. Jedan. Jedini. Kilometar. Nemamo.

A od Prokopa i naricanjem nad njegovom sudbinom ću migrenu više da dobijem.
OK. Oko ovoga se ne slažemo. Ovo što dalje iznosim, je moje mišljenje, sa kojim će se neki složiti, a neki neće.
Meni nije potrebno da se izgradi prva linija metroa da bih video da je loše trasirana, niti mi je potrebno da se izgradi druga linija da bih video da ne nadomešćuje nedostatke prve, niti da se izgradi još i treća linija, da bih video da problemi sa početka gradnje prve linije metroa i dalje su tu. Isto tako mi nije potrebno da se poukidaju trolejbuske linije i zamene tramvajem od Zoo vrta do Slavije, te elektrobusima, da bih video da je to loše rešenje. Takođe mi nije potrebno da se centar grada pretvori u veliku pešačku zonu sa tramvajem kroz istu (prvo pravac Uzun Mirkova, Vasina, Terazije, pa sada Kneza Mihaila), da vidim da to nije dopbro rešenje. Dalje, nije mi potrebno da se do kraja završi rekonstrukcija poteza Zoo vrt – Vukov spomenik, da bih video da je rekonstrukcija raspad (bukvalno) i da se ništa nije unapredilo njome. Pa onda, nije mi potrebno da se izgradi Gondola na Kalemegdanu koja će da me vodi do TC Ušće, da bih video da će to da bude loše rešenje, kako što se tiče samog Kalemegdana, tako i same isplativosti, jer ako je u jednom Londonu, bila isplativa samo tokom OI, kada je imala putnike, šta tek očekivati od ove naše, kada narod kuka i na cenu karte od 90 din u gradskom prevozu, koju bi morao da plati, nakon što prvobitno plati, parafraziram, 500 din za gondolu. Onda, ne treba da se izmesti Muzej Nikole Tesle u zgradu bivše GŽS, da bih video da je mnogo bolje rešenje da bude u elektrani kod Marine Dorćol. Pa onda, ne treba da se poseče drveće po centru, a zasadi tamo gde obilujemo zelenilom, da bih video da to ne pomaže prijatnijoj klimi u centru... Onda, ne treba mi da se prekopa plato / park oko Hrama i pretvori u jednu veliku ledinu sa drvećem zbijenim u jednom ćošku, da bih video da je to loše rešenje. Nije mi potrebno da se odradi čitava rekonstrukcija Karađorđeve da bih video da je rešenje gde se automobili na kratkom parčetu, čak na tri mesta, ukrštaju sa tramvajem, loše rešenje. Ili da se veći deo grada iscrta sa parking mestima i zbog toga dvosmerne ulice pretvore u jednosmerne, da bih video da je to loše rešenje koje ne funkcioniše u praksi. Nije mi potrebno ni da se kupi ogroman broj solo vozila i da se metnu na linije koje su isključivo za zglobna vozila, da bih video da to ne funkcioniše kako bi trebalo. Nije mi potrebno ni da se iscrtavaju bici staze od ćoška do ćoška da bih video da to ne služi ničenemu. ITD...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817407#p817407:jkihv0c4 je napisao(la):
Дошљак » 26 Jan 2021 23:00[/url]":jkihv0c4]Људи иду на Мостар и кроз Војводе Мишића зато што је то једини пут куда због географије пролази саобраћајница толиког капацитета. И то је пролазна локација. Сајам је преседачко чвориште. И Савски трг је био исто. Више није. Пребачена је окретница испод Газеле. Метро може да заобиђе ту долину којом су провукли Војводе Мишића и Савску, и да доведе људе право у центар брже. И то би било право растерећење.

Смарт план је погрешан пошто се ситуација конкретно на Савском тргу драстично променила. Пре неколико година су ту преседале хиљаде људи. Сада је то прошлост.
Kako god da se okrene, statistika će uvek pokazivati da je taj pravac izuzetno frekfenttan, kada zbog situacije na terenu, praktično jedinu alternativu, i to tek od skoro, imamo Petlju "Hipodrom" i Bulevar vojvode Putnika. Ta alternativa, pored povećanja broja vozila koja saobraćaju njome, i dalje je mizerna u odnosu na broj vozila kroz Bulevar vojvode Mišića.
 
Sole, ni prva lopata jos uvek nije zabodena a ljudi vec nalaze 100 mana i razloga da se i ova izgradnja metroa odlozi i obustavi. To je ono sto mene zulja i iritira.

Nema drugog metroa (metro plana) niti ce ga biti. Ovo ako se sad ne izgradi, nece nikad. Izbor je ili-ili. E ja glasam za to da se izgradi nesto, umesto da se ne izgradi nista.

I ovo ne kazem zato sto volim ili podrzavam ove sto su sad na prestolu. I ti i 90% clanova znate moje stavove o njima. Nego kazem sto sam se suocio sa gorkom cinjenicom da nema treceg izbora. Ili ce da bude ovo, ili ce Beograd doveka ostati bez metroa. Nema treceg. Nema alternative.

Ako vec ne zelimo ovo kao kolektiv, onda daj da se napokon svi slozimo i jasno i glasno sebi priznamo da se oprastamo od ideje metroa u Beogradu. Moze i tako, nemam ja problem s time. Samo da se kaze jasno i glasno. Pa da onda odatle pa na dalje vidimo sta nam je ciniti. Umesto kopanja metro tunela, kupuj nove garniture za BG voz. Umesto tog BG Voza, vracamo polako BeoVoz, sirimo mu podrucje rada na nekadasnje, da opet bude regionalna zeleznica. U kasete Prokopa umesto metroa stavi se tramvaj na trasi Sajam - Senjak - Prokop - KCS - Tasmajdan. Stanica Vukov spomenik postaje stanica regionalne zeleznice, a ne metroa. I tako dalje.

Dakle, da se prihvati istina i da stvari pocnu da se nazivaju pravim imenom, te da se prizna realno stanje i dalje mogucnosti. Okej, necemo metro, znaci necemo ga nikad ni imati. Sta nam je dalje ciniti?

Znaci, samo kazem da (pojedini) ljudi treba napokon da prelome sta hoce. Hoce li ovakav metro kakav SNS namece ili nece nikakav metro nikada vise? Ja razumem oba izbora. Samo nemoj da opet izglasamo "ni tamo ni vamo nego nesto izmedju". Nemojte ljudi, ko boga vas molim. Znam ja da je to popularno na ovim prostorima ali pokazalo se vec x puta da se ne zavrsava dobro. Pokazalo se u polju politike i 1941, i 1991, i 1998... I svaki put naebasmo. Nemoj da sad tako bude i sa metroom. Daj da presecemo jednom za svagda pa ako nista drugo bar cemo ispasti ljudi sami pred sobom i suociti se sa istinom umesto da se opet decenijama lazemo i zavaravamo. Eto to je cela moja sustina.
 
Bolje nikad nego loše trasirano. To je moj stav sumiran u jednoj rečenici, ako bi postojale samo te dve opcije kao izbor.
 
Ok, i to postujem.

I to je neka odluka.
I svakako je bolja nego sedenje na dve stolice i visedecenijsko cekanje da se desi cudo i poravnaju planete.
 
Vrh