Šta je novo?

Metro

Кад погледам колико је дуго трајала изградња трамвајске пруге преко моста на Ади, сигуран сам да иста на Прокоп неће никад доћи.
Ево мало да променим плочу, поглед из другог угла:
Овај пројекат метроа са укрштањем на Савском тргу би био скоро па савршен да су на истој локацији остале и главна железничка станица и БАС. Овако је промашај једнак Прокопу у садашњем стању.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817939#p817939:2dcpup2y je napisao(la):
Дошљак » Čet Jan 28, 2021 9:37 am[/url]":2dcpup2y]Питање је колико ће и становници Миријева, Карабурме и Коњарника имати кориси од оваквог метроа. Сумњам да би ико ишао метроом до трга републике па онда преседао на 26/27 до Вука или 29/31 до Славије. Значи овкав метро неће довести до растерећења ни линија које покривају те делове града.

Ako ja dobro kontam mapu linija, za vezu Mirijeva i Slavije je zaduzena Linija 2. A cak i samo Linija 1 mnogo rasterecuje, jer veliki deo stanovnistva ide u tom pravcu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817860#p817860:30dtwyw6 je napisao(la):
vucko » Sre Jan 27, 2021 10:52 pm[/url]":30dtwyw6]Našao sam jedinu kritiku predloženih trasa linije 1 i 2 od strane Urbanističkog zavoda.
file.php

Što bi bilo i dovoljno da se trase proglase lošim. I sami su dali opciju povezivanja sa prokopom, odatle bi lako mogli ljudi preći na bilo koji voz za sever i stići do železničke NBGD ili na glavnu autobusku. Ali neee, žrtvuj Glavnu železničku (a samim tim i drugu železničku i glavnu autobusku), zarad tržnog centra u bnv.
 
Јбг, тешко ће тај тржни центар да опстане без метроа, треба имати разумевања...
 
Зашто је метро протеран кроз Јужни Булевар, ево ако можете ви мене да одговорите на то питање. Од свега око Јужног Булевара, Црвени крст, Булевар, Лекино брдо, Душановац, они нашли рупу, Јужни Булевар, где око станице Шуматовачка нема ништа. Ко је кибицовао земљиште, у чијем је то интересу. Чак 2 станице у Јужном булевару. Лудило мозга.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817966#p817966:2yxji2yu je napisao(la):
gishko » Čet Jan 28, 2021 10:46 am[/url]":2yxji2yu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817860#p817860:2yxji2yu je napisao(la):
vucko » Sre Jan 27, 2021 10:52 pm[/url]":2yxji2yu]

Što bi bilo i dovoljno da se trase proglase lošim. I sami su dali opciju povezivanja sa prokopom, odatle bi lako mogli ljudi preći na bilo koji voz za sever i stići do železničke NBGD ili na glavnu autobusku. Ali neee, žrtvuj Glavnu železničku (a samim tim i drugu železničku i glavnu autobusku), zarad tržnog centra u bnv.

Pa taj trzni centar je vazan.
 
Jasno je meni šta njima donosi profit, ali biti do te mere proklet, da bukvalno do vrata nekome doneseš metro, a da pritom paralelno pored imaš tramvaj koji bi od savskog trga vodio do iste te Galerije svega dva stajališta, i pored same Galerije imaš okretnicu autobusa, a da za uzvrat osakatiš dve najveće železničke stanice i glavnu autobusku. Bar da na Prokopu ima deo onoga što kod Galerije već postoji, nego, nama k****, a njima sve.
 
Nije nama k****, nama Wiki stranica Beograda gde piše da imamo metro! Malo li je?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817971#p817971:1bet1lbn je napisao(la):
dziggy » Чет Јан 28, 2021 11:00 am[/url]":1bet1lbn]Зашто је метро протеран кроз Јужни Булевар, ево ако можете ви мене да одговорите на то питање. Од свега око Јужног Булевара, Црвени крст, Булевар, Лекино брдо, Душановац, они нашли рупу, Јужни Булевар, где око станице Шуматовачка нема ништа. Ко је кибицовао земљиште, у чијем је то интересу. Чак 2 станице у Јужном булевару. Лудило мозга.
Мислим да је то због новоградње. У Јужном булевару је изграђен велики комплекс Капије Врачара на месту бившег млина, а мало више постоји исто велики стамбени комплекс између Шуматовачке и Јужног булевара. А има још празног простора поред тог комплекса, као и доста кућа које ће сигурно бити срушене.
 
Sa ovakvom trasom 1. linije metroa naprednjačka elita dobija i jare i pare - ugradnju u projekat od 2.5 milijarde evra (u Sofiji je prošle godine otvorena 3. linija koja je koštala 500 miliona evra, tako da je ugradnja u bg metro rekordna čak i za balkanske kriterijume) i podižu vrednost zemljištu koje je u vlasništvu njihovih poslovnih partnera ( Savski amfiteatar, Makiš, Luka Beograd, Ada Huja).
Ako moraju da biraju između mega profita i funkcionalnog i finansijski održivog metroa, jasno je šta će da izaberu.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
 
Макиш је кључ овог пројекта, јер ту град може да узме огромне паре за земљиште, тј. да поврати део уложеног у бесрамно скупу линију (која ће бити, дабоме, још доста скупља).

Е, сад, ако би се променила власт у наредним годинама, не верујем да би зауставила градњу метроа - посебно ако већ почну радови, онда неће сигурно. Али, Макиш би могла да заустави. И онда тек линија нема смисла, а пред нама се отвара зјапећи финансијски бунар дуплог голог.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818000#p818000:2sec778b je napisao(la):
Дошљак » 28 Jan 2021 10:50 am[/url]":2sec778b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817971#p817971:2sec778b je napisao(la):
dziggy » Чет Јан 28, 2021 11:00 am[/url]":2sec778b]Зашто је метро протеран кроз Јужни Булевар, ево ако можете ви мене да одговорите на то питање. Од свега око Јужног Булевара, Црвени крст, Булевар, Лекино брдо, Душановац, они нашли рупу, Јужни Булевар, где око станице Шуматовачка нема ништа. Ко је кибицовао земљиште, у чијем је то интересу. Чак 2 станице у Јужном булевару. Лудило мозга.
Мислим да је то због новоградње. У Јужном булевару је изграђен велики комплекс Капије Врачара на месту бившег млина, а мало више постоји исто велики стамбени комплекс између Шуматовачке и Јужног булевара. А има још празног простора поред тог комплекса, као и доста кућа које ће сигурно бити срушене.

Тачно тако, као и нови комплекси у Макишу, БНВ, Виилним водама итд... А осталих милион и по грађана и администрације, јавних објеката од примарног значаја ко шиша.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818003#p818003:3ajm8khx je napisao(la):
Пантограф » Čet Jan 28, 2021 12:55 pm[/url]":3ajm8khx]Макиш је кључ овог пројекта, јер ту град може да узме огромне паре за земљиште, тј. да поврати део уложеног у бесрамно скупу линију (која ће бити, дабоме, још доста скупља).

Е, сад, ако би се променила власт у наредним годинама, не верујем да би зауставила градњу метроа - посебно ако већ почну радови, онда неће сигурно. Али, Макиш би могла да заустави. И онда тек линија нема смисла, а пред нама се отвара зјапећи финансијски бунар дуплог голог.

Hm, ne znam da li je interes njihov da se pare od zemljišta sliju u budžet, ako već ne moraju. Sami su sebi poklonili zemljište na BNV-u, zašto ne bi i Makiš i svako ostalo, a o našem trošku da sebi naprave metro.
 
Па, остало земљиште (ван БнВ-а) ипак не поклањају, па ваљда неће ни ово. Тешко би и објаснили зашто поклањају најскупље земљиште, око метро станица... Мада су и у БнВ увели метро станице:)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817999#p817999:2bw89pvh je napisao(la):
mikelo90 » Čet Jan 28, 2021 11:49 am[/url]":2bw89pvh]Nije nama k****, nama Wiki stranica Beograda gde piše da imamo metro! Malo li je?
Koliko god se ti žestio i sprdao, na listi razloga zašto neki veliki i važan grad treba da dobije metro, posle tehničkih i praktičnih razloga, stoji i stvar prestiža. Još jedanput da kažem, da ne bude opet genija koji će mi izvrtati reči i lečiti svoje političke komplekse : posle tehničkih i praktičnih razloga.

Kao što rekoh ranije na temi, ovo je grad koji je Njujork (sa svim dobrim i lošim stvarima koje idu uz tu metaforu) za pola Balkana. Nije centar zbivanja i važan faktor samo za prostor bivše Juge, nego i šire. A jedini je takve vrste i važnosti koji nema metro.

Jedini je grad koji znam da leži na dve ogromne, važne i prometne reke a da ima 5 kolskih mostova, 6 ako računamo i Zemun-Borča.
Jedini je grad kome 2/3 površine leži na ravnicama i livadama a on uporno tera tramvaje u gudure i sokake starog dela grada i njegova brda.
Jedini koji je prokopao 10 kilometara dvokolosečnih tunela, i to kroz centar i obod centra, a da i dalje nema uslova za normalan metro.
Jedini koji koristi zastarele Sovjetske garniture pravljene za regionalne železnice a te garniture špartaju duž tri ista pravca, od kojih samo JEDAN izlazi iz ''dometa'' dvocifrenih gradskih autobusa.
Jedini koji ima glavnu železničku stanicu de facto raskomadanu u tri sakata elementa: Novi Beograd koji ima dobru povezanost i popularnost kod putnika, Prokop koji ima WC, i Tropčider koji ima rampu za vozila. Pa ti kao putnik vidi šta ti je prioritet a čega moraš da se odrekneš.
Jedini koji ima dva železnička mosta, jedan 100 metara od drugog, koji vode na dve različite strane a od kojih je jedan sad postao potpuno nepotreban zbog finalizovanja čuvenog ''Beogradskog čvora''.
Jedini je grad koji je došao u situaciju da mora da bira između rovarenja perona na nekoliko stanica da bi ih spustio da budu pogodni za moderne garniture (pogotovu ako će biti LRT) ili da se opredeljuje za garniture, infrastrukturu i trase za koje nema para i uslove.

I tako dalje. Mogu do sutra da nabrajam.
Da li svi ti problemi potiču zbog inistiranja i gradnje Prokopa i ove varijante Čvoruuuura™ ? Pa ne svi. Ali dobar deo njih potiče od toga. Da nikad nije odlučeno da se zidaju Prokop Nasušni koji vi ovde tako branite, i da je umesto ovog Čvouuuraaa™ odabrana neka druga, normalnija, jeftinija i racionalnija varijanta (a bilo ih je XY), pola ovih problema koje jesam i nisam nabrojao, danas ne bi postojali.

Nego, da se vratim na suštinu. Možeš ti da se duriš, ali kao što rekoh gore - POSLE tehničkih i praktičnih, jedan od razloga koji ide na listi zašto veliki i važan grad treba da ima metro sistem, jeste i stvar prestiža i ugleda.
 
Имам једно питање које ме је увек интересовало и нисам добио никада задовољавајући одговор на њега

Наиме, шта то Прокоп може да пружи обичном путнику што децентрализовани систем станица по целом граду не може? Ако би се увео дигитални систем помоћу кога би човек на свакој станици у граду могао да купи железничку карту (или потпуно онлајн) и на свим станицама на које стаје међуградска железница се просто укрца и настави путовање, коју би то кључну функцију за обичног путника Прокоп имао? Он сам по себи није чвориште, постао би ако би се инсистирало на укрштању метроа на њему али тренутно то није.

Мени би као обичном човеку било далеко корисније да уместо одласка до Прокопа могу просто да одем на оближњу станицу и ту се укрцам, да то могу не бих никада ни отишао до Прокопа.

При чему би то драстично смањило гужве у граду
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817987#p817987:2dpv9bnt je napisao(la):
gishko » Čet Jan 28, 2021 11:15 am[/url]":2dpv9bnt]Jasno je meni šta njima donosi profit, ali biti do te mere proklet, da bukvalno do vrata nekome doneseš metro, a da pritom paralelno pored imaš tramvaj koji bi od savskog trga vodio do iste te Galerije svega dva stajališta, i pored same Galerije imaš okretnicu autobusa, a da za uzvrat osakatiš dve najveće železničke stanice i glavnu autobusku. Bar da na Prokopu ima deo onoga što kod Galerije već postoji, nego, nama k****, a njima sve.

Moze im se. Vecina nas zeli tako ili ih ne zanima.
 
Kailane,

Pa adut Prokopa i prednost u odnosu na Topčider i Novi Beograd je što ima WC i najskuplju nadstrešnicu u istoriji građevinarstva. Zar ti to nije dovoljno? XD
 
Mala analiza:

1) Pročitaju da ljudi ne bi ni koristili Prokop da ne moraju, znači ne moramo da se cimamo oko gradskog prevoza, jer ionako je mnogima više značila bivša GŽS na Savskom trgu.
2) Pročitaju kako ljudi pišu da sada neće maltene niko posećivati Savski trg kada je ukituta / izmeštena GŽS na Prokop, super, ne moramo da ostavljamo linije gradskog prevoza do tamo.
3) Pročitaju kako ljudi nisu za okretnicu kod TC Galerija, znači moramo da skraćujemo i preusmeravamo linije gradskog prevoza do tamo.
4) Pročitaju kako narod ne bi uopšte koristio metro, jer im ne služe trase svakodnevnom životu, znači moramo da skraćujemo i preusmeravamo linije gradskog prevoza do tamo.
 
Forsirate sprdnju s Prokopom, jer opravdanje za izbegavanje KCS zarad hvatanja BW Galerije ne možete da smislite.
 
Odakle ti ideja da ja trazim opravdanje?

Ja samo prihvatam gorku istinu da smo pred ultimatumom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818053#p818053:2gq3fpoy je napisao(la):
Kailan » Чет Јан 28, 2021 2:05 pm[/url]":2gq3fpoy]Имам једно питање које ме је увек интересовало и нисам добио никада задовољавајући одговор на њега

Наиме, шта то Прокоп може да пружи обичном путнику што децентрализовани систем станица по целом граду не може? Ако би се увео дигитални систем помоћу кога би човек на свакој станици у граду могао да купи железничку карту (или потпуно онлајн) и на свим станицама на које стаје међуградска железница се просто укрца и настави путовање, коју би то кључну функцију за обичног путника Прокоп имао? Он сам по себи није чвориште, постао би ако би се инсистирало на укрштању метроа на њему али тренутно то није.

Мени би као обичном човеку било далеко корисније да уместо одласка до Прокопа могу просто да одем на оближњу станицу и ту се укрцам, да то могу не бих никада ни отишао до Прокопа.

При чему би то драстично смањило гужве у граду
Није проблем што се заобилази Прокоп, већ што се заобилазе све важније железничке станице у граду. По мени највећа штета је што се заобилази најважнија ђелезничка станица у граду, а можда и главна, Нови Београд, која је опет најважнија због постојања БАС у њеном суседству за две године.

Треба да посматрамо и мало ширу слику, Прокоп није битан сам за себе, већ је битан што се налази преко пута Клничког центра, а у даљем низу је Славија. Значи траса Теразије-Лондон-Славија-Клинички центар-Прокоп-Баново брдо (без беспотребних станица Мостар, Сајам и Мост на Ади које форсира усвојени план метроа). И онда људи из западног Београда брже стигну у центар уместо да се гужвају по пола сата у 23, 52, 53, 56, 59 и другим линијама, и може да се преседне са БГ воза на метро што је неупоредиво комотније путовање до центра него да се преседа у блоку 42 на 95 или код Карађорђевог парка на 31, и главни болнички центар у држави је повезан са железничком станицом и ширим градом директно метроом или индиректно са преседањима са БГ воза. А и путници који допутују аутобусом у блок 42, ако ту не буде метроа, а буде на Прокопу, могу да се возе једну станицу БГ возом до Прокопа и ту преседну на метро, супротно ће бити ситуација да ће сви да преседају на 95, 67, 68, 85 и трамваје.
 
ZS "Novi Beograd" se poveze onim za sta je Novi Beograd (naselje) i predvidjen - T.R.A.M.V.A.J.E.M.
 
Slazem se sa Kalianom o decentralizaciji gradske zeleznice, ipak mislim da je potrebno imati nesto kao "centralnu zeleznicku stanicu", gde bi bilo vise ukrstanja pravaca - domacih i internacionalnih, stanicu koja bi imala vece kapacitete za primanja hiljada putnika i prolaznika. U tom smislu Prokop bi mogao da sluzi svojoj svrsi, a to sto je udaljen od centra ne mora biti mana.

Decentralizovan sistem lokalno, a centralizovan na duze relacije.
 
Vrh