[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817999#p817999:2bw89pvh je napisao(la):
mikelo90 » Čet Jan 28, 2021 11:49 am[/url]":2bw89pvh]Nije nama k****, nama Wiki stranica Beograda gde piše da imamo metro! Malo li je?
Koliko god se ti žestio i sprdao, na listi razloga zašto neki veliki i važan grad treba da dobije metro, posle tehničkih i praktičnih razloga, stoji i stvar prestiža. Još jedanput da kažem, da ne bude opet genija koji će mi izvrtati reči i lečiti svoje političke komplekse :
posle tehničkih i praktičnih razloga.
Kao što rekoh ranije na temi, ovo je grad koji je Njujork (sa svim dobrim i lošim stvarima koje idu uz tu metaforu) za pola Balkana. Nije centar zbivanja i važan faktor samo za prostor bivše Juge, nego i šire. A jedini je takve vrste i važnosti koji nema metro.
Jedini je grad koji znam da leži na dve ogromne, važne i prometne reke a da ima 5 kolskih mostova, 6 ako računamo i Zemun-Borča.
Jedini je grad kome
2/3 površine leži na ravnicama i livadama a on uporno tera tramvaje u gudure i sokake starog dela grada i njegova brda.
Jedini koji je prokopao 10 kilometara dvokolosečnih tunela, i to kroz centar i obod centra, a da i dalje nema uslova za normalan metro.
Jedini koji koristi zastarele Sovjetske garniture pravljene za
regionalne železnice a te garniture špartaju duž tri ista pravca, od kojih samo JEDAN izlazi iz ''dometa'' dvocifrenih gradskih autobusa.
Jedini koji ima glavnu železničku stanicu
de facto raskomadanu u tri sakata elementa: Novi Beograd koji ima dobru povezanost i popularnost kod putnika, Prokop koji ima WC, i Tropčider koji ima rampu za vozila. Pa ti kao putnik vidi šta ti je prioritet a čega moraš da se odrekneš.
Jedini koji ima dva železnička mosta, jedan 100 metara od drugog, koji vode na dve različite strane a od kojih je jedan sad postao potpuno nepotreban zbog finalizovanja čuvenog ''Beogradskog čvora''.
Jedini je grad koji je došao u situaciju da mora da bira između rovarenja perona na nekoliko stanica da bi ih spustio da budu pogodni za moderne garniture (pogotovu ako će biti LRT) ili da se opredeljuje za garniture, infrastrukturu i trase za koje nema para i uslove.
I tako dalje. Mogu do sutra da nabrajam.
Da li svi ti problemi potiču zbog inistiranja i gradnje Prokopa i ove varijante Čvoruuuura™ ? Pa ne svi. Ali dobar deo njih potiče od toga. Da nikad nije odlučeno da se zidaju Prokop Nasušni koji vi ovde tako branite, i da je umesto ovog Čvouuuraaa™ odabrana neka druga, normalnija, jeftinija i racionalnija varijanta (a bilo ih je XY), pola ovih problema koje jesam i nisam nabrojao, danas ne bi postojali.
Nego, da se vratim na suštinu. Možeš ti da se duriš, ali kao što rekoh gore - POSLE tehničkih i praktičnih, jedan od razloga koji ide na listi zašto veliki i važan grad treba da ima metro sistem, jeste i stvar prestiža i ugleda.