Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817188#p817188:l1kplpw6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Jan 2021 01:12 pm[/url]":l1kplpw6]P.S.
I što rekoh jednom davno - mene ni najmanje ne čudi što će zaobići Prokop. Skoro sve studije koje su rađene u proteklih XY godina su zaobilazile Prokop. I ja da sam na mestu projektanata, bilo domaćih, bilo stranih (kojima je to honorarno delo), i ja bih ga zaobišao.
Па, добро, али смо оваквим планом заправо заобишли железницу - за неколико стотина метара. Мислим, управо градимо тзв. брзу пругу, вредну милијарде евра, најављујемо и градњу још једне, за Ниш, а онда ћемо да спроведемо метро "мало испод"...

Ниђе везе. Још чуо нисам за веће лудило у планирању развоја града. Да бар прва линија иде за Калуђерицу, него је провукли поред Прокопа.
 
Jbg. Tako je kako je. Mene više ništa ne iznenađuje. Više decenija se sviralo k, sad je ''daj šta daš''.
 
Ja još nisam izgubio nadu da će ova vlast sići sa scene pre početka radova i da će neka nova vlast promeniti plan u onakav kakav je potreban (beo)građanima.
 
Pa desiće se i to. Tamo negde 2040. Taman da slavimo jedan vek planova za metro i 60 godina početka gradnje Prokopa.
 
Posto na planu postoji metro stanica "Mekenzijeva", koja je najbliza podzemnoj liniji BG voza, teoretski bi tu mogla da nastane i dodatna zeleznicka stanica (izmedju st V. Spomenik i Karadjordjev park).
Samo sto niko ni u snu nije mislio da bi Mekenzijeva mogla biti nekakav bitan cvor podzemnih linija..
 
Železnička stajališta Sajam i Mekenzijeva nikad nisu projektovana novim čvorom. Cena njihove gradnje je nepoznata i sigurno skupa, naročito Mekenzijeva. Samom železničkom sistemu nisu potrebna, jer usporavaju protok i time smanjuju propusnu moć pruge. Na kraju će gradska železnica imati razmak stajališta kao da je trolejbus. Sajam i Makenzijeva su skuplje i lošije rešenje od ukrštanja u Prokopu i Vukovom spomeniku. Zahtevaju dodatno presedanje i zaobilaze KCS. Gradska železnica neće i ne može imati takt kao metro.
 
Meni nije jasno zasto postoji stanica Manjež na drugoj liniji a nema stanice Slavija. Jer je Slavija svakako mnogo veće saobraćajno čvoriste sa tramvajima i trolejbusima nego gradski park 300 metara niže.
 
Ne vredi ni da pokusavamo ovom planu za metro linije dati nekakav smisao.
 
Ono što moźda mogu da vidim kao objašnjenje za premeštanje prvobitno planirane stanice sa Slavije na Manjež bi moglo biti to što ne bi mogli da opravdaju ponovo raskopavanje Slavije radi izgradnje metro stanice imajući u obzir da su tek nedavno rekonstruisali celu Slaviju a da nisu tada napravili podzemnu metro stanicu koja je trebala svakako da bude deo tih radova.
Pa da bi izbegli to onda su pomerili stanicu 300 metara niže sto znači da će raskopati Manjež koji je takodje osvežen ali kapiram da će se to manje kritikovati nego da se rastura nova fontana.
Drugog objašnjenja za ovu glupost nemam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817188#p817188:36r4c4i3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Jan 2021, 13:12[/url]":36r4c4i3]P.S.
I što rekoh jednom davno - mene ni najmanje ne čudi što će zaobići Prokop. Skoro sve studije koje su rađene u proteklih XY godina su zaobilazile Prokop. I ja da sam na mestu projektanata, bilo domaćih, bilo stranih (kojima je to honorarno delo), i ja bih ga zaobišao.
Nisi u pravu. Svi dosadanji usvojeni metro planovi, cak i onaj nesrecni belam, je obuhvatao Prokop. Dakle od 1976 Prokop je u svim planovima. Zato sto se tako projektuje, gleda se umrezavanje i povezivanje bitnih infrastrukturnih objekata sa javnim prevozom, laksa dostupnost, tako se racuna koji broj putnika ce da opsluzi i iz koji praca iz kojih delova grada.... Ne moze posle neko da kaze, e bolo me uvo, ne svidja mi se prokop, necu da ga povezem. To je egoisticno, debilno, kretenski.

To je isto kao kad sve instalacije imas izvedena za kupatilo u jednom delu stana u okviruje jedne zgrade, a ti posle kazes, e ne svidja mi se tamo, hocu u skroz drugom delu stana. Druze, nisi sam na svetu, zivis u zgradi, imaju sprovedene instalacije, tu de su instalacije sprovedene tu mora kupatilo da bude, a kako ces da ga opremis to ti odluci. E isti slucaj je i u vezu metroa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817204#p817204:3229mthb je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Jan 26, 2021 2:58 pm[/url]":3229mthb]Jbg. Tako je kako je. Mene više ništa ne iznenađuje. Više decenija se sviralo k, sad je ''daj šta daš''.

Zašto bi bilo "daj šta daš"? Jel nama metro treba da bismo rekli da ga imamo, ili da bi nam bio upotrebljiv?
Naravno da ne treba ići na "daj šta daš".
 
Po meni je Bender u pravu, kad ga nisu ni Tito ni Milosevic ni Djindjic ni Djilas izgradili treba da budemo srećni ako ga naprave uopste.
Niko nista nije uradio do sad po pitanju metroa, sad se ovo pljuje na sve strane. I ako dosta kritika stoji u celoj priči opet će i ovaj plan biti bolji nego da nema metroa.
Trebalo je pokreniti sve ovo a to niko do sada nije uspeo i bar će biti prekinit pedesetogodišnji lament nad Beogradom bez metroa.
Nek krenu da ga rade pa posle nek menjaju trase ali bar da počnu sa izgradnjom jer inače neće nikad.
Predugo je trajala ova priča, moralo je neko da preseče pa kud puklo da puklo.
 
Ово треба да се пљује, али не "на све стране", него циљано - у дубоки тунел, кроз ходник са ескалаторима.
 
Ako nam ne valja metro u dubokom tunelu sa hodnicima i eskalatorima onda nismo nizasta drugo nego za tricikl.
 
Ммм, да.. следи плодоносна размена аргумената и доскочица - коју ћу овога пута избећи.

А најбоље са актуелним планом је што ће бити реализована само прва фаза прве линије - после ће план морати да се мења (или ће Србија у међувремену постати најбогатија земља на свету).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817209#p817209:133kxauf je napisao(la):
tribi » Uto Jan 26, 2021 2:10 pm[/url]":133kxauf]Ja još nisam izgubio nadu da će ova vlast sići sa scene pre početka radova i da će neka nova vlast promeniti plan u onakav kakav je potreban (beo)građanima.
Slažem se da je trenutno aktuelni plan metroa promašaj,ali iskreno mi se ne čeka još 10-15 godina da vidim prvu liniju završenu. Beograd je u tolikoj saobraćajnoj i ekološkoj katastrofi,da su mu potrebna hitna rešenja,bolje i loš metro,nego nikakav.
 
Pantografe,
Stvar se svodi uvek na isto, oni koji nisu nista uradili kad su mogli će kritikovati onog koji se uhvatio posla iako to neće biti onako kako treba ili bacati floskule u fazonu "ma ja bi to bolje ovo nista nevalja"
Jer kako drugačije opravdati svoj nerad nego time što će da se kritikuje tudji rad? (ma kakav god on bio)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817271#p817271:1avl049f je napisao(la):
spatiotecte » 26 Jan 2021 17:42[/url]":1avl049f]Ako nam ne valja metro u dubokom tunelu sa hodnicima i eskalatorima onda nismo nizasta drugo nego za tricikl.
Bolje sve nego teški metro na pogrešnoj trasi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817273#p817273:szf13ln4 je napisao(la):
Užice » 26 Jan 2021 05:49 pm[/url]":szf13ln4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817209#p817209:szf13ln4 je napisao(la):
tribi » Uto Jan 26, 2021 2:10 pm[/url]":szf13ln4]Ja još nisam izgubio nadu da će ova vlast sići sa scene pre početka radova i da će neka nova vlast promeniti plan u onakav kakav je potreban (beo)građanima.
Slažem se da je trenutno aktuelni plan metroa promašaj,ali iskreno mi se ne čeka još 10-15 godina da vidim prvu liniju završenu. Beograd je u tolikoj saobraćajnoj i ekološkoj katastrofi,da su mu potrebna hitna rešenja,bolje i loš metro,nego nikakav.
По изградњи прве линије, вредности готово 2,5 милијарде евра, остаће иста саобраћајна и еколошка катастрофа у Београду, док се паметним улагањем мање своте (огромног) новца, ствари могу драстично променити (за те паре може да се направи читав нов систем јавног превоза). Максималан улог са минималним добицима - то, додуше, није новина у нашем градитељству, али је свакако најсигурнији курс за останак у сиромаштву и у прљавштини.
 
Метро који маша битне тачке у граду (масовни међуградски и међународни превоз, здравствене установе, школске установе, разна администрација) и постојећа насеља велике густине становања од који су пола пројектовани са идејом да ће имати метро је промашај.
То је као кад направиш кућу да би је направио а она није употребљива. Или као кад купиш ауто да би рекао да имаш ауто а оно крш који је више код мајстора него на друму.

Метро који се прави да би дигао цену новим квадратима неће смањити загађење. Овај метро заобилази стамбене и радне зоне, а то су главни генератори кретања. И ту нема приче о смањењу загађења, то је промашај као и 90% јавног превоза у Београду данас.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817277#p817277:3v22psm9 je napisao(la):
Пантограф » 26 Jan 2021 05:58 pm[/url]":3v22psm9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817273#p817273:3v22psm9 je napisao(la):
Užice » 26 Jan 2021 05:49 pm[/url]":3v22psm9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817209#p817209:3v22psm9 je napisao(la):
tribi » Uto Jan 26, 2021 2:10 pm[/url]":3v22psm9]Ja još nisam izgubio nadu da će ova vlast sići sa scene pre početka radova i da će neka nova vlast promeniti plan u onakav kakav je potreban (beo)građanima.
Slažem se da je trenutno aktuelni plan metroa promašaj,ali iskreno mi se ne čeka još 10-15 godina da vidim prvu liniju završenu. Beograd je u tolikoj saobraćajnoj i ekološkoj katastrofi,da su mu potrebna hitna rešenja,bolje i loš metro,nego nikakav.
По изградњи прве линије, вредности готово 2,5 милијарде евра, остаће иста саобраћајна и еколошка катастрофа у Београду, док се паметним улагањем мање своте (огромног) новца, ствари могу драстично променити (за те паре може да се направи читав нов систем јавног превоза). Максималан улог са минималним добицима - то, додуше, није новина у нашем градитељству, али је свакако најсигурнији курс за останак у сиромаштву и у прљавштини.

To sto sad predlažeš je već uradjeno u prošlosti kroz projekat "tramvajem u 21 vek", videli smo gde nas je to dovelo. U još dublji ambis.
 
Није урађено. Тај пројекат је брзо напуштен и није реализован.

Е, сад, погледати колико метро линија би направили Бугари за две милијарде...

@Дошљак
То је као кад направиш кућу да би је направио а она није употребљива. Или као кад купиш ауто да би рекао да имаш ауто а оно крш који је више код мајстора него на друму.
Многи наши људи тако и раде. А наша држава је само овећи скуп наших људи - ових или оних. Е, сад је оних.
 
Ајде да не водимо преглупе расправе, јер ваљда и предшколац ако се не инати схвата да кад имаш паре на поклон од ЕУ, онда је ваљда логично да градиш скупље од оног ко нема. А ми немамо.

И то је то, што се тиче ове размене мисли, од мене.
 
Vrh